За самолетите...

Теми на всякаква тематика
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За самолетите...

#121 Непрочетено мнение от ogi » 03 сеп 2012 20:28

Опитно съм забелязал, че снижаването (от крайцерската височина - 10-11-12 км) започва от около 200км, преди крайната дестинация, независимо от вида на масовите самолети.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: За самолетите...

#122 Непрочетено мнение от stinbg » 03 сеп 2012 20:45

slowtraveler написа:
ogi написа:....Ако става дума за това, което аз си мислех, че е въздушна спирачка, 99% (да не кажа никога) не съм виждал да се ползва от малките самолети (<200 пътници),.....
Точно това имах предвид.... А иначе снижаването наистина го започват от около 80-100nm... 737NG тръгва да се снижава от около Букурещ когато каца във Варна....

Я един интересен технически въпрос - защо Конкорд към края на полета си не може да се движи с нормалната си крейсерска скорост (2 M)? :!: :lol:
Не съм чувал за това, но може да не му достига гориво (ако говорим за Европа-Америка, защото разхода при тези 2 Мах е огромен), а другото което се сещам е, че тази скорост е достижима при силно разреден въздух горе на онези 18 км. височина и при снижаването скоростта трябва да намалява просто защото е излишно да се поддържа при по-плътния въздух със значително по-голямото съпротивление (а може и да е невъзможно дори да се движи с 2 М на 10 км. примерно).

П.С. Горивото в резервоарите се ползва за охлаждане на хидравличните системи, както и на системата за кондициониране и ако е под определено ниво сигурно няма да си върши работата ефективно.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: За самолетите...

#123 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 сеп 2012 20:58

Нито една от горните причини..
Изображение
Жокер - танк No.11 (rear trim tank) :y:
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: За самолетите...

#124 Непрочетено мнение от ogi » 05 сеп 2012 09:43

Ето така се пътува през океана, без да откачаш... :)


http://vbox7.com/play:8fd1d046f7

Икономичната класа нещо не са се постарали - много стандартна изглежда, особено пък за Емирейтс (аз съм пътувал с Етихад и комфорта на икономичната класа беше доста по-висок от стандартния.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: За самолетите...

#125 Непрочетено мнение от stinbg » 06 сеп 2012 08:54

slowtraveler
Най-вероятно няма достатъчно гориво в края на полета за да стоим в кривата на устойчив полет,но не се сещам напред ли се местеше подемната сила при свръхзвуков полет или назад (според подсказката, трябва да е напред) :ches:
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6307
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: За самолетите...

#126 Непрочетено мнение от slowtraveler » 06 сеп 2012 10:08

Точно заради баланса...
При свръхзвукова скорост подемната сила се измества назад (вижда се на графиката) и 11танк се пълни за компенсация, за да е CG в допустимите граници.
Но при намаляване на горивото трябва да започне прехвърляне от него към разходните танкове, които са напред..
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Отговори

Върни се в “За общи теми от живота”