Ксенон

За оптичен, силов, или аудио тунинг - покажете резултатите, похвалете се, или дайте идеи за повече комфорт и излъчване на возилото.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Ксенон

#1 Непрочетено мнение от ogi » 23 авг 2008 23:18

Преди седмица ми пристигна ксенона - H4, на 4300К. Пробвах крушките на стенд на 12V - светят истинско бяло, без да синее и загряват до белият цвят за 2-3 сек. Къси-дълги се сменя с местене на самата крушка и отваране/затваране на пролука за дългите светлини. Разбрах, че няма да си намеря фарове с лупи лесно и си купих H4. Сега остава само да го монтирам и първо да намеря време за това. Не е кой знае каква философия. Искам да направя и нощни снимки със старите крушки и новите, което удължава срокът на монтаж.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Ксенон

#2 Непрочетено мнение от ogi » 25 авг 2008 20:16

Монтирах ксенона, не е кой знае каква играчка. Добре, че Нубирата има големи фарове и можеш да събереш всичко. Светлината е невероятно различна (макар, че съм с най-ниската температура на бялото 4300К). Просто свети и се вижда много по-добре! Трябва само да си направя по-задълбочен реглаж на фаровете, че не ми харесва в момента...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Ксенон

#3 Непрочетено мнение от авео » 25 авг 2008 22:20

Честито! Колко ти излезна удоволствието? Колко струва една крушка, че след един месец,като почнем да караме на фарове и това става консуматив. И малко встрани от темата: като обикаляш по света,виждал ли си такова масово поставяне на ксенон,като в България?
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Ксенон

#4 Непрочетено мнение от ogi » 26 авг 2008 09:34

авео написа:Честито! Колко ти излезна удоволствието? Колко струва една крушка, че след един месец,като почнем да караме на фарове и това става консуматив. И малко встрани от темата: като обикаляш по света,виждал ли си такова масово поставяне на ксенон,като в България?
Удовлствието ми излезе изключително малко, защото ги взех директно от продавача в Китай, чрез един приятел. Да кажем че е малко по-скъпо от комплект от най-скъпите халогенни крушки. Крушките като консуматив струват колкото хубави халогенни. Разбра ли? ;) В бедните държави (Балканите, Южна Америка) където карат стари пранги не е разпространено толкова поставянето на ксенон, а в белите държави (Европа, Северна Америка) трудно можеш да видиш кола над 5 години, което обуславя фабрично вградени.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Ксенон

#5 Непрочетено мнение от ogi » 01 сеп 2008 23:01

Много съм доволен от ксенона, няма нищо общо с халогенната крушка и пътят става като през деня! Основното ми мото е да си настроя фаровете да не преча на другите и 2-3 вечери се занимавам с това и въртя болтчета до полуда.

Плюс - невероятна видимост пред колата.
Минус - Н4 няма възможност за много настройки...

На клипчето все пак се вижда, че се запазва ниско зоната на основно осветяване и като се изправя светлината рязко губи ослепителният ефект.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Ксенон

#6 Непрочетено мнение от Izparitel » 01 сеп 2008 23:32

Кое използваш за реглажа?
До колкото си рових по фаровете - моите са с по три болта, които служат само за закрепване, но не и за реглаж. Регулирането нагоре/надолу става от купето.
Когато сложих ксенона се наложи да ги наведа надолу и не измислих нищо освен на горния болт да подложа няколко шайби отзад. Смъкнаха се надолу с много зор и не съм убеден, че не са се разцентровали ляво/дясно.

Между другото видеото не ми се отваря, нямам идея дали пожредата е в моя телевизор.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Ксенон

#7 Непрочетено мнение от ogi » 01 сеп 2008 23:41

Коригирах видеото с URL отдолу (явно не работи плъг-ин-а)за VBox все още... Не говоря за корекция с крепежните болтове, а за такава посредством шестограм през технологичният отвор на ламарината над фара отгоре, като отвориш капака на двигателя.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Ксенон

#8 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 сеп 2008 08:51

ogi написа: Не говоря за корекция с крепежните болтове, а за такава посредством шестограм през технологичният отвор на ламарината над фара отгоре, като отвориш капака на двигателя.

Дори нямах идея, че има такъв технологичен отвор за регулиране. Ще го издирвам с (police) .

Потребителски аватар
paci
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1424
Регистриран: 25 окт 2008 21:45
Skype: pacu-racer
МПС: nexia
От: KOREQ
Контакти:

Re: Ксенон

#9 Непрочетено мнение от paci » 26 окт 2008 20:42

мисля да сложа 6000 на нексиката,според вас как ее колеги

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Ксенон

#10 Непрочетено мнение от Izparitel » 26 окт 2008 21:07

paci написа:мисля да сложа 6000 на нексиката,според вас как ее колеги
http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... f=2&t=1363

zmitzov
Нов
Нов
Мнения: 85
Регистриран: 13 юни 2008 00:01
Skype: zlatinmitsov
МПС: Tacuma 1.8i

Re: Ксенон

#11 Непрочетено мнение от zmitzov » 27 окт 2008 00:01

И аз да се включа в питането само, че за такума някой да се е слагал и отзиви?

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Ксенон

#12 Непрочетено мнение от Izparitel » 21 дек 2009 16:22

Днес ксенона ми се издъни. Сутринта Нубирата се оказа замижала с едното око. ;) След повторното рестартиране на фаровете десния пак не запали и когато реших, че ще трябва да карам със запалени фарове за мъгла, от третия опит се запалиха и двата фара.
Не знам как се оправят с този проблем в по-студените страни /тези дни имаше температури от -30 градуса/. Сутринта според метеролозите някъде в София е било към - 14 градуса. Колко точно е било при мен нямам идея, но в колата беше -10. Дано няма по-студени дни, че може и въобще двата да не запалят. Нищо чудно някой със същия проблем да измисли "подгревател за китайски ксенонови крушки". ddmuhaha

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Ксенон

#13 Непрочетено мнение от slowtraveler » 21 дек 2009 18:14

При мен въобще не се замислиха: -9С беше.
А в студените страни сигурно карат с оригинални ксенони - с блокове, които по-сигурно палят лампата :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
sashko_bg
Редовен
Редовен
Мнения: 270
Регистриран: 09 ное 2007 16:26
МПС: Daewoo Espero 1,8
От: София

Re: Ксенон

#14 Непрочетено мнение от sashko_bg » 22 дек 2009 23:02

Izparitel написа:Днес ксенона ми се издъни. Сутринта Нубирата се оказа замижала с едното око. ;) След повторното рестартиране на фаровете десния пак не запали и когато реших, че ще трябва да карам със запалени фарове за мъгла, от третия опит се запалиха и двата фара.
Не знам как се оправят с този проблем в по-студените страни /тези дни имаше температури от -30 градуса/. Сутринта според метеролозите някъде в София е било към - 14 градуса. Колко точно е било при мен нямам идея, но в колата беше -10. Дано няма по-студени дни, че може и въобще двата да не запалят. Нищо чудно някой със същия проблем да измисли "подгревател за китайски ксенонови крушки". ddmuhaha
Обикновено десния не пали, тъй като това е линията с по-голямо съпротивление (по-дълги кабели). От студа напрежението на акумулатора пада, след това използваш и стартера и на акумулатора му е необходимо малко време да се възтанови. Същия проблем го има и при новите коли с фабрично вградени ксенони, просто първоначалното напрежение подавано към баластта е по-ниско от необходимото и това е един вид защита - той отказва да сработи. Веднъж като му е подадено по-ниско напрежение от необходимото, системата трябва да се рестартира - т.е отново да му подадеш напрежение. След две-три включвания се оправя. Може да си провериш веригата към десния фар за наличие на окисление или нагар някъде, които повишават съпротивлението.
Лошото е че "зелените дебнещи на скрито в студа" не разбират от ксенони ]:) :rofl: :wasntme:

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Ксенон

#15 Непрочетено мнение от slowtraveler » 23 дек 2009 11:40

Може проблема да е в алгоритъма за палене....
При мен с оригиналния ксенон няма проблем, но той пали още в момента на подаване на контакт - преди още акумулатора да е стресиран.....
Дори и на стартер фаровете не изгасват (леко си намаляват яркостта при въртене на стартера поради спадналото напрежение)...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Тунинг”