Трябва да влезе, но с много, много преправянеgeorgiev10 написа:Джантите не мисля да ги сменям скоро.Вече доказаха здравината си,за три години само една беше крива и то след като прелетях през една яма.Относно таблото може и да има вариант да влезне някоя дигиталка от кадет,ама са страшно грозни.Вектровите са яки ама не влизат.
Lanos C20XE
- milanist22
- Нов
- Мнения: 72
- Регистриран: 15 яну 2011 17:59
- МПС: JTD POWER
- От: Варна
- Име: Станимир
Re: Lanos C20XE
Fiat Bravo GT JTD105
ex..Daewoo Racer GTE 1.5 mono
ex..Daewoo Racer GTE 1.5 mono
- gigabate
- Активен
- Мнения: 514
- Регистриран: 31 мар 2010 20:47
- Skype: ivan_444
- МПС: Daewoo Lanos 1.4SE LPG-BRC
- От: Казанлък
- Име: Иван
Re: Lanos C20XE
Оппа...кой е сменял джама и ще слага сенник?!
http://www.carspending.com/bg/vehicles/ ... ewoo-lanos" onclick="window.open(this.href);return false;
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Lanos C20XE
М,даа.Задния спойлер стои много добре на Ланоса :gigabate написа:Оппа...кой е сменял джама и ще слага сенник?!
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Lanos C20XE
Стои добре наистина, но не знам каква работа върши.
Много се цапа стъклото ако роси. На колите без сенни пак ли е така. Не може да се мине повече от 1 км в града без да се пусне чистачката. Не, че не може де, но се замъглява стъклото.
Иначе за сенник може би върши работа, тези от задната седалка ги пече по-малко.
Много се цапа стъклото ако роси. На колите без сенни пак ли е така. Не може да се мине повече от 1 км в града без да се пусне чистачката. Не, че не може де, но се замъглява стъклото.
Иначе за сенник може би върши работа, тези от задната седалка ги пече по-малко.
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Lanos C20XE
Функционално няма такова значение, просто изглежда добре. Поне за мен, задницата изглежда по-завършена със сенника. Скоро трябва да изровя моя и да го сложа.
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Lanos C20XE
Сенника си го возя вече повече от месец.Снимки няма да пускам всички сме виждали Ланос със сенник.Днес си смених тампоните на макферсоните,доста бой изяде Ланоса и резултата е на лице:
преди
сега
Очаквам и тази разпънка за Ланос да пристигне до края на седмицата.
преди
сега
Очаквам и тази разпънка за Ланос да пристигне до края на седмицата.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Lanos C20XE
Моят тампон изглежда една идея по-зле, но чакам празниците да минат (сцепеното е почти до край свързано), но новият защо е с такъв дефект? Или така се вижда на снимката.
Кое е трудното при смяната? Отвиването, свиването на пружината?
кое яде "бой"
Кое е трудното при смяната? Отвиването, свиването на пружината?
кое яде "бой"
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Lanos C20XE
Тампона си е добре,това са някакви люспи от повърхнопстния слой на гумата.Видях зор с шарнирите и накрайниците на кормилните щанги.Те са конусни съединения и без скоба излизат трудно.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Lanos C20XE
т.е. за тампона на макферсона -амортисьора, не се налага да се удря, в смисъл няма нужда да вадя шарнири и накрайници, нали така. Вероятно само пружината и самият амортисьор от горе. (по-точно сигурно свиване пружината връзване и откачане от горе на амортисьора) Че оня ден ми смениха накрайникът и тъкмо минах реглаж.
Ако ти е удобно може ли да опишеш последователност при смяната на тампона, че да преценя дали да пробвам да си ги сменя.
Ако ти е удобно може ли да опишеш последователност при смяната на тампона, че да преценя дали да пробвам да си ги сменя.
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Lanos C20XE
Не е точно така,трябва да се свали целия макферсон.Ще се опитам да ти напиша последователността.
1.Махаш тапата на тампона и докато колата е на земята пробваш да отхлабиш гайката на амортисьора.Лула 19 за гайката и за контра камък 9(това важи само за моите амортисьори за останалите трябва шестограм).
2.Махаш шплента и развиваш гайката на карето.Трябва ти лула 30 или удължен камък 30.Ако джантите позволяват(стандартните метални) го правиш без да махаш гумата,ако не дигаш,подпираш и някой настъпва здраво спирачката.
3.Махаш спирачния апарат(шестограм 10) и го връзваш да виси някъде настрани,махаш диска.
4.Развиваш гайката(ключ 19) и избиваш накрайника от макферсона.Това става със скоба или чук.Моята скоба тук се счупи.Не ми се млатеше с чука по накрайника и реших да го извядя с цялата кормилна щанга(лула 15)
5.Развиваш биалетката или дигаш колата и от другата страна.
6.Махаш шплента на шарнира и развиваш гайката(ключ/звезда 19).Избиваш шарнира от макферсона.Това може да стане по няколко начина:
-скоба за шарнири
-два три удара с тежък чук по ухото на макферсона и стъпваш върху носача с цялата си тежест,може и с дълъг лост който опираш от едната страна в пода на колата,по средата в носача,в края натискаш
7.Развиваш гайките на тампона отгоре
8.Махаш макферсона,гледаш да не го извадиш с полуоската
9.Стагаш пружините със скоби
10.Доразвиваш гайката на амортисьора
11.Сменяш тампона(той е с вграден лагер не е като опелите),гресираш и сглобяваш.
Като цяло е тежко занимание за човек който не монтьор,аз бих се замислил за сервиз ако трябва да ги сменям пак.
1.Махаш тапата на тампона и докато колата е на земята пробваш да отхлабиш гайката на амортисьора.Лула 19 за гайката и за контра камък 9(това важи само за моите амортисьори за останалите трябва шестограм).
2.Махаш шплента и развиваш гайката на карето.Трябва ти лула 30 или удължен камък 30.Ако джантите позволяват(стандартните метални) го правиш без да махаш гумата,ако не дигаш,подпираш и някой настъпва здраво спирачката.
3.Махаш спирачния апарат(шестограм 10) и го връзваш да виси някъде настрани,махаш диска.
4.Развиваш гайката(ключ 19) и избиваш накрайника от макферсона.Това става със скоба или чук.Моята скоба тук се счупи.Не ми се млатеше с чука по накрайника и реших да го извядя с цялата кормилна щанга(лула 15)
5.Развиваш биалетката или дигаш колата и от другата страна.
6.Махаш шплента на шарнира и развиваш гайката(ключ/звезда 19).Избиваш шарнира от макферсона.Това може да стане по няколко начина:
-скоба за шарнири
-два три удара с тежък чук по ухото на макферсона и стъпваш върху носача с цялата си тежест,може и с дълъг лост който опираш от едната страна в пода на колата,по средата в носача,в края натискаш
7.Развиваш гайките на тампона отгоре
8.Махаш макферсона,гледаш да не го извадиш с полуоската
9.Стагаш пружините със скоби
10.Доразвиваш гайката на амортисьора
11.Сменяш тампона(той е с вграден лагер не е като опелите),гресираш и сглобяваш.
Като цяло е тежко занимание за човек който не монтьор,аз бих се замислил за сервиз ако трябва да ги сменям пак.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Lanos C20XE
Мерси много.
Наистина е тежко занимание.
Така като гледам, накрайника дето ми сложиха пак трябва да се маха, а при избиването може да пострада. Ако пък се развие пак ще се разбута и трябва да се минава реглаж. Защо не я почнаха като ми смениха накладките и накрайника, а след като сглобих и регулирах колата. Тая седмица ще я водя явно, пък дано стане без проблеми.
Наистина е тежко занимание.
Така като гледам, накрайника дето ми сложиха пак трябва да се маха, а при избиването може да пострада. Ако пък се развие пак ще се разбута и трябва да се минава реглаж. Защо не я почнаха като ми смениха накладките и накрайника, а след като сглобих и регулирах колата. Тая седмица ще я водя явно, пък дано стане без проблеми.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Lanos C20XE
Тук, нагледно съм посочил как съм сменил моите амортисьори, а за смяна на горните опори, процедурата е същата:miroki написа:Мерси много.
Наистина е тежко занимание.
Така като гледам, накрайника дето ми сложиха пак трябва да се маха, а при избиването може да пострада. Ако пък се развие пак ще се разбута и трябва да се минава реглаж. Защо не я почнаха като ми смениха накладките и накрайника, а след като сглобих и регулирах колата. Тая седмица ще я водя явно, пък дано стане без проблеми.
http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... 18&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- georgiev10
- Напреднал
- Мнения: 465
- Регистриран: 27 мар 2008 23:03
- Skype: georgiev10
- МПС: Lanos C20XE
- От: Plovdiv,Sofia
Re: Lanos C20XE
При теб колега е по-лесно,няма е тая хамалогия с избиването на накрайници и шарнири .Само да допъля- лагера е вграден е тампона,не е точно като нубирата.
Днес си смених и спирачната помпа с по-голяма от Кадет ГСИ 22мм.Работа за 1 час заедно с обезвъздушаването на помпата.Всичко пасно точно,само един преходник си купих за едното от предните колела.
Днес си смених и спирачната помпа с по-голяма от Кадет ГСИ 22мм.Работа за 1 час заедно с обезвъздушаването на помпата.Всичко пасно точно,само един преходник си купих за едното от предните колела.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Lanos C20XE
Мерси колеги.
Аз съм виждал как изглежда на Ланоса и лагерера му. ( преди 2-3 дена го гледах, че да знам като се свърже скъсаното, какво ме чака, надявах се да има защита с планка някаква, като на двигателните - поне на реното)
Даже се бях приготвил, че имах път по празниците, една пластина да слагам на гайките отгоре като се скъса да не се покаже над капака. Но отложих пътуването.
Просто се чудих, да ли не може да излезе като се свият пружините само, но явно не.
Изненадах се.
Благодаря ви.
Иначе за помпата си се справил чевръсто, само едното ли беше с различна дебелина, че само там преходник.
Като се сетя какви ми бяха на Кадета спирачните цилиндри (предните и самият пакет по -точно) и не ми се иска да слагам нещо от тях по спирачката. Обикновено някой запецваше и почваше да яде само едната накладка и натиска диска и ако е тънък е ясно, какво следва.
Аз съм виждал как изглежда на Ланоса и лагерера му. ( преди 2-3 дена го гледах, че да знам като се свърже скъсаното, какво ме чака, надявах се да има защита с планка някаква, като на двигателните - поне на реното)
Даже се бях приготвил, че имах път по празниците, една пластина да слагам на гайките отгоре като се скъса да не се покаже над капака. Но отложих пътуването.
Просто се чудих, да ли не може да излезе като се свият пружините само, но явно не.
Изненадах се.
Благодаря ви.
Иначе за помпата си се справил чевръсто, само едното ли беше с различна дебелина, че само там преходник.
Като се сетя какви ми бяха на Кадета спирачните цилиндри (предните и самият пакет по -точно) и не ми се иска да слагам нещо от тях по спирачката. Обикновено някой запецваше и почваше да яде само едната накладка и натиска диска и ако е тънък е ясно, какво следва.