Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#1 Непрочетено мнение от ogi » 18 сеп 2009 19:14

Колеги, как се маха и слага прозрачното "стъкло" на пластмасов фар?! Искам да го сваля, за да разглобя фара, но не знам какво да правя. Четох разни методи с фурни, печки, духалки и прочие, но засега пробата с пистолет с горещ въздух бе неуспешна. Някой има ли опит в това начинание?
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Отлепване/залепване на "стъкло" на фар?

#2 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 сеп 2009 19:37

Аз съм отварял такъв фар, който бе залепен с нещо като болкит (смола)...
Беше хванат със скоби и залепен с тази смола...
Не ползвах пистолет за горещ въздух (въпреки, че би улеснил процедурата). Просто времето бе доста горещо.
След махане на скобите ползвах широка отвертка за да пробвам да разделя 'стъклото' от корпуса.
Основното условие бе не силата, а постоянството - ако го напънеш силно, фара се чупи, а ако поддържаш постоянен умерен натиск тази смола започва да се разтяга и след 10-20 секунди позволява отделянето на стъклото дотолкова, че да можеш да пъхнеш друга отвертка..
Ако се загрее, тази смола става по-течна и процедурата се ускорява. Ако е студено - според мен операцията е обречена на неуспех - смолата става като асфалт и ще счупиш фара.
Сглобяването бе като поразмазах смолата равномерно и върнах стъклото на мястото му. Но все пак фара имаше и метални пружинни пластини, които щяха да задържат/наместят/натискат стъклото докато си дойде на мястото. Ако е без такива пластини, навярно бих загрял смолата повече да се втечни...

П.С.Фара бе японски.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Отлепване/залепване на "стъкло" на фар?

#3 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 сеп 2009 19:42

Това, което съм чел в друг форум описваше бавно и славно загряване с горещ въздух на контактната част на стъклото и рефлектора с цел размекване на свързващия материал. В последствие по същия начин става залепването. Това принципно съвпада с метода на slowtraveler.
За съжаление не помня в кой форум го четох, но там хората се учудваха, че не било сложно.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Отлепване/залепване на "стъкло" на фар?

#4 Непрочетено мнение от ogi » 18 сеп 2009 19:47

Явно ще трябват мноооого нерви и търпение...
Залепени са с нещо като болкит, който наистина омеква като се нагрее, но с пистолет с горещ въздух не мога да нагрея целият ръб равномерно.
Чудя се кой е по-добрият вариант - пистолет с горещ въздух, или фурна, но при последният вариант се притеснявам за общото състояние на фара.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Отлепване/залепване на "стъкло" на фар?

#5 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 сеп 2009 19:53

Оги, наистина трябва търпение...
Иначе се начупва ръбчето между фара и стъклото...
Нагрей го равномерно до около 40градуса (не го прегрявай за да не деформираш фара).
Ползвай остра отпред, но широка отвертка за да имаш по-широка контактна площ.
През слънчев горещ летен ден (около 35С) свалянето на стъклото ми отне около 15 минути внимателно отлепяне (беше ми за първи път...).
Дори и да си загрял едната част, там можеш да почнеш да отлепяш, защото обикновено фара е пластмасов и позволява известни деформации (другата част на стъклото си стои залепена, а в мястото на интервенцията стъклото се отделя от фара)..
Комбинирай работата с отвертката с рязане на достъпния болкит с макетно ножче - ускорява процеса...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Отлепване/залепване на "стъкло" на фар?

#6 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 сеп 2009 19:57

Предполагам, че многократно трябва да се обхожда с топлия въздух ръба със слепващия материал.
Беше описано подробно, но не помня кой беше форума.

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Отлепване/залепване на "стъкло" на фар?

#7 Непрочетено мнение от todortv » 18 сеп 2009 20:40

ogi написа:Явно ще трябват мноооого нерви и търпение...
Залепени са с нещо като болкит, който наистина омеква като се нагрее, но с пистолет с горещ въздух не мога да нагрея целият ръб равномерно.
Чудя се кой е по-добрият вариант - пистолет с горещ въздух, или фурна, но при последният вариант се притеснявам за общото състояние на фара.
Може би нагряване във фурна на 45-50 гр. за 15 - 20 мин.и след това с макетен нож.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Отлепване/залепване на "стъкло" на фар?

#8 Непрочетено мнение от ogi » 18 сеп 2009 20:48

slowtraveler написа:Оги, наистина трябва търпение...
Иначе се начупва ръбчето между фара и стъклото...
Нагрей го равномерно до около 40градуса (не го прегрявай за да не деформираш фара).
Ползвай остра отпред, но широка отвертка за да имаш по-широка контактна площ.
През слънчев горещ летен ден (около 35С) свалянето на стъклото ми отне около 15 минути внимателно отлепяне (беше ми за първи път...).
Дори и да си загрял едната част, там можеш да почнеш да отлепяш, защото обикновено фара е пластмасов и позволява известни деформации (другата част на стъклото си стои залепена, а в мястото на интервенцията стъклото се отделя от фара)..
Комбинирай работата с отвертката с рязане на достъпния болкит с макетно ножче - ускорява процеса...
Фарът вече е на основни части, точно това е процедурата, както си я описал, най-труден е първият момент, когато имаш широка контактна площ на съпротивление.

Остава ФАЗА 2 от мероприятитето:
Преобразуване на прожекторите от движение с лява дирекция към дясна.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Отлепване на "стъкло" на фар?Метаморфоза към дясно движение.

#9 Непрочетено мнение от ogi » 18 сеп 2009 21:15

Ето с тези неща се сдобих по неведоми пътища, след дълго чакане и сума поръчки, грешни адреси, познати на познати и т.н.:
ИзображениеИзображение
...и след като установих, че съм се прецакал с дирекцията на движение, изживях различни моменти на лична драма, нерви...
Изпих 2 ракии, изпуших 2 цигари и спрях да нервнича и се хванах здраво за работа. Концентрацията си е най-важното нещо! :D
Изображение
и най-накрая, след няколко нервни приистъпи, след неуспешни опити за ремонт, успях да постигна душевна хармония и почнах с разлепването - най-трудно бе да преодолея момента на съпротивление на широката повърхност, без да нараня пластмасовите ръбове. (само да добавя, че достигането до този момент бе повече от половината време по интервенции)
Изображение
Точно това бе най-критичната част, после вече е лесно...
Трябва да се подлагат всички възможни отвертки и други оръжия да придържат еластичното обратно движение, както и да се подпрат ето тези зъби, за да не се счупи пластмасата:
Изображение
А това е главният враг - лепкава материя, нещо средно между болкит, дъвка и силикон
Изображение
Най-накрая..................
ИзображениеИзображениеИзображение
Смъкнах прожектора
ИзображениеИзображение
и с любопитство го разглобих на основни части и почнах да умувам как да променя шарката на светлината
ИзображениеИзображение
трябва да стане от RHD на LHD...
Още не съм стигнал до средата на работата на единият фар :(
Изображение
...а това са дългите светлини в остатъка на скелета на фара
Изображение

От тук натам смятам да завъртя блендата с около 15 градуса, но още мисля как ще стане...
Не мога да повярвам в какъв филм се вкарах, вместо да завъртя няколко болта...
Така и не срещнах подобна тема никъде в БГ и чужди форуми.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Проект Н4->Н1+Н1, смяна на фарове към двусекционни с лупа.

#10 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 сеп 2009 21:27

Офтопик:
Стискаме палци!

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Проект Н4->Н1+Н1, смяна на фарове към двусекционни с лупа.

#11 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 сеп 2009 21:30

Оги, огледай го добре дали не може да се сглоби по друг начин (например да се завърти лупата с щорката с почти 180градуса и след това да се завърти самия фар на 180градуса и от там да се промени ъгъла на целия фар).
Може да има вариант за обръщане на дирекцията само по със сглобяване по друг начин...
Друг вариант, който съм гледал във форумите - махат оригиналната щорка, и на нейно място изрязват в удобна форма парче от кен - например от кока кола (все пак да е от безалкохолно) :D (coolbeer)

П.С. гледам - няма такъв вариант.
Остава ти следното - чупиш цялата щорка, или отрязваш парче със симетричен ъгъл от другата страна (практически правиш сряз в хоризонталния участък, така, че да е на същия ъгъл както е другия - да стане нещо като ^, след което залепваш непрозрачно парче (например ламаринка от кен) така, че другата част да стане хоризонтална.....
Практически да получиш щорка, която е огледален образ на наличната....

П.П.С. Оги, като гледам щорката се хваща с три болта към рефлектора?
Тогава можеш да пробваш следното - мястото върху рефлектора за единичния болт да го разпробиеш на ново място така, че да е завъртяна щорката на необходимия ъгъл. А на двойната опора да срежеш малко крачетата, така, че да можеш да ги притиснеш към рефлектора, като монтираш над тях ламаринка на стандартните захвати на рефлектора... По снимките ми се струва, че това ще е най-лесния начин...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Проект Н4->Н1+Н1, смяна на фарове към двусекционни с лупа.

#12 Непрочетено мнение от ogi » 18 сеп 2009 21:59

slowtraveler написа:П.П.С. Оги, като гледам щорката се хваща с три болта към рефлектора?
Тогава можеш да пробваш следното - мястото върху рефлектора за единичния болт да го разпробиеш на ново място така, че да е завъртяна щорката на необходимия ъгъл. А на двойната опора да срежеш малко крачетата, така, че да можеш да ги притиснеш към рефлектора, като монтираш над тях ламаринка на стандартните захвати на рефлектора... По снимките ми се струва, че това ще е най-лесния начин...
Точно това мисля да направя, само трябва да нагодя точният ъгъл (среза на светлина е доста остър, няма нищо общо с рефлектора), вече съм го намисли как да го направя с големи шайби да притегна режектора от другата страна на болтчетата с 15 градуса завъртане, с допир до тях - идва точно наобратно. Другото, което си мисля е дали да не прорежа шарката от __/ на __/-
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"

#13 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 сеп 2009 22:38

Оги, моя фар със сигурност свети _/--. Дясната страна на лъча също е рязко отрязана отгоре, но на по-високо ниво.
Но не съм го отварял да видя точната форма на щорката (на какво ниво е отрязан втория ръб и как точно е получена тази форма на лъча)...
За рефлектора имах впредвид, че трябва да фиксираш щорката към него за да не си премести местоположението/ъгъла. Дали ще го направиш с една пластина/ламаринка или с широки шайби - въпроса е да не мърда спрямо рефлектора. Затова ми се струваше по-сигурно да разпробиеш рефлектора на ново място за мястото за единичния болт на щорката.
Така поне от едната страна ще бъде твърдо фиксиран ъгъла...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"

#14 Непрочетено мнение от ogi » 18 сеп 2009 23:37

Установих, че ъгъла се пада точно по средата на оста на фокуса, или поне така изглежда, така че ще пробвам да завъртя само режектора/щората.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"

#15 Непрочетено мнение от slowtraveler » 19 сеп 2009 00:01

Имах впредвид ъгъла на завъртане на щорката, тъй-като той е определящ...
Иначе върха на ъгъла/чупката наистина е в центъра на светлинния сноп.
Точно това предлагах - завъртане на щорката, като в единия край я хванеш на новата дупка (по този начин фиксираш точното завъртане на щорката), а в другия - с пластина или шайби за да стои плътно долепена до рефлектора...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Тунинг”