КАК ДА КАРАМЕ КОЛАТА СИ
Публикувано: 29 юни 2008 18:28
Влизайки в автомобил за първи път (чужд) е добре да настройте седалката според Вашия ръст.След което да нагласите огледалата за обратно виждане и волана ако позволява.
След стартиране на двигателя не задържайте електромотора включен- ще се повреди.Вгледайте се в таблото с уредите,конкретно в лампата за налягането на маслото...тя трябва да загасне веднага.Ако продължи да свети,ВЕДНАГА ЗАГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ..
Потегляйте плавно но не допускайте буксуване на съединителя...ремонтът му е доста трудоемък и свързан с голямо количество финикийски знаци.
При движение не дръжте крака си на педала на амбреажа...ще износите лагера и притискателния диск.
Ако колата Ви е с усилвател (серво) на волана не задържайте кормилото в двете крайни положения повече от 5 сек...възможна е повреда на помпата или на самата рейка.
Не въртете на место гумите...усилието за завъртането им е 5 пъти по малко при движение.
При налагащо се спиране,,не изключвайте предварително от скорост,това не води до икономии,а също така се натоварва спирачната система.
Ако се наложи преминаване през неравност по пътя с по-висока скорост,не го правете със задействани спирачки възможно е да счупите пружина на окачването.Непосредствено,преди удара на гумите с препятствието,пуснете спирачния педал ако е натиснат.
Следете налягането на въздуха в гумите.Аза тези който предпочитат високите скорости (над 140 км/ч.) се препоръчва помпене с АЗОТ.При него топлинното разширение е по малко.
Разликата в налягането на гумите (особено предните)води до "ДЪРПАНЕ" на колата на една страна.
Ремонта на спирачната система изисква някои задължителни дейности а именно:
при смяна на феродовите накладки отпред или спирачни челюсти отзад,задължително комплект на предните или задните колела.Смяната "на парче",води до рзлика в спирачното усилие на колелата,а от там до поднасяне при спиране.
Профилактично се преглеждат спирачните механизми на дисковите спирачки за блокиране.Спирачните цилиндри на колелата са конструирани така,че след пълното спиране на автомобила да освобождават колелата.Ако не познавате действието им не правете опити да ги ремонтирате.
Следете състоянието на спирачните маркучи за пукнатини.Много е неприятен момента на скъсване на такъв маркуч при рязко спиране (случвало ми се е).
По спирачната система ,а също така и по окачването на автомобила НЕ СЕ ДОПУСКАТ НИКАКВИ ЗАВАРКИ.
п.п...Това не съм го прочел или преписал от някое списание.Всичко е от личен опит.Има колеги във форума с много стаж зад волана и то при изключително натовареното градско движение (визирам таксиметровите шофьори).Нека и те споделят от своя опит....както знаем...никой не се родил научен...нали...
След стартиране на двигателя не задържайте електромотора включен- ще се повреди.Вгледайте се в таблото с уредите,конкретно в лампата за налягането на маслото...тя трябва да загасне веднага.Ако продължи да свети,ВЕДНАГА ЗАГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ..
Потегляйте плавно но не допускайте буксуване на съединителя...ремонтът му е доста трудоемък и свързан с голямо количество финикийски знаци.
При движение не дръжте крака си на педала на амбреажа...ще износите лагера и притискателния диск.
Ако колата Ви е с усилвател (серво) на волана не задържайте кормилото в двете крайни положения повече от 5 сек...възможна е повреда на помпата или на самата рейка.
Не въртете на место гумите...усилието за завъртането им е 5 пъти по малко при движение.
При налагащо се спиране,,не изключвайте предварително от скорост,това не води до икономии,а също така се натоварва спирачната система.
Ако се наложи преминаване през неравност по пътя с по-висока скорост,не го правете със задействани спирачки възможно е да счупите пружина на окачването.Непосредствено,преди удара на гумите с препятствието,пуснете спирачния педал ако е натиснат.
Следете налягането на въздуха в гумите.Аза тези който предпочитат високите скорости (над 140 км/ч.) се препоръчва помпене с АЗОТ.При него топлинното разширение е по малко.
Разликата в налягането на гумите (особено предните)води до "ДЪРПАНЕ" на колата на една страна.
Ремонта на спирачната система изисква някои задължителни дейности а именно:
при смяна на феродовите накладки отпред или спирачни челюсти отзад,задължително комплект на предните или задните колела.Смяната "на парче",води до рзлика в спирачното усилие на колелата,а от там до поднасяне при спиране.
Профилактично се преглеждат спирачните механизми на дисковите спирачки за блокиране.Спирачните цилиндри на колелата са конструирани така,че след пълното спиране на автомобила да освобождават колелата.Ако не познавате действието им не правете опити да ги ремонтирате.
Следете състоянието на спирачните маркучи за пукнатини.Много е неприятен момента на скъсване на такъв маркуч при рязко спиране (случвало ми се е).
По спирачната система ,а също така и по окачването на автомобила НЕ СЕ ДОПУСКАТ НИКАКВИ ЗАВАРКИ.
п.п...Това не съм го прочел или преписал от някое списание.Всичко е от личен опит.Има колеги във форума с много стаж зад волана и то при изключително натовареното градско движение (визирам таксиметровите шофьори).Нека и те споделят от своя опит....както знаем...никой не се родил научен...нали...