Xenon
- paci
- Свръх-активен
- Мнения: 1424
- Регистриран: 25 окт 2008 21:45
- Skype: pacu-racer
- МПС: nexia
- От: KOREQ
- Контакти:
Re: Xenon
що
суперр ее на мойта също имъм и съм адцки доволен
с лупа ама зависи ква,ако е от някой битак едвалииии
а пък да ти кажа на астра като полицайте със ксенон много по яко светии отколкото със лупа,СТАНА ВЕЧЕ НА БАЯ КОЛИ СЪМ МОНТИРЛ
НО ЗАБРАВИХ ЧЕ ТИ НЯМАШ КСЕНОН
суперр ее на мойта също имъм и съм адцки доволен
с лупа ама зависи ква,ако е от някой битак едвалииии
а пък да ти кажа на астра като полицайте със ксенон много по яко светии отколкото със лупа,СТАНА ВЕЧЕ НА БАЯ КОЛИ СЪМ МОНТИРЛ
НО ЗАБРАВИХ ЧЕ ТИ НЯМАШ КСЕНОН
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Xenon
Мисля, че няма да съжаляваш, че си го сложил. Е, фаровете трябва да са добре регулирани, но поне според мен подобрението на осветеността отпред си заслужава парите. Малко трудно човек си създава навика, ако двигателя изгасне първо да изключи фаровете, да стартира и отново да запали, но според доста хора така се запазва живота им.
Re: Xenon
Дам!
Вече свикнах с паленето на двигателя и след това ксенона, както и гасенето на ксенона и след това двигателя. Наистина съм много доволен от тях и си заслужават парите, но само едно немога да разбера
Вече свикнах с паленето на двигателя и след това ксенона, както и гасенето на ксенона и след това двигателя. Наистина съм много доволен от тях и си заслужават парите, но само едно немога да разбера
какви са тези лупи? какво представляват? какъв е ефекта им? за какво служат? монтират ли се? или там какво и да е..kaiser666 написа:С лупи ли си?Малко е егоистично да слагаш ксенон на фар с рефлектор.
Lanos 1.4 SE SOHC
Re: Xenon
Съвременните фарове имат различна конструкция за "късите" светлини - разговорно им казват "лупи", не може да не си ги виждал. При тях светлинният поток е по-строго контролиран - чрез режектори и оптика се постига идеалната крива на снопа лъчи при "къси" светлини, което снижава насрещното заслепяване. Това е особено важно при мощните ксенонови крушки. Това е по принцип, а практиката ми показа следното: въпросните "лупи" имат доста ниско КПД и снижават светлинният поток дотам, че кола с "лупи" и ксенон свети по-зле от рефлекторен фар с обикновена крушка (мой опит - Тойота Аурис, Авенсис; Ауди А6). Другото е, че джиповете, камионите и автобусите, както и колите със зле настроени "лупи" заслепяват доста успешно, както и рефлекторния фар, а от друга страна съм виждал ксенони на последния, които не правят впечатление. По принцип проблема на рефлекторния фар е, че има доста разсейки на светлината и това причинява заслепяващи отблясъци, а при лош реглаж направо вади очите, все едно си на "дълги" за насрещните. Задължително си вижте отсреща как ви се вижда реално фара, ако сте с рефлекторни фарове и ксенон. Аз съм с такива. Лошо е също ако фара е матов, или изцапан - това увеличава много разсейките и заслепяването.Beast написа:Дам!
Вече свикнах с паленето на двигателя и след това ксенона, както и гасенето на ксенона и след това двигателя. Наистина съм много доволен от тях и си заслужават парите, но само едно немога да разберакакви са тези лупи? какво представляват? какъв е ефекта им? за какво служат? монтират ли се? или там какво и да е..kaiser666 написа:С лупи ли си?Малко е егоистично да слагаш ксенон на фар с рефлектор.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Xenon
Да съм жив и здрав следващото на Фантоланоса ще е ксенонче...
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Xenon
При мен оригиналния ксенон също осветява така табелите на голяма дистанция.
Но отрязването е много точно и при движение на право няма абсолютно никакво заслепяване на насрещните.
Формата на лъча не е _/ , а е _/--
При по-малка дистанция лъча рядко попада в дясното огледало на предния автомобил и то само при неравност.
Но при завои или гърбици се случва някой да присветне, което според мен е неизбежно....
А вижте какво правят в някои страни : http://top.rbc.ru/society/16/04/2009/294822.shtml
Но отрязването е много точно и при движение на право няма абсолютно никакво заслепяване на насрещните.
Формата на лъча не е _/ , а е _/--
При по-малка дистанция лъча рядко попада в дясното огледало на предния автомобил и то само при неравност.
Но при завои или гърбици се случва някой да присветне, което според мен е неизбежно....
А вижте какво правят в някои страни : http://top.rbc.ru/society/16/04/2009/294822.shtml
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Xenon
Защо мислиш, че не са прави?!?!
В статията ясно са написали условията, при които се конфискува: 'самоволно монтирани ксенонови фарове'. Никъде никой не е е казал, че по принцип ксеноните са забранени.
Също така са указали доводите на техния КАТ за несъответствие на съответния обикновен фар за такъв монтаж: 'във фаровете с подобен източник на светлина се използват разсейватели от изключително прозрачен поликарбонат, а също така и отражатели, специално разработени за този тип лампи. Затова използване на ксенонови лампи в обикновен фар води до голямо разсейване на светлинния лъч, и в следствие заслепяване на водачите на насрещните автомобили, което е предпоставка за произшествие.
Дали ако си заслепен от насрещния ще успееш да видиш пешеходец/препятствие пред тебе?
Това, че ти виждаш не означава, че спомагаш за безопасността. Ако беше така - то нямаше въобще да въведат късите светлини. Щяхме да си 'бичим' на дълги и да си виждаме добре, докато дойде следващия 'на дълги'...
Освен това и при хората го има 'ефект на заека' - при заслепяване неволно да кривнеш към светлината..
В статията ясно са написали условията, при които се конфискува: 'самоволно монтирани ксенонови фарове'. Никъде никой не е е казал, че по принцип ксеноните са забранени.
Също така са указали доводите на техния КАТ за несъответствие на съответния обикновен фар за такъв монтаж: 'във фаровете с подобен източник на светлина се използват разсейватели от изключително прозрачен поликарбонат, а също така и отражатели, специално разработени за този тип лампи. Затова използване на ксенонови лампи в обикновен фар води до голямо разсейване на светлинния лъч, и в следствие заслепяване на водачите на насрещните автомобили, което е предпоставка за произшествие.
Дали ако си заслепен от насрещния ще успееш да видиш пешеходец/препятствие пред тебе?
Това, че ти виждаш не означава, че спомагаш за безопасността. Ако беше така - то нямаше въобще да въведат късите светлини. Щяхме да си 'бичим' на дълги и да си виждаме добре, докато дойде следващия 'на дълги'...
Освен това и при хората го има 'ефект на заека' - при заслепяване неволно да кривнеш към светлината..
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Xenon
Ами то и сега има категория В+Е (е.. за малко по-тежко ремарке, ама нейсе) ....Izparitel написа:....Утре може да се въведе лиценз за каране...... как така ще се дърпа 200кг. ремарке зад колата без да си минал изпит?.....
Странно е да сравняваш ясните логични правила с анархията...
Сигурен съм, че ако се мине на добър стенд, над 80% от новосложените ксенони няма да отговарят на изискванията за допустима яркост на разсейките.
Не става въпрос за стендовете, дето ги има в КАТ (там само гледат дали нивото на 'среза' е в норми), а за отговаряне на условията за осветителни тела на автомобилите, май бе от 1974г. А останалите 20% няма да минат поради това, че нямат автоматично измиване и динамично регулиране на нивото на фаровете, което е жизнено необходимо за правилното действие на фара....
Освен това доколкото знам оригиналните ксенони са само 35Вт, докато aftermarket ксенони има и с 50вт(или 55Вт?). Съответно разсейките и там ще са повече, особено ако всичко се прави безконтролно...
Кой сега в БГ прави регулярен замер/проверка на правилността на светене на фаровете? Ами никой....
Правят го само Технотест при внос да автомобил извън ЕС, колкото да се заядат за 'американски' или 'английски' фарове...
Така-че според мен Татарстан (ако спазват това решение) са доста по-добре от нас...