Дата и час: 18 Фев 2018 09:48

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 1 от 1 [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Яну 2013 00:21 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
След viewtopic.php?f=15&t=3188 , 4 години по-късно:

Работя по проектче за подобна подмяна, само че този път на лупи с лупи + разни други по-сложни адаптации към сегашното возило, та поръчвах няколко различни видове от различни продавачи. Ще споделя информация от опита ми за широко предлаганите основно 2 вида по-масови прожекторни фарове на пазара.
Имайте предвид, че това са доста скъпи опити и реално набих ссериозни суми за различни видове прожектори, крушки, опити и т.н. , а реални обективни резултати така и не се намират в нета, така че нашето форумче сигурно ще е първото тук с такива.

Описаните долу адаптери могат свободно да се приспособяват към рефлекторни фарове с фокус на рефлектора (прозрачни "стъкла").

Вариант 1
Води се "mini", най-често "morimoto"
2.5'' биксенон прожекторен фар, най-често се предлага с цокъл за крушка тип Н1, но само с ксенонова такава, която е с по-тесен профил, халогенна не влиза, на рефлектора си пише, че работи само с ксенонови крушки.

Вариант 2
2.8'' биксенон прожекторен фар, най-често се предлага с цокъл за крушка D2S, тези са само и единствено ксенонови, пише уж, че е за монтаж на Н4, но според мен трябва да се разпробива корпуса на рефлектора допълнително, защото шийката на основата ми изглежда твърде дебела. Този вид е по-рядък и по-скъп.

Горепосочените ще намерите в много тунинг магазини, аз лично избрах тези варианти, без всякакви "Аngel Eyes" и други цигании, възможно по-близки до фабричен вариант. Прожекторите от опитите си ги поръчвах специално за експерименти и ще бъдат разпродадени (в тази връзка, ако някой се поинтересува (вкл. монтаж) да ми пише ЛС да го мислим).

Всички снимки надолу са лични мои.
Изображение

Ето и сравненията и впечатленията:
Ето видимата разлика в диаметъра на лупата отпред:

Изображение

Това са цоклите отзад, съответно H1 на 2.5'' и D2S на 2.8''

Изображение

Странично снимани (правят впечатление следните неща: соленодида е еднакъв, но при 2.5 режектора е извит като дъга, а при 2.8 е плосък. Очаквах по-добри резултати от 2.5, заради дъгообразната форма, съответно развномерната дистанция към очаквания фокус на лупата, но резултата ще се покаже малкко по-долу):

Изображение

Общ вид:

Изображение

Отпред:

Изображение

2.5''

Изображение

2.8''

Изображение

Общ вид едновременно:

Изображение

...а сега

най-интересната част - реалните тестове! Снимките са правени с еднаква скорост и бленда. Само да доуточня, че поради липса подръка на баласт (високоволтов инвертор), няма да ви предоставя снимките с ксеноновите крушки, а такива направени в голяма експонация (15 сек.) на едноватова жична крушка за табло, криво-ляво центрирана на фокус, колкото за обща представа, надявам се скоро ще направя серия с оригинални крушки, ако някой прояви интерес.

Вариант 1
Къси:
Изображение
Дълги:
Изображение
Анимация:
Изображение
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ~3m @ 2.5m прожекция

Прави впечатление по-широката диаграма на разпръскване настрани, но дългите светлини изглеждат по-малко пространствени, спрямо следващият модел, който пък страда от обратния синдром...

Вариант 2
Къси:
Изображение
Дълги:
Изображение
Анимация:
Изображение
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ~3m @ 2.5m прожекция

Тук имаме пропуск в отблясък на късите светлини (поне доста нагоре), което се дължи на липсващата бленда, която е налична на 2.5, също така диаграмата е по-кръгла с прибрани краища, но пък по-силно изразени долен край и дълги светлини. Фара ще свети по-близо до бронята, но по-малко настрани, спрямо другия.

Оставям на вас да определите кое е по-добре и да дискутираме тук :)


==============================================================================================
Скоро ще взема баласти и ще направя тестове с реални ксенонони крушки на фокус, при еднакви параметри на снимката.

Както писах по-горе - ще публикувам резултати при интерес.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Яну 2013 00:55 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Ще е интересно най-малкото за обща култура, въпреки, че едва ли ще тръгна да слагам лупи. Да си призная в режим "дълги" на Нубирата доста ме дразни тъмното петно в близката област пред колата /ако светеше и късата светлина това нямаше да го има/. Тук гледам, че подобна тъмна зона няма. Само с една крушка на фар ли постигна ефекта на дълги?


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Яну 2013 01:18 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Izparitel написа:
Ще е интересно най-малкото за обща култура, въпреки, че едва ли ще тръгна да слагам лупи. Да си призная в режим "дълги" на Нубирата доста ме дразни тъмното петно в близката област пред колата /ако светеше и късата светлина това нямаше да го има/. Тук гледам, че подобна тъмна зона няма. Само с една крушка на фар ли постигна ефекта на дълги?


Да, при биксеноновия прожектор крушката е една, а соленоид премества за части от секундата режекторния филтър, който отрязва снопа лъчи от долната част на рефлектора, демек формира дългите светлини, като късите си стоят, както е при двусекционните фарове.
Петната съм снимал на 255 см проекция спрямо лупите, a ширината на снимката е 3 метра - за да си направиш сметка.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 21 Яну 2013 09:18 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 28 Мар 2008 00:03
Мнения: 464
Местоположение: Пловдив,София
Skype: georgiev10
МПС: Lanos C20XE
От: Plovdiv,Sofia

Offline
Имам биксенон H4 с баласти мога да ти го дам за тестове, да не набиваш излишно пари.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 21 Яну 2013 10:21 
Редовен
Редовен

Регистриран на: 08 Яну 2009 16:38
Мнения: 205
Skype: boretsa
МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
От: Девня
Име: Станислав

Offline
Аз съм с бикесенон Н4 но да ви кажа съм доста разочарован от резултата.Пекалено голямо разсейване се получава.По едно време бях се решил да си взимам лупи за вграждане но като гледам май и от тях няма голяма разлика.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 21 Яну 2013 14:19 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
georgiev10 написа:
Имам биксенон H4 с баласти мога да ти го дам за тестове, да не набиваш излишно пари.


Мерси много, вече си намерих всичко :beer:

streetboll написа:
Аз съм с бикесенон Н4 но да ви кажа съм доста разочарован от резултата.Пекалено голямо разсейване се получава.По едно време бях се решил да си взимам лупи за вграждане но като гледам май и от тях няма голяма разлика.


Няма биксенон Н4 има тъпи крушки с плъзгач, които за нищо не стават. Биксенона е по принцип само и единствено D1S, D2S и др., Н1 е за прожекторите за вграждане и дори в него не можеш да навреш жична крушка. Между това нещо:

Изображение

...и прожекторния фар няма нищо общо.

Такова лайно си бях сложил и карах с него точно 2 дни - отпред шарката бе като картина на ранен Ван Гог.

Има прожекторни фарове за монтаж в цокъл Н4. Къде не виждаш разлика, колега - снопа е идеално отрязан, за разлика от рефлекторния фар.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 22 Яну 2013 17:09 
Редовен
Редовен

Регистриран на: 08 Яну 2009 16:38
Мнения: 205
Skype: boretsa
МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
От: Девня
Име: Станислав

Offline
За да монтирам такова нещо задължително ли трябва да разлепям стъклото(то е пластмаса де :) ) защото си нямам доверие.Невярвам че няма да го счупя.

Съобщение от модератор:
Не е нужно да се копира целият дълъг цитат със снимките.
ogi


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 22 Яну 2013 19:16 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
streetboll написа:
За да монтирам такова нещо задължително ли трябва да разлепям стъклото(то е пластмаса де :) ) защото си нямам доверие.Невярвам че няма да го счупя.

Съобщение от модератор:
Не е нужно да се копира целият дълъг цитат със снимките.
ogi



Да, колега, трябва да се демонтира "стъклото", иначе трябва да викаш ония дето вкарват дървени стълбички в шишетата за ракия :)

Има разни чалъми за отварянето, изисква малко търпение и пистолет с горещ въздух, има и вариант с готварска фурна, но не съм пробвал. Номера е да се размекне лепящото нещо, прилича малко на болкит.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 17 Мар 2017 10:45 
Минаващ
Минаващ

Регистриран на: 18 Май 2013 17:06
Мнения: 13
МПС: Chevrolet Lacetti
От: Blagoevgrad
Име: stefaka

Offline
Колеги от скоро съм с лупи на моето Лачети и ксенон 55 вата свети уникално но имам един проблем. Когато включа дълги за да се отвори лупата спира токът на късите и нямам фарове. Някой знае ли какво да преработя за да имам ток на дълго и къси едновременно? При h4 така е заводски не може заедно . А лупата е само с Една крушка h1 на късите!!!


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 18 Мар 2017 20:36 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Най-лесното е да вържеш дългите към късите през мощен диод, но имам съмнение, че при преходния процес ще има известна липса на напрежение, и съответно може да се опитва да 'пали' повторно ксенона, което може да му скъси живота...
Ако има схема - може да погадаем по нея как да стане най-ефективно...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Мар 2017 08:37 
Минаващ
Минаващ

Регистриран на: 18 Май 2013 17:06
Мнения: 13
МПС: Chevrolet Lacetti
От: Blagoevgrad
Име: stefaka

Offline
Намерих схема но като гледам май ключът прекъсва веригата. Интересно е че при нубира фара е двусекционен и май го няма този проблем а ключа е същия. Ще опитам с диоди другата седмица и ще пиша. Не знам как да кача хемата тук?


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Мар 2017 12:57 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Ами качи някъде схемата да можем да я погледнем - може да измислим нещо...
А проблема още в началото ми е ясен откъде идва...
При крушките, които имат вътре жички за къса и дълга светлина, винаги свети само едната жичка.
Т.е. ако светнат дългите, трябва да изгасват късите. Иначе крушката ще прегрее и изгори бързо...
Затова и схемата е направена да действа точно по този начин...
Когато си връзвал биксенон към такава схема, ти си вързал късите към захранването на лампата, а дългите - към 'щората'....
Е да, ама при превключване на дълги ти щраква щората, обаче поради горната причина ти отпада напрежението към лампата.

При двусекционните фарове схемата е видоизменена - там са отделни крушки за къси и дълги, и съответно не отпада напрежението към късите, когато се включат дългите...

Предполагам просто някой кабел е преместен - в твоя случай късите вземат напрежение след превключващото реле за къси/дълги, а при двусекционните - взема напрежение преди това реле..

Но трябва да се види схемата.



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Прожекторни фарове - реални тестове.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 31 Мар 2017 12:48 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Работа за 2 минути - в коша на мотора се намира релето за фаровете и се пуска кабел от силовата верига на дългите, към управляващата верига на късите, за да остават светнати.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 1 [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Gemius