100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#46 Непрочетено мнение от Fantomasss » 27 май 2010 08:56

Офтопик:
Това скоро у нас няма да стане. Никой не може да ме накара да си сменя накладките в сервиз, след като имам 10 години стаж в сервизи, една камара инструменти и приятели със сервизна база, където да си правя каквото си поискам с Моята кола. ddkomp2
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#47 Непрочетено мнение от slowtraveler » 27 май 2010 09:36

За поддръжката - преди доста години един познат идва с една шкодичка 120л...
Казва - абе пътувах от Търговище до Варна ама на отиване нещо започна да трака и не спира много добе...
Та си свърших работата във Варна и се връщам в Търговище, ама ме дразни тракането...
Оказа се скъсан диск около главината.... Та ако не е било тракането /стърженето - човека щял да си кара така, щото не го дразнело толкова асиметричното спиране, защото не е екстремен водач.....
Другия диск и той бе на такова дередже - в най-тънката част около главината бе около 1.5мм...
Самоубийци по пътя...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
deiman
Минаващ
Минаващ
Мнения: 41
Регистриран: 29 окт 2009 19:21
МПС: Daewoo Nexia 1.5 16v
От: Кърджали
Име: Deiman

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#48 Непрочетено мнение от deiman » 27 май 2010 10:22

Извинявайте, ама като ви слушам тука едва ли не трябва всеки да може да си прави основен ремонт сам. Сори ама има и хора, дето "и едни накладки/тампони"..и други елементари неща не могат да сменят сами (визирам себе си). И не виждам причина да мога да го правя това. Винаги ме е дразнело как всеки се прави на универсален войник - "..за да можеш всичко сам да си правиш". Еми не съм съгласен - затова си има специализирани сервизи, инструменти и пътна помощ. Ако нещо се случи на пътя - вместо да гледам тъпо и да пробвам да я оправя с парче медна тел и клещи the Bulgarian way - бих си извикал пътната помощ :)

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#49 Непрочетено мнение от авео » 27 май 2010 11:00

Офтопик:
Американеца не е тъп,на него просто не му трябва да е умен. Ние сме известни с нашите умения на "универсални бойци", обаче на кой му пука за това. Само ние ,май се взимаме на сериозно.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#50 Непрочетено мнение от dsuzunov » 27 май 2010 14:05

deiman написа:Извинявайте, ама като ви слушам тука едва ли не трябва всеки да може да си прави основен ремонт сам. Сори ама има и хора, дето "и едни накладки/тампони"..и други елементари неща не могат да сменят сами (визирам себе си). И не виждам причина да мога да го правя това. Винаги ме е дразнело как всеки се прави на универсален войник - "..за да можеш всичко сам да си правиш". Еми не съм съгласен - затова си има специализирани сервизи, инструменти и пътна помощ. Ако нещо се случи на пътя - вместо да гледам тъпо и да пробвам да я оправя с парче медна тел и клещи the Bulgarian way - бих си извикал пътната помощ :)
Няма лошо, в това, когато ти се повреди колата, да викнеш Пътна помощ. Проблема се появява в момента на плащане. Същото е и със сервизите. Какво е толкова специалното в смяната на един карданен вал, при което не се изискват никакви настройки и регулиране, че времето да е 2 часа, а труда да е 75 лв. И аз искам, като белите хора, да я хвърля колата в сервиза и да си я получа отремонтирана и в добър външен вид. Да, ама не. Не е нормално, в сервизната книжка да има печат - " Три години ПЪЛНА гаранция" и в същото време да извадят списък с над 50 точки, описващ дейности, които не се покриват от гаранцията.

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#51 Непрочетено мнение от lada2110 » 27 май 2010 15:19

Тук у нас е наложително да си елементарно грамотен по колите или другия вариант е да имаш мноого пари и да караш коли от луксозен клас че тия в сервиза да ги е страх да я изцапат. В чуждестранен сервиз съм влизал два пъти и там хората едва ли не ти опаковат колата да не я изцапат, внимателно разглобяват и оправят. У нас коментара е излишен... А и тук ако те видят че си лаик на тема коли почти сигурно ще те цакат с нещо. Не са и единични случаите в които уж сменят нещо, пък те нищо не сменили и позакрепили проблема, да дойдеш след 2 дена пак. Така че в булгаристан е върпос на необходимост поне малко да разбираш да можеш да прецениш поне какво са свършили. Това е нашата реалност, хората в нормалния свят може да не си правят колите сами но поне има някаква сигурност за свършена работа. ddad Оттам и следва това да не си правят сами колите + средната заплата в тия страни...

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#52 Непрочетено мнение от slowtraveler » 27 май 2010 16:03

lada2110 написа:Тук у нас е наложително да си елементарно грамотен по колите или другия вариант е да имаш мноого пари и да караш коли от луксозен клас че тия в сервиза да ги е страх да я изцапат. В чуждестранен сервиз съм влизал два пъти и там хората едва ли не ти опаковат колата да не я изцапат, внимателно разглобяват и оправят. У нас коментара е излишен... А и тук ако те видят че си лаик на тема коли почти сигурно ще те цакат с нещо. Не са и единични случаите в които уж сменят нещо, пък те нищо не сменили и позакрепили проблема, да дойдеш след 2 дена пак. Така че в булгаристан е върпос на необходимост поне малко да разбираш да можеш да прецениш поне какво са свършили. Това е нашата реалност, хората в нормалния свят може да не си правят колите сами но поне има някаква сигурност за свършена работа. ddad Оттам и следва това да не си правят сами колите + средната заплата в тия страни...
Не съм съгласен - и в Тойота и в Мазда и в Шевролет последните години започнаха да опаковат седалките, волана и скоростния лост с найлон преди да приемат автомобила за техническо обслужване. В Тойота слагаха и хартия върху стелките, да не би някой майстор да има масло по краката (въпреки, че капчиците масло по пода ако случайно майстора сгреши, ги обираха с тоалетна хартия (големите рула)...
Слагат и дебел парцал/одеало на калниците за да не ти одере майстора колата, докато се опира в нея, ако се налага работа отстрани...
От доста години съм само по официални сервизи, и рядко можеш да срещнеш безхаберно отношение....
Случвало ми се е да не могат да диагностицират правилно сложен проблем (на опела - грешки в компютъра, показващи проблеми с дросел, конкретни различни датчици и т.н., а се оказа аларма)...
Но да не направят качествен ремонт след диагностика - не ми се е случвало...
Така, че ако оставим цената на официалните сервизи настрана - не виждам някакво лошо обслужване...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#53 Непрочетено мнение от ogi » 27 май 2010 18:09

slowtraveler, само ако знаеше колко не си прав...

Не знам как е във Варна, но тук положението е 2 степени под мизерно. Направо ми е болна тема...
И точно в големите сервизи правят най-циганските номера. Имам наблюдения от познати на познати, които работят в сервизи, от личен опит, от опит на приятели, от опит над служебни коли. Колегата lada2110 е описал точно как стоят нещата - отидеш ли в голям сервиз, там се хлопва голямата врата и не се знае какво става, но не е и хубаво, крадат се части, оставят си ръцете... Отидеш ли в по-малък сервиз, там почва психо-тест на нивото ти на технически познания и после съответните действия...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#54 Непрочетено мнение от slowtraveler » 27 май 2010 18:19

Възможно е всички да сме прави - всеки споделя личните си впечатления от посещение на сервиз...
На един може да са свършили работата коректно, а друг да 'настъпи греблото'...
Аз имам опита от сервизите на Тойота - Карком Варна и ТМ-АУТО София (дето много го плюят), Опел/Шевролет (Каргоекспрес - Варна), и Сервиза на Мазда - Варна...
В нито един от сервизите не съм имал проблеми с обслужването (включително и в софийския) или в качеството на ремонта...
В софийски сервиз (ТМ-АУТО) ми правиха гаранционно основен ремонт на двигателя (което навярно не е много 'печелившо' за сервиза).
Не знам какви части са вложили (пишеше смяна на бутала, сегменти, щека, семеринг, и дифтунгата на маслото със смяна на масло и всички филтри). Но е факт, че над 60х.км след това нямах абсолютно никакви проблеми с двигателя - това, което бяха пипали...
Не стоях на главите им (въпреки, че има стъклена стена към сервиза), защото ремонта все пак бе продължителен - взех колата на другия ден и безпроблемно отпраших към Варна...

П.С. нямам нищо против малките сервизи, но само ако е проверен сервиз с нужната документация... А не като видят колата и да почнат да се чешат по главата как се сваля даден капак...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#55 Непрочетено мнение от Izparitel » 27 май 2010 21:22

Вярата ми в майсторите етапа в който карах Трабант беше на ниво - там нещата бяха прости, а решенията ясни.
След като се добих с автомобил със сложна електроника в лицето на най-елементарната моноинжекция на Опел нещата се промениха.
Офтопик:
От думите на майсторите отпреди 10-тина години останах с впечатление, че има ли инжекцион, дори да е "моно" нещата са суперсложни. ddmuhaha Тогава ми се прояви и "страшния проблем" - яко придръпване на студен двигател на бензин до степен да не може да потегли съчетано с безпроблемна работа на газ. Започна ходене по мъки и сервизи - къде за Опел, къде за инжекциони, къде универсални, къде гаражни... В интерес на истината в Булвария не съм ходил, защото колеги ме предупредиха за цените там.
За 2-3 години няма сервиз в София за който да не съм чул добра дума и да не съм го посетил, а някои и по няколко пъти.
В общи линии бях наясно как ще протече поредното посещение в сервиз:
- Закачане към компютър + четене на грешки;
- Философстване на тема инжекциони;
- "Кабелите са за смяна!" - ами сменени са преди 60 км;
- "Тогава свещите" - и те са на толкоз;
- "Дистрибуторна капачка + палец" - в багажника имам още едни чисто нови, но тези са пак на толкоз километри;
- "Датчика на инжекциона за температурата е заминал" - бях му показанията при различни температури и беше 100 % изправен, напук на твърденията на майсторите.
- "Ламбда сондата е свършила и трябва да се смени" - и тя е на 60 км, но и със старата беше същото;
- "Нещо не ми харесва предварението на запалването" - и почват да въртят, в единия сервиз го местят напред, в другия назад...
- "Ами то май се оправи, и аз не знам от какво точно, но вече не придръпва" - заключителни думи след като двигателя вече е загрял и придръпването спира от самосебе си.
Имаше малки вариации по сервизите свързани чат-пат с мерене на налягането на бензина и други подобни, но със същия резултат.
Накрая се наложи да науча какво е инжекцион, как действа, какъв алгоритъм следва компютъра. След елементарно мерене с мултицет установих, че в момента на придръпването сместа в цилиндрите е трайно бедна. След ресет на компютъра проблема изчезваше. Оказа се, че след ресет проблема се появява, ако е карано на газ. В режим "газ" сместа беше трайно богата. След малко разсъждения си регулирах газовата на по-бедна смес и чудото стана. Вече в режим "бензин" компютъра подаваше прекалено богата смес, но колата направо излиташе.
Та тогава стигнах до извода, че на много места въпреки компютрите, четците за грешки, газ анализаторите и какво ли не - липсваше елементарното разбиране за процеса на работа на инжекциона и възможността правилно да интерпретират данните. Т.е. както се казваше в рекламата "Не става само с компютри, трябва и ъкъл!".
Същите приключения с избила гарнитура в няколко сервиза - "Карай и не бой се! Нищо и няма на гарнитурата.". Един даже щял да си скъса дипломата, ако наистина е избила.
След отваряне на моя отговорност - "Я, наистина била избила!"
Историите с гарнитурата се повториха 1:1 и като взех Нубирата. Едва когато сам си локализирах теча от гарнитурата излезе, че такъв наистина е имало, мака и да не е бил голям.
Та по гореописаните причини е силно препоръчително човек да си поблъска малко главата и сам над проблемите на личния си автомобил.
Да кажем, че вече съм попаднал на сервиз където се успешно се оправят с капризите на моята Баба Яга, но съвета ми към колегите е да не отиват съвсем "боси' в сервиз, за да не ги "пързалят".

Потребителски аватар
deiman
Минаващ
Минаващ
Мнения: 41
Регистриран: 29 окт 2009 19:21
МПС: Daewoo Nexia 1.5 16v
От: Кърджали
Име: Deiman

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#56 Непрочетено мнение от deiman » 28 май 2010 10:11

Това сигурно ще е офтопик, но и аз да споделя личен опит:
Преди извесно време работих в шоурума и сервиза на една друга известна марка корейски автомобили (не съм бил майстор, а по-скоро момче за всичко), и ми е известно по каква схема се изчислява цената на труда и т.н
Момчетата в сервиза си имат зададени критерии по списък: примерно отивате за слагане на ксенони, и в листа пише да кажем 3 часа труд по някакъв коефициент, в зависимост от сложността на процеса. Те може да ги сложат и за 1 час, но клиента се таксува по тоя готов списък, който не се измисля от самите сервизни техници.(това е нещо което им куца на големите сервизи - и за това в тях е сравнително по-скъпо).
Поне в сервиза който бях, клиента имаше достъп до колата си по време на ремонта, можеше да си пие кафето в съседното помещение и да гледа как се работи върху нея. Както каза колегата - слагат се хартиени стелки и калъфки на седалките, парцали отпред или отстрани за да се предпази колата и т.н Като цяло се работеше съвестно.

Но все пак като ви слушам опита - не при всички е така, да не кажем че са рядкост. Най-добре е, тъй като сме в Булгаристан, поне един от монтьорите да ти е познат :)

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#57 Непрочетено мнение от Izparitel » 25 апр 2011 22:17

Рейтинг на надеждност на автомобилите според TUV.
Може да се подреждат по колони според коефициента, както и да се избира годината. Лошото е, че нашата порода автомобили е представена доста рехаво.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#58 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 дек 2011 02:03

Какъв процент от автомобилите не минават технически преглед от първия път в Германия?

При тригодишните автомобили:

Изображение



При десетгодишните:

Изображение

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#59 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 17 дек 2011 15:31

Kласацията е много субективна по огромен брой причини. Технически преглед може да не се мине и от нова кола, зависи как е експлоатирана и как е поддържана. На мен ми е по-интересно какви проблеми имат различните видове модели. Много повече вярвам на сайтове като:

http://www.carcomplaints.com/worst_vehicles/" onclick="window.open(this.href);return false;

Прочетете в предишните тостове как хвалят Хонда Акорд, ама я вижте какво мислят потребителите :lol: Ето още малко мнения на потребители:

http://www.carsurvey.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fixya.com/cars" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: 100-те най-надеждни автомобила за последните 10 години

#60 Непрочетено мнение от Izparitel » 29 апр 2013 01:29

ADAC подреди автомобилите по надеждност
blitz.bg написа:Списъкът с най-надеждните включва 21 модела, а този с най-ненадеждните - 12...
И какво се вижда там - има и наш представител! Друг е въпроса в коя част на класацията е попаднал.

Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”