Xenon

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Beast
Редовен
Редовен
Мнения: 255
Регистриран: 12 май 2008 13:18
Skype: kamencvetkov
МПС: BMW E36
От: Варна

Xenon

#1 Непрочетено мнение от Beast » 17 мар 2009 16:54

Сложих си ксенон 6000 и съм много доволен 260лв 2г. гаранция
Изображение
Изображение
Табелите се осветяват мниго по-добре и от далече
Изображение
Lanos 1.4 SE SOHC

Потребителски аватар
kaiser666
Нов
Нов
Мнения: 54
Регистриран: 14 фев 2009 23:22
МПС: Opel kadet
От: Батановци
Име: Евлоги

Re: Xenon

#2 Непрочетено мнение от kaiser666 » 17 мар 2009 18:49

С лупи ли си?Малко е егоистично да слагаш ксенон на фар с рефлектор.

Потребителски аватар
paci
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1424
Регистриран: 25 окт 2008 21:45
Skype: pacu-racer
МПС: nexia
От: KOREQ
Контакти:

Re: Xenon

#3 Непрочетено мнение от paci » 17 мар 2009 18:52

що
суперр ее на мойта също имъм и съм адцки доволен
с лупа ама зависи ква,ако е от някой битак едвалииии
а пък да ти кажа на астра като полицайте със ксенон много по яко светии отколкото със лупа,СТАНА ВЕЧЕ НА БАЯ КОЛИ СЪМ МОНТИРЛ
НО ЗАБРАВИХ ЧЕ ТИ НЯМАШ КСЕНОН

Потребителски аватар
paci
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1424
Регистриран: 25 окт 2008 21:45
Skype: pacu-racer
МПС: nexia
От: KOREQ
Контакти:

Re: Xenon

#4 Непрочетено мнение от paci » 17 мар 2009 18:54

браво колега
няма да съжеляваш
като идвъм към варна ще ва карам да направите събор да се видим но това към лятото

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Xenon

#5 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 мар 2009 20:43

Мисля, че няма да съжаляваш, че си го сложил. Е, фаровете трябва да са добре регулирани, но поне според мен подобрението на осветеността отпред си заслужава парите. Малко трудно човек си създава навика, ако двигателя изгасне първо да изключи фаровете, да стартира и отново да запали, но според доста хора така се запазва живота им.

Потребителски аватар
paci
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1424
Регистриран: 25 окт 2008 21:45
Skype: pacu-racer
МПС: nexia
От: KOREQ
Контакти:

Re: Xenon

#6 Непрочетено мнение от paci » 17 мар 2009 20:44

и си е така за стартерите
извинявам се че се намесих,знам че това не ее тема за нексия

Потребителски аватар
Beast
Редовен
Редовен
Мнения: 255
Регистриран: 12 май 2008 13:18
Skype: kamencvetkov
МПС: BMW E36
От: Варна

Re: Xenon

#7 Непрочетено мнение от Beast » 17 мар 2009 21:00

Дам!
Вече свикнах с паленето на двигателя и след това ксенона, както и гасенето на ксенона и след това двигателя. Наистина съм много доволен от тях и си заслужават парите, но само едно немога да разбера
kaiser666 написа:С лупи ли си?Малко е егоистично да слагаш ксенон на фар с рефлектор.
какви са тези лупи? какво представляват? какъв е ефекта им? за какво служат? монтират ли се? или там какво и да е..
Lanos 1.4 SE SOHC

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Xenon

#8 Непрочетено мнение от ogi » 17 мар 2009 21:41

Beast написа:Дам!
Вече свикнах с паленето на двигателя и след това ксенона, както и гасенето на ксенона и след това двигателя. Наистина съм много доволен от тях и си заслужават парите, но само едно немога да разбера
kaiser666 написа:С лупи ли си?Малко е егоистично да слагаш ксенон на фар с рефлектор.
какви са тези лупи? какво представляват? какъв е ефекта им? за какво служат? монтират ли се? или там какво и да е..
Съвременните фарове имат различна конструкция за "късите" светлини - разговорно им казват "лупи", не може да не си ги виждал. При тях светлинният поток е по-строго контролиран - чрез режектори и оптика се постига идеалната крива на снопа лъчи при "къси" светлини, което снижава насрещното заслепяване. Това е особено важно при мощните ксенонови крушки. Това е по принцип, а практиката ми показа следното: въпросните "лупи" имат доста ниско КПД и снижават светлинният поток дотам, че кола с "лупи" и ксенон свети по-зле от рефлекторен фар с обикновена крушка (мой опит - Тойота Аурис, Авенсис; Ауди А6). Другото е, че джиповете, камионите и автобусите, както и колите със зле настроени "лупи" заслепяват доста успешно, както и рефлекторния фар, а от друга страна съм виждал ксенони на последния, които не правят впечатление. По принцип проблема на рефлекторния фар е, че има доста разсейки на светлината и това причинява заслепяващи отблясъци, а при лош реглаж направо вади очите, все едно си на "дълги" за насрещните. Задължително си вижте отсреща как ви се вижда реално фара, ако сте с рефлекторни фарове и ксенон. Аз съм с такива. Лошо е също ако фара е матов, или изцапан - това увеличава много разсейките и заслепяването.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Xenon

#9 Непрочетено мнение от Fantomasss » 17 мар 2009 22:46

Да съм жив и здрав следващото на Фантоланоса ще е ксенонче... :devil: (smachkan)
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Xenon

#10 Непрочетено мнение от авео » 18 мар 2009 00:16

Като гледам,как добре се чете табелата,представям си какво е за тези отсреща.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Xenon

#11 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 апр 2009 10:44

При мен оригиналния ксенон също осветява така табелите на голяма дистанция.
Но отрязването е много точно и при движение на право няма абсолютно никакво заслепяване на насрещните.
Формата на лъча не е _/ , а е _/--
При по-малка дистанция лъча рядко попада в дясното огледало на предния автомобил и то само при неравност.
Но при завои или гърбици се случва някой да присветне, което според мен е неизбежно....
А вижте какво правят в някои страни : http://top.rbc.ru/society/16/04/2009/294822.shtml
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Xenon

#12 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 апр 2009 11:14

Офтопик:
slowtraveler написа:А вижте какво правят в някои страни : http://top.rbc.ru/society/16/04/2009/294822.shtml
Явно, когато други недоволни се оплачат, там може да задължат всички да минат на газени фенери, така, както по времето на първите автомобили пред тях е трябвало да върви човек с флагчета в ръцете и да предупреждава, че идва такова чудо движещо се с 5-6 км/час.

Според мен ксенона спасява човешки живот. Добрата видимост е предпоставка за по-безопасно движение в тъмната част на денонощието /естествено, ако е добре регулиран/, но в Татарстан явно не мислят ака и просто искат всички да са равни.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Xenon

#13 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 апр 2009 11:37

Защо мислиш, че не са прави?!?!
В статията ясно са написали условията, при които се конфискува: 'самоволно монтирани ксенонови фарове'. Никъде никой не е е казал, че по принцип ксеноните са забранени.

Също така са указали доводите на техния КАТ за несъответствие на съответния обикновен фар за такъв монтаж: 'във фаровете с подобен източник на светлина се използват разсейватели от изключително прозрачен поликарбонат, а също така и отражатели, специално разработени за този тип лампи. Затова използване на ксенонови лампи в обикновен фар води до голямо разсейване на светлинния лъч, и в следствие заслепяване на водачите на насрещните автомобили, което е предпоставка за произшествие.
Дали ако си заслепен от насрещния ще успееш да видиш пешеходец/препятствие пред тебе?

Това, че ти виждаш не означава, че спомагаш за безопасността. Ако беше така - то нямаше въобще да въведат късите светлини. Щяхме да си 'бичим' на дълги и да си виждаме добре, докато дойде следващия 'на дълги'...
Освен това и при хората го има 'ефект на заека' - при заслепяване неволно да кривнеш към светлината..
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Xenon

#14 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 апр 2009 12:03

Офтопик:
Като цяло във всичко може да се въведе много-многа строга регулация.
Утре може да се въведе лиценз за каране на една кола със задно предаване, друг за предно и трети за 4х4, как така ще се дърпа 200кг. ремарке зад колата без да си минал изпит? Как така ще си сменяш сам предпазителя, без да извикаш квалифициран и лицензиран електротехник? А как ще си сменяш сам халогенната крушка на фара? Ами ако нажежаемата жичка на новата лампа е изместена спрямо старата - трябва да се провери и регулира на стенд от преавоспособно лице минало съответното обучение, като стенда се проверява от лицензирана лаборатория не по-малко от два пъти годишно. Иначе - хайде в затвора за опит за предумишлено убииство чрез заслепяване. Нали и в това има логика? Регулацията може да се задълбочи още - как така ще си мериш сам маслото в двигателя, то за това си трябва квалификация и диплом за ДВГ или поне за водопроводчик.
Айде на фенерите, те никого не заслепяват!

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Xenon

#15 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 апр 2009 12:20

Izparitel написа:....Утре може да се въведе лиценз за каране...... как така ще се дърпа 200кг. ремарке зад колата без да си минал изпит?.....
Ами то и сега има категория В+Е (е.. за малко по-тежко ремарке, ама нейсе) :D ....

Странно е да сравняваш ясните логични правила с анархията...
Сигурен съм, че ако се мине на добър стенд, над 80% от новосложените ксенони няма да отговарят на изискванията за допустима яркост на разсейките.
Не става въпрос за стендовете, дето ги има в КАТ (там само гледат дали нивото на 'среза' е в норми), а за отговаряне на условията за осветителни тела на автомобилите, май бе от 1974г. А останалите 20% няма да минат поради това, че нямат автоматично измиване и динамично регулиране на нивото на фаровете, което е жизнено необходимо за правилното действие на фара....
Освен това доколкото знам оригиналните ксенони са само 35Вт, докато aftermarket ксенони има и с 50вт(или 55Вт?). Съответно разсейките и там ще са повече, особено ако всичко се прави безконтролно...
Кой сега в БГ прави регулярен замер/проверка на правилността на светене на фаровете? Ами никой....
Правят го само Технотест при внос да автомобил извън ЕС, колкото да се заядат за 'американски' или 'английски' фарове...
Така-че според мен Татарстан (ако спазват това решение) са доста по-добре от нас...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Тунинг”