Страница 1 от 1

Последствия за двигателя от безхаберията на водача

Публикувано: 26 апр 2012 21:42
от miroki
Аварията, какво общо има с антифриза, че нещо ми бяга? Или има и пробив някъде от прогнил материал, и прегряване?
(Да не казвам, че е време в което и вода да се сложи няма да замръзне.)
А и блокирал двигател ок, ремъкът се къса ок, точно да предпази уж. вала и клапаните.
Обаче и те заминали.
Не хванах логиката, да ме извините.


Съобщение от модератор:
Темата е отделена от темата "Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея", тъй като последната се намира в раздела за търговски обяви и реклами. Въпросите на miroki са в отговор на поста на autokorea от 26.04.2012год.
Izparitel

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 26 апр 2012 22:06
от Izparitel
miroki написа:А и блокирал двигател ок, ремъкът се къса ок, точно да предпази уж. вала и клапаните.
Обаче и те заминали.
Как точно при скъсването си ангренажния ремък предпазва клапаните и буталата?

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 26 апр 2012 22:13
от miroki
Ами нали това е единственото предимнство пред веригата, да се скъса и не се смелят буталата и клапаните.
Плюс това, ако блокира двигателят (буталата), кой върти вала?
Както писах не разбрах сценарият, съжалявам.

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 26 апр 2012 22:20
от Izparitel
При мен след скъсан ремък са се срещали клапани и бутала. Със служебни автомобили сме имали същите изпълнения - проверено повече от 20 пъти, резултата беше същия.
Има двигатели, които са със защита срещу удар на клапани в бутала, но тя не идва от ремъка.

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 27 апр 2012 09:27
от miroki
Е ти говориш просто за скъсан ремък (там се касае за ролки, помпа и ремък), а не блокирал двигател.
При скъсан е повече от ясно какво ще стане ако се допират.
Или да попитам по друг начин, ако ми блокират буталата поради липса на масло, кой ще скъса ремъкът?

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 27 апр 2012 11:02
от todortv
miroki написа: Или да попитам по друг начин, ако ми блокират буталата поради липса на масло, кой ще скъса ремъкът?
Поправете ме ,ако греша,но буталата блокират, обикновено от прегряване.Ако липсва масло би трябвало първо затегнат лагерите на коляновия вал и ремъка остава цял.Ако все пак има някакво количество масло за смазване на лагерите на
кол.вал,и това количество е недостатъчно за смазване на разпр.вал,то той блокира и тогава ремъка се къса.Ако технологично разстоянието между отворен клапан и бутало в ГМТ е по-голямо удар няма и това е само при някои мотори.

Ремъка съпоставен с веригата по никакъв начин не предпазва от възможност за удар на бутала и клапани.

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 27 апр 2012 12:11
от miroki
Да, тук говорим за блокирал разпределителен вал примерно.
Да тогава се къса ремъкът той е точно за това, да предпази от по-сериозно завъртане. Така е не пази клапаните.
Иначе ако изходната точка беше прегряване то вече е бутала и примерно пробив при антифриз, но пък няма ремък.
За това казах, че ми се объркаха нещата и не разбрах какво е положението.
вече се изясни малко. Вероятно имаме 2 аварии заедно.

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 27 апр 2012 13:22
от autokorea
В случая е завлякъл разпределителния вал от липса на мазане, в двигатела имаше 700 гр. масло, пораженията на водните канали на главата са настъпили в рамките на 4 месеца и 14 000км??? Едното няма общо с другото, а единственото що-годе разумно обяснение за язвите които се виждат е антифриза от 2лв. за литър концентрат. Самата глава е втора ръка от Матиз и беше в идеално състояние когато клиента я донесе.
Колата е такси, кара я арендаджия, Спарка няма датчик за температура, двигателя е прегряван, не са сменяни сегменти въпреки че харчи масло като за световно, открихме и че, радиатора сълзи, след скъсването на ремъка са правени многократни опити опити за палене с дърпане, буталата имат засеци за защита, но срещу вандализма нищо не помага. :c37

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 27 апр 2012 13:52
от miroki
Ужас.
А какъв е антифриза, да се пазим хубаво е да се покаже марката, то може да ни го продадат и за 5 и 10 лева, цената не е ориентир в нашата страна.

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 27 апр 2012 14:53
от autokorea
Антифриза е неизвестна марка, купуван от ул. Симеон :devil:

Re: Автосервиз и магазини за авточасти Аутокорея

Публикувано: 28 апр 2012 10:34
от Izparitel
autokorea написа: Спарка няма датчик за температура, двигателя е прегряван...
Не мога да разбера що за икономия е направил производителя - спестил е един датчик, един стрелкови индикатор и два метра кабел, а в резултат дори съвестен водач няма да може да разбере, че е възникнал проблем и колата прегрява.
Офтопик:
Естествено срещу безхаберие нищо не помага, но целевата група на този автомобил да не са били блондинките?

Re: Последствия за двигателя от безхаберията на водача

Публикувано: 28 апр 2012 16:41
от slowtraveler
Не може да няма температурен датчик с 'аларма' за висока температура....
На времето голфа ми нямаше стрелка, но имаше жълт и червен светодиод - ниска и висока температура...
Сега Тойота ползва тая система на Версото - синя лампа докато не е загряла колата, и червена - прегряване...
Късане на ремък при съвременните автомобили почти винаги означава удар на клапан в бутало и съответните поражения - криви клапани, счупени бутала, скъсани разпределителни валове и/или кобилици...
Затова и напоследък започнаха да се връщат към верига - там е доста по-безопасно -веригата държи тайминга на клапаните в поносими граници дори и при по-сериозно завлачване на някой лагер...