Страница 2 от 4

Re: Ксенон

Публикувано: 23 дек 2009 23:36
от НиКо
Проблема е един и той е в алгоритъма на производство.

От 2 години и половина внасям ксенон системи и искам да ви кажа ,че съм видял кви ли не боклуци.

*Доста често , в голямата буска ,която влиза в баласта крачетата не правят добър контакт , което също е причина да не пали от първия път
*Доста често има коли с прегоряли клеми , което оказва огромно влияние на системата от проблем при палене
*Доста често акумолаторите на клиентите ми не подържат необходимото напрежение.

Разберете , няма ли 12.4 V , няма да запали единия фар .
Защо единия ? това не мога да обясня точно и ясно.
Имам теория но я запазвам за себе си.

В случая на колегата , баласта не запалва крушката ,защото е направен не качествено , тоест
Дори и да му се подаде правилно напрежение >= 12.4V той пак не пали.

Причината е в калпавите материали от които е сглобена джаджата.


Един съвет . Размени баластите ! ;-))
И още един ... Смени ксенона ...
И още един ... винаги ефтиното излиза по-скъпо (и обратното) ;-))


Прочети отново моя пост и провери всяка една връзка.
Наблегни на това да размениш баластите.
Причината е ,че дори и да си имал проблем в окабеляването , е почти абсурдно да направиш грешката втори път.
Размени местана на бушоните (ляв къс и десен къс) , или ги смени .
Ако не са оригинални правят парчета особено при ксенона.


Имах една Е класа , която беше през седмица при мен.
Правя му фара , свети 3 дни и после пак не пали
-Абе човек , не ми е от системата ...
Абе ксенона ти е ментерляк...
Аз съм голям инат и 3 пъти подред смених абсолютно цялата система.


3 пъти пак проблем във същия фар.
Накрая избеснях, сложих му два нови бушона и сега 2-ри месец кара без проблем.

Извод. Ксенона е нож с две остриета и е една неблагодарна електронна муха.
Колкото повече и обръщаш внимание , толкова повече си го забиваш навътре...

It`s just begining :lol:

Re: Ксенон

Публикувано: 23 дек 2009 23:46
от Izparitel
Офтопик:
НиКо написа:И още един ... винаги ефтиното излиза по-скъпо (и обратното) ;-))
Взех биксенона за скромната сума от 480 лева с монтажа. Монтажа им пет и пари не струва, /оставиха отворите в капачките на фаровете незапушени с тапи/, така, че на мен ксенона не ми се вижда евтин.

Re: Ксенон

Публикувано: 23 дек 2009 23:48
от НиКо
Не ми казвай ,че са луксима ,че ще се хвърля от покрива на къщата !

Момчета , проблемът в паленето не се дължи на метерологичните условия.

Баласта е покрит с специален пясък , който не позволява времето да оказва влияние върху платката ;-))
Естествено говоря в порядъка на -15 до + 50

Re: Ксенон

Публикувано: 23 дек 2009 23:57
от Izparitel
НиКо написа:Момчета , проблемът в паленето не се дължи на метеорологичните условия.

Баласта е покрит с специален пясък , който не позволява времето да оказва влияние върху платката ;-))
Естествено говоря в порядъка на -15 до + 50
Тук вече не съм съгласен. Ефекта на проблемите с паленето в студено време е описван многократно. За две години това е първия отказ при мен. Според метеоролозите температурите би трябвало да са били към -14 градуса.
Не знам да какви температури дават работоспособността на ксеноните нормално.
Иначе нямам идея каква е марката на ксенона.

Re: Ксенон

Публикувано: 24 дек 2009 07:46
от slowtraveler
НИКО е прав, че електронния блок е добре защитен от влага, но метеорологичните условия и температури влияят много здраво на всичко останало - електронните елементи започват да променят параметрите си, връзки, конектори, акумулатор и т.н..
Затова едно недобре изпитано при всякакви условия изделие започва да прави парчета..
Оригиналните са тествани при всякакви неблагоприятни условия, и затова проблемите с тях са доста по-малко...

Re: Ксенон

Публикувано: 24 дек 2009 09:41
от Izparitel
Офтопик:
slowtraveler написа:Оригиналните са тествани при всякакви неблагоприятни условия, и затова проблемите с тях са доста по-малко...
Има примери и за обратното. Американската армия до скоро се е оплаквала от войсковите си радиостанции - загуба на чувствителност, шумове и за района на военните действия наскоро проблема е решен кардинално. Просто изхвърлили военните станции и са закупили граждански, които се оказали с много по-висока надеждност и показатели.

Re: Ксенон

Публикувано: 25 дек 2009 12:04
от slowtraveler
Офтопик:
@Izparitel
Примера ти не е добър - в единия случай пазара е коректив, а в другия - комисия, която има голяма вероятност да е получила изгода от конкретния избор.
Откакто сме тръгнали по стъпките на псевдо-демокрацията на САЩ навярно сте се убедили, че няма нищо по-лесно да спечелиш конкурс, при условие, че се разбираш с комисията, която определя факторите за оценка...
Докато при пазара щеш не щеш - трябва да правиш нещата както трябва за да не бъдеш изхвърлен от клиентите...

Re: Ксенон

Публикувано: 25 дек 2009 13:22
от autokorea
Нещата на пазара у нас са много, ама много изкривени заради ниската покупателна способност на болшинството хора. Например много хора си купуват електроника и ел.изделия "Е..т", защото са по-евтини. Е, после се развалят за норматив /повечето/ и едва ли марката би оцеляла с боклуците си, ако покупателната способност беше по-висока. Ако се погледне реално на хората им излиза по-скъпо да купят евтин боклук, отколкото да вземат нещо читаво. За съжаление пазара у нас не е изхвърлил тези боклусир дано стане за в бъдеще!
Нарочно не давам примери с авточасти. :)

Re: Ксенон

Публикувано: 25 дек 2009 17:41
от ogi
slowtraveler написа:Може проблема да е в алгоритъма за палене....
При мен с оригиналния ксенон няма проблем, но той пали още в момента на подаване на контакт - преди още акумулатора да е стресиран.....
Дори и на стартер фаровете не изгасват (леко си намаляват яркостта при въртене на стартера поради спадналото напрежение)...
Винаги съм се чудил - това не е ли ужасно вредно?! При всеки стартов импулс баласта подава 20000 волта за възпламеняване на газа. Как се отразява това на крушката, на кабелите, на баласта, на стартера, на генератора и на акумулатора?

@Izparitel - твоето не е биксенон, а т.нар. ксенонова крушка с ел. магнитен плъзгач от която аз бях крайно недоволен, особено след оцених разликата като минах на 2-секционни фарове. Биксенон се води фар с ксенон, при който къси/дълги се управлява от перде зад лупата.

Re: Ксенон

Публикувано: 25 дек 2009 18:04
от slowtraveler
Оги, биксеноните са няколко типа... Този с подвижна лампа също си е биксенон (ксенонова крушка, която свети къси и дълги). При тази система крушката се извежда от фокуса и започва да хвърля светлина навсякъде (щорката не е на фокус и затова не ограничава лъча)...
При мен не знам как се управлява - дали се мести щорката или лампата, но фаровете са разкошни въпреки че не са многосекционни...
Относно 'вредността' - че какво му е вредно при условие, че е изчислено...
Все едно да кажеш, че е вредно за свещта, че и се подават няколко киловолта сто пъти в секунда :lol:

Re: Ксенон

Публикувано: 25 дек 2009 18:34
от Izparitel
Впрочем на ксеноните не се препоръчва да се гасят и палят често. Предполагам, че е точно заради скъсяване на живота на крушката.

Re: Ксенон

Публикувано: 25 дек 2009 23:27
от ogi
Предполагам не е нужно да изнасям уикипедия тук, за да прочетете всички какво е вредно. Както при нажежаемата жичка - процеса на извеждане на газоразрядната крушка в работен режим е скъсяващ живота за нея и за баласта. Отделно какво ли се случва при момента на палене, ако е включена, когато се минават междинни процеси на прехвърляне на захранването от акумулатор и генератор, напреженията са нестабилни и при тази огромна консумация и колебания докато запали мотора, макар и за секунда се случват ужасни неща за системата.

Re: Ксенон

Публикувано: 26 дек 2009 09:51
от slowtraveler
Не е въпроса в уикито - 'баласта' си е изчислен за такъв режим на работа. Стартера на лампите - също...
На времето имахме една курсова работа - да направим импулсно захранване с много голям диапазон на входните напрежения..
Например от 12DC до 380AC - не можете да си представите колко лесно става. Единствения проблем е подбора на подходящи елементи, които да издържат на тока при ниски напрежения, и на високото напрежение при пиковите напрежения...

Същата работа е и при HID - при тях стартера на лампата трябва да изработи високоволтов импулс, който да стартира искрата (момента е толкова кратък, че дефакто не му влияят преходни процеси). Стартера обикновено е вграден и е част от 'баласта'.
След което 'баласта' трябва да подаде за момент повишен ток (напрежението - каквото се получи), за да не изгасне искрата докато подгреят електродите. След подгряването им, тока се намалява и лампата влиза в работен режим...
Баласта като всеки генератор на ток би трябвало да си е много толерантен към промени на входно напрежение.
Предполагам, подгряването е тънкия момент, рисков за крушката и скъсяващ живота и.
Ако баласта подаде прекалено голям ток - електродите бързо ще прегреят и крушката бързо ще излезе от строя. Ако тока е слаб - искрата ще загасне.
Ако баласта смъкне тока от 'подгревен' до 'работен' преди електродите да са загрели - лампата пак ще изгасне...

Но във всичките тези процеси не виждам какъв риск би имало за баласта и крушката, при условие, че са изчислени правилно...
Да - при често палене крушката ще премине през повече 'подгрявания', което ще и скъси живота, но ако баласта е качествен, той ще подава нужния ток независимо от входното напрежение.
Относно повишението стартови токове на баласта - ами това му е работата и той е изчислен да прави точно това.
Все едно стабилизатора на алтернатора да се износва повече заради повишения ток, когато пуснеш отоплението на задното стъкло (coolbeer)

Re: Ксенон

Публикувано: 04 яну 2010 12:06
от streetboll
От няколко дена съм решил да си слагам ксенон но незнам какъв трябва да търся.Гледам предлагат Н4,Н7,Н11....т.н. Някой може ли да ми каже какъв трябва да бъде за Нубирката.С оригиналните фарове съм.

Re: Ксенон

Публикувано: 04 яну 2010 13:03
от ogi
streetboll написа:От няколко дена съм решил да си слагам ксенон но незнам какъв трябва да търся.Гледам предлагат Н4,Н7,Н11....т.н. Някой може ли да ми каже какъв трябва да бъде за Нубирката.С оригиналните фарове съм.
Има 2 вида оригинални фарове за Нубира 1 и още 2 вида оригинални фарове за Нубира 2 /намеквам, че не си уточнил модела на колата ти/. Едносекционните са с Н4, а 2-секционните са с 2хН1.