Дата и час: 17 Фев 2018 22:51

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума


Моля всички потребители да попълнят в профила си данните за местоположение и автомобил. Другите полета попълнете по желание!



 Страница 4 от 6 [ 82 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 10 Мар 2013 11:14 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Офтопик:
На мен пък, като покарах почна да ми харесва звука, различен е от 4-цилиндров мотор, като е студена в ниските обороти по-скоро бих го определил като звук от Краз :) Теглителната мощ на мотора също е като на камион (близо 400Нм). Звука във високи обороти също ми харесва, като набиеш шпорите... Между 3 и 4 хил. оборота си се чува специфичният звук на шестак.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=L4GnooaGME0
Явно е въпрос на вкус.
Намерих и мое клипче от телефона, пак се чува звука:
http://www.youtube.com/watch?v=wToY0fijIUc



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 00:45 
Напреднал
Напреднал

Регистриран на: 30 Юли 2010 22:32
Мнения: 411
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Offline
1.Лично мнение относно ХМ-а.Много малко лични впечатления -1995 при една командировка във Франция от летището до града отидохме с такси ХМ. Е,няма такова
комфортно возене! Само че,доколкото знам,поддръжката,особено на хидро-пневматичното
окачване е доста специална и се прави на специален стенд веднъж годишно.Дали в България има?Моделът не е много масов и вероятно снабдяването с части няма да е лесно.Все пак не е трудно да се посети сервиз Ситроен(бургаският е по пътя за Лозово) и
да се види какви са възможностите им.Колата си е супер,стига да има възможност за под
държане.
2.Понеже темата се разрастна-какъв вид кола,комби или седан,голяма или малка,та се се-
тих за едно разрешение на такъв въпрос преди години.Бях се сприятелил с един французин
и му ходихме на гости в Бордо.Пред къщата му на улицата стоеше едно "Рено"4CV(не са
много популярни у нас -да кажем от калибъра на Матиз,а в гаража му имаше един Пасат.
Разговорихме се и той ми каза,че "Реното" го използува основно жена му да ходи на работа,понеже било малко,икономиично и лесно за паркиране из града.С него ходели и на покупки до големите магазини. Имаха три деца,завършили и работещи в Париж. Та когато
отивали на гости до Париж(над 500 км),тогава се качвали на Пасата,да пътуват спокойно

и комфортно.Само че колцина от нас могат да си позволят едновременно градска и шосейна кола :ches:

3.Един познат казва,че мечтата на българина е "Ферари" с газова уредба и теглич :)



.



но.
Та


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 09:23 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
emil nikov написа:
....Само че,доколкото знам,поддръжката,особено на хидро-пневматичното
окачване е доста специална и се прави на специален стенд веднъж годишно....

И аз така си мислих, но според братовчед ми това било сравнително малък проблем...
Сферите стрували от порядъка на 40лв (побългарен вариант) и се сменяли що годе лесно... Доколкото си спомням в неговия вариант бяха 5 сфери (ако си спомням правилно неговите автомобили бяха с вариант на окачването 2+).. Е, има и някое друго хидравлично клапанче (като това, дето държи колата вдигната дори и при изгасен двигател), но и те не бяха цифра..
Но явно всичко се натрупваше, защото постоянно мърмореше, че поддръжката излиза в края на краищата доста скъпа.
Другото преимущество освен комфортната возия бе регулировката на височината...
При вдигнато положение колата стои по-високо от повечето джипове (не го вярвах, докато не го видях - просвет над 25см)..
Което е голямо преимущество особено зимата, а и за качване на бордюри..



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 09:31 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Даа, наистина хидравличното окачаване си е голяма екстра... Точно заради това заглеждах C5 известно време, но разумът надделя :lol:



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 12:35 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 13 Дек 2012 12:59
Мнения: 175
Местоположение: Бургас
Skype: fisherman6511
МПС: Daewoo Lanos 1.5 - 2000г
Име: Иван

Offline
А можеш ли да попиташ братовчед ти тези сфери нуждаят ли се от някакво годишно обслужване или зареждане. Мисля си, че ако всичко си е наред не би трябвало да се харчат пари по някакво обслужване докато нещо не се развали.
Това предпоследното мнение доста ме обнадежди и започнах пак да си мисля за ХМ-а като вариант. Гледах доста коли в мобилето, но единственото което що годе ми хвана окото беше Нисан Примера 2.2 дизел комби, 2003г., но там говорим вече за около 6000лв. първоначална инвестиция и после не се знае още колко пари ще отидат за обслужване.
Аз принципно нямам много километри извънградско и според мен нещо от сорта на ХМ-а - сравнително евтина цена, комфорт и газ мисля, че е добър вариант. Още повече, че примерно едно пътуване до Турция с Ланоса на метан не е удачен вариант - там метан станциите почти ги няма. Има само една, но чак в Анкара: http://www.cngprices.com/station_map.php


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 17:00 
Минаващ
Минаващ
Аватар

Регистриран на: 07 Авг 2010 11:33
Мнения: 23
МПС: chevrolet lacetti 1,6 16V
От: Dimitrovgrad

Offline
Сферите са в диапазона 40-100 лв. (доколкото помня в зависимост от материала на мембраната). Пълненето е около 10лв. на сфера. Най-добре е да се сменят с нови, караш 3-4-5 г. като ги следиш и ако се наложи допълваш (за период от около 5 години не би трябвало да имаш проблеми ако са качествени). По принцип не е препоръчително да се пълнят повече от един път. В 90% от случаите на повреда, ремонтът е невъзможен. Хидроцилиндрите също се ремонтират трудно (огледай ги добре за течове). Вдигай и сваляй колата, виж за пропадане на предницата или задницата, както и за течове от системата.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 18:21 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2010 22:19
Мнения: 793
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Offline
На практика, това което са направили французите е да обединят хидравличната система на спирачките с хидравличната система на волана и тази на амортесьорите (те също са хидравлични). От тук следват известни предимства - имаме си налягане за спирачките без да разчитаме на хидроусилвател и помпа в АБС модула, имаме достатъчно налягане и за волана при спряла кола и ниски обороти (при някои коли това е проблем), имаме си и налягане за амортесьорите и не е нужно да ги сменяме (освен ако не се прецакат), както и имаме възможност да регулираме дължината им с което увеличаваме просвета на автомобила и едновременно с това можем да регулираме твърдостта на окачването - например в спортен режим, колата е ниско долу с малък просвет и втвърдено окачване, а при обичайното каране окачването е доста смегчено. За преодоляване на препятствия като малки реки, окачването се повдига и втвърдява едновременно, което не е комфортно за каране, но е напълно достатъчно за "преджапване" през рекичката.
Въпросните 5 сфери са вид хидравлични акумулатори, на всяка гума имаме по една и има една обща за цялата хидравлична система. Идеята не сферите разположени по окачването е нещо като газов амортесьор - при удар вследствие на дупка или друго препятствие, буталото на амортесьора се прибира и създава налягане в хидравличната част, която е свързана посредством мембрана с газовата част и това води до сгъстяване на азота (течността не може да се сгъсти) и впоследствие това повишено налягане избутва обратно буталото което връща гумата в предишното и положение. Това съчетание на хидравлична и газова част в амортесьора спомага за по-добрата "возия" в сравнение с обикновените амортесьори благодарение на спецификата на характеристиките на течност и газ. Ако газовата част на сферата изпуска азот, ще се налага дозареждане на системата за да е в оптимални граници и возенето да е приятно. Петата сфера е обикновен хидравличен акумулатор, който повечето хидравлични системи притежават - служи за гасене на пулсациите от налягания свързани с това, че помпата е с множество буталца които създават налягане в момента в който се натискат и после няма налягане и после пак има (нещо като променлив ток за електротехниците, който "изправяме" с кондензатор). Другата роля на акумулатора освен да "заглади" пулсациите е да поеме повишен дебит за кратко време с което да позволи на помпата да се пренастрои на повишените нужди от течност без да се срива налягането в системата.
Естествено има още много елементи по системата, които я правят сложна и тежка за поддръжка - като минимум трябва да се сменят филтри и самата течност на определени периоди (което всъщност важи и за обикновена спирачна система примерно).
Основния проблем със сферите, когато говорим за Ситроен идва не толкова от марката, колкото от пътната инфраструктура на България - никоя фирма не изчислява окачването за нашите пътища и това което се случва на кола със стандартно окачване е да сменяме амортесьори, а при Ситроен се допълват сфери с азот, защото при силните удари има големи налягания, които водят до изпускане на последния.
Общо взето въпросната сложна хидравлична система отличава Ситроен от другите марки (вече има и други предимно луксозни коли с хидро-пневматично окачване, страдащи от доста по-скъпи ремонти в сравнение с дозареждане на азот), но не трябва да забравяме, че колкото е по-сложно нещо, толкова вероятността за отказ във времето се увеличава - това е причината стар Ситроен да се ползва само от ценители с възможности.



_________________
Life's a journey, not a destination
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 21:59 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 14 Яну 2013 23:44
Мнения: 209
Местоположение: Бургас
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Offline
human1970 написа:
А можеш ли да попиташ братовчед ти тези сфери нуждаят ли се от някакво годишно обслужване или зареждане. Мисля си, че ако всичко си е наред не би трябвало да се харчат пари по някакво обслужване докато нещо не се развали.
Това предпоследното мнение доста ме обнадежди и започнах пак да си мисля за ХМ-а като вариант. Гледах доста коли в мобилето, но единственото което що годе ми хвана окото беше Нисан Примера 2.2 дизел комби, 2003г., но там говорим вече за около 6000лв. първоначална инвестиция и после не се знае още колко пари ще отидат за обслужване.
Аз принципно нямам много километри извънградско и според мен нещо от сорта на ХМ-а - сравнително евтина цена, комфорт и газ мисля, че е добър вариант. Още повече, че примерно едно пътуване до Турция с Ланоса на метан не е удачен вариант - там метан станциите почти ги няма. Има само една, но чак в Анкара: http://www.cngprices.com/station_map.php

Едно, че не бих си купил Нисан, друго, че точно 2.2 дизел с тази керлива VP44 няма какво да говорим...



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 22:12 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
JelqzkoJelqzkov написа:
Едно, че не бих си купил Нисан, друго, че точно 2.2 дизел с тази керлива VP44 няма какво да говорим...


Тук съм съгласен. Минах вече драмата с VP44 и знам за какво става дума... Само, че това е риска на дизела с всичките му плюсове. Ако не е роторно ГНП, ще е пиезо-дюзи за по 500-1000лв парчето.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 11 Мар 2013 23:39 
Редовен
Редовен

Регистриран на: 02 Апр 2011 19:57
Мнения: 218
МПС: Daewoo Tacuma
От: Варна

Offline
JelqzkoJelqzkov написа:
Едно, че не бих си купил Нисан

Хехе, че какво им е бе :)
Както при всички други марки е въпрос на екземпляр.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 12 Мар 2013 02:20 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 14 Яну 2013 23:44
Мнения: 209
Местоположение: Бургас
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Offline
Как може да са толкова оперирани от фън? Всеки нисан, по-старите мазди, една част от тойотите... като градски кенефи са ... имаш всичко необходимо да си свършиш работата и толкоз...
Вземи едно Лачети, Авео, Спарк ... във всяка една от тях има някакъв характер, някаква заигравка, някакво детайличе... а тия пущини не... като монахини...

PS Може би Алмера Тино, мисля беше, е някакъв опит за фън. А Примерата със Стар Трек вдъхновеното табло е комична.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Мар 2013 17:40 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 19 Май 2010 08:32
Мнения: 3092
Местоположение: Varna
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Offline
А сцениците как са?
Може да се вземе, за извънградско, става и за семейна кола, вози прилично. Но не знам как са с издръжливостта и поддръжката.



_________________
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Мар 2013 19:36 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 13 Дек 2012 12:59
Мнения: 175
Местоположение: Бургас
Skype: fisherman6511
МПС: Daewoo Lanos 1.5 - 2000г
Име: Иван

Offline
То и аз гледах в нет-а един Сценик с АГУ: http://www.alo.bg/840842
Такива гледах и преди да купя Ланоса, но 99,2000г. Тогава обаче нищо свястно нямаше около Бургас, пък и майстора при който ходех каза че не стрували и изреди няколко причини, които в момента не помня. Хубаво ще е ако някой има преки впечатления да сподели.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Мар 2013 22:15 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010 20:43
Мнения: 2761
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Offline
За Сценика: имам наблюдения над един 98 г. 1,6 бензин с АГУ. За 120 000 км- накладки, съединител, на около 20 000 км се сменя масло, 2 амортисьора и малко тампони. От време на време нещо се бута по газовата. С една дума: колата е здраво добиче. Ползва се за работа и въобще не се жали. Рендето се кара от човек, който цепи стотинката що се отнася до колата, така че определено му е изгодно да я търкаля. Гледам само, че нещо се появява ръжда по праговете и калниците отзад.
Както при всяка кола втора ръка- основното е да попаднеш на добра бройка....



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Покупка на автомобил.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Мар 2013 23:02 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 14 Яну 2013 23:44
Мнения: 209
Местоположение: Бургас
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Offline
Аз имам наблюдения точно върху такъв сценик, но няма да ги споделям, защото ще звуча вече като сектант и хейтър.
Може би съм такъв, може би просто такова ми е мнението но... за мен сръбския лаф "Пичка, Мачка и Борче..." и от ден на ден се потрисам как тези ламери лежат на стари лаври и хората все още им се доверяват за сметка на къде къде по-добри автомобили в този ценови клас.



_________________
Изображение
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 4 от 6 [ 82 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  

cron
Gemius