Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#46 Непрочетено мнение от todortv » 29 сеп 2009 16:36

ogi написа:
slowtraveler написа:Да не би промяната в напрежението да променя баланса в компаратора и затова да мърдат моторчетата?
Точно в това се съмнявам, или при алтернативното подаване на напражение от дългите, превключвателя за късите не е затворен и компаратора спира да сравнява (от него има идея само на къси), а моторчетата отиват в крайно положение.
Обикновено компараторите трябва да работят със стабилизирано напрежение.
Ако пусна климатика или запалката не би трябвало да променя положението на рефлектора.
Копчето за регулиане се захранва от точка D5.При окъсяване на 5 и 6 копчето ще е захранено
постоянно.
Чрез третия кабел би трябвало потенциометрите на двата фара да са свързани последоватено
за синхронизиране на движенията.Ще разровя за точната схема.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#47 Непрочетено мнение от slowtraveler » 29 сеп 2009 16:51

Би трябвало да е стабилизирано, но в момента правим изменение на схемата и е възможно в някоя точка да се променя баланса и спада на напрежение (неслучайно отпада напрежението върху регулатора при преминаване на дълги светлини)...
Ако изровиш схемата - ще е супер...
Тогава ще можем да тълкуваме (coolbeer)
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#48 Непрочетено мнение от Fantomasss » 29 сеп 2009 17:27

Не само при теб се наместват моторчетата на рефлектора като запалиш късите или като минеш от дълги на къси, при мен също е така и като извадя едната крушка от фара и светна, в другия фар моторчето се побърква. При мен като светна и движението е наместване в посока надолу, което е обратно на търсения от тебе ефект... ddcomp
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#49 Непрочетено мнение от todortv » 29 сеп 2009 21:13

Оказва се,че двата мотора не са синхронизирани и управлението е по-просто ,отколкото
очаквах.
Capture.jpg
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#50 Непрочетено мнение от ogi » 29 сеп 2009 21:31

Като гледам съм постигнал с едно кабелче оригиналната схема за 2-секционният фар май :lol:
Тази блокова схема дали действително дава цялата информация..?
Сега като си спомня - преди време съм свалял бутончето за реглаж на фаровете на таблото, като махах всички крушки с нажежаема жичка, ама какво имаше там...
Изображение
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#51 Непрочетено мнение от todortv » 29 сеп 2009 21:35

ogi написа:Като гледам съм постигнал с едно кабелче оригиналната схема за 2-секционният фар май :lol:
Тази блокова схема дали действително дава цялата информация..?
Сега като си спомня - преди време съм свалял бутончето за реглаж на фаровете на таблото, като махах всички крушки с нажежаема жичка, ама какво имаше там...
Изображение
Схемата е на Лачети,която е най-близка до Нубира2.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#52 Непрочетено мнение от slowtraveler » 29 сеп 2009 21:37

Аз бих го направил с подаване на напрежение през потенциометър и следяща система в двигателчето....
Предполагам, че точно така са го изпълнили, защото така е най-лесно...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#53 Непрочетено мнение от ogi » 29 сеп 2009 21:41

slowtraveler написа:Аз бих го направил с подаване на напрежение през потенциометър и следяща система в двигателчето....
Предполагам, че точно така са го изпълнили, защото така е най-лесно...
Ами освен регулатора на обороти на сниманото моторче с ТДА, аз друга електроника не виждам, която да следи потенциометъра. Ако много ви е интересно мога да разглобя копчето за реглаж, така и така съм по инерция за разглабяне :D Само и с окачването и ДВГ да можех да се оправям сам...ама какво да правя като не ме влече цапането :lol:
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#54 Непрочетено мнение от slowtraveler » 29 сеп 2009 21:44

Ако не те затруднява - разглоби го...
Ще е интересно за да си обясним точния принцип на действие...
Явно в 'моторчето' има следяща система, която спира двигателя когато е достигнат баланса, но все пак - защо фаровете се смъкват при изкарана крушка.....
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#55 Непрочетено мнение от todortv » 29 сеп 2009 21:54

slowtraveler написа:Аз бих го направил с подаване на напрежение през потенциометър и следяща система в двигателчето....
Предполагам, че точно така са го изпълнили, защото така е най-лесно...
То е точно така.Но мислех че нещата са като при промишлените системи .Оказа се
по-просто изпълнение и ако единия мотор(управление) се повреди и колата става като
коледна елха.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#56 Непрочетено мнение от ogi » 05 окт 2009 20:07

Току-що пристигна и черешката на сладоледа :)
P1100370.JPG
Този е 6000К да видим разликата от 4300... Тия дни ще го монтирам, само да намеря фрезичка за кабелните уплътнения и да хвана малко свободна светла част от деня :geek:
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#57 Непрочетено мнение от ogi » 13 окт 2009 01:31

Новият ксенон вече в факт. Ето как изглежда плода на усилията ми в реални условия, доколкото може да се разбере от клипчето... (обиколка на квартала ми при мокро време и улични лампи, когато въобще не се вижда светлината от фаровете.)
Смятам, че равнината, която постигнах е 1:1 за европейският стандарт, което де факто, бе моята цел, отделно след поставянето на ксеноновите крушки, фокуса се запази подобаващо и среза е достатъчно рязък, нали? Предполагам още може да се желае, но след такъв дърводелски ремонт аз лично съм задоволен от резултата.
Забележете уникалният звук на мотора :), а пък без 1 гърне бръмчи като 4-литров змей, доста заплашително :lol: доста коли в класа около 100-120 коня са ми дишали газовите изпарения, виждат се и безкрайно дългите и тромави скорости - на 2-ра с леко изцеждане съм вече за извънградско)
За съжаление, после установих, че камерата е тракала през цялото време, удряйки се в стеблото на подглавника...
Препоръчително за гледане - на цял екран, тъй като е много тъмно клипчето.
Клипче.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#58 Непрочетено мнение от Fantomasss » 13 окт 2009 07:54

Доста добре се е получило, браво. Не разбрах защо вади тоя звук колата ти, гърне ли няма или...
П.С. Как качи толкова дълго клипче във ВБОКСА, нали има лимит до 100мб, което при мен с фотоапарата е около 1 минута а с камерата е немислимо?
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#59 Непрочетено мнение от slowtraveler » 13 окт 2009 08:16

Отрязването като че ли е много добро...
Но ми се струва, че десния фар е малко по-вдигнат от левия. А и двата като че ли са повечко вдигнати от нормалното...
Ориентир като центровам фарове ми е това, след 70-80м да не се осветява номера на кола, паркирана в ляво от пътя при равен път.
А като-че ли виждам, че номерата са постоянно осветени и на по-голяма дистанция. Това ще заслепява насрещните при движение на автомобила при люлеенето му.
А добро осветяване на банкета в дясно се прави при добра центровка на левия фар, защото на него 'ъгъла' е по-вдигнат заради по-голямата му дистанция до банкета...
Но ти виждаш по-добре резултата - може камерата да лъже...
При всички случаи резултата е добър - дори и да се наложат малки донастройки... (coolbeer)

П.С. ти имаш и ел-настройка.
Ако твърденията ми са верни за повдигнатите фарове - това също е добър вариант. На една от колите си бях центровал фаровете да са в такова положение при '0'. Този режим го ползвах само на магистрала и бе много удобен - светеше почти като дълги. Работното положение в града и извън града на ключето за регулировка на фаровете в случая бе '1' при празен автомобил.
Но преди да продам автомобила ги смъкнах в нормално положение - това, че аз знам как да се ползва 'функцията', не значи, че новия собственик ще го знае...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други

#60 Непрочетено мнение от ogi » 13 окт 2009 09:46

@slowtraveler - позна, фаровете на клипа са в средно положение на копчето, т.е. градско са доста по-надолу, а извънградско възниква нужда да се вижда на 100-на метра напред (двата режима изискват тотално различно положение, зависи и от скоростта), но дори и вдигнати докрай не превишават видимия хоризонт, възможно е само при люшкане да се получи като присветкане. Като че ли има нужда да върна левия фар малко към центъра, но вече за това ще си играя като покарам малко и реша точно какво искам.
@fantomasss - звука на колата си е такъв като я взех още, не знам на какво точно се дължи, генерацията е нова, не изпуска от никъде, на мен ми харесва така (етапа с 1 гърне го минах вече :) ). За клипчето - преоразмерих го до точно 100MB и тогава го качих.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “Тунинг”