Страница 3 от 3

Re: Резервен ключ

Публикувано: 10 дек 2008 19:57
от elefant65
[quote="dsuzunov"]До колкото ми е известно е бубинка,индуцираща ел.матнитно поле в чипа,находящ се в пластмасата на ключа.
Той (чипа) връща импулс и бубинката го улавя.[/quot
(coolbeer)

Re: Резервен ключ

Публикувано: 17 сеп 2012 21:53
от Izparitel
Сетих се как може би година след като си бях взел на старо един Трабант срещнах бившия му собственик и той се присети да ме пита дали ми е казал къде са резервните ключове за колата. Аз вече си бях извадил дубликати, но се оказа, че резервните ключове са си били при мен без аз да знам.
Предния собственик ги бил вързал с тел за едната полуоска и забравил да ми каже при продажбата. Намерих ги , но не посмях да ги оставя там.Човека никога не се притеснявал какво може да стане, ако си загуби ключовете или ги заключи вътре, защото знаел, че резервните са на една ръка разстояние.
За да не се чуди някой - ключа за шофьорската врата и този за запалването при Трабант бяха различни и за това ставаше въпрос за "ключовете". Отделно конкретно този имаше и трети различен от другите ключ за багажника, но такъв на полуоската не беше сложен.

Re: Резервен ключ

Публикувано: 21 сеп 2012 10:34
от botzko
Ключовете за трабант и варбург бяха железни. Баща ми още при покупката на варбурга (през далечната 87-88 г.) е заключил и двата чифта ключове в колата. Тогава са викали ключари и онези само като са разбрали, че става дума за варбурджини и са се отказвали. Накрая са викали човек да сваля стаклото на багажника ...

П.С. На варбурга също бяха 3 ключа: 1 за вратите и багажника, 1 за заплаване и 1 за резервуара.

Re: Резервен ключ

Публикувано: 21 сеп 2012 11:20
от slowtraveler
Офтопик:
Във връзка с Вартбурга се сещам една смешна случка със зет ми....
Вартбурга имаше такова 'свойство', че при отключванелесно се натискаше бутона заедно с ключа.
Но има вероятност и възможност при изкарване на ключа след като си отворил вратата, ключалката да остане в заключено положение...
Отвътре по никакъв начин не разбираш че е заключено - отвътре лоста си работи безпроблемно..
Та това - предисторията...
Самата история бе в смутното начало на 90-91г, когато се крадеше активно всичко, а в частност - чистачки.
Затова и всеки уважаващ себе си шофьор (като баща ми) си прибираше чистачките в жабката...
Та взема зет ми вартбурга на баща ми и тръгва от Търговище в посока Варна.
Някъде преди Шумен завалява дъжд. Зет ми решава да сложи чистачките 'за секунда под проливния дъжд'...
Спира на отбивка, дърпа ръчната и излиза с чистачки в ръка под дъжда...
И остава там :lol:
Разправя в последствие: проливен дъжд, колата работи, а аз обикалям около нея като обран евреин и нищо не мога да направя...
Добре, че спират добри хора, и му услужват с ключ 10, с който да свали задния номер, за крепежа на който баща ми бе сложил удобна алуминиева шина.
С тази шина зет ми успява да натисне бутона за заключване на задната врата (при Вартбурга системата работи обратно - натиснато е отключено) и да влезе в автомобила...
Добре, че имало повечко бензин в резервоара, защото случката отнема около час (в него момент зет ми мислил дали да не запуши ауспуха за да изгаси автомобила за да му стигне бензина) :lol: