Вдигане на мОщността
Публикувано: 18 мар 2009 22:38
Здравейте случайно попаднах на един сайт в който
един пич дал 350 евро за "чип" който вдигал мощноста
а се оказало че има само един резистор за 10 ст
Та после поразпитах малко и се оказа че така се лъжел комп
че постъпва студен въздух и колата ставала по пъргава.
http://cement1000.hit.bg/
това е сензор които подава сигнал към ЕКУ-то / различно съпротивление / в зависимост от температурата на околния въздух.Т.е. колкото по-студен въздух, толкова повече кислород и следователно трябва да се подаде повече гориво
Та по този начин може да се направи лек тунинг, но за сметка на разхода предполагам.Вариантите са няколко:
1.Вариант .Намаляне на разхода - премахва се датчика и се слагат около 200 Ohm / може да се пробва и с по малко /, тогава за ЕКУ-то околният въздух е винаги топъл и пуска нормално гориво.
2.Вариант .Намаляне на разхода като в същото време се запази динамиката на покаанията / по-малко влияние от 1 Вариант / .Слага се едно съпротивление около 800-1000 Ohm паралелно на датчика.По този начин съпротивлението на датчика е сумарно и ще е в границите от 200 до кам 800 -1000 Ohm .
3.Вариант .Лек Tuning / за предпочитане от мен / - слага се едно съпротивление от 1 K Ohm / или 2 K Ohm / последователно на датчика.По този начин се запазва динамиката на показанията на датчика, но се изместват с една идея спрямо нормалното и се подава малко повече гориво.
4.Вариант .Яко Tuning - премахва се датчика и се залепя едно съпротивление от 4.7 K Ohm / някои дори слагат от порядака на 40 - 50 K Ohm и го докарват ЕКУ-то до замръзване т.е. - 40'C /. Резултат върви яко, но всичко е за сметка на горивото
един пич дал 350 евро за "чип" който вдигал мощноста
а се оказало че има само един резистор за 10 ст
Та после поразпитах малко и се оказа че така се лъжел комп
че постъпва студен въздух и колата ставала по пъргава.
http://cement1000.hit.bg/
това е сензор които подава сигнал към ЕКУ-то / различно съпротивление / в зависимост от температурата на околния въздух.Т.е. колкото по-студен въздух, толкова повече кислород и следователно трябва да се подаде повече гориво
Та по този начин може да се направи лек тунинг, но за сметка на разхода предполагам.Вариантите са няколко:
1.Вариант .Намаляне на разхода - премахва се датчика и се слагат около 200 Ohm / може да се пробва и с по малко /, тогава за ЕКУ-то околният въздух е винаги топъл и пуска нормално гориво.
2.Вариант .Намаляне на разхода като в същото време се запази динамиката на покаанията / по-малко влияние от 1 Вариант / .Слага се едно съпротивление около 800-1000 Ohm паралелно на датчика.По този начин съпротивлението на датчика е сумарно и ще е в границите от 200 до кам 800 -1000 Ohm .
3.Вариант .Лек Tuning / за предпочитане от мен / - слага се едно съпротивление от 1 K Ohm / или 2 K Ohm / последователно на датчика.По този начин се запазва динамиката на показанията на датчика, но се изместват с една идея спрямо нормалното и се подава малко повече гориво.
4.Вариант .Яко Tuning - премахва се датчика и се залепя едно съпротивление от 4.7 K Ohm / някои дори слагат от порядака на 40 - 50 K Ohm и го докарват ЕКУ-то до замръзване т.е. - 40'C /. Резултат върви яко, но всичко е за сметка на горивото