Страница 1 от 2
Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 16:11
от slowtraveler
Здравейте колеги,
Някой пробвал ли е да замени крушките на мигачите със светодиодни такива?
Гледах на няколко места из нета светодиодни комплекти, които според продавача заменят изцяло оригиналната крушка.
Навярно ще промени периода на мигане, но може да се направи да не е осезателна разликата...
Въпроса е, дали някой е срещал такива светодиодни комплекти, които да имат достатъчната яркост и разпръснатата светлина на 21W крушка, колкото са мигачите...
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 17:34
от Izparitel
Има цяла тема в Опел форума. Проблема на колегите се оказа не яркостта /там нещата май са О'К/, а това, че заради малката консумация компютъра обявява, че е изгоряла крушка. Почват едни изпълнения с добавяне на мощен резистор за да се вдигне консумацията... До колкото четох темата, яркостта е като на нормална крушка.
http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... 3%E0%F7%E8
В темата има и видео клипове със сравнения на яркостта крушка срещу светодиоди.
Сравнение, ляв мигач - диоден, десен мигач - крушка
И двата мигача отзад са диодни, предните са обикновенни крушки
Сравнение на диод и крушка.
Иначе има доста обяви за светодиоди заменящи крушки, макар и не в нашия форум.
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 18:27
от slowtraveler
Теоретично ми е ясно всичко, но ме интересува дали някой си го е направил наистина (видях темата в Опел форума)...
Не мога да измисля елегантно решение...
Под елегантно решение разбирам : никакво рязане на кабели и възможност за 100% реверсивно действие - да може да се сложи нормална крушка без проблем....
Преди време сложих отпред LED габарити, защото оригиналните много жълтееха на фона на ксенона...
Поръчах си ги от Китай и стана plug&play - махнах старите крушки, сложих получените и всичко си дойде на място.
Но при мен няма компютър който да следи крушките..
Ако трябва да лепя допълнително съпротивление, ме притеснява, че може да се стопи някоя пластмаса...
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 19:32
от Izparitel
Според мен съпротивлението консумира ток и обезмисля ползите от светодиодите. По принцип можеш да го сложиш не във фара/мигача, а на друго място, а ако нямаш такъв контрол - още по-добре.
До колкото знам продават светодиоди в съответния корпус, така, че слагането 1:1 да не е проблем. Някои от релетата за мигането са на термичен принцип и промяната на товара променя честотата на мигане, а други си цъкат независимо от товара. Свали едната крушка и пусни мигача. Ако честотата на мигане не се промени си уцелил бинго и можеш да сменяш без проблеми. Ако се промени - мощен товар /язък за консумацията/ някъде по жиците или преработка на релето за мигането.
Предполагам, че, ако някой беше направил замяната на мигачите с диоди вече щеше да се е похвалил.
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 19:45
от slowtraveler
Основната разлика е много рязкото засветване и изгасване - липсва инертност, която е присъща на лампите с нажежаема жичка...
Тъй-като останалата оптика ми е светодиоди, затова се замислих за такъв вариант...
Сега гледах каталога - май няма да стане моята работа, щото на всичкото отгоре предната и задната крушка са различни : W21W и WY21W, а тази втората не я виждам в сайта откъдето обикновено пазарувам...
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 20:27
от Izparitel
WY21W с жълт цвят ли е? Нещо и аз не я виждам никъде във вариант светодиод.
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 20:38
от todortv
Мигачите нямат нищо общо с компютъра на колата в колите ,които поне аз познавам.За това се грижи релето за мигачите.Термичните релета не се ползват от поне 25 години.Може да се монтират светодиоди и да се
следят,след намеса в реклето,но след това не може да се монтират лампи.
Мислил съм за свтодиодна лента на огледалата,но нямам време.
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 20:53
от Izparitel
todortv е прав, попрегледах и наистина някои компютри следят крушките, но май без мигачите.
Ако не е 1:1 с малко преработка на релето сигурно ще стане. В последствие, ако нещо изгори - не е казано, че трябва да се слага отново лампа с нажежаема жичка. Светодиодите ще навлизат все-повече.
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 21:20
от slowtraveler
WY21W май е жълта (не ми е горяла досега), иначе май като цокъл е същата...
todortv е прав за релетата, но модификацията сигурно ще е по-лесна на крушките, а не на релето (особено, ако колата е в гаранция

)
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 21:26
от Izparitel
todortv написа:Мислил съм за свтодиодна лента на огледалата,но нямам време.
Дано да не съм прав, но май някой ще бере ядове с КАТ. Иначе е доста ефектно.
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 21:38
от todortv
Izparitel написа:todortv написа:Мислил съм за свтодиодна лента на огледалата,но нямам време.
Дано да не съм прав, но май някой ще бере ядове с КАТ. Иначе е доста ефектно.
Имам предвид мигачи на огледалата.
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 21:40
от Izparitel
Точно за мигачите на огледалото имах и аз предвид. Сега третия стоп е норма , но някога брах ядове, че съм сложил такова нещо.
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 21:53
от todortv
Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 10 яну 2010 23:37
от ogi
Това нещо го обмислям много отдавна. Според мен проблемите са съвсем други и се казват яркост и насоченост. По груби сметки съм установил, че е необходимо поне около 3W разсейвана мощност за светодиод, за да замести напълно (и с резерви) 21W крушка. Има най-различни решения, но така и не съм експериментирал все още. Със сигурност 80% от предлаганите евтини светодиодни заместители не стават.
Ето ви примерни данни за крушки с нажежаема жичка /измерванията са при 120V:
Конс. мощност (W) изх. светл. мощност (lm) КПД (lm/W)
5 25 5
15 110 7.3
25 200 8.0
35 350 10.0
40 500 12.5
50 700 14.0
55 800 14.5
60 850 14.2
65 1,000 15.4
70 1,100 15.7
75 1,200 16.0
90 1,450 16.1
95 1,600 16.8
100 1,700 17.0
135 2,350 17.4
150 2,850 19.0
200 3,900 19.5
300 6,200 20.7
Вижда се, че с по-големият ток и консумация (при константно напрежение) нараства КПД.
Може да се направи извод как зависи съотношението напрежение/ток към загубите (знаем защо далекопроводите са на високо напрежение).
...както и да е, от горните данни може да се направи приблизителна връзка за необходимата светлинна мощност, която трябва да предлагат светодиодите в лумени.
Нека не забравяме и много важен параметър - ъгъл на излъчване, той е много специфичен за светодиодите и понеже мигачите са проектирани за крушки с равномерно излъчване вв всички посоки, то те си имат и рефлектор и понякога разсейващ екран пред тях. За съжаление, ако ползваме светодиоди, може да се получи насочена светлина /за това масово предлаганите заместители на автокрушки са интересни конструкции със светодиоди на всички страни/.
Мислил съм си да си поръчвам разни модели за експеримент, както и варианти да си го направя сам на цокъл, но за съжаление не ми е приоритет, а и все си казвам на тази стара кола само това ще й липсва...

Чакам нов прилив на вдъхновение

Re: Светодиодни мигачи
Публикувано: 11 яну 2010 20:21
от ogi
Нека опростя нещата:
Горе-долу светлинната мощност на автомобилните крушки с нажежаемите жички на 12V е такава:
Фарове 55W - 1700-1900 lm
Габарити 5W - 50lm
Стоп/мигач - 21W 450lm
Съответстващите разсейвани мощности за светодиод до постигане на същия интензитет /по груби мои сметки от масово предлаганите на пазара/:
Фарове Х
Габарити - 1W 30-80lm
Стоп/Мигач - 5W (240-360lm), или 10W (400-700lm) - задължително плочка за охлаждане
Стойностите разбира се много варират, но всичко зависи колко сте решили да изпържите диодчетата, технологията им на производство и какво охлаждане се подлага.
Нубавото на мощните SMD е, че имат над 120 градуса ъгъл на светене.
Нещо нямам вяра на "пакетните" заместители, като тоя от примера на izparitel, но не съм и видял как светят реално...