Страница 4 от 6

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 10 мар 2013 10:14
от ogi
Офтопик:
На мен пък, като покарах почна да ми харесва звука, различен е от 4-цилиндров мотор, като е студена в ниските обороти по-скоро бих го определил като звук от Краз :) Теглителната мощ на мотора също е като на камион (близо 400Нм). Звука във високи обороти също ми харесва, като набиеш шпорите... Между 3 и 4 хил. оборота си се чува специфичният звук на шестак.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4GnooaGME0
Явно е въпрос на вкус.
Намерих и мое клипче от телефона, пак се чува звука:
http://www.youtube.com/watch?v=wToY0fijIUc

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 10 мар 2013 23:45
от emil nikov
1.Лично мнение относно ХМ-а.Много малко лични впечатления -1995 при една командировка във Франция от летището до града отидохме с такси ХМ. Е,няма такова
комфортно возене! Само че,доколкото знам,поддръжката,особено на хидро-пневматичното
окачване е доста специална и се прави на специален стенд веднъж годишно.Дали в България има?Моделът не е много масов и вероятно снабдяването с части няма да е лесно.Все пак не е трудно да се посети сервиз Ситроен(бургаският е по пътя за Лозово) и
да се види какви са възможностите им.Колата си е супер,стига да има възможност за под
държане.
2.Понеже темата се разрастна-какъв вид кола,комби или седан,голяма или малка,та се се-
тих за едно разрешение на такъв въпрос преди години.Бях се сприятелил с един французин
и му ходихме на гости в Бордо.Пред къщата му на улицата стоеше едно "Рено"4CV(не са
много популярни у нас -да кажем от калибъра на Матиз,а в гаража му имаше един Пасат.
Разговорихме се и той ми каза,че "Реното" го използува основно жена му да ходи на работа,понеже било малко,икономиично и лесно за паркиране из града.С него ходели и на покупки до големите магазини. Имаха три деца,завършили и работещи в Париж. Та когато
отивали на гости до Париж(над 500 км),тогава се качвали на Пасата,да пътуват спокойно

и комфортно.Само че колцина от нас могат да си позволят едновременно градска и шосейна кола :ches:

3.Един познат казва,че мечтата на българина е "Ферари" с газова уредба и теглич :)



.



но.
Та

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 11 мар 2013 08:23
от slowtraveler
emil nikov написа:....Само че,доколкото знам,поддръжката,особено на хидро-пневматичното
окачване е доста специална и се прави на специален стенд веднъж годишно....
И аз така си мислих, но според братовчед ми това било сравнително малък проблем...
Сферите стрували от порядъка на 40лв (побългарен вариант) и се сменяли що годе лесно... Доколкото си спомням в неговия вариант бяха 5 сфери (ако си спомням правилно неговите автомобили бяха с вариант на окачването 2+).. Е, има и някое друго хидравлично клапанче (като това, дето държи колата вдигната дори и при изгасен двигател), но и те не бяха цифра..
Но явно всичко се натрупваше, защото постоянно мърмореше, че поддръжката излиза в края на краищата доста скъпа.
Другото преимущество освен комфортната возия бе регулировката на височината...
При вдигнато положение колата стои по-високо от повечето джипове (не го вярвах, докато не го видях - просвет над 25см)..
Което е голямо преимущество особено зимата, а и за качване на бордюри..

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 11 мар 2013 08:31
от ogi
Даа, наистина хидравличното окачаване си е голяма екстра... Точно заради това заглеждах C5 известно време, но разумът надделя :lol:

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 11 мар 2013 11:35
от human1970
А можеш ли да попиташ братовчед ти тези сфери нуждаят ли се от някакво годишно обслужване или зареждане. Мисля си, че ако всичко си е наред не би трябвало да се харчат пари по някакво обслужване докато нещо не се развали.
Това предпоследното мнение доста ме обнадежди и започнах пак да си мисля за ХМ-а като вариант. Гледах доста коли в мобилето, но единственото което що годе ми хвана окото беше Нисан Примера 2.2 дизел комби, 2003г., но там говорим вече за около 6000лв. първоначална инвестиция и после не се знае още колко пари ще отидат за обслужване.
Аз принципно нямам много километри извънградско и според мен нещо от сорта на ХМ-а - сравнително евтина цена, комфорт и газ мисля, че е добър вариант. Още повече, че примерно едно пътуване до Турция с Ланоса на метан не е удачен вариант - там метан станциите почти ги няма. Има само една, но чак в Анкара: http://www.cngprices.com/station_map.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 11 мар 2013 16:00
от dragerg
Сферите са в диапазона 40-100 лв. (доколкото помня в зависимост от материала на мембраната). Пълненето е около 10лв. на сфера. Най-добре е да се сменят с нови, караш 3-4-5 г. като ги следиш и ако се наложи допълваш (за период от около 5 години не би трябвало да имаш проблеми ако са качествени). По принцип не е препоръчително да се пълнят повече от един път. В 90% от случаите на повреда, ремонтът е невъзможен. Хидроцилиндрите също се ремонтират трудно (огледай ги добре за течове). Вдигай и сваляй колата, виж за пропадане на предницата или задницата, както и за течове от системата.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 11 мар 2013 17:21
от stinbg
На практика, това което са направили французите е да обединят хидравличната система на спирачките с хидравличната система на волана и тази на амортесьорите (те също са хидравлични). От тук следват известни предимства - имаме си налягане за спирачките без да разчитаме на хидроусилвател и помпа в АБС модула, имаме достатъчно налягане и за волана при спряла кола и ниски обороти (при някои коли това е проблем), имаме си и налягане за амортесьорите и не е нужно да ги сменяме (освен ако не се прецакат), както и имаме възможност да регулираме дължината им с което увеличаваме просвета на автомобила и едновременно с това можем да регулираме твърдостта на окачването - например в спортен режим, колата е ниско долу с малък просвет и втвърдено окачване, а при обичайното каране окачването е доста смегчено. За преодоляване на препятствия като малки реки, окачването се повдига и втвърдява едновременно, което не е комфортно за каране, но е напълно достатъчно за "преджапване" през рекичката.
Въпросните 5 сфери са вид хидравлични акумулатори, на всяка гума имаме по една и има една обща за цялата хидравлична система. Идеята не сферите разположени по окачването е нещо като газов амортесьор - при удар вследствие на дупка или друго препятствие, буталото на амортесьора се прибира и създава налягане в хидравличната част, която е свързана посредством мембрана с газовата част и това води до сгъстяване на азота (течността не може да се сгъсти) и впоследствие това повишено налягане избутва обратно буталото което връща гумата в предишното и положение. Това съчетание на хидравлична и газова част в амортесьора спомага за по-добрата "возия" в сравнение с обикновените амортесьори благодарение на спецификата на характеристиките на течност и газ. Ако газовата част на сферата изпуска азот, ще се налага дозареждане на системата за да е в оптимални граници и возенето да е приятно. Петата сфера е обикновен хидравличен акумулатор, който повечето хидравлични системи притежават - служи за гасене на пулсациите от налягания свързани с това, че помпата е с множество буталца които създават налягане в момента в който се натискат и после няма налягане и после пак има (нещо като променлив ток за електротехниците, който "изправяме" с кондензатор). Другата роля на акумулатора освен да "заглади" пулсациите е да поеме повишен дебит за кратко време с което да позволи на помпата да се пренастрои на повишените нужди от течност без да се срива налягането в системата.
Естествено има още много елементи по системата, които я правят сложна и тежка за поддръжка - като минимум трябва да се сменят филтри и самата течност на определени периоди (което всъщност важи и за обикновена спирачна система примерно).
Основния проблем със сферите, когато говорим за Ситроен идва не толкова от марката, колкото от пътната инфраструктура на България - никоя фирма не изчислява окачването за нашите пътища и това което се случва на кола със стандартно окачване е да сменяме амортесьори, а при Ситроен се допълват сфери с азот, защото при силните удари има големи налягания, които водят до изпускане на последния.
Общо взето въпросната сложна хидравлична система отличава Ситроен от другите марки (вече има и други предимно луксозни коли с хидро-пневматично окачване, страдащи от доста по-скъпи ремонти в сравнение с дозареждане на азот), но не трябва да забравяме, че колкото е по-сложно нещо, толкова вероятността за отказ във времето се увеличава - това е причината стар Ситроен да се ползва само от ценители с възможности.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 11 мар 2013 20:59
от JelqzkoJelqzkov
human1970 написа:А можеш ли да попиташ братовчед ти тези сфери нуждаят ли се от някакво годишно обслужване или зареждане. Мисля си, че ако всичко си е наред не би трябвало да се харчат пари по някакво обслужване докато нещо не се развали.
Това предпоследното мнение доста ме обнадежди и започнах пак да си мисля за ХМ-а като вариант. Гледах доста коли в мобилето, но единственото което що годе ми хвана окото беше Нисан Примера 2.2 дизел комби, 2003г., но там говорим вече за около 6000лв. първоначална инвестиция и после не се знае още колко пари ще отидат за обслужване.
Аз принципно нямам много километри извънградско и според мен нещо от сорта на ХМ-а - сравнително евтина цена, комфорт и газ мисля, че е добър вариант. Още повече, че примерно едно пътуване до Турция с Ланоса на метан не е удачен вариант - там метан станциите почти ги няма. Има само една, но чак в Анкара: http://www.cngprices.com/station_map.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Едно, че не бих си купил Нисан, друго, че точно 2.2 дизел с тази керлива VP44 няма какво да говорим...

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 11 мар 2013 21:12
от ogi
JelqzkoJelqzkov написа:Едно, че не бих си купил Нисан, друго, че точно 2.2 дизел с тази керлива VP44 няма какво да говорим...
Тук съм съгласен. Минах вече драмата с VP44 и знам за какво става дума... Само, че това е риска на дизела с всичките му плюсове. Ако не е роторно ГНП, ще е пиезо-дюзи за по 500-1000лв парчето.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 11 мар 2013 22:39
от akolevutd
JelqzkoJelqzkov написа:Едно, че не бих си купил Нисан
Хехе, че какво им е бе :)
Както при всички други марки е въпрос на екземпляр.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 12 мар 2013 01:20
от JelqzkoJelqzkov
Как може да са толкова оперирани от фън? Всеки нисан, по-старите мазди, една част от тойотите... като градски кенефи са ... имаш всичко необходимо да си свършиш работата и толкоз...
Вземи едно Лачети, Авео, Спарк ... във всяка една от тях има някакъв характер, някаква заигравка, някакво детайличе... а тия пущини не... като монахини...

PS Може би Алмера Тино, мисля беше, е някакъв опит за фън. А Примерата със Стар Трек вдъхновеното табло е комична.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 13 мар 2013 16:40
от miroki
А сцениците как са?
Може да се вземе, за извънградско, става и за семейна кола, вози прилично. Но не знам как са с издръжливостта и поддръжката.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 13 мар 2013 18:36
от human1970
То и аз гледах в нет-а един Сценик с АГУ: http://www.alo.bg/840842" onclick="window.open(this.href);return false;
Такива гледах и преди да купя Ланоса, но 99,2000г. Тогава обаче нищо свястно нямаше около Бургас, пък и майстора при който ходех каза че не стрували и изреди няколко причини, които в момента не помня. Хубаво ще е ако някой има преки впечатления да сподели.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 13 мар 2013 21:15
от The Stig
За Сценика: имам наблюдения над един 98 г. 1,6 бензин с АГУ. За 120 000 км- накладки, съединител, на около 20 000 км се сменя масло, 2 амортисьора и малко тампони. От време на време нещо се бута по газовата. С една дума: колата е здраво добиче. Ползва се за работа и въобще не се жали. Рендето се кара от човек, който цепи стотинката що се отнася до колата, така че определено му е изгодно да я търкаля. Гледам само, че нещо се появява ръжда по праговете и калниците отзад.
Както при всяка кола втора ръка- основното е да попаднеш на добра бройка....

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 13 мар 2013 22:02
от JelqzkoJelqzkov
Аз имам наблюдения точно върху такъв сценик, но няма да ги споделям, защото ще звуча вече като сектант и хейтър.
Може би съм такъв, може би просто такова ми е мнението но... за мен сръбския лаф "Пичка, Мачка и Борче..." и от ден на ден се потрисам как тези ламери лежат на стари лаври и хората все още им се доверяват за сметка на къде къде по-добри автомобили в този ценови клас.