Страница 1 от 2
ЗАБАВНИ ВЪПРОСИ ОТ УСТРОЙСТВОТО НА АВТОМОБИЛА
Публикувано: 26 юни 2008 13:13
от dsuzunov
Някога,когато учех в "АВТОТО" из тогавашния училищен фолклор (конкретно за този вид училища) се подмятаха доста интересни въпроси с още по интересни отговори.Ето някои от тях:
1. Къде в двигателя на популярния в миналото камион ЗИЛ има дърво -(става въпрос за дърво,а не за коркови гарнитури) ?
2.Къде в автомобила няма кислород ?
3.Коя е най-дългата част в бензиновия двигател ?
п.п....който отговори правилно има едно черпене от мен и награда "УСМИВКА ПРЕД СТРОЯ"
Публикувано: 26 юни 2008 13:57
от Beast
2-ри
Според мене няма в горивната система по точно от бензиновата (дизеловата) помпа до горивната камера.
3-ти
Коляновия вал ли е? (т.к. той не е права линия -|..|-|''|-|..|-|''|- )
Публикувано: 26 юни 2008 14:15
от dsuzunov
Според мене няма в горивната система по точно от бензиновата (дизеловата) помпа до горивната камера.
Във химическата формула на самите горива има молекули кислород
не е това отговора
Коляновия вал ли е? (т.к. той не е права линия -|..|-|''|-|..|-|''|- )
ако забелязваш,конкретизирал съм,че мотора е
бензинов,което би трябвало да ти подскаже за начина на запалване на горивната смес,а от там за запалителната уредба...
и това не е отговора
Публикувано: 26 юни 2008 14:21
от Ilyan
На третият въпрос - да не би да е намотката в бобината?
Публикувано: 26 юни 2008 14:36
от dsuzunov
Получаваш черпене и "УСМИВКА ПРЕД СТРОЯ?
Публикувано: 26 юни 2008 14:56
от Ilyan
А за ЗИЛ-а дървена тапа в края на маслената магистрала.
Ползвах жокер - "обади се на баща ми"

Той е завършил автото.
Публикувано: 26 юни 2008 15:07
от dsuzunov
Този жокер ти изгоря...не е това отговора.
Дървената тапа на края на маслената магистрала може да е само нечия самоделка
Публикувано: 29 юни 2008 16:51
от dsuzunov
Тъй като не проявявате интерес или се затруднявате,ще и отговоря сам:
1. - В двигателя на ЗИЛ има дърво. То замества семеринга на коляновия вал в задния край,при маховика.Представлява две дъги от варен в масло бук,поставени в специални канали зад последния основен лагер на кол.вал.
2. - Кислород в автомобила няма в лампите с нажежаема жичка (крушките).Ако имаше ,те щяха да издържат секунди и да изгарят.
3. - Най дългата част в бензиновия двигател е първичната намотка на бубината,произвеждаща искрата за свещите...20 000 навивки меден проводник Х 15 см =.....
Публикувано: 29 юни 2008 22:29
от Izparitel
С малка поправка - бобината с голям брой навивки от тънък проводник е вторичната. Първичната е с малко навивки от дебел проводник.
Публикувано: 07 юли 2008 13:11
от dsuzunov
Днес,търсейки информация за ИППХ (икономайзер за принудителен празен ход) се натъкнах на много странни въпроси,задавани от форумците на ОПЕЛ и СИТРОЕН.
Цитирам:
Колега, нещо не ти разбирам поста. Ако някой не е прочел пет поста по-нагоре какво е написал sashko да го кажем пак:
Спира се притока на гориво когато автомобила се движи на скорост, без да е натиснат педала на газта и оборотите са над 1600. С други думи пускаш баир без да изключваш от скорост и без да натискаш газта. Двигателят гасне, защото в него нищо не гори, но се върти от колелата посредством трансмисията, т.нар. принудителен празен ход или моторна спирачка.
Ето още един въпрос от серията "тъпи":
А какво става с маслената помпа?????Когато двигателя е загасен, някой грижи ли се тя да работи???? А какво става ако тя не работи - кой тласка маслото по цилиндрите? А ако двигателя е загасен кой ми помпа сервото на волана?
Това са постове от хора,нямащи елементарни познания за устройството на автомобила. Никога няма да позволя такъв да седне в моя кола .
Дано в този форум няма такива .....
Публикувано: 07 юли 2008 16:27
от ogi
Форумите са за всякакви хора - идеята е разпространение и получаване на информация от първа ръка. Не може всички да са с еднакво ниво на познанията. Аз се надявам поне на разбрани членове на форума с подходящо поведение, култура, учтивост и колегиалност.
Публикувано: 07 юли 2008 17:04
от dsuzunov
Във всички курсове за придобиване на правоспособност,има лекции по устройство на автомобила.Явно на някои са им минали покрай ушите тези лекции.
Публикувано: 07 юли 2008 20:10
от Izparitel
Общата информация от курсовете май е до толкова, че да не заредиш дизелов автомобил с бензин. Това, което за теб е елементарно, за една "творческа" натура е направо кошмар.
Спомням си какви глупости ми говореше един "специалист" в автосервиз в София при една диагностика - готов беше да ме обижда защото не се съгласих, че бензиновата помпа на Кадета ми не се изключва на газ, той бил спец, а аз едва ли не простак. Това, че беше наясно с материята не пречеше да плещи глупости, защото аз лично си бях направил помпата да се изключва.
Едва ли на лекарката й трябва да знае устройството на мазилната система на автомобила за да го ползва - достатъчно е да сменя маслото на време, да следи нивото и да спира, ако лампата за маслото свти в движение.
Публикувано: 10 юли 2008 22:05
от dsuzunov
Едва ли на лекарката й трябва да знае устройството на мазилната система на автомобила за да го ползва
Не и трябва,наистина,но когато същата тази "лекарка" започне да използва чисто технически термини "за щяло и за нещяло",демонстрирайки псевдопознаване на автомобила....
И в следващия момент забие един от онези въпроси от типа ТЪПИ...как да реагираш тогава...
Ако сте забелязали,аз не коментирам неща свързани с Интернет и компютрите.Не са ми ясни и затова си "знам гьола"
Публикувано: 10 юли 2008 22:49
от Vesko1
dsuzunov написа:
офф:Ако сте забелязали,аз не коментирам неща свързани с Интернет и компютрите.Не са ми ясни и затова си "знам гьола"
Аз затова те уважавам Узунов,щото не те е срам да си признаеш къде не си в час!НО...относно автомобилите ..виждам ,че на доста хора помагаш и там си "навътре с материала"...затова също те уважавам ,че не се скъпиш на обяснения относно даден проблем ,снимаш,качваш снимков материал,който подпомага темата,...вообще стараеш се да подпомагаш колегите с инфо.Ех ако всички съфорумци бяха като теб!
А относно темата ще ви задам само една гатанка:
По какво си приличат старата жена и старата кола!!!!!
отговор