Страница 4 от 7

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 04 сеп 2009 09:13
от ogi
Поради интересното съдържание на темата я правя важна.
Поздравления и от мен!

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 04 сеп 2009 09:39
от kpematop
евала за ентусиазма, дано двигателя да изкара няколко сезона

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 04 сеп 2009 18:58
от НиКо
Ами да ти кажа , не смятам да използвам пълния капацитет на мотора.

Искам да изкарам оптималното ,без огромен риск да се счупи нещо.

При миналото турбиниране разбрах какви са грешките (мойте и на мотора) и сега всичко се поправи.

Относно колко ще издържи си е божа работа , въпреки ,че Нубира , Ланос и Есперо излизат на 30% от възможностите си.

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 04 сеп 2009 19:40
от kpematop
с какъв инжекцион е, кой ти прави софтуера за колата?
300 коня ще ги докараш ли на вала?
до колко пишат хората, че издържа двигателя, който си тунирал? Разкажи нещо за проекта :)
моя е от по-новите 1.8Т и издържа 350Нм само...

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 15:23
от Darlin`
След всичко, което прочетох и видях ... нямам думи... едва успявам да кажа "ЕВАЛА! :clap:

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 20:04
от НиКо
Много ви благодаря мис.

Ето снимки от днескашното ми "мързелуване"

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 20:05
от НиКо
:lol:

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 20:08
от НиКо
Крайния резултат на двете странични лайсни на предното стъкло.

Тоя шагрен ме облада :D

Много яко стой деа...

Марката на корабната боя е JOTUN

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 20:37
от НиКо
kpematop написа:с какъв инжекцион е, кой ти прави софтуера за колата?
300 коня ще ги докараш ли на вала?
до колко пишат хората, че издържа двигателя, който си тунирал? Разкажи нещо за проекта :)
моя е от по-новите 1.8Т и издържа 350Нм само...

За 300-то коня не искам да коментирам...Когато дойде момента ще покажа дино графика.

Хората могат да пишат каквото си искат , важното е как ще се направи един мотор.

Има лада ,която прави на божура 12сек / 402м с 1.7 карбуратор под 5.6 сек от 0/100 + това е атмосферка.

Може да държи много , зависи какво и как целиш да постигнеш.

За проекта ще разкажа:

Колата е наша от чисто нова . Първото Есперо в Пловдив (2-рото в България)
За това гарантирам, но е без значение.

Купено е 92г декември.
До 2005г са изминати с него 150х реални километра само на бензин.

Като цяло колата беше като чисто нова ,защото никой не искаше да я кара много дълго време.
Нито пък аз.
Отидох в Германия няколко пъти за да си избера кола , но уви късмета ми все беше срещу мен.
На 2 пъти изпуснах Хонда Прелюд 2.2 и се отказах в търсенето.
Реших да покарам Есперото само няколко месеца ,докато си купя Прелюд , но постепенно взех да се привързвам към него.
Първо му купих 18" джанти , след това лека полека смених абсолютно всичко по окачването , счупени работи по интериора , фаровете ги замених с чисто нови кристални от 2000г Есперо.
Накичих го с много грозни спойлери едно време , но това беше въпрос на изживяване.
Една вечер имах дръпка с въпросния Прелюд ,който исках да взема и го бих с 2 коли разстояние.
Точно тогава привързаноста ми стана 100%това и реших да задържа колата.
Мина се време и едно добро приятелство свърши с караница и това бе началото на проекта CODE NAME "Turbo"

Една вечер бяхме на Пещерско шосе.
Приятел ми предложи да замеря с много красив дел сол 125 коня.
Знаех ,че ще ме бие , но въпреки това реших да се пусна с него.
Резултата беше 2 коли в полза на дел сола.
След като свърши дръпката чух обиди и подигравки от негова страна :
"Мен ако ме бие Есперо ще си хвърля хондата от Новия надлез"
"Единственото ,което става от есперо е такси на метан"

Тези думи ги помня и до днес и едва ли сега ще има куража да се пробва.

Точно след тази вечер Есперото беше със свален мотор и се започна.
след 6 месеца зверски труд и много пари по ремонта на 8 март в 2 ч. през ноща запалих звяра.
Налягането беше 0.6 и ми бяха омекнали краката.

След като я разработих , надух турбината на 1.2 бара и просто си нямате напредстава какво е усещането.
Имах чувството ,че тоя сандък се разглабя по улицата.
Няколко пъти му изпуснах водата (~130 градуса) , няколко пъти издуха гарнитура ,защото мотора не беше разреден ,
не беше с по-големи дюзи.Праскаше детонаций та се късаше .
И така и неможах да го счупя. Дразнещото е ,че вяка седмица сменяш гарнитура.
Това ме накара да разглобя мотора за 2ри път като смених блока с друг (не от Деу)

Кубатурата му се повиши ~ на 2.2 .Степента на сгъстяване е ~ 8.2 : 1 ( заводско е 8.8:1)
Около цилиндрите има гравиран ринг ,в който набихме струна от китара (пиниз от старите Лададжий)
Когато натегнеш главата , гарнитурата се впива в струната и така не и позволява да се деформира.
Разреждането на мотора стана с помоща на координат.
Главата имаше мегдан за разстъргване .Свалихме до толкова ,че да не се приближим до някоя магистрала.
Биелите и буталата са корено различни от заводските на Есперо.
Обещал съм да не казвам от Какво са.
Усилени и гарантирано ще издържат до 350 к.с.

Реших да правя мотор с 8 клапана защото не съм привърженик на 16 клапановите автомобили.

Турбината е HOLSET от някакво волво (камионче).
инжекторите са 440cc високоомни
Порт на главата
Бензинов регулатор
блоу офф FORGE
wastegate - BMW turbo
воден радиатор BMW 525 (огромен)
2 перки
преработена маслена помпа с повишен дебит.
Преработен картер за да не се плиска маслото.
Монтиран маслен радиатор от C20XE
Изпускателни колектори от неръждавейка 1.5mm , ~Ф63мм
Спортни хомологирани седалки COBRA Evolution (Kevlar)
Спортен волан ОМП
Скоростна кутия Ф16 с екстри
шорт-шифтър
задни дискови спирачки
окачване Апекс + Закс -80мм
Фланци на задни главини 40мм
Предни спирачни дискове "Brembo"
3 Точкови Спортни колани Schroth
силиконови маркучи Samco + китайски.
EDIS 4 запалване
Мегаскурит
K&N спортен филтър
K&N филтър на картерната вентилация
18" джанти OZ NOVITEC F1
Полиуретанови тампони на мотора
Бензинова помпа от Calibra C20LET

Още много други но просто не съм в кондиция да изброявам.

Общо взето ви разкрих как започна проекта , да се надяваме ,че всичко ще мине по план и скоро колата ще се разработва из пловдивските "гладки и прави" улици. :-))

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 20:47
от НиКо
Преди - След

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 23:14
от Fantomasss
Ти ми счупи главата човек... ddad ddpom ... Направо ми се ще да ти докарам Ланоса да го "поошамариш" малко... ddribka

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 23:20
от НиКо
Защо?

Толкова много ли искаш да се вкараш във филма ? :-))

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 23:22
от Fantomasss
Абе на мен ми стига само едно качествено турбиниране на мотора, аз съм със 1.6-16в и ми е малко тромав, не искам много, само да върви повече, той така и така гори доста... ddcomp

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 23:24
от НиКо
Не искаш много за сега...

Повярвай ми... Никога не стига 8-))

Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.

Публикувано: 05 сеп 2009 23:27
от Fantomasss
Офтопик:
Аз съм улегнал човек с жена и дете, повярвай ми това ми стига, просто да дърпа. Отдавна ми мина мерака за оптичен тунинг, но все още настъпвам...