Абе, всички сме/сте супермени тука!
Знаете ли, че локомотивите имат система против заспиване?
Возил съм се в кабината на старите руски електрички и ми правеше впечатление, че през определено време светва лампа на пулта за управление
Машиниста, до 5сек. трябва да натисне един педал. Ако не го направи, се включва зумер. Ако и на зумера не реагира, влака спира автоматично.
Шофиране след преумора
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Шофиране след преумора
Имаше установени случаи в които машинистите си бяха изработили навик - реагират на системата макар, че реално дремят. Впрочем някога в локомотива бяха машинист и помощник машинист, но после за икономии ги оставиха по един. Преди време попаднах на статия касаеща случи на заспали пилоти. Оказа се, че и при рях има подобни проблеми и се е случвало да "проспят" летището на което трябва да кацнат и да го подминат.
Аз се учудвам на някои служители на частни охранителни фирми - работи 12 часа нощно дежурство като патрул, после през деня 10-12 часа работа като инкасо и вечерта още 12 часа пак патрул. Дреме, получава сигнал, тръгва сънен, разбрал недоразбрал за къде, неминуемо допуска грешки, но и работодател и водач ги устройва и продължават пак пак така.
На пътя не ми се да съм близо до такъв!
Аз се учудвам на някои служители на частни охранителни фирми - работи 12 часа нощно дежурство като патрул, после през деня 10-12 часа работа като инкасо и вечерта още 12 часа пак патрул. Дреме, получава сигнал, тръгва сънен, разбрал недоразбрал за къде, неминуемо допуска грешки, но и работодател и водач ги устройва и продължават пак пак така.
На пътя не ми се да съм близо до такъв!