Страница 1 от 17

Lanos C20XE

Публикувано: 07 ное 2009 23:37
от georgiev10
Колата ми се прави в "СТУДИО Х" и поради това че е пред завършване реших да ви запозная с проекта.
Това е темата в опел форума http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... opic=62328
Произведена януари 1998г 1,5 пълна инжекция 86к.с.Като екстри има хидравлика на волана,климатик ел. стъкла.

Изображение

Изображение

Новия двигател е C20XE поставян в опел вектра,астра,калибра и кадет и някои други марки.

Изображение

Ако някои реши да слага да си търси такъв с трапецовидни ремъци,а ако вземе с пистов го очаква смяна на алтернатор и шайба на коляновия вал,поради отова че няма място за пистовия ремък.
Двигатела пасва иделано в коша,трява само да се взема лапа от Кадет с големия блок.Скоростната кутия на 1,5 и 1,6 пасва на XE,при 1,4 незнам как е.От това се решават куп проблеми с полуоски главини и т.н.
Ето малко снимки от раборния процес

Изображение Изображение
Изображение Изображение

Изображение

Проблем се оказа връзването на хидравличната помпа заедно с компресора на климатика-има място само за едно от двете.Изхода е електрическа хирдавлична помпа в случая от Astra G,както е решен въпроса в някои чуждестранни форуми.Препрявя се и конзолата към блока на двигатела за захващането на климатика.
Предстоят и още неща,но за тях по-нататък.

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 08 ное 2009 21:31
от Fantomasss
Интересна тема. Компютъра предполагам е на опеловия мотор, как го вързахте? Има ли специфичност? Колко пари е мотора? Колко ти взеха за смяната, със всички усложнения? Дай още снимки да видиме подробно какво се случва.

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 08 ное 2009 23:59
от ogi
Колегата осъществява проекта с помощта на админа на Опел-форума Бижо Бижев който е и собственик на сервиз.

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 09 ное 2009 09:35
от georgiev10
Колата работи с два компютъра.Ланоския контролира таблото,климатика,охлаждането и бензиновата помпа,а опелския само двигатела.Снимки ще има скоро.

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 09 ное 2009 20:12
от Fantomasss
georgiev10 написа:Колата работи с два компютъра.Ланоския контролира таблото,климатика,охлаждането и бензиновата помпа,а опелския само двигатела.Снимки ще има скоро.
Я гладай ти, много интерсена работа, за пръв път чувам кола с два компа, човек винаги има какво да научи. Кой ли се е сетил???

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 09 ное 2009 21:32
от todortv
Fantomasss написа: Я гладай ти, много интерсена работа, за пръв път чувам кола с два компа, човек винаги има какво да научи. Кой ли се е сетил???
Този,който не може да направи нещата с един .Така е по-лесно.

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 09 ное 2009 21:33
от georgiev10
Няма как,само с опелския щеше да има ужасно много преправяне на инсталация,климатик,нов радиатор и т.н.Това е втория Ланос у нас с присаден такъв мотор по тази схема.Първия е таски,кръстосва улиците на Велико Търново и мачка всичко наред,има доста клипчета във vbox.

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 10 ное 2009 07:02
от Fantomasss
georgiev10 написа:Това е втория Ланос у нас с присаден такъв мотор по тази схема.Първия е таски,кръстосва улиците на Велико Търново и мачка всичко наред,има доста клипчета във vbox.
Този Търновския Ланос го знам, сериозно пипан е и много върви. ddribka ddcomp

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 12 ное 2009 09:10
от nikolaigrozev
Колега дай подробно инфо,ще бъда много благодарен и на мен ми престой същата процедура, само не разбирем защо с два компа ..... като оригиналния компютър го оправлява перфекно този двигател .. както и да е ... (shofiro2)

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 12 ное 2009 20:36
от georgiev10
В първия пост съм написъл какво трябва,но ще повторя:
-двигател C20XE пълен комплект-инсталация,компютър,смукател,изпускател,динамо,стартер,маслен радиатор,водни съединения и т.н.
-съединител за съответния двигател
-скоростната кутия е под въпрос,на търновския ланос са я сменяли,но моята си пасна.Ако не става и трябва опелска кутия,може да се пробва да се сменят вътрешните карета на полуоските или полуоски с главини от Кадет.За щастие нестигнахме до там.
-трябва ти лява лапа към двигатела като застанеш с лице към него-от Опел Кадет с големия блок 1.8 , 2.0
-ако имаш хидравлика и климатик и искаш да спасиш климатика,трябва да вземеш електрохидравлична помпа за Астра Г или Зафира.Помпите са 3 вида TRW I,TRW II и Delphi.Не взимай TRW I дава дефекти.Ако нямаш климатик хидравличната помпа от XE ще ти свърши работа и ще спестиш не малко пари.
Най-важното е да намериш читав двигател,повечето са си на километри и ся яли много бой,а една ревизия е скъпа.Напоследък излизат добри оферти в опел клуба.
Вкарването на двигатела не е проблем,във всеки сервиз може да стане.Тънката работа е инсталацията,трябва ти добър жичкаджия.За схеми може да помолиш колегите Бижо Бижев или Manta2005 от опел форума да ти пратят.
Относно компютъра не си представям как ланоския ще контролира XE-то.Оригиналния компютър на мотора е мотроник 2.5 или по-новия мотроник 2.8 и те се спрявят най-добре.
Като си взема колата ще има подробни снимки,че сега съм на работа по цял ден и ходя в сервиза само по тъмно.Остана само да се закачи хидравличната помпа,компресора на климатика и генерацията.Вече пали и си държи стабилни обороти.

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 12 ное 2009 21:05
от Fantomasss
Eто и c20xe на Голф, имало е къде повече преправяне от колкото на Ланос, където повечето неща си остават. Как ли дърпа на тоя лек голф тоя мускулест мотор? ddpom ddad

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 12 ное 2009 22:05
от slowtraveler
A с LET някой пробвал ли е? :lol:
Вярно, че се намира по трудно такъв двигател, пък и мястото в моторния отсек май е доста малко, но пък екшъна ще е неземен... (n2)

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 17 ное 2009 23:41
от georgiev10
C20LET+F28 :rock:,но пък и цифрата си е доста по-голяма.Ето с какво ще се спира зимата.

Изображение

Изображение

От Вектра А с 256мм диск,след пълна ревизия.На пролет ще се мисли за нещо по-голямо.

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 18 ное 2009 08:14
от slowtraveler
Колега, не трябва ли при такъв случай (смяна на двигател с непредвиден от производителя такъв) да се премине отново Технотест?
Или нещата стават по втория начин..........

Re: Lanos C20XE

Публикувано: 18 ное 2009 09:35
от dsuzunov
В неговия случай, минаването на Технотест е задължително.
И няма гаранция, че ще е успешно.
Слушал съм, че с помощта на известна сума пари може и да се узакони промяната.