dsuzunov написа:....
Не робувай на марка и на вид гориво. По-нагоре в темата дадох предложение за Опел и съображенията за това.
...
Мисля, че от автопарка ми се вижда ясно, че не робувам на марка (единствената марка която съм повтарял е Опел )...
Но специално за опелите си имам едно на ум... 1.6 наистина гореше масълце. Нагоре като обем - ще гори прекалено гориво, а една от целите ми е да прехвърля постепенно финансовата страна към сина - сам да си прави сметката.
Дизелите - знаеш там 'евтиния' електронен блок на помпата или внезапната смърт на самата помпа... Това ме възпира...
Днес въпреки всичко ги огледах - много смлени бяха и съвсем не ми вдъхнаха доверие...
Бензинка 1.8 имаше доста запазено Ауди А3.. Дори щяха да подарят газова уредба (обикновена)
Но ми се стори прекалено като мощност и евентуален разход.
Според мен около 90-110к.с. е добър компромис - нито е убит кон, нито е бегачка.
Ниската мощност позволява да се изгради по-умерен и предвидлив стил на шофиране. След това и да преминеш на много по-мощен автомобил - опита и стила се запазва. Но пък прекалено ниската мощност не позволява изтегляне при грешна преценка. Затова и търся компромис.
Относно сядането и пробването от сина - не смятам, че ще стане така. Можеш сам да избираш когато си натрупал поне малко опит.
Ако нямаш опит - трябва да започнеш от това, с което си пробвал. Иначе ще започнеш да избираш по цвят и екстри, а не по ергономика
Сега кара курса точно на 206...
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 17 юни 2013 11:33
от dsuzunov
Нали в списъка с колите, които си разглеждал има едно 206?
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 17 юни 2013 13:20
от slowtraveler
Да, точно него днес ще ходя да гледам по-обстойно...
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 17 юни 2013 15:30
от todortv
Ако задният мост е като на 306, бягай....
Моторите им 1,9 D са железни.
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 17 юни 2013 16:20
от Fani
Хонда Сивик и всичко с двигател на Хонда като че ли създава повече ядове отколкото радости. Поне семейният опит говори за това.
Според мен Лагуната също не е кой знае какъв вариант, пък и малко бяга от понятието "малък градски автомобил" - ако ще е Рено, да е Меган например. По-горе описаното е доста добро, мъжът ми караше такова служебно и беше изключително приличен автомобил, макар и дизелов - возеше добре, беше стабилна и безшумна, а и купето събираше 5 човека без проблем. Единственото много неприятно нещо беше, че наложеше ли се да влезе сервиз, дори и веднъж годишно, ти костваше време и средства колкото за ежемесечни посещения на майстора.
Класическото Пежо 206 - капризна работа откъм електроника, а и ходовата част си я бива като цени. Общо взето иска глезене и гледане, а и на мен лично /макар, че съм жена и съм дребна на ръст/ видимостта отвътре ми беше проблематична по светофари и кръстовища - предните колонки някакси ми пречеха.
Понастоящем имаме служебен Фокус, който малко хора го карат, защото колегата, на когото е зачислен си го гледа и не го дава на всеки. По негови думи това е четвърти Фокус, който кара /вкл. и в чужбина/ и е много доволен. Действително колата е много пъргава и стегната, нищо че се ползва за работа. Вътре е доволно широка, човек има усещането, че е в голям седан, а не в хечбек с 5 врати. Висока е, не тропа дразнещо през дупките, но пък е със спортно окачване и вози твърдо. Има добра видимост от купето, само че назад е малко кофти през задното стъкло. Иначе си е дизелче 1.8TDI 90 коня, но от малкото пъти, когато съм имала пряк досег, мога да кажа, че е сравнително динамичен и стабилен на пътя. За сравнение - другата служебна кола е Корола седан, точно копие на хечбека, кара се от куцо, кьораво и сакато и е ужасно тясна, ужасно скърцаща, ужасно скъпа като части и консумативи и на всичкото отгоре е капризна и тромава. Обяснимо при тази амортизация, де.. При нормални условия половината "козметични" дефекти биха отпаднали може би.
Разбира се всичко това е субективно женско мнение, така че не настоявам да го взимаш под сериозно внимание.
От всички коментирани коли, лично аз бих избрала Фокуса с уговорката, че ако ще е за млад шофьор, който тепърва ще изпитва в различна степен тръпката от адреналина, бих се спряла на по-малкия мотор 1.6 бензин с по-малкото коне /така спестяваш и от данък/.
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 17 юни 2013 16:24
от Fani
todortv написа:Ако задният мост е като на 306, бягай....
Моторите им 1,9 D са железни.
Абсолютно да! Возили са ме, пробвала съм, искала съм с такъв мотор, много е впечатляващо!
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 17 юни 2013 22:08
от slowtraveler
Хм... Днес погледнах една 206...
Външно - без следи от удари с изключение на предницата - сравнително лек удар, който някога е подгънал леко предния капак (изправен без следа от пукане на боята). Броня/маска навярно са били сменени.
Фара бе със залепен спукан държач (други поражения по него явно не е имало).
Не е бил пален 10 дни (вярвам му - колата не изглеждаше местена, а температурата на двигателя бе 'стайна' (е, лошото е, че не е зима - знам, че тогава се купува дизел ама нейсе).
Запали от четвърт без пушек. Ауспука - почти бял без следа от масло. Маслото - черно без следа от антифриз. Антифриза - бистър, без следа от скорошна интервенция (капачката бе залепнала и едва я отлепих)...
Общо взето цялата електрика си работи - стъкла, огледала и т.н.
До тук хубавите неща.
Първо е с един еърбег...
Като запали светна чека (проблем с датчика на TPS според телефона ми ). Работи много добре и без следа от друг проблем. АБС и т.н. светнаха и угаснаха както е нормално (подгрев не видях някъде да светне)...
Имаше няколко демонтирани неща по тавана (машинката за стъкления покрив била с износени зъби и сега носели друга машинка)... Сенници и т.н.
Продавача обеща да оправи нещата - ще видим...
Търсенето продължава
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 17 юни 2013 22:35
от ogi
Нека коментирам малко впечатленията ти:
на първо място продължавам да приканвам да си избиеш от главата "поверието" за дизела и зимата (виж това за циганина, форда и зимата можеш да запазиш - имам колега с Фиеста 2005-та, комън рейл - това е единственият съвременен дизел, който съм виждал зимата да поизгасва и не държи обороти на студ, иначе пали веднага, ама ...няма как Форд си е ФОРД). Свещи да светят през лятото няма да видиш на никой дизел след 95-та (поне повече от 1 секунда), а на ПД и комън рейл, даже и до нулата, тези коли палят с налягане на горивото от над 200 атмосфери - детонацията е сигурна.
Масло по ауспуха при дизел е рядкост, двигателите се правят да деянят на много големи натоварвания и рядко се наблюдават "бензиновите синдроми" на износване. Ако има мацано с масло, обикновено предвещава обаче друг скъп ремонт - износена втулка на турбината (ако има) - това е около 1000лв инвестиция. Маслото обкиновено се съсредоточава във всмукателният тракт, демек тръбите на интеркулера, или самия него (ако има), т.е. гледаш тръбите на интеркулера, по възможност разкачаш скоба и гледаш там. Ако има масло в ауспуха, колата е за старо желязо и не си струва инвестицията. Друг характерен проблем на старите дизели е променливата геометрия на турбината (ако има) - това е най-лекият проблем и се решава бързо и евтино, в зависимост на какво място е сложена. Ако пуши бяло - обикновено е неизгоряла нафта (проблем със свещи, или ГНП), ако пуши черно - обикновено е въпрос на центровка на помпата (електрическа, или механична), и/или дюзи.
За останалите неща по екстериора няма да коментирам, защото си достатъчно компетентен, ще кажа само, че май не съм виждал стара кола с люк, без проблеми и течове покрай него.
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 18 юни 2013 13:02
от JelqzkoJelqzkov
"Черното" по ауспуха много, много често е заради нафтата... тя при нас е под всякаква критика...
Преди години имахме Passat AFN само аз му навъртях 40 000 и винаги съм го карал много кротко. Но и винаги, когато го миех миех и сажди... мотора бе в отлично състояние, изпускателната и катализатора също, не пушеше, но цапаше прилично.
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 18 юни 2013 14:03
от todortv
Всички дребни уж неща, които се пренебрегват при покупката, после започват да дразнят много...
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 18 юни 2013 15:16
от slowtraveler
todortv написа:Всички дребни уж неща, които се пренебрегват при покупката, после започват да дразнят много...
Абсолютно си прав... Обаче за първи път откакто купувам коли се усетих, че гледам много критично на въпроса. На времето се 'заслепявах' като видя някой по-спретнат автомобил и пренебрегвах детайли...
Сега избора ще е по-'капризен', (няма да казвам по-прецизен, защото всяка покупка на стара кола си е като да извадиш от торбата с ... абе вие знаете вместо какво - какво )
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 18 юни 2013 15:42
от Hunter
Гледам това е във Варна и като за млад шофьор мисле, че хем не е много, хем не е малко (ако бензин-а влиза в сметките.... и Фиат като марка ) http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=38u8qs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 18 юни 2013 17:59
от ogi
Офтопик:
JelqzkoJelqzkov написа:"Черното" по ауспуха много, много често е заради нафтата... тя при нас е под всякаква критика...
Преди години имахме Passat AFN само аз му навъртях 40 000 и винаги съм го карал много кротко. Но и винаги, когато го миех миех и сажди... мотора бе в отлично състояние, изпускателната и катализатора също, не пушеше, но цапаше прилично.
Според мен не чак толкова "често", аз съм с изтърбушени катализатори и на 2-те тръби, колата е с "чип" - дим от ауспуха няма никакъв видим (имам свидетели от форума), без значение в какви обороти/натоварване на двигателя. Центровката на ГНП сам си я правих и знам, че е перфектна. Наливам нафта каквато ми падне. Черно няма никъде.
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 18 юни 2013 18:50
от slowtraveler
Офтопик:
ogi написа:
JelqzkoJelqzkov написа:"Черното" по ауспуха много, много често е заради нафтата... тя при нас е под всякаква критика...
Преди години имахме Passat AFN само аз му навъртях 40 000 и винаги съм го карал много кротко. Но и винаги, когато го миех миех и сажди... мотора бе в отлично състояние, изпускателната и катализатора също, не пушеше, но цапаше прилично.
Според мен не чак толкова "често", аз съм с изтърбушени катализатори и на 2-те тръби, колата е с "чип" - дим от ауспуха няма никакъв видим (имам свидетели от форума), без значение в какви обороти/натоварване на двигателя. Центровката на ГНП сам си я правих и знам, че е перфектна. Наливам нафта каквато ми падне. Черно няма никъде.
Вчера гледам покрай морето се движише едно Ауди - наточено, та наточено (май А6 беше)...
Софийски номер...
Първо си помислих като го погледнах отзад - какъв хубав матов черен цвят, че и стъклото матирано
Оги ако щеш вярвай - цялата задница бе ЧЕРНА барабар с джама - номера не се виждаше от същата чернилка
Като подаде газ - разбрах откъде идва цвета (явно бе пипано/чипосвано, защото идиотчетата вътре изглеждаха много горди от звука (и навярно от пушека )
Re: Избор на стар автомобил
Публикувано: 19 юни 2013 14:24
от stinbg
slowtraveler написа:Хм... Днес погледнах една 206...
Първо е с един еърбег...
Като запали светна чека (проблем с датчика на TPS според телефона ми ).
Този модел на Пежо е с абонамент за еърбега (лентовия кабел във волана се прецаква). По принцип французите се опитаха да покажат на света колко са напредничави в електрониката и скочиха с пълна сила в мултиплексните системи на борда и след 3-4 години се оказа, че са избързали Все пак натрупаха опит на гърба на онези закупили френски автомобил около 2000 година - успяха да включат не лошата иначе Лагуна в класациите за ужасна надеждност именно с опита с електрониката. Въпросното Пежо е също от потърпевшите - има толкова много електроника и възможности за настройка, които Тойота Аурис към дата 2012 няма (пример автоматично включване на дневни светлини, аларма за превишена скорост коментирана при Орландото, настройки за какво ли не още - Фолксваген се впуснаха в тази афера някъде с 5 години закъснение, но пък показаха по-добра надеждност).
Та 206 като изключим ненадеждната електроника, лошата возия (всъщност за този клас кола може и да не е чак толкова лоша) си има добър външен вид към датата на производство, евтини оригинални части (сменях нещо по окачването и се оказа, че алтернативните боклуци са на цената на оригинала - това от софийския дилър). Друго предимство е музиката, която варненските наркомани трудно биха пласирали, защото си няма дисплей - ползва се този на таблото (и е кодирана разбира се към колата). Разхода си е нормален и не знам колко е за дизела, но не би трябвало да е повече от 6 градско след като приключи ремонта на Сливница . За газовата алтернатива, специфичното Пежо торсионно окачване увисва след година-две с газова бутилка в багажника (без газ увисва по-бавно). Като цяло мисля, че ако на мен ми беше първа кола, щях да съм повече от щастлив. Бензина е доста икономичен, но тя и колата си е малка.
П.С. Задължително кабелче за диагностика към колата - малко са скъпи тези на ПСА, но сина трябва да се учи.
П.С.2 В духа на форума,въпреки че продаде правилната кола за сина, виждам за около 4000 лв има Калос/Авео (10 години са назад спрямо Пежо, но какво значение има).
ogi написа: За събора на форума моя варел (перманентно 4х4) изгори 6.2/100 (справка - подписа), като поддържах 160 на магистралата, с 1-2 настъпвания до 200+, ако бях с бензинов мотор със същата мощност колко щеше да изгори?
Не мога да си го обясня това при дизелите - караш икономично със 90-100 (Омега комби примерно 2.0) и гори 6, караш "неикономично" със 140-150 и гори 7. Същото нещо на бензин би изглеждало 7 на 10. Не знам дали заради повишаването на ефективността на турбината (и интеркулера ако има такъв) се дължи тази необичайна разлика , но определено на дизела оптималната скорост/разход е с 30-40 км над тази на бензина.