Kalos C20XE

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
djokki
Активен
Активен
Мнения: 758
Регистриран: 07 юли 2009 17:50
МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
От: България,Стара Загора
Име: djokki

Re: Kalos C20XE

#211 Непрочетено мнение от djokki » 09 дек 2013 21:32

Ето и новата визия на Калоса с белия мигач:

Изображение

База металик и Лак 8)
Изображение
Изображение

Полиране на стъклата вън и вътре:
Изображение

И резултата:
Изображение

Открийте разликите :lol:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Kalos C20XE

#212 Непрочетено мнение от ogi » 09 дек 2013 22:50

Много стилен тунинг!
Надявам се, че си сложил оранжеви крушки.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
djokki
Активен
Активен
Мнения: 758
Регистриран: 07 юли 2009 17:50
МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
От: България,Стара Загора
Име: djokki

Re: Kalos C20XE

#213 Непрочетено мнение от djokki » 10 дек 2013 13:14

ogi написа:Много стилен тунинг!
Надявам се, че си сложил оранжеви крушки.
Разбира се че съм сложил оранжеви(вижда се на 5-тата снимка)!
Няма да се излага ме я ;)

Потребителски аватар
Киро
Нов
Нов
Мнения: 68
Регистриран: 29 ное 2012 13:31
МПС: Kalos,Lanos 1.4
Име: Кирил

Re: Kalos C20XE

#214 Непрочетено мнение от Киро » 19 фев 2014 03:22

ехеее колега много яко е станало.одавна не бях влизал да разгледам.тва нова боя,намръщен капак,решетка,фарове и с емблемата на круз направо си номер едно. ама направо ти се кефя на това което правиш с калоса.евала :handshake:

Потребителски аватар
djokki
Активен
Активен
Мнения: 758
Регистриран: 07 юли 2009 17:50
МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
От: България,Стара Загора
Име: djokki

Re: Kalos C20XE

#215 Непрочетено мнение от djokki » 09 мар 2014 17:17

Киро написа:ехеее колега много яко е станало.одавна не бях влизал да разгледам.тва нова боя,намръщен капак,решетка,фарове и с емблемата на круз направо си номер едно. ама направо ти се кефя на това което правиш с калоса.евала :handshake:
Благодаря колега.
Старая се да изглежда добре и да е уникална! 8)

Иначе да ви се оплача че от многото раздаване на газ,купето не издържа |(
Ето пораженията:
Изображение
Наложи се да цепим пода за да достигнем до гайката:
Изображение
Част от купето където се държи магарето:
Изображение
Тампоните естествено бяха се натрошили:
Изображение
Изображение
Изображение

Последва подсилване с СО-то,нови болтове,тампони и газзз ;)

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Kalos C20XE

#216 Непрочетено мнение от ogi » 09 мар 2014 17:27

Може да си направиш и сложиш щанга между 2-та задни болта на магарето, за да намалиш усукването. При мен на а6 има фабрично на това място точно, както и отгоре на бомбетата на амортисьорите, заради тежкия дизелов мотор, купе и мощността. В твоя случай ще е добре, заради непредвидената мощност и тежест на мотора за купето.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
djokki
Активен
Активен
Мнения: 758
Регистриран: 07 юли 2009 17:50
МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
От: България,Стара Загора
Име: djokki

Re: Kalos C20XE

#217 Непрочетено мнение от djokki » 10 мар 2014 04:39

ogi написа:Може да си направиш и сложиш щанга между 2-та задни болта на магарето, за да намалиш усукването. При мен на а6 има фабрично на това място точно, както и отгоре на бомбетата на амортисьорите, заради тежкия дизелов мотор, купе и мощността. В твоя случай ще е добре, заради непредвидената мощност и тежест на мотора за купето.
Ами отдавна го обмислям да си направя разпънки,но все не можех да се наканя :?:: Ама сега ще ми се наложи да се взема в ръце :^)

emil nikov
Напреднал
Напреднал
Мнения: 417
Регистриран: 30 юли 2010 22:32
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Re: Kalos C20XE

#218 Непрочетено мнение от emil nikov » 11 мар 2014 22:19

:y:

Denk0
Нов
Нов
Мнения: 55
Регистриран: 29 май 2013 22:57
МПС: Kalos 1.2
От: Смолян
Име: Денис

Re: Kalos C20XE

#219 Непрочетено мнение от Denk0 » 24 мар 2014 23:45

Колега.. да не пускам нова тема викам директно тук да питам.. Имам C18XE от Аstra F 125 hp. Не знам с коя скоростна кутия е. Карам 1.2 Калос.. Аджеба може ли този мотор да го вкарам в коша на калоса и какви скорости ще трябва да взема.. предполагам с опеловите няма да стане заради полуоските. Или иначе казано с какво да се подготвя преди да почна.. че смятам до лятото да карам с ""астринския матор"" :D

Потребителски аватар
djokki
Активен
Активен
Мнения: 758
Регистриран: 07 юли 2009 17:50
МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
От: България,Стара Загора
Име: djokki

Re: Kalos C20XE

#220 Непрочетено мнение от djokki » 25 мар 2014 18:43

Denk0 написа:Колега.. да не пускам нова тема викам директно тук да питам.. Имам C18XE от Аstra F 125 hp. Не знам с коя скоростна кутия е. Карам 1.2 Калос.. Аджеба може ли този мотор да го вкарам в коша на калоса и какви скорости ще трябва да взема.. предполагам с опеловите няма да стане заради полуоските. Или иначе казано с какво да се подготвя преди да почна.. че смятам до лятото да карам с ""астринския матор"" :D
Щом аз съм вкарал С20ХЕ,защо да не вкараш 18-ката?
Относно скоростите не е проблема в полуоските а в захващането на кутията!!

Denk0
Нов
Нов
Мнения: 55
Регистриран: 29 май 2013 22:57
МПС: Kalos 1.2
От: Смолян
Име: Денис

Re: Kalos C20XE

#221 Непрочетено мнение от Denk0 » 25 мар 2014 21:31

Да.. обаче скорости от 1.4 дали ще станат на 18ка ? Щото тогава ще трябва да сменям лоста със всичките му хави и да минавам на помпи със съединителя а на не жило.. А относно инсталацията.. моята кола няма нито АБС нито климатик

Потребителски аватар
djokki
Активен
Активен
Мнения: 758
Регистриран: 07 юли 2009 17:50
МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
От: България,Стара Загора
Име: djokki

Re: Kalos C20XE

#222 Непрочетено мнение от djokki » 26 мар 2014 12:42

Denk0 написа:Да.. обаче скорости от 1.4 дали ще станат на 18ка ? Щото тогава ще трябва да сменям лоста със всичките му хави и да минавам на помпи със съединителя а на не жило.. А относно инсталацията.. моята кола няма нито АБС нито климатик
Ще стане кутиата и ще сменяш лоста и още много неща!
Това е скъп тунинг колега 8)

Denk0
Нов
Нов
Мнения: 55
Регистриран: 29 май 2013 22:57
МПС: Kalos 1.2
От: Смолян
Име: Денис

Re: Kalos C20XE

#223 Непрочетено мнение от Denk0 » 26 мар 2014 15:43

Аз си знам че не е евтин.. дори за напред ми се върти турбиниране на 1.8 ама има време до тогава. Въпроса е че за първи път карам Калос дори кола от марката Шевролет и не ми е ясно колко съвместими са частите между нея и Опел. Колега ако ти е удобно и имаш желанието би ли оставил скайпа си някъде да направим една дискусия да видим какво ме чака.. а след това вече като го захвана ще пусна тема тук! :)

venciii
Минаващ
Минаващ
Мнения: 17
Регистриран: 30 мар 2014 10:36
МПС: lanos
От: pleven

Re: Kalos C20XE

#224 Непрочетено мнение от venciii » 30 мар 2014 21:02

Добър проект!Сложи някой клип да видим как върви колата.Назад в темата си писал че мислиш за метанов инжекцион, ако още не си го сложил мога да ти дам идея да си изработиш някаква клапа и когато караш на бензин да смуче от още едно място вятър това XE вместо всеки път да сваляш смесителя.С генерацията същата работа може да се пусне паралелно на тази още една и с клапа от камионджийска моторна спирачка управлявана с жило от вътре да имаш бръмчаща и тиха кола 8)

Потребителски аватар
djokki
Активен
Активен
Мнения: 758
Регистриран: 07 юли 2009 17:50
МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
От: България,Стара Загора
Име: djokki

Re: Kalos C20XE

#225 Непрочетено мнение от djokki » 31 дек 2015 15:55

Здравейте,отдавна не съм писал в темата защото нямам много време,но сега по празниците намерих такова свободно в последния ден от годината :tmi:
Относно колата през цялата година правих разни подобрения които сега ще споделя с вас:
Ще започна с това,че реших да направя изолация на цялото купе.Започнах с багажника който изолирах целия,минах през тавана,вратите,пода....абе на всякъде където можех изолирах ;)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Нямам снимки от другите места на изолация.Мисля,че се получи добре.Купето стана по-безшумно,никъде вътре не скърца,не трака,не хлопа.Стана и по-топло зимата и по-хладно лятото.С две думи си струваше усилията!
При тази добра изолация реших,че ще е добре да чуя как звучи музика в този добре изолиран багажник за това си купих малко музика.Крайно стъпало Блаупункт и един 10 инчов Пайнер който успях да събера на кората отзад между оригиналните колони.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Наложи се леко да зарежа третия стоп за да не търка мембраната от амплитудата която прави,но си струваше защото звука е уникално добър!

Продължавам със следващата екстра която реших да направя а тя е така мечтаната от мен Хидравлична Ръчна!
Продават се много видове хидравлични ръчни готови за монтаж,но понеже аз държах да запазя оригиналния вид на ръчната реших че ще си я направя сам!
Купих си една горна помпа за съеденител от Хонда Сивик и с помоща на ЦО-то,няколко метра медни тръбички,два тройника,две шишета сп.течност и малко инженерна мисъл ръчната е на лице и работи перфектно!
Изображение
Изображение
Изображение


Реших да обърна и внимание на джантите.Свалих ги,демонтирах гумите и ги занесох на най-добрите майстори в Старозагорско а именно двама братя близнаци които са много известни с прецизната си работа с изправянето на алуминиеви джанти.След като вече бяха прави като конец реших да се заема с боята.няма да ви казвам че не ми останаха отпечатъци на пръстите от едноседмичната подготовка на джантите за шприц |(
Знаех,че резултата ще си заслужава усилията та след шприца ги изтрих на вода с 800 и последва сив едър металик+няколко слоя лак!
Резултата-блестящ!
Изображение
Изображение
Изображение
На такива добре изглеждащи джанти реших че ще отиват едни хубави гуми и за това ги обух в един хубав полуслик а именно Йокохама Парада 205/45/16.
Изображение


По късно през годината ми хрумна да променя изцяло интериора и започнах да разглобявам всичко по таблото,вратите и навсякъде където ми хрумнеше.
Боядисах доста от панелите в светлосив металик(едър като този на джантите) като го запечатах с лак за издръжливост.Получи се добър контраст с черните детайли или поне на мен ми харесва което е най-важно!
Междувременно свалих волана и го занесох на тапицер който ми го облече в черна естествена кожа с висок клас на износване и декоративен ръчен шев със сив конец за да е в тон с интериора.Последва същата процедура и с топката на скоростния лост,калъфчето му и това на ръчната.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Отдавна имах идея да сложа спортни измервателни уреди на мястото на средните духалки и реших,че сега е момента да го направя.Запуших притока на въздух до това място,купих два уреда за маслото(налягане и температура) и ги вградих с помоша на един стругар който ми направи втулки за монтажа.Датчиците монтирах с тройник като взех магистрала от тапата на маслената помпа.
Дали се е получило добре оставям тази преценка на вас,но на мен много ми допадна :)
Изображение
Изображение

Разбира се ,че при това положение(всичко разглобено) се взех в ръце и направих цялото осветление с бели LED диоди.Сложиш осветление и на пепелника и на жабката.Голямо разглобяване падна и много играчка със съпротивления и различен размер доиди,но крайния резултат е впечатляващ.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Това е относно интериора и екстериора.Време е да обърнем и малко внимание на сърцето:

След доста проблеми с делкото на Мотроник-а 2.5 се ядосах и взех крайни мерки като си купих цял комплект части с инсталация за обръщане на управлението от М2.5 към М2.8
Разглобих мотора отгоре,извадих всички М2.5 части,разплетох инсталацията и започнах на ново :)
Разпределителни валове,ангренажни колела+ремъци и ролки,нова инсталация,по-големи дюзи,нова бензинова помпа с по-голям дебит,бубина,комутатор,датчик Хол,дросел с TPS,дебитомер и компютър са частите които смених :rock:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Много съм доволен от трансформацията.Електрониката на Мотроник 2.8 е много по-прецизна и работи по-добре от М2.5 и най-вече го няма вече шибаното делко което много често ми създаваше проблеми!


След новата електроника колата тръгна много по-добре и реших,че е време към следваща стъпка а именно преминаване от обикновена метанова уредба към пълен инжекцион!
Уредбата монтирах сам.Не бе никак трудно.Най-неприятната част бе свалянето на всумактелния колектор за разпробиването на дюзите.Изпарителя му намерих много удобно място под разширителния съд а на дюзите направих стойка над капака на клапаните.
Изображение
Изображение
Най после успях да махна досадната плочка която душеше мотора от към въздух и на бензин нямаше нужната сила.Купих си спортен филтър,настроихме метана и реших че след като и дадох повече въздух ще е добре да и дам и повече "ф" на изпускателната уредба та и направих нова генерация от ф55 на ф63.Сега до трета не си иска гумите :devil:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Последното което направих по колата може да ви изненада защото не отива много на една бегачка,но......!
Сложих и теглич :lol: Да зная как звучи,но не си го представяйте така :)
Теглича е от модела който се сваля и слага "топката" при нужда!Не че пак не се вижда част от него,но е по прибран и не изглежда зле.
Причината поради която го сложих е че както вече съм ви казвал се занимавам с Офроуд(ходя по състезания,организирам такива и т.н.) и ми трябва да си закачам платформата с джипа.Мотора има достатъчно сила да я тегли а и ми ляга евтино да отида на състезание на метан ;)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Ето и една финална снимка:
Изображение

Ами това е за сега,така де.......за 2015г.
Пожелавам ви весели празници и много безаварийни километри през новата 2016г.
Наздраве!

Отговори

Върни се в “Тунинг”