Фактори влияещи на работата на двигателя.

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Фактори влияещи на работата на двигателя.

#1 Непрочетено мнение от dsuzunov » 30 юни 2008 13:25

Факторите,влияещи на работата на двигателя са много.
Ще започна с горивото:Освен популярните ОКТАНОВОи ЦЕТАНОВО (за дизела) числа,горивата се характеризират със СКОРОСТ НА ВЪЗПЛАМНЯВАНЕ...интересното е,че колкото е по голямо октановото число,то толкова е по-малка скоростта на възпламеняване.Ниско октановите бензини се възпламеняват с по висока скорост...взривно и двигателите работещи с тях са податливи на детонации.
Една от най-важните регулировки на двигателите е свързана именно със скоростта на възпламеняване на горивото----АВАНСА.
Когато се конструира един бензинов ДВГ,предвид горивото,което ще използва,се задава момента на подаване на искрата.
При движение на буталото нагоре в края на такта СГЪСТЯВАНЕ,времето от подаване на искрата до ГМТ трябва да е строго фиксирано и съобразено със скоростта на възпламеняване на горивото.Иначе казано:
от момента на искрата до ГМТ,цялото количество гориво трябва да се е възпламенило.
Ако това стане по рано..."ЧУКА АВАНСА"
Ако това стане след ГМТ...се чуват гърмежи в ауспуха.
Защо се получава така:
-АВАНСА чука понеже горивото се е възпламенило,преди буталото да спре да се движи нагоре...в този момент налягането на газовете натиска сегментите надолу,а коляновия вал,чрез биелата бута буталото нагоре.Сегментите се движат в каналите на буталото,от където и се появява специфичното причукване.Коригира се с променяне момента на подаване на искрата малко по-късно.
Обратно...когато искрата се подава по-късно от необходимото,то тогава,горивото се възпламенява напълно след като буталото премине ГМТ,а тогава вече се отварят изпускателните клапани и процесът на запалване продължава и в изпускателния колектор и от там в ауспуха.Точно тогава се чуват гърмежите.Коригира се с променяне момента на подаване на искрата малко по-рано
Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

#2 Непрочетено мнение от dsuzunov » 30 юни 2008 21:00

Какво се получава,обаче при подаване на газ...количеството гориво се увеличава,а от там и времето за неговото възпламеняване.
Тук се намесва вакуумният регулатор на изпреварване на запалването.При промяна разреждането в смукателният колектор (след подаване на газ) се променя и "аванса" с около 25º .
Двигателя повишава оборотите си,буталото се движи по-бързо,времето за възпламеняване на горивото намалява.Задейства са центробежния регулатор,който увеличава ъгъла на предварение с около 20º .
При минимални обороти на двигателя ъгълът на предварение ( АВАНСА ) е около 10º , като се прибавят 20º + 25º се получава сумарно предварение 55º - 60º .
Ъгълът се измерва по въртене на коляновия вал.
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”