Чип тунинг
Чип тунинг
Здравейте, интересно ми е да попитам има ли някой, който е правил това.
След разглеждане на други форуми стигам до извода, че "чип тунинг" е смяна на софтура в блока за управлние на автомобила. Разбирам, че това в крайна сметка е увеличение на оборотите и максималния въртящ момнт. Това не го разбирам много но разбирам, че смяната на софуера е подобно на фърмуера на GSM-TE.
Но най-интересното е когато попаднах в руските сайтове на коментари свързани с това, че самите производители обновяват софтуера на автомобилите и ако имате автомобил, който е произвеждан 2-3или пове4е години то може да се сложи софтуер, който е по-нов.
P.S. един познат преди около година ми разправяше как е сменил софтуера на RAV-а си като е инсталирал новия през Bluetotha тъй като в колата си го е поръчал като екстра. И това го е направил през лаптопа.....
След разглеждане на други форуми стигам до извода, че "чип тунинг" е смяна на софтура в блока за управлние на автомобила. Разбирам, че това в крайна сметка е увеличение на оборотите и максималния въртящ момнт. Това не го разбирам много но разбирам, че смяната на софуера е подобно на фърмуера на GSM-TE.
Но най-интересното е когато попаднах в руските сайтове на коментари свързани с това, че самите производители обновяват софтуера на автомобилите и ако имате автомобил, който е произвеждан 2-3или пове4е години то може да се сложи софтуер, който е по-нов.
P.S. един познат преди около година ми разправяше как е сменил софтуера на RAV-а си като е инсталирал новия през Bluetotha тъй като в колата си го е поръчал като екстра. И това го е направил през лаптопа.....
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Оги ,напълно съм съгласен с теб.аз като се обадих в основния сервиз на деу -за един резервен ключ ми казаха ,че трябвало да занеса ключа.....пък можело да няма заготовка ....пък не се знаело дали ще стане......,а вие ми говорите за обновяване на совтуер.Ми то нашите деута не се произвеждат от 3 години бе.Аз съм сигурен ,че за моята "нуби"-(тва и е галеното име),ще има софтуер от 2003г(тогава е спряна)..., но не смея да рискувам за 4 коня повече(от 106 ..на 110 коня)*бал съм ти 4-те коня!ogi написа:Честно казано силно се съмнявам някой да се занимава с разработка на чипове за корейски автомобили. Хорското мнение и интерес не е голямо - съответно и за сервизите.
Файда няма от 4 коня Аз съм с тях, след отрязаното задно гърне уж... (така я купих). Сега все отлагам да си сложа нормално гърне и да не предизвиквам алармите на спрелите наоколо коли, като форсирам наистина ми харесва понякога, но на дълъг път дразни.
...иначе да ви кажа звукът е все едно двигател 3 литра, не говоря за силата на звука, а за ръмженето, което се получава.
Иначе си има други интересни страни - ако спреш до някой на първа линия на кръстовище и леко чукване на газта предизвиква вниманието и гонка на старта. Имал съм честта да бия голфчета и др. дреболийки на старт (дори и на газ), но няма да забравя как веднъж по този начин едно Клио ме направи смешен - просто се изстреля все едно го е ритнал някой, а звука бе на много сериозен двигател за тази въшка.
Иначе за Нубира и вентилираното моторче оборотите не са проблем - дерзае без проблем до 5000-6000 оборота и не й дреме! Най-силната предавка е 3-та за извънградско - идеална тяга за изпреварване при начална скорост между 80 - 90 км/ч - изстрелва се от 4000 до 6000 оборота и спокойно може да се вкара 5-та на около 120км/ч.
Мен много ме спъват големите "баници" - 15цола, 205мм, сега трябва да си намеря тенекета за зимата, ако някой знае по-тънко да казва...
...иначе да ви кажа звукът е все едно двигател 3 литра, не говоря за силата на звука, а за ръмженето, което се получава.
Иначе си има други интересни страни - ако спреш до някой на първа линия на кръстовище и леко чукване на газта предизвиква вниманието и гонка на старта. Имал съм честта да бия голфчета и др. дреболийки на старт (дори и на газ), но няма да забравя как веднъж по този начин едно Клио ме направи смешен - просто се изстреля все едно го е ритнал някой, а звука бе на много сериозен двигател за тази въшка.
Иначе за Нубира и вентилираното моторче оборотите не са проблем - дерзае без проблем до 5000-6000 оборота и не й дреме! Най-силната предавка е 3-та за извънградско - идеална тяга за изпреварване при начална скорост между 80 - 90 км/ч - изстрелва се от 4000 до 6000 оборота и спокойно може да се вкара 5-та на около 120км/ч.
Мен много ме спъват големите "баници" - 15цола, 205мм, сега трябва да си намеря тенекета за зимата, ако някой знае по-тънко да казва...
- MadMax
- Редовен
- Мнения: 291
- Регистриран: 09 авг 2007 22:52
- МПС: SAAB 9-3 SS
- От: Red village
- Контакти:
колеги за мойта нексия 1.5 16в поставянето на чип тунинг е 240 лева
в един сервиз в младост.мощността се вдига с около 11-12% тоест от 90-на 100 коня само че е желателно поставянето на конус и специални кабели и свещи което качва цената на 450-500 лева и съм го отложил за по благоприятен откъм финанси момент
в един сервиз в младост.мощността се вдига с около 11-12% тоест от 90-на 100 коня само че е желателно поставянето на конус и специални кабели и свещи което качва цената на 450-500 лева и съм го отложил за по благоприятен откъм финанси момент
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Виж във форума на опел във раздела "продавам"ogi написа:сега трябва да си намеря тенекета за зимата, ако някой знае по-тънко да казва...
например
http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... opic=31266
...тоя пич от обявата им иска 90 лв ,ако искаш утре да му намеря телефона.Мисля че от опел стават за нубира.
Между другото не е лоша цената, наистина! Само че се двуумя между 14'' и 15''Vesko1 написа:Виж във форума на опел във раздела "продавам"ogi написа:сега трябва да си намеря тенекета за зимата, ако някой знае по-тънко да казва...
например
http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... opic=31266
...тоя пич от обявата им иска 90 лв ,ако искаш утре да му намеря телефона.Мисля че от опел стават за нубира.
golfчета ?! стига бе, неможе само толкова есперото ми ( 1.8 ) прави всичките тройки с които съм се пускал смешни ... сигурно им правя по 2-3 коли преднина на 2-ра и 3та ....
за есперото определено 2-ра и 3та са предавките ... просто е като булит
за есперото определено 2-ра и 3та са предавките ... просто е като булит
Последна промяна от G.Illieff на 27 мар 2008 02:07, променено общо 1 път.
Колега, за Каптивата ако ти предлагат слагай. В Бургас още от магазина предлагат да го направят при условие, че гаранцията остава следователно щом дилъра се наема да ти сложи чип и не се претеснява от проблеми....... мисля, че цената е около 800лв или нещо такова. В интерес на истината моя приятел, който го направи казва, че няма голяма разлика... НО няма разлика от единия ден в който я тествал защото от магазина му я дадоха с чип.kozel написа:Колеги някой от вас слагал ли е чип да сподели нещо ???Че се интересувам за Каптива а ми предлагат на много добра цена
Ще се радвам на някой стойностен отговор.
Поздрави
800лв. Аз съм намерил човек който е добър и ми е дал цена от 380лв. за дизелови коли и 200лв. за бензинови.JIJOMAMA написа:Колега, за Каптивата ако ти предлагат слагай. В Бургас още от магазина предлагат да го направят при условие, че гаранцията остава следователно щом дилъра се наема да ти сложи чип и не се претеснява от проблеми....... мисля, че цената е около 800лв или нещо такова. В интерес на истината моя приятел, който го направи казва, че няма голяма разлика... НО няма разлика от единия ден в който я тествал защото от магазина му я дадоха с чип.kozel написа:Колеги някой от вас слагал ли е чип да сподели нещо ???Че се интересувам за Каптива а ми предлагат на много добра цена
Ще се радвам на някой стойностен отговор.
Поздрави
Благодаря колега а твоят приятел ходил ли е да я замери на дино случайно -дали има разлика
Поздрави