Основния проблем при покупка на автомобил е бързането...
Наскоро коментирахме с колега начина на смяна на автомобил.
И двамата стигнахме до извода, че не трябва да си продаваш автомобила преди да си купил следващия
В противен случай ти омръзва неудобството, и започваш да правиш грешки като прибързваш...
Като се сетя как си купих втория си собствен автомобил една зима - напушва ме смях:
След мръзнене през зимата с един мнооого стар голф дизел (и основни ремонти, затягане на двигател и т.н.), го продадох.
Е да, но търсенето на следващ автомобил се затегна, и 2 седмици се таралянках из градския транспорт.
Което ме накара да направя прибързано решение - купих Талбот Самба, която влизаше в бюджета и палеше от раз, обаче бе изгнила като консервена кутия.
Впоследствие се оказа, че купето е скъсано от ръждата (заварки, дубльори от ламарина и т.н.)...
Да, свърши си работата зимата (карах го 1г), обаче отново изпадна в тежък ремонт (съединител, издухана гарнитура глава, кърпене на купе), и след продажбата му за сумата можах да си взема единствено един телефон - другите хора не бързаха в избора
От тогава се старая да не прибързвам - при избора гледам да съм с 'чиста' глава и да избирам автомобила все едно няма да го карам аз, а приятел - по-безпристрастно за да избегна личните емоции...
Иначе наистина Зафирата събира много... Че и двете допълнителни седалки - все пак е 7 местна...
Но в този аспект Фиата Добло събира доста повече багаж
От друга страна Кашкая дето е хечбек и уж голям автомобил, събира доста по-малко багаж отколкото седана Мазда6 (маздата е 520л, а кашкая около 400л)..
При кашкая практически тръгваме с един куфар и един сак по-малко...
Така, че за багажа зависи от конкретния модел - колко умно е конструиран...
Авенсиса седан също имаше голям багажник, но използваемата му част бе доста по-малка отколкото при маздата поради малоумни технически решения - по-малък просвет, една ниска напречна греда/разпорка между задното окачване (висок куфар не влиза под нея), изскочили стойки за амортисьорите от двете страни, и най-важното - пантите на багажника бяха като на лада - дъги, които влизат в багажника и съответно трябва да си им предвидил място.
Тези дребни наглед детайли при маздата са решени изключително умно - напречната греда е много високо, скрита практически под стъклото, че е останало място и за субуфър. Задното многозвенно окачване явно са го направили доста по-компактно, защото почти не се виждат арките/калниците и окачване в багажника. Задния капак е доста голям и дори има изрез в бронята за да може да слезе по-надолу и да имаш по-удобен просвет.
Пантите на багажника са механизъм, който е монтиран върху калниците и не влизат по никакъв начин в багажника.
И получаваш при същите външни размери един багажник с изцяло използваем обем (доста хора са се чудили като почна да товаря как продължавам товаренето при стърчащи от багажника куфари, а просто задния капак ги покрива безпроблемно дори без да ги допре при затваряне с голямата си Г форма...