Смяна на колело.
Публикувано: 11 апр 2012 22:37
Ще споделя случка, която може би касае и притежателите на каптиви с двойно предаване.
Понеже един от вентилите на предно колело почна да ми изпуска и заварих колата си полегнала на джанта тази сутрин. Реших да я напомпя, но това съм АЗ - помпата се счупи! Тръгнах да слагам резервното колело и вдигнах колата на крик. Беше паркирана под неосезаемо лек наклон напред. Развих болтовете и в момента, в който дърпах джантата да се отлепи и колата тръгна напред, със сетни сили я удържах да падне плавно...
Не бях дръпнал ръчната спирачка, а беше на скорост само, защото разчитах, че 4-те колела ще държат, но не би... Чист късмет ми спаси ръцете, защото спирачния диск бе от големите за модела (288мм) и легна на основата на джантата, която остана права (колата падна с 2-3 см). Наместих крика отново, прекръстих се (образно казано) и смених колелото. После разбрах, че при двойното предаване с освободени диференциали не може такива аматьорски изпълнения...
Понеже един от вентилите на предно колело почна да ми изпуска и заварих колата си полегнала на джанта тази сутрин. Реших да я напомпя, но това съм АЗ - помпата се счупи! Тръгнах да слагам резервното колело и вдигнах колата на крик. Беше паркирана под неосезаемо лек наклон напред. Развих болтовете и в момента, в който дърпах джантата да се отлепи и колата тръгна напред, със сетни сили я удържах да падне плавно...
Не бях дръпнал ръчната спирачка, а беше на скорост само, защото разчитах, че 4-те колела ще държат, но не би... Чист късмет ми спаси ръцете, защото спирачния диск бе от големите за модела (288мм) и легна на основата на джантата, която остана права (колата падна с 2-3 см). Наместих крика отново, прекръстих се (образно казано) и смених колелото. После разбрах, че при двойното предаване с освободени диференциали не може такива аматьорски изпълнения...