НАП, НОИ, общини и други подобни
Публикувано: 12 май 2016 08:09
Наскоро ходих в общината да си плащам данъка на колата - по принцип го правя по електронен път, но нали са измислили, че задължително трябва да получиш документ на хартиен носите с холограмен стикер за платен данък МПС.
Този път - о, чудо! Въвели система с номера за управление на чакащите! Само дето по български. Аз се почудих какви са тези табла със светещи номера и разбрах от опашката къде е терминала за получаване на номер, но доста хора разбираха едва след като са почакали доста и при което чакането им започваше отново.
Самото плащане мина бързо, но поисках да си взема и PIN код за проверка на дължимите данъци и започна голямото чакане. Според прогнозното време за чакане на изписано на листчето от системата за управление предполагаемото време беше 0 минути. Въпреки, че почти нямаше хора, а броя на гишетата не беше малък, може би за около половин час беше обслужен един човек. На таблата светят си някакви номерца на които им е дошъл реда, но движение няма, а и на опашката нямаше хора с такива номера.
Някакъв човек мина по коридора, веротно повече от веднъж и явно му направи впечатление, че там седим едни и същи. Оказа се някакъв шеф защото подбра дамите по стаите. Съвсем случайно се оказа, че на бюрата до този момент почти не е имало граждани и моментално бях приет. След като изслушах мърморенето на служителката как се била заринала с работа в рамките на 2-3 минути получих въпросния PIN код.
Ще видя с въпросния код до каква информация ще имам достъп, но препоръчвам на всички да си вземат подобен код от НОИ и да проверят информацията, която излиза за тях.
По мой съвет колега наскоро си взе такъв и с изненада установи, че на една от предишните си местоработи, където е бил на нормален трудов договор не е бил осигуряван. Други колеги, вече събирайки документи за пенсиониране също установиха, че не са били осигурявани с години при някои от работодателите си и ще трябва още да поработят докато изпънят условията за пенсиониране.
Предполагам, че докато нещата са пресни може да се направи нещо, но, ако го установиш след 20 години вероятно следва пиене на една студена вода.
Този път - о, чудо! Въвели система с номера за управление на чакащите! Само дето по български. Аз се почудих какви са тези табла със светещи номера и разбрах от опашката къде е терминала за получаване на номер, но доста хора разбираха едва след като са почакали доста и при което чакането им започваше отново.
Самото плащане мина бързо, но поисках да си взема и PIN код за проверка на дължимите данъци и започна голямото чакане. Според прогнозното време за чакане на изписано на листчето от системата за управление предполагаемото време беше 0 минути. Въпреки, че почти нямаше хора, а броя на гишетата не беше малък, може би за около половин час беше обслужен един човек. На таблата светят си някакви номерца на които им е дошъл реда, но движение няма, а и на опашката нямаше хора с такива номера.
Някакъв човек мина по коридора, веротно повече от веднъж и явно му направи впечатление, че там седим едни и същи. Оказа се някакъв шеф защото подбра дамите по стаите. Съвсем случайно се оказа, че на бюрата до този момент почти не е имало граждани и моментално бях приет. След като изслушах мърморенето на служителката как се била заринала с работа в рамките на 2-3 минути получих въпросния PIN код.
Ще видя с въпросния код до каква информация ще имам достъп, но препоръчвам на всички да си вземат подобен код от НОИ и да проверят информацията, която излиза за тях.
По мой съвет колега наскоро си взе такъв и с изненада установи, че на една от предишните си местоработи, където е бил на нормален трудов договор не е бил осигуряван. Други колеги, вече събирайки документи за пенсиониране също установиха, че не са били осигурявани с години при някои от работодателите си и ще трябва още да поработят докато изпънят условията за пенсиониране.
Предполагам, че докато нещата са пресни може да се направи нещо, но, ако го установиш след 20 години вероятно следва пиене на една студена вода.