Вдигане на мОщността

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
AISMAKER
Редовен
Редовен
Мнения: 107
Регистриран: 15 мар 2008 22:20
МПС: NUBIRA 1
От: Бургас

Вдигане на мОщността

#1 Непрочетено мнение от AISMAKER » 18 мар 2009 22:38

Здравейте случайно попаднах на един сайт в който
един пич дал 350 евро за "чип" който вдигал мощноста
а се оказало че има само един резистор за 10 ст
Та после поразпитах малко и се оказа че така се лъжел комп
че постъпва студен въздух и колата ставала по пъргава.
http://cement1000.hit.bg/
това е сензор които подава сигнал към ЕКУ-то / различно съпротивление / в зависимост от температурата на околния въздух.Т.е. колкото по-студен въздух, толкова повече кислород и следователно трябва да се подаде повече гориво
Та по този начин може да се направи лек тунинг, но за сметка на разхода предполагам.Вариантите са няколко:

1.Вариант .Намаляне на разхода - премахва се датчика и се слагат около 200 Ohm / може да се пробва и с по малко /, тогава за ЕКУ-то околният въздух е винаги топъл и пуска нормално гориво.
2.Вариант .Намаляне на разхода като в същото време се запази динамиката на покаанията / по-малко влияние от 1 Вариант / .Слага се едно съпротивление около 800-1000 Ohm паралелно на датчика.По този начин съпротивлението на датчика е сумарно и ще е в границите от 200 до кам 800 -1000 Ohm .
3.Вариант .Лек Tuning / за предпочитане от мен / - слага се едно съпротивление от 1 K Ohm / или 2 K Ohm / последователно на датчика.По този начин се запазва динамиката на показанията на датчика, но се изместват с една идея спрямо нормалното и се подава малко повече гориво.
4.Вариант .Яко Tuning - премахва се датчика и се залепя едно съпротивление от 4.7 K Ohm / някои дори слагат от порядака на 40 - 50 K Ohm и го докарват ЕКУ-то до замръзване т.е. - 40'C /. Резултат върви яко, но всичко е за сметка на горивото

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Вдигане на мОщността

#2 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 мар 2009 23:06

Аз чрез подобна идея се каня да боря със спъването на студения двигател през лятото. Идеята ми беше в началото докато придърпва да я излъжа, че е студено и да обогатя сместта, щото си мисля, че е бедна и даже докато беше топло изтеглих кабели от сондата до купето за да видя от къде са проблемите, но в студеното ентусиазма ми се изпарява, та чакам да се стопли.

Понеже датчика за температурата на водата на Нубирата е трудно достъпен, ще експериментирам и само с датчика за температурата на входящия въздух. Мисля с ЦК ключе и резистор да лъжа компютъра, че е студено, но само докато позагрее, защото разхода и сега никак не е малък.

Но едва когато се стопли ... и ми дойде музата.

Отговори

Върни се в “Тунинг”