Фактори влияещи на работата на двигателя.
Публикувано: 30 юни 2008 13:25
Факторите,влияещи на работата на двигателя са много.
Ще започна с горивото:Освен популярните ОКТАНОВОи ЦЕТАНОВО (за дизела) числа,горивата се характеризират със СКОРОСТ НА ВЪЗПЛАМНЯВАНЕ...интересното е,че колкото е по голямо октановото число,то толкова е по-малка скоростта на възпламеняване.Ниско октановите бензини се възпламеняват с по висока скорост...взривно и двигателите работещи с тях са податливи на детонации.
Една от най-важните регулировки на двигателите е свързана именно със скоростта на възпламеняване на горивото----АВАНСА.
Когато се конструира един бензинов ДВГ,предвид горивото,което ще използва,се задава момента на подаване на искрата.
При движение на буталото нагоре в края на такта СГЪСТЯВАНЕ,времето от подаване на искрата до ГМТ трябва да е строго фиксирано и съобразено със скоростта на възпламеняване на горивото.Иначе казано:
от момента на искрата до ГМТ,цялото количество гориво трябва да се е възпламенило.
Ако това стане по рано..."ЧУКА АВАНСА"
Ако това стане след ГМТ...се чуват гърмежи в ауспуха.
Защо се получава така:
-АВАНСА чука понеже горивото се е възпламенило,преди буталото да спре да се движи нагоре...в този момент налягането на газовете натиска сегментите надолу,а коляновия вал,чрез биелата бута буталото нагоре.Сегментите се движат в каналите на буталото,от където и се появява специфичното причукване.Коригира се с променяне момента на подаване на искрата малко по-късно.
Обратно...когато искрата се подава по-късно от необходимото,то тогава,горивото се възпламенява напълно след като буталото премине ГМТ,а тогава вече се отварят изпускателните клапани и процесът на запалване продължава и в изпускателния колектор и от там в ауспуха.Точно тогава се чуват гърмежите.Коригира се с променяне момента на подаване на искрата малко по-рано
Ще започна с горивото:Освен популярните ОКТАНОВОи ЦЕТАНОВО (за дизела) числа,горивата се характеризират със СКОРОСТ НА ВЪЗПЛАМНЯВАНЕ...интересното е,че колкото е по голямо октановото число,то толкова е по-малка скоростта на възпламеняване.Ниско октановите бензини се възпламеняват с по висока скорост...взривно и двигателите работещи с тях са податливи на детонации.
Една от най-важните регулировки на двигателите е свързана именно със скоростта на възпламеняване на горивото----АВАНСА.
Когато се конструира един бензинов ДВГ,предвид горивото,което ще използва,се задава момента на подаване на искрата.
При движение на буталото нагоре в края на такта СГЪСТЯВАНЕ,времето от подаване на искрата до ГМТ трябва да е строго фиксирано и съобразено със скоростта на възпламеняване на горивото.Иначе казано:
от момента на искрата до ГМТ,цялото количество гориво трябва да се е възпламенило.
Ако това стане по рано..."ЧУКА АВАНСА"
Ако това стане след ГМТ...се чуват гърмежи в ауспуха.
Защо се получава така:
-АВАНСА чука понеже горивото се е възпламенило,преди буталото да спре да се движи нагоре...в този момент налягането на газовете натиска сегментите надолу,а коляновия вал,чрез биелата бута буталото нагоре.Сегментите се движат в каналите на буталото,от където и се появява специфичното причукване.Коригира се с променяне момента на подаване на искрата малко по-късно.
Обратно...когато искрата се подава по-късно от необходимото,то тогава,горивото се възпламенява напълно след като буталото премине ГМТ,а тогава вече се отварят изпускателните клапани и процесът на запалване продължава и в изпускателния колектор и от там в ауспуха.Точно тогава се чуват гърмежите.Коригира се с променяне момента на подаване на искрата малко по-рано