Запалване с код.
Запалване с код.
Един колега си го направи и вчера го монтира в Ланчата си. Изцяло е самоделка, дори "фолиото" на бутоните отпред го принтира и изработи сам.
Снимах го как работи.
Сложил е тапа на ключалката. Може и ръчно да се държи на стартер, или да се прекрати опита за запалване, има доста функции...
Снимах го как работи.
Сложил е тапа на ключалката. Може и ръчно да се държи на стартер, или да се прекрати опита за запалване, има доста функции...
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Запалване с код.
Напомня ми за филма "The Transporter" Мисля си, че ще ми писне при всяко палене да щракам по копчетата...
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Запалване с код.
Има още една подробност - трябва да премахне заключването на волана, което нормално се "изключва" от контактния ключ. Другата подробност е надеждността на релетата подаващи контакт, както и системата която ги управлява срещу надеждността на обикновения контактен ключ - все пак никой не иска колата му да изгасне заради дупка/неравност по време на изпреварване ...
Life's a journey, not a destination
Re: Запалване с код.
Надеждността на релетата, както и електрониката, която ги управлява е достатъчно надеждна за да изкара години. Тока минаващ през релетата е малък, такаче образуването на нагар по контактите му е невъзможно. Преди да го сложа все пак съм го тествал около месец, за да се убедя, че наистина мога да разчитам на безупречната му работа.
Заключването на волана може да се преодолее по няколко начина, зависи до колко му се занимава на човек.
Относно въвеждането на кода, не става по-бавно от нормалното вкарване на ключа в ключалката и завъртането му. В случай, че колата изгасне на някое кръстовище например (не, че ми е било това идея при правенето) паленето отново става в пъти по-бързо - само с натискането на бутона за стартер (няма нужда да се изключва от контакт и пак да се въвежда кода).
Разбирасе не се опитвам да убеждавам никой, че това е някакво супер готино устройство, но на мен лично ми доставя удоволствие да си паля колата така.
ПС. Идеята наистина ми дойде от "The Transporter"
Заключването на волана може да се преодолее по няколко начина, зависи до колко му се занимава на човек.
Относно въвеждането на кода, не става по-бавно от нормалното вкарване на ключа в ключалката и завъртането му. В случай, че колата изгасне на някое кръстовище например (не, че ми е било това идея при правенето) паленето отново става в пъти по-бързо - само с натискането на бутона за стартер (няма нужда да се изключва от контакт и пак да се въвежда кода).
Разбирасе не се опитвам да убеждавам никой, че това е някакво супер готино устройство, но на мен лично ми доставя удоволствие да си паля колата така.
ПС. Идеята наистина ми дойде от "The Transporter"
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Запалване с код.
При мен няма да е рационално!BaDaZzz написа:Надеждността на релетата, както и електрониката, която ги управлява е достатъчно надеждна за да изкара години. Тока минаващ през релетата е малък, такаче образуването на нагар по контактите му е невъзможно. Преди да го сложа все пак съм го тествал около месец, за да се убедя, че наистина мога да разчитам на безупречната му работа.
Заключването на волана може да се преодолее по няколко начина, зависи до колко му се занимава на човек.
Относно въвеждането на кода, не става по-бавно от нормалното вкарване на ключа в ключалката и завъртането му. В случай, че колата изгасне на някое кръстовище например (не, че ми е било това идея при правенето) паленето отново става в пъти по-бързо - само с натискането на бутона за стартер (няма нужда да се изключва от контакт и пак да се въвежда кода).
Разбирасе не се опитвам да убеждавам никой, че това е някакво супер готино устройство, но на мен лично ми доставя удоволствие да си паля колата така.
ПС. Идеята наистина ми дойде от "The Transporter"
На ден паля по много пъти и ще ми се изтъркат отпечатъците на пръстите да натискам копчетата
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Запалване с код.
И на мен 'изделието' ми е струва единствено като 'удоволствие за душата' без някаква специална практическа полза... Имал едно такова устройство на служебен Пасат - на втората седмица го разкарах, защото ми писна да се занимавам с кодове и т.н.BaDaZzz написа:....
Убедил съм се, че най-удобното към момента е RFID + бутон за палене...
Влизаш в колата без ключ и единственото, което правиш е натискане на бутона за палене (с натиснат съединител или спирачка за допълнителна сигурност). Става много бързо, и без всякакви допълнителна манипулации.... (обикновено отключването на волана в този случай е електрическо).
Като малко по-неудобен вариант е RFID + върток вместо ключ... Влизаш и за палене въртиш въртока, без да вкарваш ключове и т.н.
И двата варианта са по-бързи и удобни от кодовете...
Така че остава - удоволствие за душата (което съвсем не е за пренебрегване)
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Запалване с код.
Aз само се пошегувах!dsuzunov написа:Офтопик:
Иначе знаем че ти ги разбираш най-много тези неща!
Re: Запалване с код.
Мислел съм си за този вариант, но исках да е нещо изцяло ръчно направено. Мислел съм си и за вариант с гнездо за I-button "Dallas" и бутон за стартер. Лошото на тези неща е, че трябва да носиш нещо с теб. До скоро имах и GSM модул, чрез който можех да си отключвам колата по телефона, по този начин не ми се налагаше да нося никакви ключове и дистанционни с мен.slowtraveler написа: Убедил съм се, че най-удобното към момента е RFID + бутон за палене...
Влизаш в колата без ключ и единственото, което правиш е натискане на бутона за палене ...
А с твоя пример, как се дава на контакт само, с друг бутон ли?
Re: Запалване с код.
Колега ,можеш ли да споделиш схемата по която мъжът с ланчията е направил това устройство.Ще съм много благодарен ако сподели и колко му е струвало като материали тази "гъзарийка".След като поразгледах из профилите за около 30 лв се предлагат подобни устройства но предпочитам да си поблъскам главата сам
Re: Запалване с код.
Утре на работа ще споделя с колегата ми твоите желания и предполагам, ще ти отговори. За мен най-голямото преимущество на у/вото е, че държи на стартер, докато запали, особено полезно при мен както бях свикнал с нубирата - докато чукна ключа и за стотни от секундата да е запалила, но тромавия шестак на аудито иска поне 1-2 оборота да се развърти и понякога по навик прекъсвам паленето не навреме...gamena666 написа:Колега ,можеш ли да споделиш схемата по която мъжът с ланчията е направил това устройство.Ще съм много благодарен ако сподели и колко му е струвало като материали тази "гъзарийка".След като поразгледах из профилите за около 30 лв се предлагат подобни устройства но предпочитам да си поблъскам главата сам
Лично за мен варианта с I-button Dallas е по-удачен, но ме е страх да ровичкам все още из електрониката на сегашната кола.
ПС Колегата е разработил доста по-усъвършенствани варианти на схемичката и вече управлява доста функции на колата по телефон дистанционо. Тъй като проекта си му лично негово нон-хау, предполагам че би се навил за иновация на съфорумци, тъй като предлагаше такава на колеги от отдела.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Запалване с код.
Извинявай колега, изтървал съм въпроса ти....BaDaZzz написа:....slowtraveler написа: Убедил съм се, че най-удобното към момента е RFID + бутон за палене...
Влизаш в колата без ключ и единственото, което правиш е натискане на бутона за палене ...
А с твоя пример, как се дава на контакт само, с друг бутон ли?
Ако все още те интересува логиката на автомобилите, то тя е следната по лични наблюдения:
При натискане на бутона автоматично дава контакт, върти стартера колкото е необходимо и пали автомобила ако си натиснал съединителя (за автомобили с мех.ск.кутия) или спирачката (автоматик)...
Ако не е натисната спирачката или съответно съединителя, то първото натискане на бутона 'подава контакт' - включва вътрешните консуматори, но без да подава 'контакт' към двигателя или да върти стартера. Повторно натискане на бутона изключва контакта...
Проста, удобна и ефективна система. При автомобилите с електрическа настройка на седалка и волан имат и опция за автоматично пренастройване положенията съгласно запомнените данни към дадения ключ (кода на RFID) на съответния водач. Т.е. дори и друг да ти е карал колата, като натиснеш бутона, седалка и волан се настройват съгласно твоето положение, което си го запомнил, ползвайки твоята карта....
Re: Запалване с код.
@slowtraveler това са сериозни преимущества на индивидуален ключ (RFID, или Dallas Key), особено ме блазни варианта с памет на ел. седалката, според въответния код, че ме дразни всеки път като някой седне и разцъка бутоните и после 1 седмица не мога да си върна моето положение, но ако функцията не е оригинална с колата, според мен е почти невъзможно да се вгради допълнително, какъвто вариант се коментира тук.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Запалване с код.
Така е Оги, наистина е фабрично, но при добро желание - всичко става....
Просто споделих като идеи - ако някой му се занимава да види дали не може да си реализира такива удобства...
Просто споделих като идеи - ако някой му се занимава да види дали не може да си реализира такива удобства...
Re: Запалване с код.
Ето я принципната схема на самото устройство и на клавиатурата. Ако решиш да го правиш, кажи да ти пратя и hex файла за PIC-a, както и малко разяснения (ако не е ясно от схемата), кое за къде е от схемата към електрическата част на колата.gamena666 написа:Колега ,можеш ли да споделиш схемата по която мъжът с ланчията е направил това устройство.Ще съм много благодарен ако сподели и колко му е струвало като материали тази "гъзарийка".След като поразгледах из профилите за около 30 лв се предлагат подобни устройства но предпочитам да си поблъскам главата сам