Страница 9 от 9

Re: За самолетите...

Публикувано: 03 сеп 2012 20:28
от ogi
Опитно съм забелязал, че снижаването (от крайцерската височина - 10-11-12 км) започва от около 200км, преди крайната дестинация, независимо от вида на масовите самолети.

Re: За самолетите...

Публикувано: 03 сеп 2012 20:45
от stinbg
slowtraveler написа:
ogi написа:....Ако става дума за това, което аз си мислех, че е въздушна спирачка, 99% (да не кажа никога) не съм виждал да се ползва от малките самолети (<200 пътници),.....
Точно това имах предвид.... А иначе снижаването наистина го започват от около 80-100nm... 737NG тръгва да се снижава от около Букурещ когато каца във Варна....

Я един интересен технически въпрос - защо Конкорд към края на полета си не може да се движи с нормалната си крейсерска скорост (2 M)? :!: :lol:
Не съм чувал за това, но може да не му достига гориво (ако говорим за Европа-Америка, защото разхода при тези 2 Мах е огромен), а другото което се сещам е, че тази скорост е достижима при силно разреден въздух горе на онези 18 км. височина и при снижаването скоростта трябва да намалява просто защото е излишно да се поддържа при по-плътния въздух със значително по-голямото съпротивление (а може и да е невъзможно дори да се движи с 2 М на 10 км. примерно).

П.С. Горивото в резервоарите се ползва за охлаждане на хидравличните системи, както и на системата за кондициониране и ако е под определено ниво сигурно няма да си върши работата ефективно.

Re: За самолетите...

Публикувано: 03 сеп 2012 20:58
от slowtraveler
Нито една от горните причини..
Изображение
Жокер - танк No.11 (rear trim tank) :y:

Re: За самолетите...

Публикувано: 05 сеп 2012 09:43
от ogi
Ето така се пътува през океана, без да откачаш... :)


http://vbox7.com/play:8fd1d046f7

Икономичната класа нещо не са се постарали - много стандартна изглежда, особено пък за Емирейтс (аз съм пътувал с Етихад и комфорта на икономичната класа беше доста по-висок от стандартния.

Re: За самолетите...

Публикувано: 06 сеп 2012 08:54
от stinbg
slowtraveler
Най-вероятно няма достатъчно гориво в края на полета за да стоим в кривата на устойчив полет,но не се сещам напред ли се местеше подемната сила при свръхзвуков полет или назад (според подсказката, трябва да е напред) :ches:

Re: За самолетите...

Публикувано: 06 сеп 2012 10:08
от slowtraveler
Точно заради баланса...
При свръхзвукова скорост подемната сила се измества назад (вижда се на графиката) и 11танк се пълни за компенсация, за да е CG в допустимите граници.
Но при намаляване на горивото трябва да започне прехвърляне от него към разходните танкове, които са напред..