Страница 1 от 1

Какви бяха старите и какви ще бъдат бъдещите ми автомобили

Публикувано: 02 окт 2013 17:45
от slowtraveler
Здравейте,
Има тема за снимки на 'другия ми автомобил'.
Но един пространствен пост на bad racer ме накара да си припомня автомобилите, които съм употребявал...
Затова нека в тази тема да си спомним какво сме карали, и да си помечтаем какво може-би ще караме :)

Re: Какви бяха старите и какви ще бъдат бъдещите ми автомоб

Публикувано: 03 окт 2013 12:16
от slowtraveler
Та всичко започна 1987г, когато след вземане на книжката се яхнах на прословутата Шкода 1000МБ(хиляда малки бели или Млада Болеслав - кой както иска да си го превежда)...
Тази кола съм я разглобявал до последното болтче... Като си помисля, че бе някъде 44к.с. - огромна мощност :)
След това баща ми си взе нов двутактов Вартбург комби (с долните скорости), който редовно бе приватизиран за обиколки из България...
Представяше се изключително добре, но с много кофти спирачки...
И 'новата ера' - първия личен автомобил - VW Голф единичка 1.5 дизел....
Една година мъка, включваща основен ремонт на двигателя (с лети по поръчка бутала, защото нямаше такъв ремонтен размер, който да покрие огромното износване)...
Талбот - една година умерена мъка докато му умря съединителя. По време на смяната се метнах на служебно-лични автомобили, и повече така и не се качих на Талбота - отплава към нов собственик.
От служебните - Таврия - първия петскоростен автомобил който карах :)
Много зор с нея, ама изкарах как да е до 60х.км и бе предоставена на следващия мъченик от офиса :)
Шкода Фаворит - супер количка, но с меко окачване.
Шкода Фаворит фейслифт
Нисан микробус - бе супер количка - страхотна возия, с много пъргаво дизелово двигателче.
Още няколко микробуса - Нисан, Мерцедес и т.н.
След което:
Опел астра 1 - 1.4 карбуратор - голяма бИгачка, ама почна да троши валове
Опел Астра 1 класик 1.4 моноинжекция - умряла риба
Опел Астра 2 1.6 - първия ми автомобил с климатик. Супер количка бе, но започна да гори масло от 60х.км.
Тойота Авенсис Т22 1.6 - първия ми автомобил с полу-климатроник (автоматично температура и сила на вентилатора, но ръчно за посоката на потока).
Калос 1.4/16V - супер градска количка.. Намираш безпроблемно място навсякъде.
Мазда6 - изключително безпроблемен и приятен за каране автомобил. Трябваше да го сменя тази година, но отложих с една година и не съжалявам
Кашкай 4х4 - първия ми 4х4 автомобил. Страхотно поведение особено зимата...

Следващия автомобил??? Навярно джип 4х4. Уморих се да скачам по БГ дупките с маздата, въпреки, че тя е разкошна като пътно поведение...
Марка - до скоро гледах само две японски марки. Но наскоро се загледах към един флагман на английското автомобилостроене с доста висока проходимост. Та ще видим.
Поради идиотските цени за този клас, явно ще търся втора ръка автомобил... Ако е прекалено скъп ще ми е жал да го навра в драките :)

Re: Какви бяха старите и какви ще бъдат бъдещите ми автомоб

Публикувано: 03 окт 2013 17:31
от zmiori
Първата кола която подкарах бе Москвич 408И с горен скоростен лост. Няма толкова удобен скоростен лост. Дълги години тренирах Хандбал вечно с някой и друг орган "изчанчен". Стози скоростен лост и обездвижена дясна ръка се кара без проблем. С палеца на лявата държиш волана с длан обърната по посока на предния джам и с пръстите сменяш скоростите.
Първия ми личен автомобил пак същия само че с долен скоростен лост. Вечно нещо човърках в него. Двигателя му изгърмя като на Ферари от Ф1 преди 4-5 години.
Първият ми западен автомобил фолксваген Поло 1,1 50 магарета. Като се сетя за него още ме е яд идеми да ся захапя за газа. Август месец му сложих газова уредба октомври нов акумулатор и февруари го продадох щото беше набор 84г.
После си взех корса Б двувратка. взех я с пре ебан разпределителен вал за 200 лв. и "огън". Много "тунинг" по нея. Салона от сив го направих черен. Боята от бял лак на черен МАТ /първия матов автомобил в града/ Да ама взех че "пораснах" 20 кила след като спрях цигарите и реших да си взема по голяма кола пък и по млада. Та така стигнах до Ланос-а за него няма дави кажа нищо щото е таина ;) .
Успоредно с него сега карам и една Самара. Е няма такъв добитък. Зимата съм царя на пътя.
Като закъсам включвам на първа дръпам малко смукача слизам и сия бутвам като потегли настигам я сядам си като пич и газ колкото може. Нея я взех защото като отида зариба до някой язовир с деу-то и няма не искам чупя предна броня. Сега пак е счупена и най интересното е че от както е счупена досега нито веднъж не съм я чупил.

Ууу забравих да отговоря на втората част. Сега съм се спрял на един "Морган" обаче ме притеснява само едно нещо. Пущинякаму неден е само двуместен пък щерката енатакава възраст че скоро може да ме направи дядо та няма да има къде да си возя внучето. Решил съм да почакам малко може пък да пуснат и много местни "Морган"-и тогава ще си взема един втора употреба. :D

Re: Какви бяха старите и какви ще бъдат бъдещите ми автомоб

Публикувано: 03 окт 2013 18:26
от dsuzunov
Шофьор съм от 1981г, но първата лична кола дойде при мен чак през 1988г. На тъста беше, но аз я карах и поддържах, така че а чувствах като своя. До тогава ме използваха за шофьор в компанията и между колегите, тъй като не пиех алкохол въобще.
Първата ми кола (от тъста) беше едно Жигули ВАЗ 2101.
Здрав автомобил. При мен дойде на 65000км. и когато стана на 180000, поради недоглеждане от моя страна я прегрях на път за София.
След ОР я продадох.
Втората ми кола беше един Москвич-21412. Единствените хубави неща в него бяха ниският разход на газ (7,5/100л извън града и 9,0/100л градско) и парното. Позволяваше да му пускам от където искам, какъвто искам въздух. Например, в краката горещ, на таблото топъл, а на предното стъкло хладен въздух през зимата. Нямаше възел и агрегат, който да не бях пипнал по Москвича. Прегря на връщане от Кулата, близо до Сандански и го оставих в Разлог да му сменят главата. В този сервиз, следващото ми влизане ще е с танк за да го срина из основи. Бяха взели глава от една морга и без да я обслужат я бяха монтирали на колата. Продадох я и купих следващата.
Третата ми кола беше Опел Кадет Е хечбек 1.3 60кс. Най-здравата кола, която съм имал. Никакви проблеми с мотор, трансмисия, окачване и всичко останало. Като изключим ръждата, колата си заслужаваше. Още си спомням с умиление за нея.
Сегашната ми кола Деу Нубира I 1,6 седан ми взе здравето. Лошо поддържан, каран изцяло в България. Аз съм третият и собственик и за лош късмет, няма да мога да се отърва от нея поне докато дъщеря ми следва, което значи, че трябва да я търпя още три години, най-малко.
Не съм се замислял каква да е другата ми кола.

Re: Какви бяха старите и какви ще бъдат бъдещите ми автомоб

Публикувано: 03 окт 2013 22:16
от mimo4o
Първата ми кола якупих 2003 година, когато изкарах книжка - VW Golf 2 с дебелите брони и 4 фара, 1.6 бензин с газова уредба :). Много здрава и безпроблемна кола за начинаещ шофьор. Смених я през есента на 2006 г., като за тези 3 години бях изминал около 55 х. км, само със смяна на консумативи и една протекла водна помпа. 2006 г. се оборудвах със последния модел Seat Cordoba 1.4 бензин. Това беше първият ми нов автомобил, с климатроник, ABS, хидравлика и т.н.. Изключително доволен съм от тази кола, до 2011 година направих 70 000 км., отново само смяна на консумативи и веднъж - тампони по окачването. В момента Сеата го кара баща ми. От 2011 година карам Шевролет Круз 1.8 бензин с най - високо ниво на оборудване. Доста доволен съм и от Шевролета, с изключение на тропащите амортесьори отпред. Тъй като напоследък карам повече километри годишно, занапред ще мисля за дизелов автомобил - може би последната Мазда 6 или Шевролет Малибу.

Re: Какви бяха старите и какви ще бъдат бъдещите ми автомоб

Публикувано: 03 окт 2013 23:30
от ogi
Аз пък имам книжка от 2000-та година.
Карах семейният Москвич тогава 21412, беше ми интересно шофирането, ама за поддръжка много, много не мислех, въпреки, че по принцип си пазя вещите. Прегрях го веднъж, като дърпах един приятел, със закъсало Мицубиши и после го карах още известно време, с прободен термостат и винаги око на температурата, защото главата бе вече за шлайф, така се и продаде за 300лв. :)
От тогава се почна със служебните автомобили... 2001 - Опел Астра Ф, 1.4 моноинжекция (кой не е карал Опел?), вървеше като изтребител, но тогава се научих, че стара кола с люк не е оферта :P
После се преместих в сегашната фирма, някъде 2004 и пак служебен Опел... Астра Г 1.7Д, той беше много изстрадал и често даваше дефекти, последният ми спомен бе споминат алтернатор из обиколка по работа из Бг и се молих все някой да седи и да пази колата навън, без да я гася, докато свърша работата си :) Толкова бутане няма да за бравя никога... А как се пали студен дизел с бутане, а? После ни купиха чисто нови Партнъри 1.9Д, навъртяхме им по 100'000 км и нямаше ядове с тях, само им излизаха лостовете за скоростите от време на време :D и харчеха повечко за дизел, имаше проблеми и с тоците и фабричната аларма, тук-таме светеха постоянно мигачите, когато си поискат, често засичах по пътищата други такива служебни коли със светещ постоянно мигач и се поздравявахме многозначително :) Много корави коли се оказаха, има още останали бройки от тях във фирмата... После бе вълната на нови Тойоти, купиха се Аурис, Авенсис и Рав4, аз имах честта да карам аурис, корави двигатели, ама много! 1.4д/90к.с., вървят много, ама диапазона им бе 2000-3500об/мин, като казвам 2000, значи ако се тръгне без полусъединител и 2000 оборота, то се образува задръстване след теб :D Междувременно, по време на служебните пежа взех и нубирата за личен автомобил, тогава избора за 7-8к бе Форд Ескорт, Фиат Браво/Брава, Опел Астра Ф (оглозган), и разни други варели, които бяха стари и спартански отвътре, а за VW не ставаше дума, че бяха много скъпи и съсипани за цената си. Тук се появи и този форум :) Нубирата ме радваше с евтина поддръжка и сравнителна надеждност, дизайна ми допадна много и екстрите, спрямо аналозите, управлението бе уникално лесно и удобно, дразнеше ме скърцането и тракането в интериора, както и евтината сглобка, също много гореше това нещо и малко вървеше на газ, през целият експлоатационен период се опитвах да вкарам в ред бензиновият режим на колата, че беше по-зле от газовия, за да видя дали може още да върви, така и не се получи... Хубавото бе, че имаше климатик и ел.стъкла, поиграх си по интериора и осветителната уредба. Като видях кафяво по праговете се отказах от колата... Мразя ръжда! Това ме насочи към друг концерн, който също е насочен срещу ръждата и паралелно с чуденката да карам ли нубирата още, се появи златна оферта за сегашната поредна стара кола - А6 4B и то куатро, от неслучаен човек. Лично се убедих по-късно в състоянието на автомобила... Тук се наложи много четене на техническа литература и цапане в масло, за да вникна в гадното усложнено немско мислене, за да успея да докарам поддръжката на луксозен /поне за времето си/ автомобил почти на цената на нормален, но гръмналото ГНП все пак ми развали в началото кефа, но пък ми даде силен импулс към жестоки разглабяния и опознаване на същността на турбо-дизела :D В крайна сметка придобих самочувствието на сравнително ограмотен към дизел-групата на ВАГ. Продължавам по инерция да чопля от интерес, защото не карам нова кола и не ми е жал толкова, а полето за изява сега е огромно :) Минус е, че всяко нещо е направено вместо един с три модула, което е спестено на другите коли, дори и на VW, но пък ГОЛЯМАТА тръпка е, че с карането, дори години наред намираш все нови скрити опции и благинки, за които не си знаел и е мислено инженерно.

Следващата кола...хм! Не знам как се връща от 4х4 към единично предаване, разглезих се, ама не искам и джипка. Не искам да усещам, че съм в пряспа, или коловоз и буксувам, не искам да скърца и трака нищо в купето, искам спортна седалка, обикновена платнена, ако може да топли, или да има печка колата и да може при 200 да слушаш Радио 1 Рок, тихо /обаче на хубав звук, със задължително вграден субуфер/ и да си все едно в лодка, без усещане, че се движиш... Имам добра оферта за А6 4F (следващият модел, който има всичко това, ама е на предно...). Наистина съм гледал и мислил с какво бих сменил сегашната кола и в съответният ценови диапазон и не мога да измисля...

Знам, че няма да е японско със сигурност и си знам защо! :)

Може би някой ден ALLROAD, макар че, спрямо моята няма нищо повече от въздушни възглавници на амортисьорите и заигравки по екстериора.

За нова кола не мисля и нямам възможност, въпреки че като тегля чертата, стара луксозна излиза горе-долу като нова нисък/среден клас, но кефа няма нищо общо...

Re: Какви бяха старите и какви ще бъдат бъдещите ми автомоб

Публикувано: 03 окт 2013 23:39
от slowtraveler
Аааа. Сетих се, че за около 6 месеца бях и с 4х4 - Нива....
След безброй ремонти и падане на колелото в движение, благополучно се 'разведохме' :lol:

Re: Какви бяха старите и какви ще бъдат бъдещите ми автомоб

Публикувано: 04 окт 2013 07:31
от dsuzunov
Не съм писал за служебните коли..
Първоначално, през 1990г. имахме две ВАЗ 2104 комбита. Караше ги който свари. Поддържаше ги който свари. Изкараха до 250000км и една по една ги смениха. Първия нов служебен автомобил беше една Лада петица с двигател 1200сс. Като куцо магаре беше с тоя слаб мотор. След това дадоха нова петица с двигател 1500сс и петстепенна кутия. Вървеше, но и много се разваляше. В същото време в служебния гараж започна да се усеща липсата на резервни части, което рефлектира и върху поддръжката. Междувременно, ми зачислиха един микробус ГАЗ 2752 "Соболь" (малкия брат на "Газелата"). МЪКА, МЪКА!!! ВСИЧКО МУ БЕШЕ ДЕФЕКТНО. Гореше като танк по 20/100, беше много калпав на хлъзгаво и за 90000км, три пъти му сменяха кормилната кутия. На дясно усилвателя действаше, а на ляво не. Случвало ми се е на кръстовище с кръгово движение, въртейки в кръга, съм напънал с двете ръце волана, когато изведнъж, усилвателя заработва и наляво. Резултатът е качване през бордюра в тревната площ. Първия западен автомобил беше един Опел Омега В 2.5 V6 24V 170hp автоматик. Беше дарение от швейцарската полиция заради оранжевите ленти и викаха линейката. Вървеше като самолет, гореше средно 13/100 бензин, но попадна в ръцете на калпав шофьор, и двигателя блокира. Карайки, колата друснала в дупка и лампата за маслото светнала. Той видял, но решил, че 3 км. до службата не е проблем да я кара и продължил. Основните лагери бяха заварени. От сервиз Стефанов поискаха 2500лв. за ОР и МВР я пусна на търг. В момента имаме два Опел астра, за сега не създават проблеми, но са само на по 100000км. Аз карам подвижната криминалистическа лаборатория, качена на Фолксваген Транспортер 2.5 TDIсинхро. Много ми е удобен. Има печка вътре и през зимата е приятно да се работи в него на топло. Гори учудващо малко, като се има в предвид качеството на дизела у нас - около 8-9/100, а се кара "здраво"