Аз пък имам книжка от 2000-та година.
Карах семейният Москвич тогава 21412, беше ми интересно шофирането, ама за поддръжка много, много не мислех, въпреки, че по принцип си пазя вещите. Прегрях го веднъж, като дърпах един приятел, със закъсало Мицубиши и после го карах още известно време, с прободен термостат и винаги око на температурата, защото главата бе вече за шлайф, така се и продаде за 300лв.
От тогава се почна със служебните автомобили... 2001 - Опел Астра Ф, 1.4 моноинжекция (кой не е карал Опел?), вървеше като изтребител, но тогава се научих, че стара кола с люк не е оферта
После се преместих в сегашната фирма, някъде 2004 и пак служебен Опел... Астра Г 1.7Д, той беше много изстрадал и често даваше дефекти, последният ми спомен бе споминат алтернатор из обиколка по работа из Бг и се молих все някой да седи и да пази колата навън, без да я гася, докато свърша работата си
Толкова бутане няма да за бравя никога... А как се пали студен дизел с бутане, а? После ни купиха чисто нови Партнъри 1.9Д, навъртяхме им по 100'000 км и нямаше ядове с тях, само им излизаха лостовете за скоростите от време на време
и харчеха повечко за дизел, имаше проблеми и с тоците и фабричната аларма, тук-таме светеха постоянно мигачите, когато си поискат, често засичах по пътищата други такива служебни коли със светещ постоянно мигач и се поздравявахме многозначително
Много корави коли се оказаха, има още останали бройки от тях във фирмата... После бе вълната на нови Тойоти, купиха се Аурис, Авенсис и Рав4, аз имах честта да карам аурис, корави двигатели, ама много! 1.4д/90к.с., вървят много, ама диапазона им бе 2000-3500об/мин, като казвам 2000, значи ако се тръгне без полусъединител и 2000 оборота, то се образува задръстване след теб
Междувременно, по време на служебните пежа взех и нубирата за личен автомобил, тогава избора за 7-8к бе Форд Ескорт, Фиат Браво/Брава, Опел Астра Ф (оглозган), и разни други варели, които бяха стари и спартански отвътре, а за VW не ставаше дума, че бяха много скъпи и съсипани за цената си. Тук се появи и този форум
Нубирата ме радваше с евтина поддръжка и сравнителна надеждност, дизайна ми допадна много и екстрите, спрямо аналозите, управлението бе уникално лесно и удобно, дразнеше ме скърцането и тракането в интериора, както и евтината сглобка, също много гореше това нещо и малко вървеше на газ, през целият експлоатационен период се опитвах да вкарам в ред бензиновият режим на колата, че беше по-зле от газовия, за да видя дали може още да върви, така и не се получи... Хубавото бе, че имаше климатик и ел.стъкла, поиграх си по интериора и осветителната уредба. Като видях кафяво по праговете се отказах от колата... Мразя ръжда! Това ме насочи към друг концерн, който също е насочен срещу ръждата и паралелно с чуденката да карам ли нубирата още, се появи златна оферта за сегашната поредна стара кола - А6 4B и то куатро, от неслучаен човек.
Лично се убедих по-късно в състоянието на автомобила... Тук се наложи много четене на техническа литература и цапане в масло, за да вникна в гадното усложнено немско мислене, за да успея да докарам поддръжката на луксозен /поне за времето си/ автомобил почти на цената на нормален, но гръмналото ГНП все пак ми развали в началото кефа, но пък ми даде силен импулс към жестоки разглабяния и опознаване на същността на турбо-дизела
В крайна сметка придобих самочувствието на сравнително ограмотен към дизел-групата на ВАГ. Продължавам по инерция да чопля от интерес, защото не карам нова кола и не ми е жал толкова, а полето за изява сега е огромно
Минус е, че всяко нещо е направено вместо един с три модула, което е спестено на другите коли, дори и на VW, но пък ГОЛЯМАТА тръпка е, че с карането, дори години наред намираш все нови скрити опции и благинки, за които не си знаел и е мислено инженерно.
Следващата кола...хм! Не знам
как се връща от 4х4 към единично предаване, разглезих се, ама не искам и джипка. Не искам да усещам, че съм в пряспа, или коловоз и буксувам, не искам да скърца и трака нищо в купето, искам спортна седалка, обикновена платнена, ако може да топли, или да има печка колата и да може при 200 да слушаш Радио 1 Рок, тихо /обаче на хубав звук, със задължително вграден субуфер/ и да си все едно в лодка, без усещане, че се движиш... Имам добра оферта за А6 4F (следващият модел, който има всичко това, ама е на предно...). Наистина съм гледал и мислил с какво бих сменил сегашната кола и в съответният ценови диапазон и не мога да измисля...
Знам, че няма да е японско със сигурност и си знам защо!
Може би някой ден ALLROAD, макар че, спрямо моята няма нищо повече от въздушни възглавници на амортисьорите и заигравки по екстериора.
За нова кола не мисля и нямам възможност, въпреки че като тегля чертата, стара луксозна излиза горе-долу като нова нисък/среден клас, но кефа няма нищо общо...