Страница 5 от 5

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 19 юни 2013 17:43
от slowtraveler
stinbg написа:
slowtraveler написа:Хм... Днес погледнах една 206...
Първо е с един еърбег...
Като запали светна чека (проблем с датчика на TPS според телефона ми :lol: ).
:) Този модел на Пежо е с абонамент за еърбега (лентовия кабел във волана се прецаква). ...
Но дадения модел нямаше проблеми с еърбега, а с друг кабел - към TPS или в самия TPS...

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 25 юни 2013 10:42
от venci9306
Колега, аз като човек които е преминал през същият филм, само че от другата гледна точка ( аз бях този на които му купуваха кола), бих те посъветвал сам да го оставиш да огледа. Бащата и той почна да ми търси коли- беше решил че идеалната кола е хечбек, бензин до 1.2 двигател в диапазон 1300-1500 лв или по евтина, която да няма почти никакви екстри. Показа ми мицубиши колт 3 врати във не добро състояние и ясно му казах, че ще вървя пеш ама такова няма да карам. Аз исках нещо съвсем друго- седан или комби, за предпочитане корейско- леганза/ нубира/ ланос или евентуално рено- меган сценик с по-голям двигател ( 1.6-2.0) и съответно да има повече екстри и на по-голяма цена (2500-3000). Той естествено беше против и си държеше на неговото, накрая намерихме компромисен вариант и честито- имаш си собствена кола (Ровър :D )
За това по-добре го попитай към какво се е насочил и търси това което иска или нещо сходно.

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 25 юни 2013 11:27
от slowtraveler
Наистина ще видя мнението му...
Но и не смятам да се съобразя с него, ако излиза от моите рамки...
А рамките са ми общо взето - дизел между 90 и 120к.с. (приоритет са двигателите - 2.0HDI, 1.9 TDI), климатроник, що-годе градски автомобил (от 307/Ауди А3 до А4 като размер), на сравнително ниска цена. Уверен съм, че за ученик и първа кола това е повече от разумен избор. А в същото време позволява доста голям диапазон на избора...

Тъй-като сина приключва училище тази седмица, очаквам активност в търсенето на кола в най-скоро време :lol:

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 07 юли 2013 21:57
от The Stig
Има ли раздвижване по въпроса с намиране на читава печка ? :)

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 08 юли 2013 10:03
от slowtraveler
Ами все още не...
Единствената читава печка бе 307 2.0hdi/110к.с. - запазена, с много екстри (вкл. автоматични фарове и чистачки), добре поддържана (сменено окачване, допълнителен комплект нови зимни мишленки с джанти)..
Но човека нормално и търсеше висока цена...
Просто не ми се дават толкова пари за кола, която ще се хвръли след година максимум две...
Затова разширих търсенето да включи и бензинки...
Дизелака много странно дърпаше на първа и втора предавка чак над 3х.об/мин...
На трета и нагоре - от около 1.8х.об/мин, което си е нормално...

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 08 юли 2013 16:37
от miroki
Огледай някоя по-малко поддържана за тази цена. Като гледаш по-малкото да е във визията, а не технически.

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 08 юли 2013 17:32
от slowtraveler
Гледам техническото състояние и екстрите...
Сред задължителните са ABS, климатроник и ел-стъкла и огледала...
Но не бързам :lol:

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 09 юли 2013 12:28
от zmiori
"Глезльо", твоята първа кола най-много да е имала 4 зонов климатик с ръчно управление. ;) :rock:

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 09 юли 2013 15:37
от slowtraveler
zmiori написа:"Глезльо", твоята първа кола най-много да е имала 4 зонов климатик с ръчно управление. ;) :rock:
Не - бе двузонов, защото задните стъкла на голфчето не се отваряха - бе триврато :lol:

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 09 юли 2013 19:04
от zmiori
Аййй стига ве, аз съм бил на светлинни години на пред, на "Москофа" и 4-те "зони" му работеха идеално.

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 10 юли 2013 09:06
от miroki
Е той имаше 4 зони+2 зони турбо ( малките прозорчета, като за се завъртят)
И определено вършеха хубава работа.

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 29 сеп 2013 13:32
от Izparitel
И в моите представи по приказки на хората/ Голф би трябвало да е здрава кола, но някои са на друго мнение:

Митове и легенди за най-популярната употребявана кола у нас
autoclub.bg написа:Преди време тръгна един лаф, че голфовете се раждат в Германия и умират в България. Всъщност, те никога не умират, особено ако попаднат в български собственик. Тук започва някой от безбройните им животи, които са изписани с безброй хвалебствия.
Истината, ако не минава през изкривените очила на феновете, е доста по-различна. Факт е, че богоподобното второ поколение на модела, както и неговия предшественик и наследник на Beetle, са доста солидни автомобили за времето си и налагат стандартите в толкова популярния компактен сегмент. Но да бъдем откровени – няма как автомобил на повече от 20 години да е по-добър или по-здрав от който и да е 5-10-годишен модел, независимо от пробега и марката. С други думи – дори и да се намират тук-таме супер запазени екземпляри от „двойката“, не звучи логично изобщо да се заглеждате към такива возила, пише autoclub.bg.

През следващите години след Golf II ситуацията за Volkswagen и бестселъра им се клатушкаше постоянно. Трето поколение с право може да бъде наречено най-калпаво, признават си го и мнозина от почитателите на марката. Като започнем от концептуалните грешки с остарелите бензинови двигатели и димящи дизели в първите години, преминем през болежките с електрическата система, стъклоповдигачите и проблемните нафтови мотори и стигнем чак до честите случаи на ръжда по каросерията, трета серия се оказва най-голямата издънка за модела. Неслучайно в България често цените й са дори по-ниски от тези на Golf II.

Идва ред и на Голф 4. Замислен далеч по-добре от предшественика си и до голяма степен изпълнен много по-качествено. В началото получава критика за по-нискотехнологичното си окачване на задната ос в сравнение с основния конкурент Ford Focus, но с времето това се оказва малък кусур. На дневен ред идват TDI двигателите, които Голф-маниаците любят и до днес. Около началото на новия век немският производител все още залага на проблемна дизелова технология помпа-дюза, която наред с купищата си недъзи е и доста по-шумна от вече широко залегналата при Ford и Opel комънрейл технология. На кратко за проблемите при TDI – почти за консуматив се смятат въздушните дебитомери, турбо пътищата, турбо компресорите и дюзите издъхват често след около 200 000 километра, а лагер-помпата на съединителя си е направо задължителна при смяна на самия съединител. Поддръжката на колата вече далеч не е толкова евтина, както при „тройката“ – за турбо втора ръка, например, ще ви поискат поне 400-500 лева, а за нова дори и не помисляйте, освен ако нямате излишна хилядарка.

С петото поколение на Golf и проблемите, и предимствата на линията се задълбочиха. TDI двигателите станаха все по-популярни, като най-накрая Volkswagen призна и комънрейл технологията. Разходът на гориво спадна, а мощността се покачи. Но това изигра поредната лоша шега за собствениците на Golf V – масово започнаха да не издържат съединителите с вградени маховици и сложната система за управление на скоростната кутия. Десетки са случаите на отстраняване на проблеми по метода проба-грешка – започвайки от горната помпа на съединителя и стигайки до долната, за да се установи, че в крайна сметка луфт в първичния вал на скоростната кутия прави белите. Но това е „малкият дявол“ – пружините на демпферния маховик не издържат и при някои крайни документирани случаи се стига до тяхното отскубване от корпуса и триене директно в блока на скоростната кутия. Мнозина се чудят от къде идват стружките в смененото масло на кутията... А тук ремонтът вече става сериозен – ако използвате нови части, си предвидете поне 1500 лева за операцията.

В отминалите години медии и експерти не спираха да критикуват Голф 4 и 5 за ниското качество на материалите в интериора. Всички повърхности се надраскват лесно, а не липсват и бъгове при климатрониците и таблата с инструменти. За радост и на VW, и на голфаджиите, се появиха шесто и седмо поколение на модела. При Golf VI все още няма често срещани случаи на дефекти, които да се открояват над нормалния процент повреди. Седмата генерация е твърде нова за каквито и да е оплаквания, а дори заслужи и наградата за "Световен автомобил на годината 2013“.

Въпреки неоспоримите проблеми с повечето голфове, моделът си остава нещо като религия у нас. Не очаквайте да чуете голфаджия да се оплаква, въпреки че тайно само той си знае колко стотици левове е инвестирал в привидно доброто състояние на возилото си. Форумите гъмжат от похвали за здравината, а в лични разговори дори можете да чуете за невиждани при други автомобили качества.

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 29 сеп 2013 22:20
от emil nikov
А аз продължавам да си мисля,че една карта за цялата градска мрежа е най-разумното в този случай :lol: И по-икономично,и по-екологично,и по-възпитателно.

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 30 сеп 2013 00:28
от ogi
Темата за голф всъщност обхваща основните проблеми на ВАГ с 1.9 и 2.0 TDI помпа-дюза двигателите, наистина всичко описано е точно така! Всички характерни болежки...за колите над 300-400к км. Този уикенд изкарах отново в сервиз (като помощна ръка на един приятел) и разглабяхме едно А6 4F TDI с BLB-мотор за смяна на балансьор в картера - поредната операция тип "ремонт през ауспуха", целия уикенд по 13-14 часа работа на ден и остава още за утре, сигурно звучи просто като име на операцията и компонента, но и двете са доста сложни... За първото поне 300-400лв за работа в сервиз, за второто - 2000лв от ибей, в БГ не искам и да знам... Двигателите на ВАГ са здрави и мислени, ама като се счупи нещо трябва да следваш мисленето на германците и без специални инструменти, ЕТКА и много четене нищо не може да се направи... ;)
Има и друг фактор - ВАГ-овите двигатели като пристигнат в БГ на момента претърпяват ремап и почват да работят на над 30% от заводския си ресурс откъм натоварване, казано просто - нечипнат Голф, не е кола...

ПС ...а, иначе ГоУфа е като УиндоУса - успешен е през поколение :)
ППС 1.9 е най-успешният и прост мотор във всичките си модификации от въпросния концерн - препоръчвам!

Re: Избор на стар автомобил

Публикувано: 30 сеп 2013 08:03
от slowtraveler
Оги, идеята на немците наистина е да ползваш правилния инструмент с правилните знания.
Имаш ли ги тези неща - ремонта им е песен (поне на времето бе така - скоро не съм имал немски автомобил)...
Да, понякога се изискват по-странни методи, но немеца обикновено е пресметнал всичко.
Например може да излезе по-бързо и удобно директно да изкараш двигателя, и после да го набучиш на мястото му отремонтиран.

Междувременно прекратих търсенето на стар автомобил - сина към момента не проявява голям интерес към шофирането. Така, че ще видим.
Явно ще започна търсене на автомобил за мен :lol:
Тази работа трябваше да я свърша в началото на тази година, но помощ за приятел ми блокира действията.
Та вече ми се въртят из главата едни мръсни мисли пак за стар, ама не чак толкова автомобил...
Обявих ги на жената и тя каза че съм луд. :D
Ще видим... Ще видим :lol: