Колеги и аз да попитам:
Някой правил ли е на нашите коли тунинг? В руските сайтове има много инфо за смяна на софтуер на компа на колата. За мое удивление там цените са няколко пъти по-ниски от нашите. И се замислям ако се купи такъв софтуер от там и в някой сервиз със съответните хардуерни възможности за връзка с колата.....
Та в този ред на мисли ето един интересен сайт.
http://www.avto-tuning.net/index.php?nm ... =pod&ids=5
Тунинг - смяна на софтуер?!
Тунинг - смяна на софтуер?!
Leganza 2.0 136hp
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Тунинг - смяна на софтуер?!
Смяна на софтуер или промяна на engine management, има смисъл само на турбо двигателите и такива със сериозен тунинг (NOS?)...
Кой би си рискувал живота на атмосферна бензинка (и то от такъв клас) за да и вдигне незначително мощността....
Аз въобще не бих се занимавал да пипам софтуера на Калос-чето на жената от 96к.с. например до 99к.с. (повече няма да може да се пипне със смяна на софтуер)...
Предполагам, че голяма част от здравомислещите колеги ще са на същото мнение...
Големия прираст на мощност можеш да получиш само на турбодвигател (свързано с увеличаване на наддува), като най-лесно и разпространено това става на турбодизелите (защото юнаците искат колата едновременно да гори малко, пък да стане бИгачка )..
Кой би си рискувал живота на атмосферна бензинка (и то от такъв клас) за да и вдигне незначително мощността....
Аз въобще не бих се занимавал да пипам софтуера на Калос-чето на жената от 96к.с. например до 99к.с. (повече няма да може да се пипне със смяна на софтуер)...
Предполагам, че голяма част от здравомислещите колеги ще са на същото мнение...
Големия прираст на мощност можеш да получиш само на турбодвигател (свързано с увеличаване на наддува), като най-лесно и разпространено това става на турбодизелите (защото юнаците искат колата едновременно да гори малко, пък да стане бИгачка )..
Re: Тунинг - смяна на софтуер?!
Абсолютно си прав. За 1.4 двигатели, които така или иначе са "изпържени" заводски смисъла е минимален. Но все пак във форума не всички са с малки двигатели. При една двулитрова двувалка повярвай разлика от 10% със сигурност ще се усети. Също така и самата динамика би се променила. Говоря от опит с автомобили на които е правено чиповане и разликата е значителна.
Leganza 2.0 136hp
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Тунинг - смяна на софтуер?!
Забрави за атмосферна бензинова двувалка да успееш да промениш мощността с 10% само от чипосване...
Не се подлъгвай по реклами и т.н., които обещават безумни мощности само с едно чипче..
При стокова около 150к.с., със смяна на софт едва ли ще можеш да изцедиш повече от 5-6к.с...
Което няма да го усетиш (включването на климатика ти отнема около 10к.с.)..
Причината обикновено е следната: всмукателя и изпускателя са сметнати за определено количество газове...
При атмосферните двигатели количеството газ е лимитирано конструктивно (размер на всмукателния и изпускателния тракт).
Пропускателната способност на всмукателя и изпускателя зависи от разликата в наляганията и физическите размери.
При атмосферката не можеш да променяш наляганията на всмукателя (освен да сложиш спортен филтър).
С чипосването на атмосферка ти можеш да командваш само количеството гориво, което се впръсква.
Но когато липсва достатъчно кислород, дори и да наливаш 100% повече бензин, пак няма да имаш прираст на мощност.
Дори ще имаш спад на мощността заради лошо горене.
Това е така, защото просто няма да има въздух и неизгорелия бензин ще си отива в ауспуха (преобогатена смес)...
Решението си е твое, но моето твърдо мнение е, че си е пълна безсмислица да пипаш атмосферен двигател...
Не се подлъгвай по реклами и т.н., които обещават безумни мощности само с едно чипче..
При стокова около 150к.с., със смяна на софт едва ли ще можеш да изцедиш повече от 5-6к.с...
Което няма да го усетиш (включването на климатика ти отнема около 10к.с.)..
Причината обикновено е следната: всмукателя и изпускателя са сметнати за определено количество газове...
При атмосферните двигатели количеството газ е лимитирано конструктивно (размер на всмукателния и изпускателния тракт).
Пропускателната способност на всмукателя и изпускателя зависи от разликата в наляганията и физическите размери.
При атмосферката не можеш да променяш наляганията на всмукателя (освен да сложиш спортен филтър).
С чипосването на атмосферка ти можеш да командваш само количеството гориво, което се впръсква.
Но когато липсва достатъчно кислород, дори и да наливаш 100% повече бензин, пак няма да имаш прираст на мощност.
Дори ще имаш спад на мощността заради лошо горене.
Това е така, защото просто няма да има въздух и неизгорелия бензин ще си отива в ауспуха (преобогатена смес)...
Решението си е твое, но моето твърдо мнение е, че си е пълна безсмислица да пипаш атмосферен двигател...
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Тунинг - смяна на софтуер?!
Е, чип, спортен филтър, малко олекотяване на купето и ето ти десетина коня горница за двулитровата атмосферка, но не повече.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Тунинг - смяна на софтуер?!
Разбира се, че си прав. Просто ми е интерсно да питам ако някой е правил такова нещо на нашите коли.slowtraveler написа:Забрави за атмосферна бензинова двувалка да успееш да промениш мощността с 10% само от чипосване...
Не се подлъгвай по реклами и т.н., които обещават безумни мощности само с едно чипче..
При стокова около 150к.с., със смяна на софт едва ли ще можеш да изцедиш повече от 5-6к.с...
Което няма да го усетиш (включването на климатика ти отнема около 10к.с.)..
Причината обикновено е следната: всмукателя и изпускателя са сметнати за определено количество газове...
При атмосферните двигатели количеството газ е лимитирано конструктивно (размер на всмукателния и изпускателния тракт).
Пропускателната способност на всмукателя и изпускателя зависи от разликата в наляганията и физическите размери.
При атмосферката не можеш да променяш наляганията на всмукателя (освен да сложиш спортен филтър).
С чипосването на атмосферка ти можеш да командваш само количеството гориво, което се впръсква.
Но когато липсва достатъчно кислород, дори и да наливаш 100% повече бензин, пак няма да имаш прираст на мощност.
Дори ще имаш спад на мощността заради лошо горене.
Това е така, защото просто няма да има въздух и неизгорелия бензин ще си отива в ауспуха (преобогатена смес)...
Решението си е твое, но моето твърдо мнение е, че си е пълна безсмислица да пипаш атмосферен двигател...
А от опита който има - Тойота селика 1.8 в момента е към 170 коня и след чиповането за около 1000лв разликата е видима - максимален въртящ момент и мощност ги имаш при по-ниски обороти и се достигат много по-бързо.
джипка Дайхатсу Териос автоматик. - на всеки баир скоростната кутия не можеше да си "намери" предавката след 4иповането - драстична разлика.
А лично за мен ме интересува точно това - леганзата до 3500 оборота е умрял кон и чак на 4000-4500 оборота се усеща, че има повече от 100коня и следователно при чиповане в случая не е важно колко коня ще се вдигне а дали може да се промени тази дупка до 3500 оборота. В руските сайтове точно това се обсъжда - но както казах там цените са други. А тук искат от 600-1000лв за такава манипулация.
За пример давам - борд компютър http://www.multitronics.ru/products/vg1031u/ който е отделно хардуерно устройство е по-евтино от услугата софтуерно отключване на тези функции в новите автомобили правено от нашите дистрибутори.
Leganza 2.0 136hp
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Тунинг - смяна на софтуер?!
Офтопик: