Турбо

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
kaiser666
Нов
Нов
Мнения: 54
Регистриран: 14 фев 2009 23:22
МПС: Opel kadet
От: Батановци
Име: Евлоги

Re: Турбо

#31 Непрочетено мнение от kaiser666 » 20 мар 2009 21:27

И мислиш ли,че тоя мотор от прахосмукачка може да направи нещо?Преполагам,че това се слага на въздушния филтър?Според тебе кое е по силно,това нещо или въздушната струя която се създава при 120км/ч Единственото което може да направи това е да спира въздуха. Ама мислете бе хора,мислете.

Потребителски аватар
mi6ko_pi
Напреднал
Напреднал
Мнения: 476
Регистриран: 01 авг 2008 23:35
Skype: mi6ko_pi1
МПС: Mercedes 230 CE
От: Стара Загора
Име: Най-голямия !!!
Контакти:

Re: Турбо

#32 Непрочетено мнение от mi6ko_pi » 20 мар 2009 21:29

:-))
Изображение

Харесва ти да бъдеш с големи тарикати, които карат Ферари, Бентли или Богати. В главата ти са само ляти джанти от платина, злато и диаманти. Виждам те в скъпи коли, а в морето с яхти на които пияш ДЖИН, ЕГАТИ. Харесва ти да се правиш на ВИП-ПЕРСОНА и да си говориш два часа по телефона. В дискотеката разходчица, пак показваш походчица и искаш да те черпя водчица. От толкова мислене стана увисване. Влизам у кен***а и се чудя и се мая, д**ба мааму да сер***, пик*** или да чертая. Сам не е редно и от джоба скубе, знам че не е редно ама ми е убаво бе .... Поселедната ми каза МАЙСТОРЕ, БОГ ЛИ ТЕ ИЗПРАТИ ?

Потребителски аватар
AISMAKER
Редовен
Редовен
Мнения: 107
Регистриран: 15 мар 2008 22:20
МПС: NUBIRA 1
От: Бургас

Re: Турбо

#33 Непрочетено мнение от AISMAKER » 20 мар 2009 21:43

На едно друго място гледах че скоростта на въздушната струя която влиза в атмосферен двигател
2.0л е около 70 м/с
Това е на максимални обороти
Там бяха създали турбо от електромотор и прахусмукачка който правеше скорост на възд. струя
90 м/с
което ако не се лъжа го бяха изчислили на 0.4 бара.

Потребителски аватар
MadMax
Редовен
Редовен
Мнения: 291
Регистриран: 09 авг 2007 22:52
МПС: SAAB 9-3 SS
От: Red village
Контакти:

Re: Турбо

#34 Непрочетено мнение от MadMax » 29 юли 2009 11:35

да отидеш при момчета които знаят какво правят,например при тези момчета. http://www.heed-auto.com/
страшни са-само дето за 2 дена едвам успяха ангренажа да ми сменят

Потребителски аватар
НиКо
Редовен
Редовен
Мнения: 189
Регистриран: 04 май 2009 19:24
Skype: beersexandcska
МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
От: Пловдив
Име: Нико

Re: Турбо

#35 Непрочетено мнение от НиКо » 09 авг 2009 08:44

Момчета , такива , ама такива глупости сте изписали ,че чак не знам от къде да започна.

Като за начало.

Малко се въздържайте от глупави постове и прочетете Maximum Boost (на Бел)
Тази книга може ясно да ти даде представа какво искаш и как да го направиш
Преди нея обаче....http://tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=92065

ИЗЧЕТЕТЕ ЦЯЛАТА ТЕМА


После ще ви кажа ,че не знаете в какъв филм се вкарвате ( ама найстина не знаете)

На коелгата , който се прави ,че разбира по-горе , но в същото време аз му предлагам да спре да пише ,ще му кажа , че ако компресор се слага все едно динамо...Що тогава не си сложи .
Аз динамо демонтирам , ревизирам и монтирам за 35-60мин.
Нека той да сложи компресор за 2 часа...Нъйци.

Турбинирането е адски сложен процес при който не се изисква толкова "монтажна" работа , колкото работа по електрониката и по мотора.
Да сложиш турбо е лесно , но преди това пътя е мнооого много дълаг.
Кво значи ... Аз ще го карам на малко налягане...

Вие вярвате ли си?

Преди да сложиш турбина си прасни главата в масата и погледни на колко к километра е твоя мотор...

Май минава 200к , това кво означава... ,че има износени части по мотора.Най-малко маслената помпа трябва да се ревизира (един важен компонент . Няма ли добро налягане... Мотора капалдъ)
Ковани бутала и биели са препоръчителни ,макар ,че ако мотора се направи и разреди както трябва , те не са много от полза освен ако смятате вашите казани да са повече от 200коня.

На истина уважавам и свалям шапка на всеки един започнал турбо проект ентусиаст и с най-голямо удоволствие бих помогнал ... Както теоритично , така и с"двете ми ръце" (за региона на Пловдив ;) )
Ама само глупости интриги и дразги се създават в тая тема.
Вместо да се надлъгвате покажете колективна намеса и всеки един , който е наясно как става процеса турбиниране да изкаже компетентно мнение и по този начин неуките ще се ограмотят щом не искат да четат и така няма да се излагат тук и по други форуми.

С най-добри чувства ;-))

Потребителски аватар
НиКо
Редовен
Редовен
Мнения: 189
Регистриран: 04 май 2009 19:24
Skype: beersexandcska
МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
От: Пловдив
Име: Нико

Re: Турбо

#36 Непрочетено мнение от НиКо » 09 авг 2009 08:52

Заглавие: Турбо
AISMAKER написа:И аз не знам защо мощноста на компресора е по-голяма
но така си мисля .Защо тогава всички американски "мускулести"
коли са с компресор .А и на мен лично повече ми допада затова
защото не се изисква преправянето на колектори добавянето на
интеркулери и тем подобни неща които изискват повече време за
монтаж а и подръжката е по голяма.Компресора ми се вижда по
лесен за изпълнение и няма така наречения турбо-лаг
На по ниски обороти не може да се сравнява с турбото
което за градски условия според мен е идеално.
Това ,че всички мускулести коли са с компресор нищо не означава.
Интеркулер - прочети понятието
*интеркулера е съд за "изстудяване" на създадения от турбото надув. За линейно разширение прочетете.
Как на по-ниски обороти не може да се сравнява с турбото?
Сравнение между кой компресо и кое турбо правиш съпоставка?

Един напълно приятелски съвет.
Прочети ми началото на горния пост и чак тогава започни да пишеш отново в тази тема.
Недей да бъркаш ,хората , които искат да научат нещо повече макар и в този форум , в който пърформанс теми са неприоритетни и голяма рядкост.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Турбо

#37 Непрочетено мнение от dsuzunov » 09 авг 2009 08:57

Прочетох какво си написал, но ме озадачава следният текст:
Ковани бутала и биели са препоръчителни
С моите познания и скромен опит (автомонтьор 6-ти разряд, по старите критерии)
знам, че буталата се отливат от алуминий, а биелите задължително са изковани.
Ако някой знае нещо различно от това, моля, нека коментира.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Турбо

#38 Непрочетено мнение от Izparitel » 09 авг 2009 10:32

Погледнах цитирания по-горе линк към tuning.bg. Там Toshko в пост "Големият въпрос с буталата на турбо моторите..." е писал, че
Всички знаят, че турбо двигателите имат ковани бутала и луфта между буталото и цилиндъра е по-голям.
...
Що се отнася до здравината - лятите бутала имат твърдост 2-3-4 единици докато кованите бутала започват от 6 и стигат до 12 при специалните изпълнения на Мале...
В Интернет също доста коментират ковани бутала.
http://www.google.com/search?q=%D0%BA%D ... rt=20&sa=N
Явно нещата се развиват.

Потребителски аватар
НиКо
Редовен
Редовен
Мнения: 189
Регистриран: 04 май 2009 19:24
Skype: beersexandcska
МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
От: Пловдив
Име: Нико

Re: Турбо

#39 Непрочетено мнение от НиКо » 09 авг 2009 22:59

dsuzunov написа:Прочетох какво си написал, но ме озадачава следният текст:
Ковани бутала и биели са препоръчителни
С моите познания и скромен опит (автомонтьор 6-ти разряд, по старите критерии)
знам, че буталата се отливат от алуминий, а биелите задължително са изковани.
Ако някой знае нещо различно от това, моля, нека коментира.

Това изречение е жаргонно ,защото се среща най-често.

Ако тръгна да обяснявам за сплавите на буталото и биелата поотделно , ще ми трябват доста повечко редове от колкото да се изкажа по този начин.
Ако прочетеш какво съм написал отново , ще разбереш впрочем ,че нямам грешка.
Не съм написал Ковани бутала и ковани биели ;)

Приеми изречението ми като "ковани бутала и "Супер-мен" биели" :-))

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Турбо

#40 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 авг 2009 23:10

High performance буталата също са ковани (виж forged pistons), а не само биелите...
Явно така уякчават структурата на метала....
Иначе за алуминиевите бутала - само обикновените бутала са обикновена отработена отливка.
Например още на стария ми дизелов голф1 буталата не бяха само алуминий, а първия компресионен сегмент лягаше в стоманен канал, който бе сплавен с буталото (навярно буталото е отлято върху стоманения пръстен, след което отливката е обработвана...).

По принцип буталата се произвеждат по две технологии:
1. ляти (обикновените бутала) - разтопен алуминий се налива във форми
2. коване: при тази технология загрят, но не стопен алуминий се кове върху форма, след което с множество механични обработки придобива крайната форма на бутало...

Тук има интересна статийка: http://www.motorcycleproject.com/motorc ... stons.html
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Турбо

#41 Непрочетено мнение от dsuzunov » 10 авг 2009 11:56

slowtraveler написа:High performance буталата също са ковани (виж forged pistons), а не само биелите...
Явно така уякчават структурата на метала....
Иначе за алуминиевите бутала - само обикновените бутала са обикновена отработена отливка.
Например още на стария ми дизелов голф1 буталата не бяха само алуминий, а първия компресионен сегмент лягаше в стоманен канал, който бе сплавен с буталото (навярно буталото е отлято върху стоманения пръстен, след което отливката е обработвана...).

По принцип буталата се произвеждат по две технологии:
1. ляти (обикновените бутала) - разтопен алуминий се налива във форми
2. коване: при тази технология загрят, но не стопен алуминий се кове върху форма, след което с множество механични обработки придобива крайната форма на бутало...

Тук има интересна статийка: http://www.motorcycleproject.com/motorc ... stons.html
До колкото имам информация, буталата се леят с противоналягане, което май е българска разработка!
Изображение

Отговори

Върни се в “Тунинг”