Страница 1 от 1

Спортен филтър, разход, вървене, мнения...

Публикувано: 05 юли 2010 13:43
от Fantomasss
Колеги, днес дойде реда и на спортното филтърче. Не е нищо особено, но се надявам да ми спести някой лев от смяната на въздушен филтър. Идеята ми беше филтъра да е в оригиналната кутия, за да си взема студен въздух отвън, за това избрах този малък филтър. Дебита не е нарушен, пробвах го. Ето и малко снимков материал:

Re: голям разход

Публикувано: 05 юли 2010 13:45
от Fantomasss
И още една снимка:

Re: голям разход

Публикувано: 05 юли 2010 14:10
от ogi
Браво за труда и снимките. Не е ли по-добре да пуснеш направо нова тема и да разясниш причините по-подробно - защо си решил да направиш това? После ще се коментира надолу и ти ще споделиш опит с времето на ползване.

Re: голям разход

Публикувано: 05 юли 2010 16:54
от Fantomasss
ogi написа:Браво за труда и снимките. Не е ли по-добре да пуснеш направо нова тема и да разясниш причините по-подробно - защо си решил да направиш това? После ще се коментира надолу и ти ще споделиш опит с времето на ползване.
Прав си колега, ето разделих темата. И сега по нея. Отдавна мислех за варианта за спортен филтър и след кратко умуване купих нужните неща, а именно малък филтър, който да се събере в оригиналната кутия и свързващ преход от него до смукателния отвор на кутията. Филтъра е 30 лева и силиконовия маркуч също (скъп е защото е за турбо). Идеята ми филтъра да е в оригиналната кутия е да смуче студен въздух отвън през оригиналния отвор отдолу под бронята, всички знаем, че в студения въздух има повече кислород и за това колите сутрин на студено много вървят. Другата причина за манипулацията е да премахна периодичната смяна и 10-15 лева разход за нови филтри, този ще го пера през определено време в зависимост от зацапването му. Естетическия вид на картинката под капака се запазва и никой няма да знае, че съм със спортен филтър. За разхода и вървенето тепърва ще придобивам впечатления, които естествено ще споделям тук с вас. Не съм му купил никакво масло за омасляване (с цел да хваща повечето прах), защото не мисля, че е необходимо. На Полото ми спортния филтър е от 5 години, не е в кутия и до сега се справя страхотно, мотора все още не се е изпилил от прах влязъл през филтъра, явно добре задържа повечето гадости.

Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...

Публикувано: 29 юли 2010 20:45
от The Stig
Fantomass усети ли вече някаква разлика в разхода и вървенето ? И аз напоследък се замислям за подобна интервенция и ще ми е интересно какво ще кажеш. На Полото имаше ли някакъв ефект.. положителен де :lol:

Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...

Публикувано: 29 юли 2010 21:30
от Fantomasss
Разхода падна. При много леко каране в града ми даде 10 на 100, а извънградско 7 на 100, но скорост до 100 км/ч и естествено задушена от врътката. Преди беше 12/100 в града и 9-10 навън, при същото каране. Но по-важното за мен е да не давам по 10-15 лева през няколко месеца, а да си пера този филтър. Малко спортен звук се чува от мотора, една идея е по ръмжащо, без да дразни въобще.
П.С. Полото се къса от вървеж с тоя филтър вече години наред.

Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...

Публикувано: 30 юли 2010 01:49
от The Stig
Явно е добра инвестиция. Като се отвори време ще се поразрова под капака. :-)) Мерси за инфото и снимките. (coolbeer)

Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...

Публикувано: 10 ное 2010 16:05
от The Stig
Някой колега с панелен филтър на K & N да изкаже мнение и отзиви, че ми предлагат от САЩ, оригинален за 65 $ и се замислям, а поръчката трябва да се направи до няколко дена...

Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...

Публикувано: 19 ное 2010 18:10
от KaNiBaL-4o
ще се намеся и аз малко в тази тема. Що се отнася до този тип филтри сме чували много и много - най важното за горенето е да влиза повече въздух без да има съпротивление по пътя си и да е възможно по студен. На линка по долу едни не безизвестни колеги тестват ефекта от филтрите на дино погледенете резултатите (vw polo 1.1 50кс) :

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Аз ако бях на колегата на мястото бих сложил малко по голям филтър (двойно конусен) , извън кутията изнесен по към бронята или с термо щит към двигателя. Но това е ако се стремиш максимално да се възползваш .