Дата и час: 18 Фев 2018 00:40

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума


Моля всички потребители да попълнят в профила си данните за местоположение и автомобил. Другите полета попълнете по желание!



 Страница 4 от 5 [ 62 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 08:56 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Окт 2008 15:27
Мнения: 3222
Местоположение: “I'll be back” (Ще се върна)
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Offline
Офтопик:
Това скоро у нас няма да стане. Никой не може да ме накара да си сменя накладките в сервиз, след като имам 10 години стаж в сервизи, една камара инструменти и приятели със сервизна база, където да си правя каквото си поискам с Моята кола. ddkomp2



_________________
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 09:36 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
За поддръжката - преди доста години един познат идва с една шкодичка 120л...
Казва - абе пътувах от Търговище до Варна ама на отиване нещо започна да трака и не спира много добе...
Та си свърших работата във Варна и се връщам в Търговище, ама ме дразни тракането...
Оказа се скъсан диск около главината.... Та ако не е било тракането /стърженето - човека щял да си кара така, щото не го дразнело толкова асиметричното спиране, защото не е екстремен водач.....
Другия диск и той бе на такова дередже - в най-тънката част около главината бе около 1.5мм...
Самоубийци по пътя...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 10:22 
Минаващ
Минаващ
Аватар

Регистриран на: 29 Окт 2009 20:21
Мнения: 41
Местоположение: Кърджали
МПС: Daewoo Nexia 1.5 16v
От: Кърджали
Име: Deiman

Offline
Извинявайте, ама като ви слушам тука едва ли не трябва всеки да може да си прави основен ремонт сам. Сори ама има и хора, дето "и едни накладки/тампони"..и други елементари неща не могат да сменят сами (визирам себе си). И не виждам причина да мога да го правя това. Винаги ме е дразнело как всеки се прави на универсален войник - "..за да можеш всичко сам да си правиш". Еми не съм съгласен - затова си има специализирани сервизи, инструменти и пътна помощ. Ако нещо се случи на пътя - вместо да гледам тъпо и да пробвам да я оправя с парче медна тел и клещи the Bulgarian way - бих си извикал пътната помощ :)


 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 11:00 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 05 Авг 2007 18:53
Мнения: 3086
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Offline
Офтопик:
Американеца не е тъп,на него просто не му трябва да е умен. Ние сме известни с нашите умения на "универсални бойци", обаче на кой му пука за това. Само ние ,май се взимаме на сериозно.



_________________
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 14:05 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2008 18:52
Мнения: 5715
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Offline
deiman написа:
Извинявайте, ама като ви слушам тука едва ли не трябва всеки да може да си прави основен ремонт сам. Сори ама има и хора, дето "и едни накладки/тампони"..и други елементари неща не могат да сменят сами (визирам себе си). И не виждам причина да мога да го правя това. Винаги ме е дразнело как всеки се прави на универсален войник - "..за да можеш всичко сам да си правиш". Еми не съм съгласен - затова си има специализирани сервизи, инструменти и пътна помощ. Ако нещо се случи на пътя - вместо да гледам тъпо и да пробвам да я оправя с парче медна тел и клещи the Bulgarian way - бих си извикал пътната помощ :)

Няма лошо, в това, когато ти се повреди колата, да викнеш Пътна помощ. Проблема се появява в момента на плащане. Същото е и със сервизите. Какво е толкова специалното в смяната на един карданен вал, при което не се изискват никакви настройки и регулиране, че времето да е 2 часа, а труда да е 75 лв. И аз искам, като белите хора, да я хвърля колата в сервиза и да си я получа отремонтирана и в добър външен вид. Да, ама не. Не е нормално, в сервизната книжка да има печат - " Три години ПЪЛНА гаранция" и в същото време да извадят списък с над 50 точки, описващ дейности, които не се покриват от гаранцията.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 15:19 
Минаващ
Минаващ

Регистриран на: 03 Мар 2010 23:16
Мнения: 44
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Offline
Тук у нас е наложително да си елементарно грамотен по колите или другия вариант е да имаш мноого пари и да караш коли от луксозен клас че тия в сервиза да ги е страх да я изцапат. В чуждестранен сервиз съм влизал два пъти и там хората едва ли не ти опаковат колата да не я изцапат, внимателно разглобяват и оправят. У нас коментара е излишен... А и тук ако те видят че си лаик на тема коли почти сигурно ще те цакат с нещо. Не са и единични случаите в които уж сменят нещо, пък те нищо не сменили и позакрепили проблема, да дойдеш след 2 дена пак. Така че в булгаристан е върпос на необходимост поне малко да разбираш да можеш да прецениш поне какво са свършили. Това е нашата реалност, хората в нормалния свят може да не си правят колите сами но поне има някаква сигурност за свършена работа. ddad Оттам и следва това да не си правят сами колите + средната заплата в тия страни...


 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 16:03 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
lada2110 написа:
Тук у нас е наложително да си елементарно грамотен по колите или другия вариант е да имаш мноого пари и да караш коли от луксозен клас че тия в сервиза да ги е страх да я изцапат. В чуждестранен сервиз съм влизал два пъти и там хората едва ли не ти опаковат колата да не я изцапат, внимателно разглобяват и оправят. У нас коментара е излишен... А и тук ако те видят че си лаик на тема коли почти сигурно ще те цакат с нещо. Не са и единични случаите в които уж сменят нещо, пък те нищо не сменили и позакрепили проблема, да дойдеш след 2 дена пак. Така че в булгаристан е върпос на необходимост поне малко да разбираш да можеш да прецениш поне какво са свършили. Това е нашата реалност, хората в нормалния свят може да не си правят колите сами но поне има някаква сигурност за свършена работа. ddad Оттам и следва това да не си правят сами колите + средната заплата в тия страни...

Не съм съгласен - и в Тойота и в Мазда и в Шевролет последните години започнаха да опаковат седалките, волана и скоростния лост с найлон преди да приемат автомобила за техническо обслужване. В Тойота слагаха и хартия върху стелките, да не би някой майстор да има масло по краката (въпреки, че капчиците масло по пода ако случайно майстора сгреши, ги обираха с тоалетна хартия (големите рула)...
Слагат и дебел парцал/одеало на калниците за да не ти одере майстора колата, докато се опира в нея, ако се налага работа отстрани...
От доста години съм само по официални сервизи, и рядко можеш да срещнеш безхаберно отношение....
Случвало ми се е да не могат да диагностицират правилно сложен проблем (на опела - грешки в компютъра, показващи проблеми с дросел, конкретни различни датчици и т.н., а се оказа аларма)...
Но да не направят качествен ремонт след диагностика - не ми се е случвало...
Така, че ако оставим цената на официалните сервизи настрана - не виждам някакво лошо обслужване...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 18:09 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
slowtraveler, само ако знаеше колко не си прав...

Не знам как е във Варна, но тук положението е 2 степени под мизерно. Направо ми е болна тема...
И точно в големите сервизи правят най-циганските номера. Имам наблюдения от познати на познати, които работят в сервизи, от личен опит, от опит на приятели, от опит над служебни коли. Колегата lada2110 е описал точно как стоят нещата - отидеш ли в голям сервиз, там се хлопва голямата врата и не се знае какво става, но не е и хубаво, крадат се части, оставят си ръцете... Отидеш ли в по-малък сервиз, там почва психо-тест на нивото ти на технически познания и после съответните действия...



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 18:19 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Възможно е всички да сме прави - всеки споделя личните си впечатления от посещение на сервиз...
На един може да са свършили работата коректно, а друг да 'настъпи греблото'...
Аз имам опита от сервизите на Тойота - Карком Варна и ТМ-АУТО София (дето много го плюят), Опел/Шевролет (Каргоекспрес - Варна), и Сервиза на Мазда - Варна...
В нито един от сервизите не съм имал проблеми с обслужването (включително и в софийския) или в качеството на ремонта...
В софийски сервиз (ТМ-АУТО) ми правиха гаранционно основен ремонт на двигателя (което навярно не е много 'печелившо' за сервиза).
Не знам какви части са вложили (пишеше смяна на бутала, сегменти, щека, семеринг, и дифтунгата на маслото със смяна на масло и всички филтри). Но е факт, че над 60х.км след това нямах абсолютно никакви проблеми с двигателя - това, което бяха пипали...
Не стоях на главите им (въпреки, че има стъклена стена към сервиза), защото ремонта все пак бе продължителен - взех колата на другия ден и безпроблемно отпраших към Варна...

П.С. нямам нищо против малките сервизи, но само ако е проверен сервиз с нужната документация... А не като видят колата и да почнат да се чешат по главата как се сваля даден капак...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Май 2010 21:22 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Вярата ми в майсторите етапа в който карах Трабант беше на ниво - там нещата бяха прости, а решенията ясни.
След като се добих с автомобил със сложна електроника в лицето на най-елементарната моноинжекция на Опел нещата се промениха.
Офтопик:
От думите на майсторите отпреди 10-тина години останах с впечатление, че има ли инжекцион, дори да е "моно" нещата са суперсложни. ddmuhaha Тогава ми се прояви и "страшния проблем" - яко придръпване на студен двигател на бензин до степен да не може да потегли съчетано с безпроблемна работа на газ. Започна ходене по мъки и сервизи - къде за Опел, къде за инжекциони, къде универсални, къде гаражни... В интерес на истината в Булвария не съм ходил, защото колеги ме предупредиха за цените там.
За 2-3 години няма сервиз в София за който да не съм чул добра дума и да не съм го посетил, а някои и по няколко пъти.
В общи линии бях наясно как ще протече поредното посещение в сервиз:
- Закачане към компютър + четене на грешки;
- Философстване на тема инжекциони;
- "Кабелите са за смяна!" - ами сменени са преди 60 км;
- "Тогава свещите" - и те са на толкоз;
- "Дистрибуторна капачка + палец" - в багажника имам още едни чисто нови, но тези са пак на толкоз километри;
- "Датчика на инжекциона за температурата е заминал" - бях му показанията при различни температури и беше 100 % изправен, напук на твърденията на майсторите.
- "Ламбда сондата е свършила и трябва да се смени" - и тя е на 60 км, но и със старата беше същото;
- "Нещо не ми харесва предварението на запалването" - и почват да въртят, в единия сервиз го местят напред, в другия назад...
- "Ами то май се оправи, и аз не знам от какво точно, но вече не придръпва" - заключителни думи след като двигателя вече е загрял и придръпването спира от самосебе си.
Имаше малки вариации по сервизите свързани чат-пат с мерене на налягането на бензина и други подобни, но със същия резултат.
Накрая се наложи да науча какво е инжекцион, как действа, какъв алгоритъм следва компютъра. След елементарно мерене с мултицет установих, че в момента на придръпването сместа в цилиндрите е трайно бедна. След ресет на компютъра проблема изчезваше. Оказа се, че след ресет проблема се появява, ако е карано на газ. В режим "газ" сместа беше трайно богата. След малко разсъждения си регулирах газовата на по-бедна смес и чудото стана. Вече в режим "бензин" компютъра подаваше прекалено богата смес, но колата направо излиташе.
Та тогава стигнах до извода, че на много места въпреки компютрите, четците за грешки, газ анализаторите и какво ли не - липсваше елементарното разбиране за процеса на работа на инжекциона и възможността правилно да интерпретират данните. Т.е. както се казваше в рекламата "Не става само с компютри, трябва и ъкъл!".
Същите приключения с избила гарнитура в няколко сервиза - "Карай и не бой се! Нищо и няма на гарнитурата.". Един даже щял да си скъса дипломата, ако наистина е избила.
След отваряне на моя отговорност - "Я, наистина била избила!"
Историите с гарнитурата се повториха 1:1 и като взех Нубирата. Едва когато сам си локализирах теча от гарнитурата излезе, че такъв наистина е имало, мака и да не е бил голям.
Та по гореописаните причини е силно препоръчително човек да си поблъска малко главата и сам над проблемите на личния си автомобил.

Да кажем, че вече съм попаднал на сервиз където се успешно се оправят с капризите на моята Баба Яга, но съвета ми към колегите е да не отиват съвсем "боси' в сервиз, за да не ги "пързалят".


 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Май 2010 10:11 
Минаващ
Минаващ
Аватар

Регистриран на: 29 Окт 2009 20:21
Мнения: 41
Местоположение: Кърджали
МПС: Daewoo Nexia 1.5 16v
От: Кърджали
Име: Deiman

Offline
Това сигурно ще е офтопик, но и аз да споделя личен опит:
Преди извесно време работих в шоурума и сервиза на една друга известна марка корейски автомобили (не съм бил майстор, а по-скоро момче за всичко), и ми е известно по каква схема се изчислява цената на труда и т.н
Момчетата в сервиза си имат зададени критерии по списък: примерно отивате за слагане на ксенони, и в листа пише да кажем 3 часа труд по някакъв коефициент, в зависимост от сложността на процеса. Те може да ги сложат и за 1 час, но клиента се таксува по тоя готов списък, който не се измисля от самите сервизни техници.(това е нещо което им куца на големите сервизи - и за това в тях е сравнително по-скъпо).
Поне в сервиза който бях, клиента имаше достъп до колата си по време на ремонта, можеше да си пие кафето в съседното помещение и да гледа как се работи върху нея. Както каза колегата - слагат се хартиени стелки и калъфки на седалките, парцали отпред или отстрани за да се предпази колата и т.н Като цяло се работеше съвестно.

Но все пак като ви слушам опита - не при всички е така, да не кажем че са рядкост. Най-добре е, тъй като сме в Булгаристан, поне един от монтьорите да ти е познат :)


 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 25 Апр 2011 22:17 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Рейтинг на надеждност на автомобилите според TUV.
Може да се подреждат по колони според коефициента, както и да се избира годината. Лошото е, че нашата порода автомобили е представена доста рехаво.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 17 Дек 2011 03:03 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Какъв процент от автомобилите не минават технически преглед от първия път в Германия?

При тригодишните автомобили:

Изображение



При десетгодишните:

Изображение


 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 17 Дек 2011 16:31 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2009 07:02
Мнения: 173
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Offline
Kласацията е много субективна по огромен брой причини. Технически преглед може да не се мине и от нова кола, зависи как е експлоатирана и как е поддържана. На мен ми е по-интересно какви проблеми имат различните видове модели. Много повече вярвам на сайтове като:

http://www.carcomplaints.com/worst_vehicles/

Прочетете в предишните тостове как хвалят Хонда Акорд, ама я вижте какво мислят потребителите :lol: Ето още малко мнения на потребители:

http://www.carsurvey.org/

http://www.fixya.com/cars


 Профил  
 
 Заглавие: Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години
Непрочетено мнениеПубликувано на: 29 Апр 2013 01:29 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
ADAC подреди автомобилите по надеждност
blitz.bg написа:
Списъкът с най-надеждните включва 21 модела, а този с най-ненадеждните - 12...


И какво се вижда там - има и наш представител! Друг е въпроса в коя част на класацията е попаднал.

Изображение


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 4 от 5 [ 62 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Gemius