Xenon
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Xenon
Офтопик:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Xenon
Всяка технология си има изискванията...
В момента това, което се прави е да се изпълнява само едно от изискванията на технологията. Както ти спомена - набутване на нов тип лампа в непригоден за тази система фар...
Интереси винаги може да има (например трупане на политически дивиденти от такъв общ проблем), но това не значи, че няма и реална полза от това...
В момента това, което се прави е да се изпълнява само едно от изискванията на технологията. Както ти спомена - набутване на нов тип лампа в непригоден за тази система фар...
Интереси винаги може да има (например трупане на политически дивиденти от такъв общ проблем), но това не значи, че няма и реална полза от това...
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Xenon
Дай и снимки как свети и в тъмно и сумрачно време, че така не се вижда добре.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Xenon
мога да ти дам на тъмно от мойта колаFantomasss написа:Дай и снимки как свети и в тъмно и сумрачно време, че така не се вижда добре.
или държиш да е от Деуто?
тази е моята
тази ми е старата кола на мокро
ксенона е една и съща марка
п.п. Ако не ме домързи ще слезна да снимам Деуто сега на тъмно че утре и го връщам след ъпдейта
Деу вечерта при дъждовно време
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Xenon
От първи май в Русия е започнала акция за спазване на закон, приет преди около две години против ксенон и други модификации:
Нещата продължават да се затягат, ама в по-нормалните държави (ако може да се каже това за Русия де...) http://www.gazeta.ru/auto/2006/03/01_a_552804.shtml
груб превод:
От 1 март влязоха в сила поправки на ГОСТ (Руския държавен стандарт), който ужесточава изискванията към техническото състояние на автомобилите. Авторите на документа казват, че са се опитали да приближат руските изисквания към европейските стандарти. "В Европа например е забранена експлоатацията на автомобили с нестандартна оптика" споделя един от разработчиците на ГОСТ, водещ научен сътрудник към Научно-изследователски институт по автотранспорт Сергей Мороз. – Не можете да се движите във Франция с автомобил от Америка. Същото е и за автомобил с дясна дирекция...... С новите правила ще можем да установим порядък и да ограничим нестандартните автомобили в пунктовете за техническо обслужване........
.....
Първа стъпка към ужесточаване на правилата за Техническо Обслужване станаха поправките в Правилата за Движение по пътъщата, които влязоха в сила от 1 януари. Тогава беше забранена екплоатацията на всички автомобили с нестандартна оптика - на първо място 'американските' автомобили с жълти габаритни светлини и червени мигачи. Сега в пунктовете за ежегодна проверка ще бъдат предявени нови изисквания към светотехниката. Съгласно ГОСТ, няма да могат да преминат технически преглед автомобилите с нещатна ксенонова оптика без автоматическа настройка на лъча в зависимост от наклона на машината......... Други изисквания - задължителен трети стоп, задължително само една крушка за осветяване на номера. Забрана на гол булбар и правопоточни заглушители.
....
Нещата продължават да се затягат, ама в по-нормалните държави (ако може да се каже това за Русия де...) http://www.gazeta.ru/auto/2006/03/01_a_552804.shtml
груб превод:
От 1 март влязоха в сила поправки на ГОСТ (Руския държавен стандарт), който ужесточава изискванията към техническото състояние на автомобилите. Авторите на документа казват, че са се опитали да приближат руските изисквания към европейските стандарти. "В Европа например е забранена експлоатацията на автомобили с нестандартна оптика" споделя един от разработчиците на ГОСТ, водещ научен сътрудник към Научно-изследователски институт по автотранспорт Сергей Мороз. – Не можете да се движите във Франция с автомобил от Америка. Същото е и за автомобил с дясна дирекция...... С новите правила ще можем да установим порядък и да ограничим нестандартните автомобили в пунктовете за техническо обслужване........
.....
Първа стъпка към ужесточаване на правилата за Техническо Обслужване станаха поправките в Правилата за Движение по пътъщата, които влязоха в сила от 1 януари. Тогава беше забранена екплоатацията на всички автомобили с нестандартна оптика - на първо място 'американските' автомобили с жълти габаритни светлини и червени мигачи. Сега в пунктовете за ежегодна проверка ще бъдат предявени нови изисквания към светотехниката. Съгласно ГОСТ, няма да могат да преминат технически преглед автомобилите с нещатна ксенонова оптика без автоматическа настройка на лъча в зависимост от наклона на машината......... Други изисквания - задължителен трети стоп, задължително само една крушка за осветяване на номера. Забрана на гол булбар и правопоточни заглушители.
....
- Espero2.0
- Редовен
- Мнения: 213
- Регистриран: 25 апр 2009 23:31
- МПС: VW Passat
- От: София
- Име: Димитриус
Re: Xenon
Истината е една.....Който си е с обикновенни крушки да си кара с тях.Който си е оргинално с ксенон да си кара ксенон....Умирам кат видя някои Голф или Кадетт с ксенон който ми е в очите......няма такава отврат......иде ми да го настигна и да му строша фаровете.....както и да е......понеже споменахте Русия...аз пък да ви кажа за Германия и Холандия......там е забранено да си слагаш на обикновенния фар ксенон...и точка.....глобите са солени за своеволия....и мога да ви кажа че няма нито един такъв 'новоизлюпен ксенон'....а и може да прочетете по кутиките на вашите ксенони че са забранени за използване в Европа!.....Да има и такива който се слагат в оторизиран сервиз и се издава сертификат на колата че не затрашава движението,след всички видове настройки и проверки.Но ти излиза солено...Такива ксенони има само в България,Румъния и Сърбия защото няма кантрол.....това е....надявам се не съм засегнал някой!Хайде със здраве......
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Xenon
Няма нищо лошо в това хората да карат с ксенон ,защото това не е гъзария ,както го разбират повечето селски рейсъри
Това е инвестиция... Една помощ към хората ,които имат затруднение с шофирането нощно време.
Искам да ти кажа ,че една жигула с нови фарове и обикновенни крушки с не регулирани фарове свети в пъти по-кофти , отколкото Кадет с ксенон.
Дразненето не идва от там ,че ксенона е в пъти по-силен ами в това ,че масово хората си вдигат фаровете до безобразие.
Недейте да бъдете скептични спрямо свойствата и устройството на ксеноновата система.
Това е инвестиция... Една помощ към хората ,които имат затруднение с шофирането нощно време.
Искам да ти кажа ,че една жигула с нови фарове и обикновенни крушки с не регулирани фарове свети в пъти по-кофти , отколкото Кадет с ксенон.
Дразненето не идва от там ,че ксенона е в пъти по-силен ами в това ,че масово хората си вдигат фаровете до безобразие.
Недейте да бъдете скептични спрямо свойствата и устройството на ксеноновата система.
Re: Xenon
Ооооо ,напротив. Повечето си слагат ксенон точно от гъзария.Това е като сините пръскалки,неоните и куп други простотии от номенклатурата на селския тунинг.За заводския ксенон няма да коментирам. До сега нито един такъв не ми е вадил очите.Не мога да възприема ,ксенона на някои автомобили да струва повече от колата. 75-80% от автомобилния парк струва от 300 до 700лв за брой кола. Това ,че се продава сто пъти по-скъпо си е проблем на купувача.Има коли,които в страните от ,където са дошли,никога няма да могат да се движат по ред причини,но тук им слагат ксенон,за да приличат на нещо.Гъзара слага за 200лв ксенон и за 25лв. гуми втора употреба,а трябва да е обратното.Рано или късно и на тази мода,ще и мине времето,просто въпрос на време е да се вкара закон и да почне да се изпълнява.НиКо написа:Няма нищо лошо в това хората да карат с ксенон ,защото това не е гъзария ,както го разбират повечето селски рейсъри
Това е инвестиция... Една помощ към хората ,които имат затруднение с шофирането нощно време.
Искам да ти кажа ,че една жигула с нови фарове и обикновенни крушки с не регулирани фарове свети в пъти по-кофти , отколкото Кадет с ксенон.
Дразненето не идва от там ,че ксенона е в пъти по-силен ами в това ,че масово хората си вдигат фаровете до безобразие.
Недейте да бъдете скептични спрямо свойствата и устройството на ксеноновата система.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Xenon
Искам да ти кажа ,че разликата между заводския ксенон и "обикновения" е абсолютно никаква(повярвай ми от много години се занимавам с тази дейност)
Разликата не идва от ксенона ами от рефлектора.
Колите заводско с ксенон излизат със съвсем по-различно устроени фарове от стандартните.
Задължение при Автопроизводителите е да изкарват кола с заводски ксенон не с рефлекторна кутия ами с лупа.
Тази лупа ограничава разпръскването на светлината нагоре и по този начин силата на светене не достига до твойте очи.
Днес повечето хора слагат ксенон на рефлекторен фар ,който е направен с цел разпръскване на светлина . Точно от там идва проблема. светлината не е концентрирана в строго определено положение както при лупите ами е "на където отиде"
Оттам идват главоболията и псувните.
Аз съм много за ксеноновите системи ,защото си забележим , защото виждаш пътните маркировки и табели (открояват се невероятно добре и привличат окото)
Много добре осветяват светлоотразителни емблеми , жилетки ,обозначения.
Недейте да бъдете скептични спрямо ксенона.
Не е виновен той, а неговите ползватели
Разликата не идва от ксенона ами от рефлектора.
Колите заводско с ксенон излизат със съвсем по-различно устроени фарове от стандартните.
Задължение при Автопроизводителите е да изкарват кола с заводски ксенон не с рефлекторна кутия ами с лупа.
Тази лупа ограничава разпръскването на светлината нагоре и по този начин силата на светене не достига до твойте очи.
Днес повечето хора слагат ксенон на рефлекторен фар ,който е направен с цел разпръскване на светлина . Точно от там идва проблема. светлината не е концентрирана в строго определено положение както при лупите ами е "на където отиде"
Оттам идват главоболията и псувните.
Аз съм много за ксеноновите системи ,защото си забележим , защото виждаш пътните маркировки и табели (открояват се невероятно добре и привличат окото)
Много добре осветяват светлоотразителни емблеми , жилетки ,обозначения.
Недейте да бъдете скептични спрямо ксенона.
Не е виновен той, а неговите ползватели
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Xenon
Гледаш много ограничено на проблема: ти имаш впредвид само запалването на лампата....НиКо написа:Искам да ти кажа ,че разликата между заводския ксенон и "обикновения" е абсолютно никаква(повярвай ми от много години се занимавам с тази дейност)....
А ксенон системата е комплекс от няколко изделия : в Европа това са:
1. Управляващ блок (пали лампата на няколко киловолта и поддържа разряда с постоянен ток и напрежение около 85В) - тук няма разлика в това оригинален или не е ксенона - щом пали, значи работи и е ОК
2. Лампа - и тук няма значение кой е производителя - важното е да е същия тип и размери (растояние/форма на разряда и т.н.)
3. Фар - тук може да има и в 90% от случаите има разлика. Фара трябва да е предназначен за ксенонови светлини за да няма разсейки (различна форма/разстояние на светоотдаващия разряд от този на жичката). Защитното стъкло (пластмаса) отпред на фара трябва да е много прозрачно, за да не разсейва допълнително. Просто фара трябва да е маркиран, че може да се ползва ксенонова крушка.
4. Автонивелация - задължителна по EU законите. 99% от колите с обикновени фарове нямат тази система.
5. Устройство за миене на фаровете - задължително по EU законите. Мръсния фар разсейва светлината. Голяма част от ползващите 'китайски' ксенон не обръщат внимание на това, и нямат тази система (разбира-се, че има и коли с халогенни крушки, които имат миене на фаровете, но не са толкова често срещани).
С монтажа на 'китайски' ксенон (дори и да е свръх-професионално извършен), изпълняваш само първите 2 точки...
И затова те псуват после по пътищата...
В Тойота форума точно поради същия спор с един колега направихме сравнение между оригинален и професионално монтиран ксенон. За съжаление нямахме под ръка стена, но и един бус свърши работа. Ясно се видяха неточното отрязване на лъча, разликата във формата на лъча (обикновено е _/ , а при почти всички оригинални ксенони е _/--- : в дясната част също е ограничен отгоре, въпреки, че е вдигнат - при мен свети малко под дясното огледало на предната кола)
Предполагам ще е интересно да хвърлите поглед:
http://toyotabg.net/viewtopic.php?t=922 ... 5%ED%EE%ED
- Espero2.0
- Редовен
- Мнения: 213
- Регистриран: 25 апр 2009 23:31
- МПС: VW Passat
- От: София
- Име: Димитриус
Re: Xenon
slowtraveler написа:Гледаш много ограничено на проблема: ти имаш впредвид само запалването на лампата....НиКо написа:Искам да ти кажа ,че разликата между заводския ксенон и "обикновения" е абсолютно никаква(повярвай ми от много години се занимавам с тази дейност)....
А ксенон системата е комплекс от няколко изделия : в Европа това са:
1. Управляващ блок (пали лампата на няколко киловолта и поддържа разряда с постоянен ток и напрежение около 85В) - тук няма разлика в това оригинален или не е ксенона - щом пали, значи работи и е ОК
2. Лампа - и тук няма значение кой е производителя - важното е да е същия тип и размери (растояние/форма на разряда и т.н.)
3. Фар - тук може да има и в 90% от случаите има разлика. Фара трябва да е предназначен за ксенонови светлини за да няма разсейки (различна форма/разстояние на светоотдаващия разряд от този на жичката). Защитното стъкло (пластмаса) отпред на фара трябва да е много прозрачно, за да не разсейва допълнително. Просто фара трябва да е маркиран, че може да се ползва ксенонова крушка.
4. Автонивелация - задължителна по EU законите. 99% от колите с обикновени фарове нямат тази система.
5. Устройство за миене на фаровете - задължително по EU законите. Мръсния фар разсейва светлината. Голяма част от ползващите 'китайски' ксенон не обръщат внимание на това, и нямат тази система (разбира-се, че има и коли с халогенни крушки, които имат миене на фаровете, но не са толкова често срещани).
С монтажа на 'китайски' ксенон (дори и да е свръх-професионално извършен), изпълняваш само първите 2 точки...
И затова те псуват после по пътищата...
В Тойота форума точно поради същия спор с един колега направихме сравнение между оригинален и професионално монтиран ксенон. За съжаление нямахме под ръка стена, но и един бус свърши работа. Ясно се видяха неточното отрязване на лъча, разликата във формата на лъча (обикновено е _/ , а при почти всички оригинални ксенони е _/--- : в дясната част също е ограничен отгоре, въпреки, че е вдигнат - при мен свети малко под дясното огледало на предната кола)
Предполагам ще е интересно да хвърлите поглед:
http://toyotabg.net/viewtopic.php?t=922 ... 5%ED%EE%ED
Точно това имах предвид.......Като си сменят(ако са много зле рефлеторите),регулират и измият фаровете много хора че разберат че дори и с обикновенна халогенна крушка имат прекрасни фарове и виждат всичко и всички без да пречат на насрещните!!!
-
- Редовен
- Мнения: 205
- Регистриран: 08 яну 2009 15:38
- Skype: boretsa
- МПС: daewoo nubira 1.6 16V комби
- От: Девня
- Име: Станислав
Re: Xenon
Здравейте колеги мина доста време от както не съм питал нещо .Въпроса ми е следния: Кое е по добрия вариант bi-xenon или това http://www.avto.bim.bg/p25401/Xenon/Bi- ... alasti-H4/" onclick="window.open(this.href);return false;