Интерионен тунинг. Светодиоди.
Публикувано: 07 апр 2008 23:03
Като въведение в темата ви предлагам да прочетете първо началото на тази тема в стил "Размисли и страсти.
Продължавам по въпроса...
Днес си смених крушката на плафона със самоделка. Оригиналната крушка е 5W , една продълговата, цилиндрична, сега не се сещам какъв цокъл се води... Счупих една здрава такава и взех контакните пластини от двете й страни. Отрязах парче гетинакс от работна платка, сплесках странично контактните пластини и ги запоих към по-широкия край на платката. Запоих 3 групи от по 2 мощни, 10 милиметрови, бели светодиода, последователно общо на 100 ома резистор. Консумацията им в този случай бе 40мА, което е над 10 пъти по-малко от оригиналната крушка! Ето още 4.5W по-малко излишна енергия, която е особено важна, понеже плафонът свети предимно, когато се черпи ток от акумулатора само и не работи алтернатора. Заснел съм няколко стъпки при създаването на новата лампа за плафон:
Светлината е еднаква по сила с оригиналната крушка, свети бяло с леко синкав отенък. Оставил съм за сравнение на цветната температура и яркостта, включени 2-та плафона за предните седалки. Ето и как изглежда в крайна сметка:
Крайният резултат ме задоволява напълно и знам, че мога да оставя плафонът безкрайно дълго време включен, паралелно със светодиодните габарити и табло на колата, като консумацията общо на всичко ще е по-малка от тази, само на старият ми плафон <<5W.
Следваща стъпка - осветление на багажника, само да имам пак някой и друг час за размисъл и действие...
Продължавам по въпроса...
Днес си смених крушката на плафона със самоделка. Оригиналната крушка е 5W , една продълговата, цилиндрична, сега не се сещам какъв цокъл се води... Счупих една здрава такава и взех контакните пластини от двете й страни. Отрязах парче гетинакс от работна платка, сплесках странично контактните пластини и ги запоих към по-широкия край на платката. Запоих 3 групи от по 2 мощни, 10 милиметрови, бели светодиода, последователно общо на 100 ома резистор. Консумацията им в този случай бе 40мА, което е над 10 пъти по-малко от оригиналната крушка! Ето още 4.5W по-малко излишна енергия, която е особено важна, понеже плафонът свети предимно, когато се черпи ток от акумулатора само и не работи алтернатора. Заснел съм няколко стъпки при създаването на новата лампа за плафон:
Светлината е еднаква по сила с оригиналната крушка, свети бяло с леко синкав отенък. Оставил съм за сравнение на цветната температура и яркостта, включени 2-та плафона за предните седалки. Ето и как изглежда в крайна сметка:
Крайният резултат ме задоволява напълно и знам, че мога да оставя плафонът безкрайно дълго време включен, паралелно със светодиодните габарити и табло на колата, като консумацията общо на всичко ще е по-малка от тази, само на старият ми плафон <<5W.
Следваща стъпка - осветление на багажника, само да имам пак някой и друг час за размисъл и действие...