Проект Daewoo Matiz :)
Публикувано: 02 авг 2011 23:51
Здравейте приятели! От 2 години си играя върху един матиз като тази година промяната е най-голяма и затова реших да споделя опита си и трудностите коеито съм видял в проекта си.
Първо малко история за колата..... та матизчето беше на баща ми и беше пуснато да работи като такси, но поради закона за възраста на колата до която тя може да е такси трябваше да я спрем от работа (понеже направи 10 години). Тогава татко ми я подари понеже не можеше да и вземе почти никакви пари и от тогава я стягам. За жалост нямам снимки от първите няколко месеца когато я взех да сравните каква е била и каква е в момента, но предполагам всеки може да си представи 10 годишно такси очукано от всякъде и с 30 нюанса на жълтото по нея . Сега да обесня какво съм правил по него.
първото лято:
1. цялостно пребоядисване на купето в червен цвят
2. смяна на двигателя с новичък на 10 000 км (стария го свалихме на 890 000 понеже един ден загуби тяга и след време като го отворихме видяхме че проблема е бил просто сдухана гарнитура между 1-2ри цилиндър)
3. смяна на таблото
4. смяна на приборите на таблото (километраж)
5. претапициране на тавана
6. подмяна на всички кори на вратите с цели от по скъп модел (понеже моя е бил от най-евтините варианти, корите бяха просто един картон посредата на вратата, а новите са пластмасови и скриват цялата врата)
7. подмяна на задните 2 амортисьора
8. поставяне на озвучение
9. аларма и централно
второто лято
1. преправяне на предния капак с вежди и пребоядисване
2. преработка на фаровете с лупи с ангелски очички и биксенон
3. лека промяна по предната броня която се състои в изрязване на ребрата на отвора и поставяне на ситна мрежа пръсната в черно
4. затъмняване на стопове и мигачи
5. подмяна на предните 2 амортисиора
6. подмяна на спирачните дискове
и така тази година започнахме с:
1. поставяне на лети джанти 13" с гуми 175/50/13
2. ПОДМЯНА НА ОРИГИНАЛНИЯ ДВИГАТЕЛ С ДРУГ...
точно тук съм в момента и малко късно, но нащраках малко снимки да покажа до къде съм стигнал
така изглеждаше преди да влезе в гаража за дългия ремонт
след изваждането на мотора и почистването на коша от вс тръбички и кабелчета:
следва донора:
двигателя на донора след пълен ремонт:
Kакто доста са познали донора е Daihatsu Charade GTti. По него са направени следните ремонти и подмяни:
1. шлайф на коляновия вал и блока
2. чистене на главата и напасване на клапаните и подмяна на гумички
3. сменени биелни и основни лагери
4. сменени ролки и ремъци
5. сменена водна помпа
6. сменена маслена помпа (с 2-ра употреба)
7. сменен феродов и притискателен диск на съединителя
8. сменени вс гарнитури по двигателя
9. почистване и боядисване на вс части от двигателя
проба как влиза двигателя, напасване в коша, поизрязване на някой планки и започване на голямата мисъл кой тампон как и къде ще се хване
След 2 дена са направени нови планки и преправени някой тампони и двигателя седи в коша без подемника. Сега продължавам с издирването на някой части за двигателчето, следва тея дни да зачистя коша и да го пребоядисам и пак ще обновя темата с някой нови снимки
Първо малко история за колата..... та матизчето беше на баща ми и беше пуснато да работи като такси, но поради закона за възраста на колата до която тя може да е такси трябваше да я спрем от работа (понеже направи 10 години). Тогава татко ми я подари понеже не можеше да и вземе почти никакви пари и от тогава я стягам. За жалост нямам снимки от първите няколко месеца когато я взех да сравните каква е била и каква е в момента, но предполагам всеки може да си представи 10 годишно такси очукано от всякъде и с 30 нюанса на жълтото по нея . Сега да обесня какво съм правил по него.
първото лято:
1. цялостно пребоядисване на купето в червен цвят
2. смяна на двигателя с новичък на 10 000 км (стария го свалихме на 890 000 понеже един ден загуби тяга и след време като го отворихме видяхме че проблема е бил просто сдухана гарнитура между 1-2ри цилиндър)
3. смяна на таблото
4. смяна на приборите на таблото (километраж)
5. претапициране на тавана
6. подмяна на всички кори на вратите с цели от по скъп модел (понеже моя е бил от най-евтините варианти, корите бяха просто един картон посредата на вратата, а новите са пластмасови и скриват цялата врата)
7. подмяна на задните 2 амортисьора
8. поставяне на озвучение
9. аларма и централно
второто лято
1. преправяне на предния капак с вежди и пребоядисване
2. преработка на фаровете с лупи с ангелски очички и биксенон
3. лека промяна по предната броня която се състои в изрязване на ребрата на отвора и поставяне на ситна мрежа пръсната в черно
4. затъмняване на стопове и мигачи
5. подмяна на предните 2 амортисиора
6. подмяна на спирачните дискове
и така тази година започнахме с:
1. поставяне на лети джанти 13" с гуми 175/50/13
2. ПОДМЯНА НА ОРИГИНАЛНИЯ ДВИГАТЕЛ С ДРУГ...
точно тук съм в момента и малко късно, но нащраках малко снимки да покажа до къде съм стигнал
така изглеждаше преди да влезе в гаража за дългия ремонт
след изваждането на мотора и почистването на коша от вс тръбички и кабелчета:
следва донора:
двигателя на донора след пълен ремонт:
Kакто доста са познали донора е Daihatsu Charade GTti. По него са направени следните ремонти и подмяни:
1. шлайф на коляновия вал и блока
2. чистене на главата и напасване на клапаните и подмяна на гумички
3. сменени биелни и основни лагери
4. сменени ролки и ремъци
5. сменена водна помпа
6. сменена маслена помпа (с 2-ра употреба)
7. сменен феродов и притискателен диск на съединителя
8. сменени вс гарнитури по двигателя
9. почистване и боядисване на вс части от двигателя
проба как влиза двигателя, напасване в коша, поизрязване на някой планки и започване на голямата мисъл кой тампон как и къде ще се хване
След 2 дена са направени нови планки и преправени някой тампони и двигателя седи в коша без подемника. Сега продължавам с издирването на някой части за двигателчето, следва тея дни да зачистя коша и да го пребоядисам и пак ще обновя темата с някой нови снимки