ЗАБАВНИ ВЪПРОСИ ОТ УСТРОЙСТВОТО НА АВТОМОБИЛА

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

ЗАБАВНИ ВЪПРОСИ ОТ УСТРОЙСТВОТО НА АВТОМОБИЛА

#1 Непрочетено мнение от dsuzunov » 26 юни 2008 13:13

Някога,когато учех в "АВТОТО" из тогавашния училищен фолклор (конкретно за този вид училища) се подмятаха доста интересни въпроси с още по интересни отговори.Ето някои от тях:

1. Къде в двигателя на популярния в миналото камион ЗИЛ има дърво -(става въпрос за дърво,а не за коркови гарнитури) ?

2.Къде в автомобила няма кислород ?

3.Коя е най-дългата част в бензиновия двигател ?

п.п....който отговори правилно има едно черпене от мен и награда "УСМИВКА ПРЕД СТРОЯ"
Изображение

Потребителски аватар
Beast
Редовен
Редовен
Мнения: 255
Регистриран: 12 май 2008 13:18
Skype: kamencvetkov
МПС: BMW E36
От: Варна

#2 Непрочетено мнение от Beast » 26 юни 2008 13:57

2-ри
Според мене няма в горивната система по точно от бензиновата (дизеловата) помпа до горивната камера.
3-ти
Коляновия вал ли е? (т.к. той не е права линия -|..|-|''|-|..|-|''|- )
Lanos 1.4 SE SOHC

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#3 Непрочетено мнение от dsuzunov » 26 юни 2008 14:15

Според мене няма в горивната система по точно от бензиновата (дизеловата) помпа до горивната камера.
Във химическата формула на самите горива има молекули кислород
не е това отговора
Коляновия вал ли е? (т.к. той не е права линия -|..|-|''|-|..|-|''|- )
ако забелязваш,конкретизирал съм,че мотора е бензинов,което би трябвало да ти подскаже за начина на запалване на горивната смес,а от там за запалителната уредба...
и това не е отговора
Изображение

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 959
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: ex. Leganza
От: София

#4 Непрочетено мнение от Ilyan » 26 юни 2008 14:21

На третият въпрос - да не би да е намотката в бобината?
Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#5 Непрочетено мнение от dsuzunov » 26 юни 2008 14:36

Получаваш черпене и "УСМИВКА ПРЕД СТРОЯ?
Изображение

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 959
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: ex. Leganza
От: София

#6 Непрочетено мнение от Ilyan » 26 юни 2008 14:56

А за ЗИЛ-а дървена тапа в края на маслената магистрала.
Ползвах жокер - "обади се на баща ми" :D Той е завършил автото.
Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#7 Непрочетено мнение от dsuzunov » 26 юни 2008 15:07

Този жокер ти изгоря...не е това отговора.
Дървената тапа на края на маслената магистрала може да е само нечия самоделка
Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#8 Непрочетено мнение от dsuzunov » 29 юни 2008 16:51

Тъй като не проявявате интерес или се затруднявате,ще и отговоря сам:

1. - В двигателя на ЗИЛ има дърво. То замества семеринга на коляновия вал в задния край,при маховика.Представлява две дъги от варен в масло бук,поставени в специални канали зад последния основен лагер на кол.вал.
2. - Кислород в автомобила няма в лампите с нажежаема жичка (крушките).Ако имаше ,те щяха да издържат секунди и да изгарят.
3. - Най дългата част в бензиновия двигател е първичната намотка на бубината,произвеждаща искрата за свещите...20 000 навивки меден проводник Х 15 см =.....
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

#9 Непрочетено мнение от Izparitel » 29 юни 2008 22:29

С малка поправка - бобината с голям брой навивки от тънък проводник е вторичната. Първичната е с малко навивки от дебел проводник.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#10 Непрочетено мнение от dsuzunov » 07 юли 2008 13:11

Днес,търсейки информация за ИППХ (икономайзер за принудителен празен ход) се натъкнах на много странни въпроси,задавани от форумците на ОПЕЛ и СИТРОЕН.
Цитирам:
Колега, нещо не ти разбирам поста. Ако някой не е прочел пет поста по-нагоре какво е написал sashko да го кажем пак:
Спира се притока на гориво когато автомобила се движи на скорост, без да е натиснат педала на газта и оборотите са над 1600. С други думи пускаш баир без да изключваш от скорост и без да натискаш газта. Двигателят гасне, защото в него нищо не гори, но се върти от колелата посредством трансмисията, т.нар. принудителен празен ход или моторна спирачка.
Ето още един въпрос от серията "тъпи":
А какво става с маслената помпа?????Когато двигателя е загасен, някой грижи ли се тя да работи???? А какво става ако тя не работи - кой тласка маслото по цилиндрите? А ако двигателя е загасен кой ми помпа сервото на волана?
Това са постове от хора,нямащи елементарни познания за устройството на автомобила. Никога няма да позволя такъв да седне в моя кола .

Дано в този форум няма такива .....
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

#11 Непрочетено мнение от ogi » 07 юли 2008 16:27

Форумите са за всякакви хора - идеята е разпространение и получаване на информация от първа ръка. Не може всички да са с еднакво ниво на познанията. Аз се надявам поне на разбрани членове на форума с подходящо поведение, култура, учтивост и колегиалност.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#12 Непрочетено мнение от dsuzunov » 07 юли 2008 17:04

Във всички курсове за придобиване на правоспособност,има лекции по устройство на автомобила.Явно на някои са им минали покрай ушите тези лекции.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

#13 Непрочетено мнение от Izparitel » 07 юли 2008 20:10

Общата информация от курсовете май е до толкова, че да не заредиш дизелов автомобил с бензин. Това, което за теб е елементарно, за една "творческа" натура е направо кошмар.

Спомням си какви глупости ми говореше един "специалист" в автосервиз в София при една диагностика - готов беше да ме обижда защото не се съгласих, че бензиновата помпа на Кадета ми не се изключва на газ, той бил спец, а аз едва ли не простак. Това, че беше наясно с материята не пречеше да плещи глупости, защото аз лично си бях направил помпата да се изключва.

Едва ли на лекарката й трябва да знае устройството на мазилната система на автомобила за да го ползва - достатъчно е да сменя маслото на време, да следи нивото и да спира, ако лампата за маслото свти в движение.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#14 Непрочетено мнение от dsuzunov » 10 юли 2008 22:05

Едва ли на лекарката й трябва да знае устройството на мазилната система на автомобила за да го ползва
Не и трябва,наистина,но когато същата тази "лекарка" започне да използва чисто технически термини "за щяло и за нещяло",демонстрирайки псевдопознаване на автомобила....
И в следващия момент забие един от онези въпроси от типа ТЪПИ...как да реагираш тогава...
Ако сте забелязали,аз не коментирам неща свързани с Интернет и компютрите.Не са ми ясни и затова си "знам гьола"
Изображение

Потребителски аватар
Vesko1
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 2325
Регистриран: 28 авг 2007 22:42
МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
От: Кърджали
Контакти:

#15 Непрочетено мнение от Vesko1 » 10 юли 2008 22:49

dsuzunov написа: офф:Ако сте забелязали,аз не коментирам неща свързани с Интернет и компютрите.Не са ми ясни и затова си "знам гьола"
Аз затова те уважавам Узунов,щото не те е срам да си признаеш къде не си в час!НО...относно автомобилите ..виждам ,че на доста хора помагаш и там си "навътре с материала"...затова също те уважавам ,че не се скъпиш на обяснения относно даден проблем ,снимаш,качваш снимков материал,който подпомага темата,...вообще стараеш се да подпомагаш колегите с инфо.Ех ако всички съфорумци бяха като теб!

А относно темата ще ви задам само една гатанка:
По какво си приличат старата жена и старата кола!!!!!


отговор

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”