Страница 1 от 3

Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 07 апр 2008 23:03
от ogi
Като въведение в темата ви предлагам да прочетете първо началото на тази тема в стил "Размисли и страсти.
Продължавам по въпроса...
Днес си смених крушката на плафона със самоделка. Оригиналната крушка е 5W , една продълговата, цилиндрична, сега не се сещам какъв цокъл се води... Счупих една здрава такава и взех контакните пластини от двете й страни. Отрязах парче гетинакс от работна платка, сплесках странично контактните пластини и ги запоих към по-широкия край на платката. Запоих 3 групи от по 2 мощни, 10 милиметрови, бели светодиода, последователно общо на 100 ома резистор. Консумацията им в този случай бе 40мА, което е над 10 пъти по-малко от оригиналната крушка! Ето още 4.5W по-малко излишна енергия, която е особено важна, понеже плафонът свети предимно, когато се черпи ток от акумулатора само и не работи алтернатора. Заснел съм няколко стъпки при създаването на новата лампа за плафон:
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Светлината е еднаква по сила с оригиналната крушка, свети бяло с леко синкав отенък. Оставил съм за сравнение на цветната температура и яркостта, включени 2-та плафона за предните седалки. Ето и как изглежда в крайна сметка:
Изображение Изображение Изображение Изображение
Крайният резултат ме задоволява напълно и знам, че мога да оставя плафонът безкрайно дълго време включен, паралелно със светодиодните габарити и табло на колата, като консумацията общо на всичко ще е по-малка от тази, само на старият ми плафон <<5W.

Следваща стъпка - осветление на багажника, само да имам пак някой и друг час за размисъл и действие...

Публикувано: 15 май 2008 22:45
от ogi
Продължавам темата за интериорният тунинг, като ще цитирам реплики и снимки, които съм ползвал в друга тема, но тук ще са подбрани по същество. Бях обещал да ви покажа как съм променил централната конзола на радиатора и обдухването, за да свети по друг начин. Това са нощните снимки от крайният резултат:
Изображение Изображение Изображение Изображение
...а ето и как изглеждат нещата от "кухнята":
В таблото на километража има 4 лампички, които чрез световод разпределят светлината за циферблатите и са с цокъл за габаритна крушка, всички други лампички са с малкия цокъл. Фабричните светодиоди, които сложих бяха със стандартен цокъл за габаритна крушка и осветяват бяло, което е за препоръчване за да се виждат всички цветове на таблото (при други нюанси се губят цветове като червено и т.н.) Нямам снимки засега на тази част, но и тя е елементарна - просто се смъкват двата болта на километража и се сменят крушки. Идеята е да не светят много ярко, за да не дразнят полезрението нощем.
Таблото на централната конзола ми отне много време да го преправя, то по принцип се осветява от 2 крушки (само!), но замяната им със светодиоди не се отрази добре понеже те са с малко тесен ъгъл на светене и недостатъчна яркост и разсеяност на светлинният поток, се наложи доста сериозна доработка там.
Първо се смъква рамката на централната конзола (става само с пръсти и леко напъване и чалъм). Периферията е покрита с влакнесто покритие против скърцане и вибрации. Панелът с врътките за парно и въздух се крепи на 4 болта. Има 2 куплунга, които се изключват и един по-малък с 2 кабелчета. После с права отeртка се измъкват щипките на предният панел, като се внимава да не се загуби една пружина за регулатора на потоците въздух (регулиран с вакуум) и преходното щифтче на въртока за парното. Остава само централният панел, който може да си занесете у вас...
Сваля се задната платка, като се развият болтчетата и изхвърча поредната пружина и притискателен диск към контактната повърхност за управление на силата на вентилатора. При монтажа й обратно внимавайте диска да е с пъпките към платката, че на мен лично ми се случва да го монтирам няколко пъти наобратно, при което вентилаторът духа, когато копчето е на "0". Тук вече почва сериозната част - за да се смъкнат врътките се махат скобите по остта им и те падат, но тези за силата на струята и въздухопотока имат по една пружинка и съчма за стъпалното си движение и се изисква търпение при обратният монтаж. Маха се световода, който е вътре и се разпробиват малки дупчици за светодиоте на стратегически места, според цветовете и броят им. Аз съм използвал групи по 3 светодиода през 100 Ома резистор, всичко това се запоява към медните каналчета към цоклите за крушки. Положил съм сини светодиоди за студената част и червени за топлата, зелено за останалата индикация. Подсвета на бутоните долу е оранжев, а самите бутоникато се натиснат светват съответно - ярко синьо за A/C, червено за подгрева на задното стъкло и огледалата и оранжево за външен/вътрешен поток въздух. Прилагам снимки на доработката (извинявам се за качеството - от телефона са):
Изображение Изображение Изображение Изображение
Сигурно ви изглежда сложно, но не е чак толкова, само мерак и идеи се искат...
Копчетата на ел. стъклата са най-лесни, защото там са си фабрично светодиоди и просто можеш да ги смениш с каквито искаш. Габаритните ми светлини също са светодиодни. Обмислям поетапно премахване на всички лампички с нажежаема жичка в колата за да се смали ел. консумацията и удължи многократно експлоатационният срок. Все пак не всеки ден човек може да си разглабя панела на километража, а там има лампички за масло, за проблеми с мотора, за прегряване и други много важни неща, чиято индикация е зависима от лампички, които горят много бързо и са несигурни.
Всичко описано е за видимият модел на Деу - Нубира, но предполагам че нещата са аналогични за Леганца и Ланос.
Успех и идеи!

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 12 окт 2008 21:13
от 4oveka
таблото е станало супер много ме кефи
п.п.а диодите от къде мога да си намеря

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 08 дек 2008 15:10
от dsuzunov
Преди време слагах диоди за осветление на таблото с уредите (с благодарност към ОГИ за диодите).
Направи ми впечетление,че този,който осветява термометъра,свети малко по-силно (което е добре,за да ми се набива в очите)
При поставянето съм го вкарал по-навътре.

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 18 яну 2009 23:59
от Mitax
Здравейте, ентусиасти.

Искам да попитам, някой може ли да ми обясни как се конзолата (там където са врътките за парното), защото няма подсветка и е доста грозно вечер, а и идеята на колегата с Нубирата ми хареса. Забравих да спомена за Есперо става въпрос.

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 23 яну 2009 09:59
от vesod
Mitax написа:Здравейте, ентусиасти.

Искам да попитам, някой може ли да ми обясни как се конзолата (там където са врътките за парното), защото няма подсветка и е доста грозно вечер, а и идеята на колегата с Нубирата ми хареса. Забравих да спомена за Есперо става въпрос.
Предполагам са ти изгорели лампичките.При мен се бърка през отвора на касетофона.

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 06 фев 2009 20:16
от paci
ето така мисля да направя и мойта

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 07 фев 2009 11:29
от sasho
Офтопик:
На Нексията и Вектрата(Астра,Калибра) таблата са почти еднакви и много ме кефят!Хич не ми харесват пълните кръгове..Като на Нубирата..Те и на Голфа са така :D

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 17 фев 2009 09:26
от Fantomasss
Свалих таблото за да сложа и аз диодно осветление. Ето и как се сваля:

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 17 фев 2009 19:46
от Fantomasss
Ето как изглежда таблото вече с диодно осветление. Пак е зелено , но много по- добро и наситено. Не съм си играл с другите уреди, но и не мисля да го правя да не прецакам нещо, особено на парното.

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 17 фев 2009 19:51
от ogi
Браво за труда!
Само една забележка - не знам защо реши да се спреш на зеленото - така губиш червените детайли от километража. Когато използваш конкретен цвят за осветление и имаш филтър от друг цвят, няма да получиш светлина. Аз за това се спрях на бялото (то не е цвят). При централната ми конзола се наложи да сложа отделни светодиоди за съответните цветове, които ще се осветяват по тази причина.

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 17 фев 2009 19:59
от Fantomasss
ogi написа:Браво за труда!
Само една забележка - не знам защо реши да се спреш на зеленото - така губиш червените детайли от километража. Когато използваш конкретен цвят за осветление и имаш филтър от друг цвят, няма да получиш светлина. Аз за това се спрях на бялото (то не е цвят). При централната ми конзола се наложи да сложа отделни светодиоди за съответните цветове, които ще се осветяват по тази причина.
Благодаря! Избрах зеленото, за да не се загуби естествения цвят и да не ме дразни друг евентуален. Пробвах и с червени(свалих ги от габаритите ми) и много ми хареса, ама ... жена ми каза че й са дразнещи и натоварващи и за това не сложих червени. Иначе много щяха да се връзват с бордото на колата ;) . Аз винаги мога да сложа друг цвят, вече ми е като детска игра свалянето на таблото. За бялата светлина съм против, защото Ланоса няма реглаж на силата на осветление и така ще свети супер силно и много ще натоварва при нощно каране. ddpom

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 17 фев 2009 20:16
от ogi
Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 17 фев 2009 20:21
от Fantomasss
ogi написа:Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.
Офф, тва с парното много не ми се захваща, имам желание , но ме е шубе като гледам колко разкачане има, да не батисам някоя щипка или друга пластмаска. Иначе успее ли човек да ги смени , остава вечно. То освен разкачането има и разглобяване на самата конзола и прецизно запояване... ddpom

Re: Интерионен тунинг. Светодиоди.

Публикувано: 17 фев 2009 20:32
от ogi
Fantomasss написа:
ogi написа:Ако сложиш умерено силно бяло не е проблем. Моето е меко и приятно и не вади очите. На повечето Нубири има реглаж на таблото, но моята няма (не че ми е проблем да си направя, но не изпитвам нужда). Конзолата ми на парното свети по-ярко за да мога с полезрение да я управлявам.
Офф, тва с парното много не ми се захваща, имам желание , но ме е шубе като гледам колко разкачане има, да не батисам някоя щипка или друга пластмаска. Иначе успее ли човек да ги смени , остава вечно. То освен разкачането има и разглобяване на самата конзола и прецизно запояване... ddpom
Колко сме различни...сещам се постовете ти къде беше разглабял цели табла на коли, заради радиаторче на парното (май) и съм ти се чудел на акъла!
За мен пък това, което те плаши е не лесно, но въпрос на желание.