Покупка на автомобил.

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Покупка на автомобил.

#46 Непрочетено мнение от ogi » 10 мар 2013 10:14

Офтопик:
На мен пък, като покарах почна да ми харесва звука, различен е от 4-цилиндров мотор, като е студена в ниските обороти по-скоро бих го определил като звук от Краз :) Теглителната мощ на мотора също е като на камион (близо 400Нм). Звука във високи обороти също ми харесва, като набиеш шпорите... Между 3 и 4 хил. оборота си се чува специфичният звук на шестак.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4GnooaGME0
Явно е въпрос на вкус.
Намерих и мое клипче от телефона, пак се чува звука:
http://www.youtube.com/watch?v=wToY0fijIUc
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

emil nikov
Напреднал
Напреднал
Мнения: 415
Регистриран: 30 юли 2010 22:32
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Re: Покупка на автомобил.

#47 Непрочетено мнение от emil nikov » 10 мар 2013 23:45

1.Лично мнение относно ХМ-а.Много малко лични впечатления -1995 при една командировка във Франция от летището до града отидохме с такси ХМ. Е,няма такова
комфортно возене! Само че,доколкото знам,поддръжката,особено на хидро-пневматичното
окачване е доста специална и се прави на специален стенд веднъж годишно.Дали в България има?Моделът не е много масов и вероятно снабдяването с части няма да е лесно.Все пак не е трудно да се посети сервиз Ситроен(бургаският е по пътя за Лозово) и
да се види какви са възможностите им.Колата си е супер,стига да има възможност за под
държане.
2.Понеже темата се разрастна-какъв вид кола,комби или седан,голяма или малка,та се се-
тих за едно разрешение на такъв въпрос преди години.Бях се сприятелил с един французин
и му ходихме на гости в Бордо.Пред къщата му на улицата стоеше едно "Рено"4CV(не са
много популярни у нас -да кажем от калибъра на Матиз,а в гаража му имаше един Пасат.
Разговорихме се и той ми каза,че "Реното" го използува основно жена му да ходи на работа,понеже било малко,икономиично и лесно за паркиране из града.С него ходели и на покупки до големите магазини. Имаха три деца,завършили и работещи в Париж. Та когато
отивали на гости до Париж(над 500 км),тогава се качвали на Пасата,да пътуват спокойно

и комфортно.Само че колцина от нас могат да си позволят едновременно градска и шосейна кола :ches:

3.Един познат казва,че мечтата на българина е "Ферари" с газова уредба и теглич :)



.



но.
Та

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Покупка на автомобил.

#48 Непрочетено мнение от slowtraveler » 11 мар 2013 08:23

emil nikov написа:....Само че,доколкото знам,поддръжката,особено на хидро-пневматичното
окачване е доста специална и се прави на специален стенд веднъж годишно....
И аз така си мислих, но според братовчед ми това било сравнително малък проблем...
Сферите стрували от порядъка на 40лв (побългарен вариант) и се сменяли що годе лесно... Доколкото си спомням в неговия вариант бяха 5 сфери (ако си спомням правилно неговите автомобили бяха с вариант на окачването 2+).. Е, има и някое друго хидравлично клапанче (като това, дето държи колата вдигната дори и при изгасен двигател), но и те не бяха цифра..
Но явно всичко се натрупваше, защото постоянно мърмореше, че поддръжката излиза в края на краищата доста скъпа.
Другото преимущество освен комфортната возия бе регулировката на височината...
При вдигнато положение колата стои по-високо от повечето джипове (не го вярвах, докато не го видях - просвет над 25см)..
Което е голямо преимущество особено зимата, а и за качване на бордюри..
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Покупка на автомобил.

#49 Непрочетено мнение от ogi » 11 мар 2013 08:31

Даа, наистина хидравличното окачаване си е голяма екстра... Точно заради това заглеждах C5 известно време, но разумът надделя :lol:
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
human1970
Редовен
Редовен
Мнения: 175
Регистриран: 13 дек 2012 11:59
Skype: fisherman6511
МПС: Daewoo Lanos 1.5 - 2000г
Име: Иван

Re: Покупка на автомобил.

#50 Непрочетено мнение от human1970 » 11 мар 2013 11:35

А можеш ли да попиташ братовчед ти тези сфери нуждаят ли се от някакво годишно обслужване или зареждане. Мисля си, че ако всичко си е наред не би трябвало да се харчат пари по някакво обслужване докато нещо не се развали.
Това предпоследното мнение доста ме обнадежди и започнах пак да си мисля за ХМ-а като вариант. Гледах доста коли в мобилето, но единственото което що годе ми хвана окото беше Нисан Примера 2.2 дизел комби, 2003г., но там говорим вече за около 6000лв. първоначална инвестиция и после не се знае още колко пари ще отидат за обслужване.
Аз принципно нямам много километри извънградско и според мен нещо от сорта на ХМ-а - сравнително евтина цена, комфорт и газ мисля, че е добър вариант. Още повече, че примерно едно пътуване до Турция с Ланоса на метан не е удачен вариант - там метан станциите почти ги няма. Има само една, но чак в Анкара: http://www.cngprices.com/station_map.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
dragerg
Минаващ
Минаващ
Мнения: 23
Регистриран: 07 авг 2010 11:33
МПС: chevrolet lacetti 1,6 16V
От: Dimitrovgrad

Re: Покупка на автомобил.

#51 Непрочетено мнение от dragerg » 11 мар 2013 16:00

Сферите са в диапазона 40-100 лв. (доколкото помня в зависимост от материала на мембраната). Пълненето е около 10лв. на сфера. Най-добре е да се сменят с нови, караш 3-4-5 г. като ги следиш и ако се наложи допълваш (за период от около 5 години не би трябвало да имаш проблеми ако са качествени). По принцип не е препоръчително да се пълнят повече от един път. В 90% от случаите на повреда, ремонтът е невъзможен. Хидроцилиндрите също се ремонтират трудно (огледай ги добре за течове). Вдигай и сваляй колата, виж за пропадане на предницата или задницата, както и за течове от системата.
Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Покупка на автомобил.

#52 Непрочетено мнение от stinbg » 11 мар 2013 17:21

На практика, това което са направили французите е да обединят хидравличната система на спирачките с хидравличната система на волана и тази на амортесьорите (те също са хидравлични). От тук следват известни предимства - имаме си налягане за спирачките без да разчитаме на хидроусилвател и помпа в АБС модула, имаме достатъчно налягане и за волана при спряла кола и ниски обороти (при някои коли това е проблем), имаме си и налягане за амортесьорите и не е нужно да ги сменяме (освен ако не се прецакат), както и имаме възможност да регулираме дължината им с което увеличаваме просвета на автомобила и едновременно с това можем да регулираме твърдостта на окачването - например в спортен режим, колата е ниско долу с малък просвет и втвърдено окачване, а при обичайното каране окачването е доста смегчено. За преодоляване на препятствия като малки реки, окачването се повдига и втвърдява едновременно, което не е комфортно за каране, но е напълно достатъчно за "преджапване" през рекичката.
Въпросните 5 сфери са вид хидравлични акумулатори, на всяка гума имаме по една и има една обща за цялата хидравлична система. Идеята не сферите разположени по окачването е нещо като газов амортесьор - при удар вследствие на дупка или друго препятствие, буталото на амортесьора се прибира и създава налягане в хидравличната част, която е свързана посредством мембрана с газовата част и това води до сгъстяване на азота (течността не може да се сгъсти) и впоследствие това повишено налягане избутва обратно буталото което връща гумата в предишното и положение. Това съчетание на хидравлична и газова част в амортесьора спомага за по-добрата "возия" в сравнение с обикновените амортесьори благодарение на спецификата на характеристиките на течност и газ. Ако газовата част на сферата изпуска азот, ще се налага дозареждане на системата за да е в оптимални граници и возенето да е приятно. Петата сфера е обикновен хидравличен акумулатор, който повечето хидравлични системи притежават - служи за гасене на пулсациите от налягания свързани с това, че помпата е с множество буталца които създават налягане в момента в който се натискат и после няма налягане и после пак има (нещо като променлив ток за електротехниците, който "изправяме" с кондензатор). Другата роля на акумулатора освен да "заглади" пулсациите е да поеме повишен дебит за кратко време с което да позволи на помпата да се пренастрои на повишените нужди от течност без да се срива налягането в системата.
Естествено има още много елементи по системата, които я правят сложна и тежка за поддръжка - като минимум трябва да се сменят филтри и самата течност на определени периоди (което всъщност важи и за обикновена спирачна система примерно).
Основния проблем със сферите, когато говорим за Ситроен идва не толкова от марката, колкото от пътната инфраструктура на България - никоя фирма не изчислява окачването за нашите пътища и това което се случва на кола със стандартно окачване е да сменяме амортесьори, а при Ситроен се допълват сфери с азот, защото при силните удари има големи налягания, които водят до изпускане на последния.
Общо взето въпросната сложна хидравлична система отличава Ситроен от другите марки (вече има и други предимно луксозни коли с хидро-пневматично окачване, страдащи от доста по-скъпи ремонти в сравнение с дозареждане на азот), но не трябва да забравяме, че колкото е по-сложно нещо, толкова вероятността за отказ във времето се увеличава - това е причината стар Ситроен да се ползва само от ценители с възможности.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
JelqzkoJelqzkov
Редовен
Редовен
Мнения: 209
Регистриран: 14 яну 2013 22:44
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Re: Покупка на автомобил.

#53 Непрочетено мнение от JelqzkoJelqzkov » 11 мар 2013 20:59

human1970 написа:А можеш ли да попиташ братовчед ти тези сфери нуждаят ли се от някакво годишно обслужване или зареждане. Мисля си, че ако всичко си е наред не би трябвало да се харчат пари по някакво обслужване докато нещо не се развали.
Това предпоследното мнение доста ме обнадежди и започнах пак да си мисля за ХМ-а като вариант. Гледах доста коли в мобилето, но единственото което що годе ми хвана окото беше Нисан Примера 2.2 дизел комби, 2003г., но там говорим вече за около 6000лв. първоначална инвестиция и после не се знае още колко пари ще отидат за обслужване.
Аз принципно нямам много километри извънградско и според мен нещо от сорта на ХМ-а - сравнително евтина цена, комфорт и газ мисля, че е добър вариант. Още повече, че примерно едно пътуване до Турция с Ланоса на метан не е удачен вариант - там метан станциите почти ги няма. Има само една, но чак в Анкара: http://www.cngprices.com/station_map.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Едно, че не бих си купил Нисан, друго, че точно 2.2 дизел с тази керлива VP44 няма какво да говорим...
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Покупка на автомобил.

#54 Непрочетено мнение от ogi » 11 мар 2013 21:12

JelqzkoJelqzkov написа:Едно, че не бих си купил Нисан, друго, че точно 2.2 дизел с тази керлива VP44 няма какво да говорим...
Тук съм съгласен. Минах вече драмата с VP44 и знам за какво става дума... Само, че това е риска на дизела с всичките му плюсове. Ако не е роторно ГНП, ще е пиезо-дюзи за по 500-1000лв парчето.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

akolevutd
Редовен
Редовен
Мнения: 220
Регистриран: 02 апр 2011 19:57
МПС: Daewoo Tacuma
От: Варна

Re: Покупка на автомобил.

#55 Непрочетено мнение от akolevutd » 11 мар 2013 22:39

JelqzkoJelqzkov написа:Едно, че не бих си купил Нисан
Хехе, че какво им е бе :)
Както при всички други марки е въпрос на екземпляр.

Потребителски аватар
JelqzkoJelqzkov
Редовен
Редовен
Мнения: 209
Регистриран: 14 яну 2013 22:44
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Re: Покупка на автомобил.

#56 Непрочетено мнение от JelqzkoJelqzkov » 12 мар 2013 01:20

Как може да са толкова оперирани от фън? Всеки нисан, по-старите мазди, една част от тойотите... като градски кенефи са ... имаш всичко необходимо да си свършиш работата и толкоз...
Вземи едно Лачети, Авео, Спарк ... във всяка една от тях има някакъв характер, някаква заигравка, някакво детайличе... а тия пущини не... като монахини...

PS Може би Алмера Тино, мисля беше, е някакъв опит за фън. А Примерата със Стар Трек вдъхновеното табло е комична.
Изображение

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3095
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Покупка на автомобил.

#57 Непрочетено мнение от miroki » 13 мар 2013 16:40

А сцениците как са?
Може да се вземе, за извънградско, става и за семейна кола, вози прилично. Но не знам как са с издръжливостта и поддръжката.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
human1970
Редовен
Редовен
Мнения: 175
Регистриран: 13 дек 2012 11:59
Skype: fisherman6511
МПС: Daewoo Lanos 1.5 - 2000г
Име: Иван

Re: Покупка на автомобил.

#58 Непрочетено мнение от human1970 » 13 мар 2013 18:36

То и аз гледах в нет-а един Сценик с АГУ: http://www.alo.bg/840842" onclick="window.open(this.href);return false;
Такива гледах и преди да купя Ланоса, но 99,2000г. Тогава обаче нищо свястно нямаше около Бургас, пък и майстора при който ходех каза че не стрували и изреди няколко причини, които в момента не помня. Хубаво ще е ако някой има преки впечатления да сподели.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Покупка на автомобил.

#59 Непрочетено мнение от The Stig » 13 мар 2013 21:15

За Сценика: имам наблюдения над един 98 г. 1,6 бензин с АГУ. За 120 000 км- накладки, съединител, на около 20 000 км се сменя масло, 2 амортисьора и малко тампони. От време на време нещо се бута по газовата. С една дума: колата е здраво добиче. Ползва се за работа и въобще не се жали. Рендето се кара от човек, който цепи стотинката що се отнася до колата, така че определено му е изгодно да я търкаля. Гледам само, че нещо се появява ръжда по праговете и калниците отзад.
Както при всяка кола втора ръка- основното е да попаднеш на добра бройка....
Изображение

Потребителски аватар
JelqzkoJelqzkov
Редовен
Редовен
Мнения: 209
Регистриран: 14 яну 2013 22:44
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Re: Покупка на автомобил.

#60 Непрочетено мнение от JelqzkoJelqzkov » 13 мар 2013 22:02

Аз имам наблюдения точно върху такъв сценик, но няма да ги споделям, защото ще звуча вече като сектант и хейтър.
Може би съм такъв, може би просто такова ми е мнението но... за мен сръбския лаф "Пичка, Мачка и Борче..." и от ден на ден се потрисам как тези ламери лежат на стари лаври и хората все още им се доверяват за сметка на къде къде по-добри автомобили в този ценови клас.
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”