Корекции на ъгъла на запалване
Публикувано: 06 апр 2009 19:26
Съобщение от модератор:
[quote]Отделих в нова тема дискусиите от Диагностика, Диагностични куплунзи. Там става дума за фабрично вградения октан коректор на повечето Daewoo автомобили. И макар това да не е чист тунинг, идеята е точно тази. Желателно е в тази тема да споделите вашите мнения и наблюдения относно прилагането и на други методи за корекции на ъгъла на запалвани с различни горива и ефекта от тях. Като се почне с октан коректора, през прости схеми на таймери с променлива задръжка (предварение за следващия такт), разни процесори с и без собствени таблици и се стигне до промяна на картите за работа на ECU на колата (т.е. същински чип тунинг).
Тъй като темата излежда като продължение на някакъв разговор, малко предисловие. На срещата в Пловдив на 05.04.2009 г. с Fantomass коментирахме управлението на ъгъла на запалване и му споменах за октан коректора. Надолу следва продължение, но вече във форума.[/quote]
by Vassy
Абе Васси, аз намерих онази бяла букса до компа и на нея има бял етикет на който пише на 9 места едно под друго 95, което според мен е октановото число. Обаче не се обръща като на Опелите за промяна. Аз го извадих и пробвах да карам така, колата върви но не усещам разлика. Не знам сега дали е настроена за по-висок октан или за по- нисък като е без буксата, тоест сега с по-голямо предверение ли е или не?
[quote]Отделих в нова тема дискусиите от Диагностика, Диагностични куплунзи. Там става дума за фабрично вградения октан коректор на повечето Daewoo автомобили. И макар това да не е чист тунинг, идеята е точно тази. Желателно е в тази тема да споделите вашите мнения и наблюдения относно прилагането и на други методи за корекции на ъгъла на запалвани с различни горива и ефекта от тях. Като се почне с октан коректора, през прости схеми на таймери с променлива задръжка (предварение за следващия такт), разни процесори с и без собствени таблици и се стигне до промяна на картите за работа на ECU на колата (т.е. същински чип тунинг).
Тъй като темата излежда като продължение на някакъв разговор, малко предисловие. На срещата в Пловдив на 05.04.2009 г. с Fantomass коментирахме управлението на ъгъла на запалване и му споменах за октан коректора. Надолу следва продължение, но вече във форума.[/quote]
by Vassy
Абе Васси, аз намерих онази бяла букса до компа и на нея има бял етикет на който пише на 9 места едно под друго 95, което според мен е октановото число. Обаче не се обръща като на Опелите за промяна. Аз го извадих и пробвах да карам така, колата върви но не усещам разлика. Не знам сега дали е настроена за по-висок октан или за по- нисък като е без буксата, тоест сега с по-голямо предверение ли е или не?