Xenon

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Xenon

#16 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 апр 2009 12:40

Офтопик:
Колко ли от колите с обикновенни крушки биха минали успешно проверка на светлините? Защо ли си мисля, че при слагането на ксенона малко или много фаровете се регулират, но за сметка на това има много водачи, които никога не са си регулирали фаровете, макар, че се влияят от какво ли не - натоварване с багаж и пътници, размер на гумите, напомпване, омекване на пружините, смяна на крушки.
Извода - смяна на крушките само в оторизирания сервиз! След всяко качване на хора и багаж - бегом в оторизирания сервиз пак за прецизно регулиране съобразено с конкретното натоварване на автомобила и индивидуалните му особеност и техническо състояние! /Как само звучи, а?/
Сигурен съм например, че Булвария веднага ще подкрепи инициативта и току-виж спонсорирала вносителя на съответната поправка в ЗДП или автора на Нардбата, ако случайно поправката не мине. Някой даже ще отчете и намаляване на ПТП, като полицията отчете намаляване на престъпленията след заповедта колите им да са непрекъснато с работещи сини лампи.
Впрочем, ако вместо халогенните крушки сложим старите обикновенни такива, заслепяването ще намалее още. Само да успеят да влязат в отвора за крушката.
ddmuhaha
Що ли зад разните странни решения, кокото и да са завоалирани с приказки все ми се привиждат интереси? Предполагам, че във въпросната държава се е е увеличил вноса на ксенони извън "правилната фирма" или работата на сервизите е намаляла и сега нещата си идват на мястото. Току-виж мярката дошла и при нас.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Xenon

#17 Непрочетено мнение от slowtraveler » 18 апр 2009 13:53

Всяка технология си има изискванията...
В момента това, което се прави е да се изпълнява само едно от изискванията на технологията. Както ти спомена - набутване на нов тип лампа в непригоден за тази система фар...
Интереси винаги може да има (например трупане на политически дивиденти от такъв общ проблем), но това не значи, че няма и реална полза от това...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

ross
Минаващ
Минаващ
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2009 10:28
МПС: Деу Ланос
От: София

Re: Xenon

#18 Непрочетено мнение от ross » 20 апр 2009 19:05

Изображение

днес монтирахме на сестра ми на "звяра" един ксенон :D

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Xenon

#19 Непрочетено мнение от Fantomasss » 20 апр 2009 19:20

Дай и снимки как свети и в тъмно и сумрачно време, че така не се вижда добре.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

ross
Минаващ
Минаващ
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2009 10:28
МПС: Деу Ланос
От: София

Re: Xenon

#20 Непрочетено мнение от ross » 20 апр 2009 19:38

Fantomasss написа:Дай и снимки как свети и в тъмно и сумрачно време, че така не се вижда добре.
мога да ти дам на тъмно от мойта кола
или държиш да е от Деуто?

тази е моята

Изображение

тази ми е старата кола на мокро

Изображение

ксенона е една и съща марка

п.п. Ако не ме домързи ще слезна да снимам Деуто сега на тъмно че утре и го връщам след ъпдейта :D

Деу вечерта при дъждовно време

Изображение

Потребителски аватар
НиКо
Редовен
Редовен
Мнения: 189
Регистриран: 04 май 2009 19:24
Skype: beersexandcska
МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
От: Пловдив
Име: Нико

Re: Xenon

#21 Непрочетено мнение от НиКо » 04 май 2009 19:26

Ако не е тайна колега ще кажеш ли при кой си сложи ксенона.

П.С. Нов съм в този форум .

Здравейте!

ross
Минаващ
Минаващ
Мнения: 8
Регистриран: 25 яну 2009 10:28
МПС: Деу Ланос
От: София

Re: Xenon

#22 Непрочетено мнение от ross » 15 май 2009 08:59

НиКо написа:Ако не е тайна колега ще кажеш ли при кой си сложи ксенона.

П.С. Нов съм в този форум .

Здравейте!
не е тайна ;)
внасяме Луксима 8-))

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Xenon

#23 Непрочетено мнение от slowtraveler » 15 май 2009 10:31

От първи май в Русия е започнала акция за спазване на закон, приет преди около две години против ксенон и други модификации:
Нещата продължават да се затягат, ама в по-нормалните държави (ако може да се каже това за Русия де...) http://www.gazeta.ru/auto/2006/03/01_a_552804.shtml

груб превод:
От 1 март влязоха в сила поправки на ГОСТ (Руския държавен стандарт), който ужесточава изискванията към техническото състояние на автомобилите. Авторите на документа казват, че са се опитали да приближат руските изисквания към европейските стандарти. "В Европа например е забранена експлоатацията на автомобили с нестандартна оптика" споделя един от разработчиците на ГОСТ, водещ научен сътрудник към Научно-изследователски институт по автотранспорт Сергей Мороз. – Не можете да се движите във Франция с автомобил от Америка. Същото е и за автомобил с дясна дирекция...... С новите правила ще можем да установим порядък и да ограничим нестандартните автомобили в пунктовете за техническо обслужване........
.....
Първа стъпка към ужесточаване на правилата за Техническо Обслужване станаха поправките в Правилата за Движение по пътъщата, които влязоха в сила от 1 януари. Тогава беше забранена екплоатацията на всички автомобили с нестандартна оптика - на първо място 'американските' автомобили с жълти габаритни светлини и червени мигачи. Сега в пунктовете за ежегодна проверка ще бъдат предявени нови изисквания към светотехниката. Съгласно ГОСТ, няма да могат да преминат технически преглед автомобилите с нещатна ксенонова оптика без автоматическа настройка на лъча в зависимост от наклона на машината......... Други изисквания - задължителен трети стоп, задължително само една крушка за осветяване на номера. Забрана на гол булбар и правопоточни заглушители.
....
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Espero2.0
Редовен
Редовен
Мнения: 213
Регистриран: 25 апр 2009 23:31
МПС: VW Passat
От: София
Име: Димитриус

Re: Xenon

#24 Непрочетено мнение от Espero2.0 » 15 май 2009 11:24

Истината е една.....Който си е с обикновенни крушки да си кара с тях.Който си е оргинално с ксенон да си кара ксенон....Умирам кат видя някои Голф или Кадетт с ксенон който ми е в очите......няма такава отврат......иде ми да го настигна и да му строша фаровете.....както и да е......понеже споменахте Русия...аз пък да ви кажа за Германия и Холандия......там е забранено да си слагаш на обикновенния фар ксенон...и точка.....глобите са солени за своеволия....и мога да ви кажа че няма нито един такъв 'новоизлюпен ксенон'....а и може да прочетете по кутиките на вашите ксенони че са забранени за използване в Европа!.....Да има и такива който се слагат в оторизиран сервиз и се издава сертификат на колата че не затрашава движението,след всички видове настройки и проверки.Но ти излиза солено...Такива ксенони има само в България,Румъния и Сърбия защото няма кантрол.....това е....надявам се не съм засегнал някой!Хайде със здраве...... (shofiro2)

Потребителски аватар
НиКо
Редовен
Редовен
Мнения: 189
Регистриран: 04 май 2009 19:24
Skype: beersexandcska
МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
От: Пловдив
Име: Нико

Re: Xenon

#25 Непрочетено мнение от НиКо » 17 май 2009 14:27

Няма нищо лошо в това хората да карат с ксенон ,защото това не е гъзария ,както го разбират повечето селски рейсъри

Това е инвестиция... Една помощ към хората ,които имат затруднение с шофирането нощно време.


Искам да ти кажа ,че една жигула с нови фарове и обикновенни крушки с не регулирани фарове свети в пъти по-кофти , отколкото Кадет с ксенон.

Дразненето не идва от там ,че ксенона е в пъти по-силен ами в това ,че масово хората си вдигат фаровете до безобразие.

Недейте да бъдете скептични спрямо свойствата и устройството на ксеноновата система.

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Xenon

#26 Непрочетено мнение от авео » 17 май 2009 16:02

НиКо написа:Няма нищо лошо в това хората да карат с ксенон ,защото това не е гъзария ,както го разбират повечето селски рейсъри

Това е инвестиция... Една помощ към хората ,които имат затруднение с шофирането нощно време.


Искам да ти кажа ,че една жигула с нови фарове и обикновенни крушки с не регулирани фарове свети в пъти по-кофти , отколкото Кадет с ксенон.

Дразненето не идва от там ,че ксенона е в пъти по-силен ами в това ,че масово хората си вдигат фаровете до безобразие.

Недейте да бъдете скептични спрямо свойствата и устройството на ксеноновата система.
Ооооо ,напротив. Повечето си слагат ксенон точно от гъзария.Това е като сините пръскалки,неоните и куп други простотии от номенклатурата на селския тунинг.За заводския ксенон няма да коментирам. До сега нито един такъв не ми е вадил очите.Не мога да възприема ,ксенона на някои автомобили да струва повече от колата. 75-80% от автомобилния парк струва от 300 до 700лв за брой кола. Това ,че се продава сто пъти по-скъпо си е проблем на купувача.Има коли,които в страните от ,където са дошли,никога няма да могат да се движат по ред причини,но тук им слагат ксенон,за да приличат на нещо.Гъзара слага за 200лв ксенон и за 25лв. гуми втора употреба,а трябва да е обратното.Рано или късно и на тази мода,ще и мине времето,просто въпрос на време е да се вкара закон и да почне да се изпълнява.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
НиКо
Редовен
Редовен
Мнения: 189
Регистриран: 04 май 2009 19:24
Skype: beersexandcska
МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
От: Пловдив
Име: Нико

Re: Xenon

#27 Непрочетено мнение от НиКо » 17 май 2009 16:50

Искам да ти кажа ,че разликата между заводския ксенон и "обикновения" е абсолютно никаква(повярвай ми от много години се занимавам с тази дейност)

Разликата не идва от ксенона ами от рефлектора.
Колите заводско с ксенон излизат със съвсем по-различно устроени фарове от стандартните.
Задължение при Автопроизводителите е да изкарват кола с заводски ксенон не с рефлекторна кутия ами с лупа.
Тази лупа ограничава разпръскването на светлината нагоре и по този начин силата на светене не достига до твойте очи.
Днес повечето хора слагат ксенон на рефлекторен фар ,който е направен с цел разпръскване на светлина . Точно от там идва проблема. светлината не е концентрирана в строго определено положение както при лупите ами е "на където отиде"
Оттам идват главоболията и псувните.

Аз съм много за ксеноновите системи ,защото си забележим , защото виждаш пътните маркировки и табели (открояват се невероятно добре и привличат окото)
Много добре осветяват светлоотразителни емблеми , жилетки ,обозначения.

Недейте да бъдете скептични спрямо ксенона.
Не е виновен той, а неговите ползватели

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Xenon

#28 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 май 2009 19:06

НиКо написа:Искам да ти кажа ,че разликата между заводския ксенон и "обикновения" е абсолютно никаква(повярвай ми от много години се занимавам с тази дейност)....
Гледаш много ограничено на проблема: ти имаш впредвид само запалването на лампата....
А ксенон системата е комплекс от няколко изделия : в Европа това са:
1. Управляващ блок (пали лампата на няколко киловолта и поддържа разряда с постоянен ток и напрежение около 85В) - тук няма разлика в това оригинален или не е ксенона - щом пали, значи работи и е ОК
2. Лампа - и тук няма значение кой е производителя - важното е да е същия тип и размери (растояние/форма на разряда и т.н.)
3. Фар - тук може да има и в 90% от случаите има разлика. Фара трябва да е предназначен за ксенонови светлини за да няма разсейки (различна форма/разстояние на светоотдаващия разряд от този на жичката). Защитното стъкло (пластмаса) отпред на фара трябва да е много прозрачно, за да не разсейва допълнително. Просто фара трябва да е маркиран, че може да се ползва ксенонова крушка.
4. Автонивелация - задължителна по EU законите. 99% от колите с обикновени фарове нямат тази система.
5. Устройство за миене на фаровете - задължително по EU законите. Мръсния фар разсейва светлината. Голяма част от ползващите 'китайски' ксенон не обръщат внимание на това, и нямат тази система (разбира-се, че има и коли с халогенни крушки, които имат миене на фаровете, но не са толкова често срещани).

С монтажа на 'китайски' ксенон (дори и да е свръх-професионално извършен), изпълняваш само първите 2 точки...
И затова те псуват после по пътищата...
В Тойота форума точно поради същия спор с един колега направихме сравнение между оригинален и професионално монтиран ксенон. За съжаление нямахме под ръка стена, но и един бус свърши работа. Ясно се видяха неточното отрязване на лъча, разликата във формата на лъча (обикновено е _/ , а при почти всички оригинални ксенони е _/--- : в дясната част също е ограничен отгоре, въпреки, че е вдигнат - при мен свети малко под дясното огледало на предната кола)
Предполагам ще е интересно да хвърлите поглед:
http://toyotabg.net/viewtopic.php?t=922 ... 5%ED%EE%ED
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Espero2.0
Редовен
Редовен
Мнения: 213
Регистриран: 25 апр 2009 23:31
МПС: VW Passat
От: София
Име: Димитриус

Re: Xenon

#29 Непрочетено мнение от Espero2.0 » 17 май 2009 20:52

slowtraveler написа:
НиКо написа:Искам да ти кажа ,че разликата между заводския ксенон и "обикновения" е абсолютно никаква(повярвай ми от много години се занимавам с тази дейност)....
Гледаш много ограничено на проблема: ти имаш впредвид само запалването на лампата....
А ксенон системата е комплекс от няколко изделия : в Европа това са:
1. Управляващ блок (пали лампата на няколко киловолта и поддържа разряда с постоянен ток и напрежение около 85В) - тук няма разлика в това оригинален или не е ксенона - щом пали, значи работи и е ОК
2. Лампа - и тук няма значение кой е производителя - важното е да е същия тип и размери (растояние/форма на разряда и т.н.)
3. Фар - тук може да има и в 90% от случаите има разлика. Фара трябва да е предназначен за ксенонови светлини за да няма разсейки (различна форма/разстояние на светоотдаващия разряд от този на жичката). Защитното стъкло (пластмаса) отпред на фара трябва да е много прозрачно, за да не разсейва допълнително. Просто фара трябва да е маркиран, че може да се ползва ксенонова крушка.
4. Автонивелация - задължителна по EU законите. 99% от колите с обикновени фарове нямат тази система.
5. Устройство за миене на фаровете - задължително по EU законите. Мръсния фар разсейва светлината. Голяма част от ползващите 'китайски' ксенон не обръщат внимание на това, и нямат тази система (разбира-се, че има и коли с халогенни крушки, които имат миене на фаровете, но не са толкова често срещани).

С монтажа на 'китайски' ксенон (дори и да е свръх-професионално извършен), изпълняваш само първите 2 точки...
И затова те псуват после по пътищата...
В Тойота форума точно поради същия спор с един колега направихме сравнение между оригинален и професионално монтиран ксенон. За съжаление нямахме под ръка стена, но и един бус свърши работа. Ясно се видяха неточното отрязване на лъча, разликата във формата на лъча (обикновено е _/ , а при почти всички оригинални ксенони е _/--- : в дясната част също е ограничен отгоре, въпреки, че е вдигнат - при мен свети малко под дясното огледало на предната кола)
Предполагам ще е интересно да хвърлите поглед:
http://toyotabg.net/viewtopic.php?t=922 ... 5%ED%EE%ED


Точно това имах предвид.......Като си сменят(ако са много зле рефлеторите),регулират и измият фаровете много хора че разберат че дори и с обикновенна халогенна крушка имат прекрасни фарове и виждат всичко и всички без да пречат на насрещните!!!

streetboll
Редовен
Редовен
Мнения: 205
Регистриран: 08 яну 2009 15:38
Skype: boretsa
МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
От: Девня
Име: Станислав

Re: Xenon

#30 Непрочетено мнение от streetboll » 23 сеп 2011 14:56

Здравейте колеги мина доста време от както не съм питал нещо :lol: :$ .Въпроса ми е следния: Кое е по добрия вариант bi-xenon или това http://www.avto.bim.bg/p25401/Xenon/Bi- ... alasti-H4/" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “Тунинг”