Страница 3 от 6

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 08 мар 2013 22:07
от ogi
Има и красиви комбита, сегашното ми комби ми се струва с най-красиво решена дизайнерска задница от всичко произведено през през неговата година, с изключение на All Road, който единствено има повече издути хромови лайсни на вратите, допълнителни кори отдолу отпред и отзад и хидравлично окачване. От съвременните автомобили много ми допада дизайна на Инсигния комби.

За разхода между седан и комби не съм съгласен.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 08 мар 2013 22:16
от stinbg
ogi написа:За разхода между седан и комби не съм съгласен.
Ами аеродинамиката е категорична по този въпрос, както и масата на автомобила е в повече при комбитата (но може и да има изключения).

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 08 мар 2013 22:30
от ogi
Според мен разликите в разхода между седан и комби са прекалено пренебрежими спрямо останалите неща, като задоволеност от визия, функционални удобства, да речем шума на гумите на slowtraveler, състояние на конкретния 5-10-15 годишен варел и т.н. и т.н.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 08 мар 2013 23:19
от slowtraveler
И според мен разликата в разхода между седана и комбито на един и същ модел ще са доста малки...
Аеродинамиката не е толкова зле при комбито - челното съпротивление е същото, а задните обводи при комбито също могат да спомогнат за ниско съпротивление (по-близко до яйцевидна форма)...
Но за останалите фактори - което ти е на сърце...

Re: Покупка на Ситроен ХМ

Публикувано: 09 мар 2013 01:43
от JelqzkoJelqzkov
stinbg написа:
todortv написа:Не ми харесваха комбитата, но така стана, че купих комби.
Един приятел ми каза, че който веднъж е карал комби, после пак такава купува.
:) Интересен извод - не се бях замислял, но определено след първото комби (Пасат 2 през далечната 1998г.) всички други видове ми малеят някак............................ Изобщо комбито си е комби и ако на външен вид на някой не му харесва, то е защото не е имал такова за да опознае по-добре същността на едно комби ...
2.0 дизел в Омега? Сигурен ли си?

В този ред на мисли - Преди няколко месеца пътувах до Италия с Вектра Ц седан 2.2 дизел.
Багаж-а беше куфари/сакове с дрехи, като имаше 2 по-малки сакчета в купето и някакви неща зад седалките. Даде разход 5,6/100 като се караше предимно 110 - 160. Около 200 евро за гориво.

На връщане - същите хора със същия багаж в Опел Зафира 1.6 бензин. Багаж в купето нямаше и въпреки това имаше не лоша видимост през задното огледало (не ми направи пвечатление да е голям багажника и... напраотив).
7,6/100 бензин при скорост 100 - 130. Не значителна разлика в пари за горивото.

Така открих предимствата на Миниван-а (комбито) щом иде реч за удобство и багажно пространство. Привидно малка пред Вектра-та. Но адски удобна и за пасажер и за водач (и двте бях и на 2-те коли) безспорно ако пак трябва да правя прехода бих избрал Зафирата.
Ако съдим по Топ Гиър - Това е Вектра, трябва да е гадна... и съм съгласен с тях - но е популярен седан, а аз далеч не бях зафира фен.
Може би имаше само 1 преимущество - мотора. Много изнемощяваше 1.6-цата по баирите (пътя основно е магистрали за това изпреварвания нямаше но съм сигурен, че щяха да са тежки), докато 280 нютон метра на Вектрата си се усещаха.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 09 мар 2013 07:32
от human1970
Много добре, че Оги е сменил заглавието на темата понеже тя постепенно се измести от ХМ-а. Истината е, че при всяка марка и модел автомобил макар и рядко се срещат читави екземпляри. Те са много добре поддържани от собствениците си и затова обикновено се продават на по-висока цена. Шанса да се попадне на такъв автомобил е малък и изисква много търсене и голяма доза късмет.
Шефа ми има една приказка с която не съм напълно съгласен: "Жена, кола и диня не се избират - каквото ти се падне". Мисля този път да не прибързвам, а добре да се огледам и като купя да остана доволен от това което получавам за парите, които съм дал.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 09 мар 2013 08:25
от slowtraveler
Основния проблем при покупка на автомобил е бързането...
Наскоро коментирахме с колега начина на смяна на автомобил.
И двамата стигнахме до извода, че не трябва да си продаваш автомобила преди да си купил следващия :lol:
В противен случай ти омръзва неудобството, и започваш да правиш грешки като прибързваш...
Като се сетя как си купих втория си собствен автомобил една зима - напушва ме смях:
След мръзнене през зимата с един мнооого стар голф дизел (и основни ремонти, затягане на двигател и т.н.), го продадох.
Е да, но търсенето на следващ автомобил се затегна, и 2 седмици се таралянках из градския транспорт.
Което ме накара да направя прибързано решение - купих Талбот Самба, която влизаше в бюджета и палеше от раз, обаче бе изгнила като консервена кутия.
Впоследствие се оказа, че купето е скъсано от ръждата (заварки, дубльори от ламарина и т.н.)...
Да, свърши си работата зимата (карах го 1г), обаче отново изпадна в тежък ремонт (съединител, издухана гарнитура глава, кърпене на купе), и след продажбата му за сумата можах да си взема единствено един телефон - другите хора не бързаха в избора :lol:
От тогава се старая да не прибързвам - при избора гледам да съм с 'чиста' глава и да избирам автомобила все едно няма да го карам аз, а приятел - по-безпристрастно за да избегна личните емоции...

Иначе наистина Зафирата събира много... Че и двете допълнителни седалки - все пак е 7 местна...
Но в този аспект Фиата Добло събира доста повече багаж :lol:
От друга страна Кашкая дето е хечбек и уж голям автомобил, събира доста по-малко багаж отколкото седана Мазда6 (маздата е 520л, а кашкая около 400л)..
При кашкая практически тръгваме с един куфар и един сак по-малко...
Така, че за багажа зависи от конкретния модел - колко умно е конструиран...
Авенсиса седан също имаше голям багажник, но използваемата му част бе доста по-малка отколкото при маздата поради малоумни технически решения - по-малък просвет, една ниска напречна греда/разпорка между задното окачване (висок куфар не влиза под нея), изскочили стойки за амортисьорите от двете страни, и най-важното - пантите на багажника бяха като на лада - дъги, които влизат в багажника и съответно трябва да си им предвидил място.
Тези дребни наглед детайли при маздата са решени изключително умно - напречната греда е много високо, скрита практически под стъклото, че е останало място и за субуфър. Задното многозвенно окачване явно са го направили доста по-компактно, защото почти не се виждат арките/калниците и окачване в багажника. Задния капак е доста голям и дори има изрез в бронята за да може да слезе по-надолу и да имаш по-удобен просвет.
Пантите на багажника са механизъм, който е монтиран върху калниците и не влизат по никакъв начин в багажника.
И получаваш при същите външни размери един багажник с изцяло използваем обем (доста хора са се чудили като почна да товаря как продължавам товаренето при стърчащи от багажника куфари, а просто задния капак ги покрива безпроблемно дори без да ги допре при затваряне с голямата си Г форма...

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 09 мар 2013 18:38
от JelqzkoJelqzkov
Баща ми има 7 местен автомобил и често казано бях тотално разочарован...
Докато бяхме в Италия се придвижвахме със Зафирата и бяхме точно 7 души И се пътуваше спокойно отзад, дори оставаше място да напазаруваме за седмица.

А за Доблото... след Мултипла най-популярната кола там. Интересното бе, че почти всички турци караха Добло или Мерцедес (седан или бус).
Но Доблото бе супер популярно и като товарен автомобил и за по-дълги семейни преходи и пазар.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 09 мар 2013 19:29
от human1970
И на мен Добло и Мултипла ми харесват, но съм карал само Мултипла и то около 5км. градско и не мога да преценя. Не знам как ще се държат на дълъг път. Преди 4-5 години работих в една фирма и карах служебно Кади. В един момент собственика реши да купи два чисто нови Кънект - дълга и къса база - единия за него, другия за мен. Първо купи един къса база и седмица след това отидохме с него на Пловдивския панаир. На връщане го карах аз и директно му казах, че и да купи още един аз ще си карам Кадито - въобще не ми хареса нито возията, нито шумния двигател, а беше обявен за автомобил на годината.
Та си мисля, че и Доблото и Мултипла ще го имат този проблем, както и по-високия разход заради формата.
Иначе сега карам Крайслер Войяджер 96г. като служебна. Колата въобще не се поддържа, гумите са и на галош, но возията е уникална. Лошото е, че гори около 8 литра нафта на 100км. Като карам с 80 км/ч е по-тиха от Ланоса.
За Зафира 2008г. също имам наблюдения - шефа ми доскоро имаше такава - дизел 6ск. Пълен боклук, чести и скъпи ремонти /а беше купена нова/. Един ден отивам в сервиза при майсторите които ми поддържат колите със Зафирата. Още като ме видяха да слизам единия вика: "Да не го купи този боклук, щото ако си го купил си търси други майстори да ти го оправят". А иначе съм возил жената и щерката с нея - ауу, ейй - много и се кефят.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 09 мар 2013 19:44
от JelqzkoJelqzkov
Zafira B дизел е пълно недоаразумение...

Мултипла е много популярна там, защото бензина е доста скъп, а метана много ефтин. Мултипла имат фабричен метан при това и е икономичен. И главно карат такива. Никога не съм се кчавал в такова нещо но много го хвалят.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 09 мар 2013 19:51
от ogi
Всичко на този свят си има граници... не бих си купил никога ОНОВА нещо, само заради външният вид.

Имаше един период като си харесвах Либра, заради екстрите, возията, интериора, та ми се въртеше из главата някаква схема, но не можах да се прежаля заради тази също така абсурдна предница, успешно конкурираща последното Скорпио. Само заради това. Нека уточна, че сегашният автомобил не съм го избирал по красота.

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 09 мар 2013 19:56
от The Stig
ogi написа:Всичко на този свят си има граници... не бих си купил никога ОНОВА нещо, само заради външният вид.
Тъкмо щях да го пиша и видях, че ogi вече е "похвалил" Мултипла... :lol: Като видя такова и се обръщам на другата страна...

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 10 мар 2013 01:22
от slowtraveler
Имаме вече трета поредна Зафира бензин 1.8....
Предната я сменихме на около 160х.км... Първоначално имаше проблем с монтираната тук аларма.
За тея километри имаше смяна на задни амортисьори на около 150х.км... И съвсем лек теч от рейката - колегата доливаше около 100гр на всеки 6 месеца...
Никакъв друг проблем... Сегашната е доста натоварена - активно окачване, 'завиващи' ксенони и т.н.... Вече 3г - само смяна на масло и филтри...

Доблото вече е на 1.5 години/40х.км... Возията - учудващо добра за такъв автомобил (отзад е мултилинк, отпред - макферсън)...
Разхода - около 6.2л/100км (пише го долу в подписа), като предимно се кара градско (над 80% от пробега)...
Турците ги карат, защото са тяхно производство (и мерцедеса)... Не ги хвалят заради това, че са тяхно производство - оплакват се от качеството.
Досега доблото - смяна дифтунги (незатегната дюза), биалетки (предни и задни)... Сега колегата се оплаква от горните лагери на макферсъна...
Може би е малко по-чувствителен към шум - не чувам нищо сериозно по окачването... Но пък е гаранционна - да сменят нещата докато е време...

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 10 мар 2013 01:42
от ogi
Тук явно трябва да се уточни какъв автомобил ще се купува - нов, или стар, или примерно ценови диапазон, за да се обсъждат варианти.
Май всичко е до цел на покупката - вид експлоатация, спрямо нуждите на собственика.
Ще споделя общо впечатление от сегашният ми автомобил, мога да кажа следното - кефа от шофирането е такъв, че ти идва спонтанно да слезеш по всяко време на денонощието и да завъртиш ключа, просто да се повозиш, да чуеш звука на мотора (всичките имат хубав звук, без двата най-малки 4-цилиндрови - 1.9ТДИ 130к.с. и 1.8 Турбо 150к.с.), липсата на шум в интериора по дупките на пътя, мощността, глезотийките, подредени по бутони интиутивно, или скрити в купето (за разлика от БМВ), абе заради простото каране на тази кола. Когато се счупи нещо ти идва да си направиш харакири, като видиш къде е навряно, колко струва и колко други неща следват от него - стар автомобил за хора с желание и средства да го поддържат. Държи цена.

ПС за почитателите на тунинг има толкова много опции с фабрични надстройки, че трябва много силна воля и средства да се издържа... :lol:

Re: Покупка на автомобил.

Публикувано: 10 мар 2013 03:06
от JelqzkoJelqzkov
Със звук-а е въпрос на вкус - 1.8Т - много съм съгласен. ASZ-та обаче си е много приличен и тихичък като дизел, не е като машината за мелене на ярма - 2.5 TDI. Един от най-противните звуци от кола, които съм чувал. Карах пасат с този мотор, пролетта и беше топличко (с отворен прозорец по тесните карловски улички). Голяма мъка. При всяко потегляне имах чувството, че ме моли да спра да натискам педала...