За самолетите...

Теми на всякаква тематика
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: no comment :o)

#31 Непрочетено мнение от ogi » 16 юни 2009 19:00

Абе това за мене са луди хора!!! Това да не са делтапланерчета, че да правят такива маневри и да си позволяват въобще да захождат при такива условия?! Да возят по 100-400 човека и да рискуват така за мен е безумие, последният самолет особено се отърва на чист късмет!
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: no comment :o)

#32 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 юни 2009 19:47

Оги, представи си, че си хвръкнал някъде на 2х.км от това място, като прогнозата е била умерена.
И като си стигнал на мястото, времето се е влошило, горивото ти свършва, а и резервното летище (задължително е калкулиране на гориво и до него по правилата) и то е затворило например поради мъгла (това са съвсем реални възможности).
Ако се отклониш към резервното - ще имаш гориво още за 20 минути полет, през които да изчакаш или да направиш неуспешен опит за кацане, последван от go around (това, което правиха юнаците на видеото). А ако няма трето удобно летище с добро време???

А на това летище допуските (на пилота и самолета за конкретните условия) ти позволяват да кацнеш...
Е да - ще друса, ще е трудно, ще е близо до позволените граници, но ще успееш...
Ако не първия път - пробваш втори, още по-внимателно... Може да пробваш и трети опит...
Би се учудил колко е широк диапазона на разрешения вятър при кацане.
Например за А330 разрешения страничен вятър е 60км/ч с пориви до 75км/ч...
Нали можеш да си представиш каква буря е това...
И това са условия, при които самолета е тестван и е решено, че е безопасно да каца....
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=nQm-O6jiNsY[/youtubefull]
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За самолетите

#33 Непрочетено мнение от ogi » 16 юни 2009 20:09

Тоя А380 е като слон във въздуха... Те широкофюзелажните самолети по принцип са по-устойчиви на трудни условия като cross winds, дупки и т.н. и като цяло по-малко тресат от турбуленция.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За самолетите

#34 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 юни 2009 21:01

За природата няма големи и малки....А330 също не бе много малък...
Ето тук един не толкова малък самолет как излита в тайфун.
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=tWu2LGiACLs[/youtubefull]
Това е най-тежкото излитане което съм виждал (забележете как пилота държи въздушните спирачки отворени по време на пробега за да не се отлепи преждевременно самолета от някой порив)...
А това е снимка от най-кошмарното ми излитане - в снежна буря от Осло (на 13 или 14 януари 2007г) - това бе единственото което се виждаше през прозореца - летящи снежинки на фона на фара на самолета...
Самолета който кацна след като ние излетяхме, не успя да спре на пистата и изхвърча извън нея (доколкото си спомням - бе турски самолет). За щастие без жертви, но летището бе затворено за известно време... След по-малко от 6 часа (забавяне поради смяна на полета във Виена) си бях във Варна при +22С и перфектно време...
Но все пак няма нищо по-вълнуващо от полета.... А и за 2-3 часа си на такова място, където с кола би пътувал дни...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За самолетите

#35 Непрочетено мнение от ogi » 16 юни 2009 21:55

Е те такова нещо не бях виждал сред полетите ми, които вече са трицифрено число - излитане с въздушна спирачка и толкова ниски задкрилки, като за кацане преди пистата!!!

Иначе за разликата в метеорологичното време ми е почти нормално. Най-фрапиращо бе миналата година като летях за Сингапур на 2-ри Януари и в София беше -20 градуса, полетът бе забавен 3 часа за да почистят пистата, съответно в Истанбул (свързващият полет) почти го изпуснах и после кацнах в Куала Лумпур на +40 и невероятна влажност, като заради бързата смяна на полетите багажът ми пристигна след 6 дни (1 ден преди да си тръгна) и аз изкарах един ден със зимните дрехи, преди да си купя други...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: За самолетите

#36 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 юни 2009 20:04

Ей, това полетите от и за Америка били опасно нещо!

Пилот загина по време на полет до Нюарк
Пилот на "Континентал еърлайнс" (Continental Airlines) загина по време на полет и се наложи самолетът да се приземи по спешност под контрола на двамата помощник-пилоти близо до Ню Йорк, предаде АФП. Полет 61 от Брюксел е трябвало да се приземи на международното летище в Нюарк, заяви говорител на Федералната авиационна администрация (FAA). Няма подробности около причината за смъртта на пилота. /БГНЕС /
Добре, че помощниците са били насреща! А, ако стане с машиниста на влака или с шофьора на засилен ТИР?
Според мен тогава ще е даже по-опасно.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За самолетите

#37 Непрочетено мнение от slowtraveler » 28 юни 2009 19:18

Един интересен, но опасен ефект: флатер.
Той се получава при превишаване на Vne (never exceed airpseed).
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=kQI3AWpTWhM[/youtubefull]
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=ca4PgyBJAzM[/youtubefull]
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=iTFZNrTYp3k[/youtubefull]
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За самолетите

#38 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 авг 2009 15:47

За съжаление днес, при сблъскване на два самолета по време подготовката за авиоизложението МАКС 2009 загина водещия на групата "Руските Витязи" Игор Ткаченко....
Днес по стечение на обстоятелствата е и ден на ВВС на Русия...
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=bAFA5iz8SYg[/youtubefull]
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: За полет AF447 и Ер Франс

#39 Непрочетено мнение от авео » 14 дек 2009 00:57

Подновяват търсенето на черните кутии от самолета. От 250 човека са намерени само 50 трупа. Изглежда мистерията,не дава мира на много хора.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За полет AF447 и Ер Франс

#40 Непрочетено мнение от ogi » 14 дек 2009 01:18

авео написа:Подновяват търсенето на черните кутии от самолета. От 250 човека са намерени само 50 трупа. Изглежда мистерията,не дава мира на много хора.
Определено си е мистерия! Машината е много модерна, пътувал съм няколко пъти през океана с този модел, комфорта е на високо ниво, наистина е загадъчно какво може да се е случило... Следя с интерес историята, но са много постни фактите...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: За полет AF447 и Ер Франс

#41 Непрочетено мнение от Fantomasss » 14 дек 2009 11:58

Фактите са постни, защото такива са интерсите. Ако се изложат на публичност, може да има сериозни последици за някои хора. Както винаги е важало правилото :бития бит-............ то и сега важи. След няколко години като поутихнат нещата и току-виж по Дискавъри или Нейшънъл географик ще направят документален филм за катастрофата и там ще кажат кой какво и защо, но сега едва ли. Обикновено на такива съвременни машини катастрофите са от човешка грешка, но не са изключени и други варианти. Ще поживеем, ще видим...
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За полет AF447 и Ер Франс

#42 Непрочетено мнение от slowtraveler » 14 дек 2009 19:29

Просто няма факти....
Колкото и странно да е - по време на полета през океана няма непрекъснат контакт със самолета....
Затова и търсят пак черните кутии, за да понабавят още факти...
Преди няколко дни AF445 (полета на мястото на АФ447) имаше mayday заради силна турболенция, но кацна нормално в Париж с 3 часа закъснение...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За полет AF447 и Ер Франс

#43 Непрочетено мнение от ogi » 14 дек 2009 20:28

По принцип като съм прелитал към Южна Америка съм забелязал, че винаги към средата на полета и океана винаги има турбуленция - лека до средно силна и продължителна до час и отгоре. Понякога има доста резки разклащания, които могат да те съборят, ако ходиш по коридора през това време, виждал съм също как върховете на крилата правят повече от метър клатушкане вследствие на това (говоря за широкофюзелажните самолети, където за сравнение едното крило на 747 тежи над 40 тона и размахът на двете е почти 65 метра).
Та да си дойдем на думата - при тези съвременни решения за управление на самолетите, където пилотите почти напълно може да ги няма - говорим за сериозна немърливост, причина за 99% от катастрофите. Факторът атмосферни аномалии според мен е минимален.

ПС Цял месец стана не съм прекосявал Атлантика, та другата седмица ще се повозя за първи път на едно MD-11 до Суринам, не ми се е случвала до сега такава антика за полет, но това се предлага за дестинацията от KLM (Холандските авиолинии с 24ч. престой в Амстердам ;) )...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: За полет AF447 и Ер Франс

#44 Непрочетено мнение от slowtraveler » 14 дек 2009 20:48

ogi написа:По принцип като съм прелитал към Южна Америка съм забелязал, че винаги към средата на полета и океана винаги има турбуленция - лека до средно силна и продължителна до час и отгоре. Понякога има доста резки разклащания, които могат да те съборят, ако ходиш по коридора през това време, виждал съм също как върховете на крилата правят повече от метър клатушкане вследствие на това (говоря за широкофюзелажните самолети, където за сравнение едното крило на 747 тежи над 40 тона и размахът на двете е почти 65 метра).
Та да си дойдем на думата - при тези съвременни решения за управление на самолетите, където пилотите почти напълно може да ги няма - говорим за сериозна немърливост, причина за 99% от катастрофите. Факторът атмосферни аномалии според мен е минимален.

ПС Цял месец стана не съм прекосявал Атлантика, та другата седмица ще се повозя за първи път на едно MD-11 до Суринам, не ми се е случвала до сега такава антика за полет, но това се предлага за дестинацията от KLM (Холандските авиолинии с 24ч. престой в Амстердам ;) )...
Да, района около тропиците е доста бурен...
Относно махането на крилата - това си е нормално...
Зимата на север се нагледах на крилото да един значително по-малки самолети дето махаха с около метър размах като чайка при насрещен вятър :D
Относно немърливостта - не съм съгласен... При авиотехниката не всичко е немърливост...
Тея fly by wire самолети са капризни към входящите данни и датчиците... В руските форуми един пилот сподели точно във връзка с AF447 свой личен опит над Москва със западен реактивен джет...
В тъмна нощна буря при снижаване през турболентна среда самолета силно се наелектризира (включително 'огъня на елм' на челното стъкло), при което отказват почти всички уреди, двигателите изключват автоматиката и остават на ръчен режим (модела е позволявал такъв режим).
Единия скоростомер показва '0', другия - 70възела, третия също отказва.... Спасява ги помощта от земята (ориентировъчна скорост по primary radar) и опита на пилота, който знае, че например при снижаване с 5м/сек при двигатели на празен ход скоростта самолета няма да излезе от ограниченията.
След снижаване до около 2х.м самолета се 'поразрежда' и системите се събуждат. При кацане - всичко е ОК. Последващия анализ не открива абсолютно никакви следи от проблем.
Според пилота причината за проблема е високоенергийна плазма, която блокира тръбите на Пито, които са основни за определяне на airspeed....
Заради погрешната информация, компа решава, че самолета е на земята и включва двигателите в друг режим....
Срещу природата не се рита, а и има неизследвани ефекти...
Ако в момента на загуба на ориентация се превишат ограниченията на самолета, същия лесно може да бъде разрушен във въздуха (особено такъв wide-body пасажерски самолет, който не е предвиден за сериозни натоварвания).
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За полет AF447 и Ер Франс

#45 Непрочетено мнение от ogi » 14 дек 2009 21:03

Имаш право с мнението, засега основен заподозрян се водят тръбичките на Пито, които са причинили доста други аварии и катастрофи. Огъня на Елм, не съм го виждал никога от над милион километрите, които съм навъртял във въздуха, но доколкото знам се причинява от малки твърди частици, които могат да наелектризират корпуса при триенето (примерно пепел от изригващи вулкани). Летял съм в доста буреносни облаци при снижаване и излитане, придружени със силна турбуленция и съм виждал светкавиците съвсем близо, но не и описаното явление.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “За общи теми от живота”