Разлепяне на фар, настройки на лупа (промяна дирекция),други
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Фокусното разстояние не се променя, променям само ъгъла по часовника, днес си поиграх доста и утре ще закова положението с подходящи шайби ето така:
а иначе си играх около 2 часа да събера лепкавото нещо и да освободя жлеб за обратното прибиране на "стъклото". После мисля да използвам горещ въздух и събраният материал за обратно изолиране + силикон.
...и между другото режектора се намира на строго определено място и разстояние по средата на цялата история между рефлектора и лупата, има някаква изпъкналост и форма, според отразените лъчи, едва ли съм нагодил точните фокусни разстояния, но по това, което получавам като проекция на стената смятам, че е в много пъти по-добре от рефлектора и няма грам разсейки, мога спокойно да си купя сега ксенонче Н1 и да разкарам старото Н4
Да... днес ми отне 9 часа единият фар само и то до половината, утре ще съм по-бърз предполагам, макар че може да отида до Пловдив и да замразя ситуацията...
Следва ФАЗА-3 - сглобяване на левия фар и правене на десния (ще е дълга фаза). През това време трябва да измисля, как да не гасне късата светлина като включвам на дълги. Имам идеи с диод, или с галванична промяна на контактите, ще видим кое е по-лесно...
а иначе си играх около 2 часа да събера лепкавото нещо и да освободя жлеб за обратното прибиране на "стъклото". После мисля да използвам горещ въздух и събраният материал за обратно изолиране + силикон.
...и между другото режектора се намира на строго определено място и разстояние по средата на цялата история между рефлектора и лупата, има някаква изпъкналост и форма, според отразените лъчи, едва ли съм нагодил точните фокусни разстояния, но по това, което получавам като проекция на стената смятам, че е в много пъти по-добре от рефлектора и няма грам разсейки, мога спокойно да си купя сега ксенонче Н1 и да разкарам старото Н4
Да... днес ми отне 9 часа единият фар само и то до половината, утре ще съм по-бърз предполагам, макар че може да отида до Пловдив и да замразя ситуацията...
Следва ФАЗА-3 - сглобяване на левия фар и правене на десния (ще е дълга фаза). През това време трябва да измисля, как да не гасне късата светлина като включвам на дълги. Имам идеи с диод, или с галванична промяна на контактите, ще видим кое е по-лесно...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Най-просто, лесно и надеждно е с обикновенни релета.ogi написа:Имам идеи с диод, или с галванична промяна на контактите, ще видим кое е по-лесно...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Чрез оригиналните релета ,това на дългите захранва релето на късите през диод.Всичко в оперативната верига.Izparitel написа:Най-просто, лесно и надеждно е с обикновенни релета.ogi написа:Имам идеи с диод, или с галванична промяна на контактите, ще видим кое е по-лесно...
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Преди да скочиш на ксенон - пробвай го дали и той ще стои фокусиран...
Често ксеноновата крушка заради различното физическо местоположение на разряда спрямо рефлектора на фара, ръба не се 'отрязва', а замазва (не е на фокус)...
Освен това ми прави впечатление, че в лявата част на снопа има 'по-къс' участък...
При мен е обратно - в самия ляв край снопа отново леко се покачва и осветява добре левия банкет, без да заслепява насрещните. Много удобно е и спомага безопастността.
Така и така си го отворил - по-добре си поиграй да стане идеално
Често ксеноновата крушка заради различното физическо местоположение на разряда спрямо рефлектора на фара, ръба не се 'отрязва', а замазва (не е на фокус)...
Освен това ми прави впечатление, че в лявата част на снопа има 'по-къс' участък...
При мен е обратно - в самия ляв край снопа отново леко се покачва и осветява добре левия банкет, без да заслепява насрещните. Много удобно е и спомага безопастността.
Така и така си го отворил - по-добре си поиграй да стане идеално
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Т.е. споделяш идеята ми за шунт с диод от релето на дългите към късите?todortv написа:Чрез оригиналните релета ,това на дългите захранва релето на късите през диод.Всичко в оперативната верига.Izparitel написа:Най-просто, лесно и надеждно е с обикновенни релета.ogi написа:Имам идеи с диод, или с галванична промяна на контактите, ще видим кое е по-лесно...
Можеш ли да ми пратиш снимка с проекцията на светлината на фара ти?slowtraveler написа:Преди да скочиш на ксенон - пробвай го дали и той ще стои фокусиран...
Често ксеноновата крушка заради различното физическо местоположение на разряда спрямо рефлектора на фара, ръба не се 'отрязва', а замазва (не е на фокус)...
Освен това ми прави впечатление, че в лявата част на снопа има 'по-къс' участък...
При мен е обратно - в самия ляв край снопа отново леко се покачва и осветява добре левия банкет, без да заслепява насрещните. Много удобно е и спомага безопастността.
Така и така си го отворил - по-добре си поиграй да стане идеално
Засега съм в застой, защото се замислих дали няма да е по-добре да си намеря готови режектори, според мен от Леганца ще станат и трябва да прозвъня няколко телефона за ударени такива. Днес се свързах с един продавач на такава на части и ми искаше 80лв. на фар и не щя да отстъпва, а аз после като видях снимките пак видях, че освен че са адски помътнели (принципно), ами и колата бе с десен волан Ще изчакам след празниците за още една обява във Варна, да видим какво ще кажат и там и после продължавам с ръкоделието.
Що се отнася до ксенона - няма страшно, имам опит и с монтаж и с знания по физика.
Чудя се докато са на парчета фаровете каква циганийка мога да измисля
много лесно мога да направя Angel Eyes, даже имам готови рингове, които си правих преди време от любопитство, но е изтъркано и глупаво, мога да боядисам в черно лъскавите части на рамката между стъклото и рефлекторите, но и това е изтъркано, а и защо да похабявам отражателен слой...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Оги, груба представа можеш да придобиеш от тук: http://toyotabg.net/viewtopic.php?t=9225
Долните снимки ги смъкнах от руски форум за същия фар...
За диода - с две отделни релета (по едно за къси и едно за дълги светлини) ли е схемата, или е с едно превключващо...
Защото на някои автомобили превключването на светлините 'къси/дълги' става с едно реле (при липса на напрежение - светят късите светлини, а при поява на такова в управляващата верига, релето превключва 12В от късите, към дългите светлини) и там няма да стане варианта с диода...
При всички случаи - щом си тръгнал на интервенции, няма да ти е проблем да измениш схемата така, че да ти върши работа...
Долните снимки ги смъкнах от руски форум за същия фар...
За диода - с две отделни релета (по едно за къси и едно за дълги светлини) ли е схемата, или е с едно превключващо...
Защото на някои автомобили превключването на светлините 'къси/дълги' става с едно реле (при липса на напрежение - светят късите светлини, а при поява на такова в управляващата верига, релето превключва 12В от късите, към дългите светлини) и там няма да стане варианта с диода...
При всички случаи - щом си тръгнал на интервенции, няма да ти е проблем да измениш схемата така, че да ти върши работа...
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Тази чупка __/- мога много лесно да я направя, но не виждам смисъл от нея.
Изчетох посочената тема в тойота-форума, има интересна дилема, ти виждаш как аз реших (решавам) тамошният спор за себе си
Изчетох посочената тема в тойота-форума, има интересна дилема, ти виждаш как аз реших (решавам) тамошният спор за себе си
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Смисъла на чупката вдясно е, че не заслепяваш попътните автомобили.
Забелязал съм, че дясната част при нормална дистанция отрязва нивото точно под огледалата на попътния автомобил...
Навярно това са имали като идея...
Забелязал съм, че дясната част при нормална дистанция отрязва нивото точно под огледалата на попътния автомобил...
Навярно това са имали като идея...
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Има логика в това, което казваш и си направих малко експерименти тази вечер, но установх, че разлика от части от милиметъра в разстоянието на режектора водят до голямо разфокусиране. Ето малко снимков материал:slowtraveler написа:Смисъла на чупката вдясно е, че не заслепяваш попътните автомобили.
Забелязал съм, че дясната част при нормална дистанция отрязва нивото точно под огледалата на попътния автомобил...
Навярно това са имали като идея...
Можех да си поиграя да го докарам точно, но не ми се занимава, вижда се как 1 мм разлика от режектора поражда неправилни форми и разсейки...
Ето как изглежда светлината от прожектора без лупа:
а ето така изглежда с лупа наобратно
Прожектор без лупа:
Ипровизираният стенд за проекция на стената:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Промяната на формата на лъча става единствено с промяна на формата на режектора/щорката, но не и на местоположението...
Затова им викам на тези фарове 'прожекторни', защото прожектират формата на щорката върху пътя..
Принципа е като на прожекционен апарат - имаш някаква фигура на лентата (като във фара на мястото на лентата е тази щорка) която трябва да е фокусирана върху пътя.
Ще потърся още веднъж снимките на онези юнаци, които си правиха експерименти.
Практически бяха премахнали оригиналната щорка (счупили, изпилили и т.н.), и на нейно място бяха изрязали и поставили ламаринка от кен на кока-кола с нужната форма.
Резултата бе доста сполучлив...
П.С. опитната постановка ме кефи. Комбинацията е интересна - захранване за фара от комп за 12В, монитор, автомобилен фар... Липсва само шишето бира
Затова им викам на тези фарове 'прожекторни', защото прожектират формата на щорката върху пътя..
Принципа е като на прожекционен апарат - имаш някаква фигура на лентата (като във фара на мястото на лентата е тази щорка) която трябва да е фокусирана върху пътя.
Ще потърся още веднъж снимките на онези юнаци, които си правиха експерименти.
Практически бяха премахнали оригиналната щорка (счупили, изпилили и т.н.), и на нейно място бяха изрязали и поставили ламаринка от кен на кока-кола с нужната форма.
Резултата бе доста сполучлив...
П.С. опитната постановка ме кефи. Комбинацията е интересна - захранване за фара от комп за 12В, монитор, автомобилен фар... Липсва само шишето бира
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Има такива временни решения, но при тях не се получава добро осветление....
Те са само ако например европейски автомобил преминава през UK или ако UK автомобил преминава през Европата...
С такава лепенка никога не можеш да минеш Технотест, но пък можеш да извършиш пътуването си...
Те са само ако например европейски автомобил преминава през UK или ако UK автомобил преминава през Европата...
С такава лепенка никога не можеш да минеш Технотест, но пък можеш да извършиш пътуването си...
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
След изкарани 2-3 дни почивка, продължавам филма, в който се пуснах...
Днес успях да разлепя и вторият фар и да почистя улеите, в който после ще влезе обратно "стъклото", играчка си е, защото пак се нагрява с пистолет, после се обира с отвертка, която пари, а "маджуна" лепне по ръката. След всичко мисля да използвам събраните солидни топчета лепкаво вещество обратно, като първо ще нагрея останалото в жлеба, преди затварянето, а после ще мажа по външният ръб.
Последно изместих корпусите на прожекторите с някакви градуси встрани и с нивелир се опитах да докарам хоризонтално положение на фара и чертата на срез. После закрепих положението с шайби така:
Интересното е, че дизайнерите незнайно защо са решили чайковидна форма на шарката, а не прави черти (по средата на ъгъла 2-те части на щоричката са под ъгъл и напред, с посока на движението.)
Все още няма да затварям фаровете, защото искам да си оставя отпечатък, че съм бил там , все още го мисля какво да е, но няма да е голяма цигания
Няма да боядисвам лъскавите панели в черно със сигурност, все още се колебая и над светодиодните габарити:
Има и вариант за светодиодна лентичка между стъклото и лъскавият панел в долният ръб, но всички теи неща за мен са плагиатство от чуждомаркови дизайнерски идеи.
Няма да затварям фаровете и защото утре ще проверя една обява за ударена Леганца във Варна, от където се надявам да са оцелели прожекторите, както и да ми паснат евентуално, преди да сложа побългарената версия.
Днес успях да разлепя и вторият фар и да почистя улеите, в който после ще влезе обратно "стъклото", играчка си е, защото пак се нагрява с пистолет, после се обира с отвертка, която пари, а "маджуна" лепне по ръката. След всичко мисля да използвам събраните солидни топчета лепкаво вещество обратно, като първо ще нагрея останалото в жлеба, преди затварянето, а после ще мажа по външният ръб.
Последно изместих корпусите на прожекторите с някакви градуси встрани и с нивелир се опитах да докарам хоризонтално положение на фара и чертата на срез. После закрепих положението с шайби така:
Интересното е, че дизайнерите незнайно защо са решили чайковидна форма на шарката, а не прави черти (по средата на ъгъла 2-те части на щоричката са под ъгъл и напред, с посока на движението.)
Все още няма да затварям фаровете, защото искам да си оставя отпечатък, че съм бил там , все още го мисля какво да е, но няма да е голяма цигания
Няма да боядисвам лъскавите панели в черно със сигурност, все още се колебая и над светодиодните габарити:
Има и вариант за светодиодна лентичка между стъклото и лъскавият панел в долният ръб, но всички теи неща за мен са плагиатство от чуждомаркови дизайнерски идеи.
Няма да затварям фаровете и защото утре ще проверя една обява за ударена Леганца във Варна, от където се надявам да са оцелели прожекторите, както и да ми паснат евентуално, преди да сложа побългарената версия.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Офтопик:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
Re: Проект"разлепяне на PVC-фар,промяна на дирекция на движение"
Преди:
Продължавам да замислям как да променя оригиналният вид и да вкарам нещо интересно, вариантите все още се въртят в главата ми:
1. Боядисване на ето тази част:
Как е по-добре? (хич не ми се боядисва толкова лъскава част, но гледам при новите коли това е модната тенденция.
2. Дали да потърся как да си направя отливка с друга форма и да не е така изпъкнала, като се гони "скелетната" форма на вътрешността на фара:
3. Това как го намирате (+нормални бели габарити):
4. Да редял ли лента със светодиоди (по-горе съм посочил вариант пред рефлектора за дългите, има вариант и по целият долен ръб, а също и вътре зад стъклото на мигача, но там трябва по-сериозна доработка)?
Интересна е светлината от дългите, много централно насочен лъч със странна форма - сравнете за мащаб тиксото по средата с предишните снимки (все пак става дума за проекции на 3 метра):
След:
Вече мога да кажа, след много мерене, отбелязване и въртене - приключих с настройката на лупите. Въпреки това се притеснявам да затворя фаровете, без да ги сложа на колата и да видя как е реално. Това малко трудно става в София пред блока и ще почакам удобна възможност, когато ходя към Пловдив примерно (където имам по-добри условия)...
Продължавам да замислям как да променя оригиналният вид и да вкарам нещо интересно, вариантите все още се въртят в главата ми:
1. Боядисване на ето тази част:
Как е по-добре? (хич не ми се боядисва толкова лъскава част, но гледам при новите коли това е модната тенденция.
2. Дали да потърся как да си направя отливка с друга форма и да не е така изпъкнала, като се гони "скелетната" форма на вътрешността на фара:
3. Това как го намирате (+нормални бели габарити):
4. Да редял ли лента със светодиоди (по-горе съм посочил вариант пред рефлектора за дългите, има вариант и по целият долен ръб, а също и вътре зад стъклото на мигача, но там трябва по-сериозна доработка)?
Интересна е светлината от дългите, много централно насочен лъч със странна форма - сравнете за мащаб тиксото по средата с предишните снимки (все пак става дума за проекции на 3 метра):