Корекции на ъгъла на запалване
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Корекции на ъгъла на запалване
Съобщение от модератор:
[quote]Отделих в нова тема дискусиите от Диагностика, Диагностични куплунзи. Там става дума за фабрично вградения октан коректор на повечето Daewoo автомобили. И макар това да не е чист тунинг, идеята е точно тази. Желателно е в тази тема да споделите вашите мнения и наблюдения относно прилагането и на други методи за корекции на ъгъла на запалвани с различни горива и ефекта от тях. Като се почне с октан коректора, през прости схеми на таймери с променлива задръжка (предварение за следващия такт), разни процесори с и без собствени таблици и се стигне до промяна на картите за работа на ECU на колата (т.е. същински чип тунинг).
Тъй като темата излежда като продължение на някакъв разговор, малко предисловие. На срещата в Пловдив на 05.04.2009 г. с Fantomass коментирахме управлението на ъгъла на запалване и му споменах за октан коректора. Надолу следва продължение, но вече във форума.[/quote]
by Vassy
Абе Васси, аз намерих онази бяла букса до компа и на нея има бял етикет на който пише на 9 места едно под друго 95, което според мен е октановото число. Обаче не се обръща като на Опелите за промяна. Аз го извадих и пробвах да карам така, колата върви но не усещам разлика. Не знам сега дали е настроена за по-висок октан или за по- нисък като е без буксата, тоест сега с по-голямо предверение ли е или не?
[quote]Отделих в нова тема дискусиите от Диагностика, Диагностични куплунзи. Там става дума за фабрично вградения октан коректор на повечето Daewoo автомобили. И макар това да не е чист тунинг, идеята е точно тази. Желателно е в тази тема да споделите вашите мнения и наблюдения относно прилагането и на други методи за корекции на ъгъла на запалвани с различни горива и ефекта от тях. Като се почне с октан коректора, през прости схеми на таймери с променлива задръжка (предварение за следващия такт), разни процесори с и без собствени таблици и се стигне до промяна на картите за работа на ECU на колата (т.е. същински чип тунинг).
Тъй като темата излежда като продължение на някакъв разговор, малко предисловие. На срещата в Пловдив на 05.04.2009 г. с Fantomass коментирахме управлението на ъгъла на запалване и му споменах за октан коректора. Надолу следва продължение, но вече във форума.[/quote]
by Vassy
Абе Васси, аз намерих онази бяла букса до компа и на нея има бял етикет на който пише на 9 места едно под друго 95, което според мен е октановото число. Обаче не се обръща като на Опелите за промяна. Аз го извадих и пробвах да карам така, колата върви но не усещам разлика. Не знам сега дали е настроена за по-висок октан или за по- нисък като е без буксата, тоест сега с по-голямо предверение ли е или не?
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- vassy
- АДМИНИСТРАТОР
- Мнения: 1478
- Регистриран: 23 дек 2007 13:03
- Skype: daewoo-chevrolet.com
- МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
- От: Пловдив
- Име: Vassy
- Контакти:
Re: Диагностични куплунзи
Сложена - 95. Извадена - 92. Трябва да извадиш за малко при загасен двигател предпазител F5 след манипулацията, за да не откачаш акумулатора. Интересно от къде ти е Ланоса. На корейските внасяни в България поначало са без тая "заглушка", т.е. на 92 са фабрично. Разлика можеш да очакваш в динамиката и в разхода малко на бензин без нея, понеже на всички ни е ясно колко е 95 бензина 95. На газ си я дръж на 95! Понеже са 3 положения, има и за бензин 81 ако се не лъжа!
А при теб е така вероятно:
Модель----------Клемма 1-------------Клемма 2-----------Клемма 3
Lanos------------коричневый---------черный-------------коричневый/белый
Nubira-----------голубой/белый------оранж./черный--желтый/белый
Leganza--------коричневый----------черный/белый----голубой/черный
А при теб е така вероятно:
Модель----------Клемма 1-------------Клемма 2-----------Клемма 3
Lanos------------коричневый---------черный-------------коричневый/белый
Nubira-----------голубой/белый------оранж./черный--желтый/белый
Leganza--------коричневый----------черный/белый----голубой/черный
Слышал, что полуторалитровый двигатель Daewoo Lanos может работать на 76-м бензине. Правда ли это?
Дмитрий Яцюк, Кировоград
Да, это так. Полуторалитровые моторы Daewoo Lanos действительно могут работать на бензине с октановым числом А-76 (А-80), а также
А-92, А-95. Учитывая, что значительная часть продукции Daewoo Motor Co. будет поставляться на рынки восточноевропейских стран, инженеры этой корпорации предусмотрели возможность перепрограммирования электронного блока управления (ЭБУ) двигателем для работы на других сортах бензина – А-83, А-87, А-95. Бензины А-83 и А-87, октановое число которых определяется по исследовательскому методу, в Украине не продают. Приближенным аналогом А-83 является А-76, октановое число которого определяется моторным методом, или А-80 (исследовательский метод). Ближе всего по значению октанового числа к А-87 находится А-92. Учитывая подчас невысокое качество 92-го бензина, блок управления можно переключить для работы двигателя на А-87. Если в бак заливается и 92-й и 95-й, вносить коррективы в работу электроники не стоит. Переключать на бензин А-95 имеет смысл лишь при полной уверенности в высоком качестве заливаемого топлива. Еще на сборочном конвейере автомобили Lanos настраиваются под эксплуатацию на бензине А-92. Чтобы двигатель нормально работал на другом сорте топлива, необходимо просто переключить ЭБУ в другой режим работы. Осуществляется это перемыканием контактов специального разъема, в результате чего происходит перенастройка программы опережения зажигания. Кстати, заявленные в руководстве по эксплуатации характеристики автомобилей соответствуют работе двигателя на 95-м бензине. При работе на низкооктановом топливе (А-76, А-80, А-92) динамические характеристики ухудшаются, а расход топлива несколько увеличивается.
Переключая электронный блок управления двигателем в режим работы на бензине А-76, следует помнить, что качество этого топлива, как правило, ниже, чем у высокооктановых бензинов. Объясняется это тем, что 76-й выпускается преимущественно для карбюраторных двигателей стареньких ЗИЛов, ГАЗов, автобусов, а также «Запорожцев», подержанных УАЗов, «Волг», некоторых версий «Москвичей» и двигателей стационарных установок. Эти старые моторы, а точнее, их системы питания, не столь требовательны к качеству топлива, как инжекторные. При использовании в Lanos некачественного 76-го бензина система питания быстрее изнашивается. Особенно актуально это для случаев, когда под видом 76-го бензина в бак заливается смесь газолина или газового конденсата с агрессивными отходами коксохимического производства. Кроме того, октановое число продаваемого 76-го бензина может оказаться еще ниже – 73...75, поэтому разница этого показателя между нашим А-76 (А-80) и «корейским» А-83 весьма существенна. Нормально работать на таком низкооктановом топливе двигатель просто не сможет – появится детонация, снизится мощность, увеличится расход топлива. Стоит отметить, что для работы на другом сорте топлива можно перепрограммировать не только двигатели Lanos, но и Nubira, Leganza.
Разъем переключения двигателя для работы на другом сорте топлива находится под передним пассажирским сиденьем непосредственно возле ЭБУ. Чтобы добраться до переключателя, сиденье необходимо демонтировать. Перенастройка ЭБУ осуществляется в соответствии со схемой, где указан порядок соединения клемм. При отсутствии перемычек соединить клеммы можно, отрезав их от разъема и соединив по цвету проводов. В последних партиях Lanos, собираемых из польских комплектующих, ЭБУ закреплен около торпедо со стороны пассажира, однако разъем остался на прежнем месте – под сиденьем. У модели Л-1300 (Sens) с украинскими силовым агрегатом, сцеплением и КПП, созданной на базе Lanos, перепрограммирование невозможно. Для моторов этих автомобилей, согласно руководству по эксплуатации, предпочтительнее бензин А-95.
http://www.autocentre.ua/ac/service/aut ... -2264.html
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Диагностични куплунзи
Ланоса е Корейски внесен от Италия, рамата е KLAT-нещо си. Значи ли, че сега без джъмпера е на 92 бензин и значи ли това, че дава по-рано искрата? Ако е така , на газ би трябвало да е по-добре, нали газта иска по-рано искрата?vassy написа:Сложена - 95. Извадена - 92. Трябва да извадиш за малко при загасен двигател предпазител F5 след манипулацията, за да не откачаш акумулатора. Интересно от къде ти е Ланоса. На корейските внасяни в България поначало са без тая "заглушка", т.е. на 92 са фабрично. Разлика можеш да очакваш в динамиката и в разхода малко на бензин. На газ си я дръж на 95!
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- vassy
- АДМИНИСТРАТОР
- Мнения: 1478
- Регистриран: 23 дек 2007 13:03
- Skype: daewoo-chevrolet.com
- МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
- От: Пловдив
- Име: Vassy
- Контакти:
Re: Диагностични куплунзи
Категорично не мога да ти отговоря за газта, пробваш и преценяваш. Да без него си на 92. ако колата ти е с Евро 3 имаш не 3, а 2 извода, т.е. нямаш 76 от горния ми пост (виж го пак добавих нещо).
Това е при Евро 3
Това е при Евро 3
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Диагностични куплунзи
Да, буксата има 3 отвора, но само два имат крачета и са дадени накъсо, демек с едно черно кабелче. Ще пробвам и то ще си покаже. Само не съм сигурен дали бях махнал клемата на акумулатора (щото я бях махнал и после я сложих ама дали преди или след...) , ама ще махна предпазителчето за по-лесно, че иначе няма да влезе в новата настройка. Много благодарско!vassy написа:Категорично не мога да ти отговоря за газта, пробваш и преценяваш. Да без него си на 92. ако колата ти е с Евро 3 имаш не 3, а 2 извода, т.е. нямаш 76 от горния ми пост (виж го пак добавих нещо).
Това е при Евро 3
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Диагностични куплунзи
Какви са тия "тайни-майни" на ланосите?! Нищо не казвате и изведнъж почва разговора от средата Дайте малко повече инфо на тия, къде днес бяха далеч от събирането.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Диагностични куплунзи
Няма тайна. Стана дума за адванспроцесорите и Васси ме открехна за тази букса при компа, която в зависимост дали е там или я махнеш променя настройките на компа за подаването на горивото и искрата, тоест според това дали бензина ти е 92 или 95.ogi написа:Какви са тия "тайни-майни" на ланосите?! Нищо не казвате и изведнъж почва разговора от средата Дайте малко повече инфо на тия, къде днес бяха далеч от събирането.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Диагностични куплунзи
Според мен газта иска по-голям аванс и на 95 ще е по-добре.
Нубирата има същото мостче на същото място.Наи-добре е
с аванс процесор,когато се кара на газ.Аз монтирах 2бр.
за всяка половина от бобината по един.Има възможност
за корекция на аванса според предпочитанията-т.е.
колата може да е икономична и със задоволителна динамика,
или при макс.аванс и повече гориво започва да върви по-добре
отколкото със 100 октанов бензин и то разликата е значителна.
Изпробвах няколко варианта и оставих настройките някъде посредата.
Нубирата има същото мостче на същото място.Наи-добре е
с аванс процесор,когато се кара на газ.Аз монтирах 2бр.
за всяка половина от бобината по един.Има възможност
за корекция на аванса според предпочитанията-т.е.
колата може да е икономична и със задоволителна динамика,
или при макс.аванс и повече гориво започва да върви по-добре
отколкото със 100 октанов бензин и то разликата е значителна.
Изпробвах няколко варианта и оставих настройките някъде посредата.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- vassy
- АДМИНИСТРАТОР
- Мнения: 1478
- Регистриран: 23 дек 2007 13:03
- Skype: daewoo-chevrolet.com
- МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
- От: Пловдив
- Име: Vassy
- Контакти:
Re: Диагностични куплунзи
Това имах в предвид и аз, като писах да го остави на 95 на газ. Всеки преценя за ефекта сам!todortv написа:Според мен газта иска по-голям аванс и на 95 ще е по-добре.....
- vld1
- Нов
- Мнения: 90
- Регистриран: 21 юни 2008 16:22
- Skype: vld1bg
- МПС: THEWOO LANOS 1.5
- От: софия/сливен
Re: Корекции на ъгъла на запалване
Колеги , намерих буксата за октан коректора, но не намерих женската част от нея( тоест беше си извадена) , възможно ли е да нямам такова нещо? никъде не видях някакво число което да показва октановото число, значи ли че е само за 92H ?
Стремеж към съвършенство
- gigabate
- Активен
- Мнения: 514
- Регистриран: 31 мар 2010 20:47
- Skype: ivan_444
- МПС: Daewoo Lanos 1.4SE LPG-BRC
- От: Казанлък
- Име: Иван
Re: Корекции на ъгъла на запалване
Хм...имам същата букса под пасажерската седалка и много ми е интересно как ще се държи колата ако я откача.Не помня какво пишеше на нея..дали 92 или 95 .
Някой пробва ли вече???
Някой пробва ли вече???
http://www.carspending.com/bg/vehicles/ ... ewoo-lanos" onclick="window.open(this.href);return false;
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Корекции на ъгъла на запалване
При Нубира вариантите за октан коректора в зависимост от октановото число на горивото са:
Разомкнута - прекъсната;
Масса - маса.
Ако приемем, че при Ланос октан коректора е като при Нубира то при липсваща капачка която да прави мост между крачетата според мен би трябвало да е в режим "91".
Разомкнута - прекъсната;
Масса - маса.
Ако приемем, че при Ланос октан коректора е като при Нубира то при липсваща капачка която да прави мост между крачетата според мен би трябвало да е в режим "91".