Страница 1 от 1

Смяна на колело.

Публикувано: 11 апр 2012 22:37
от ogi
Ще споделя случка, която може би касае и притежателите на каптиви с двойно предаване.
Понеже един от вентилите на предно колело почна да ми изпуска и заварих колата си полегнала на джанта тази сутрин. Реших да я напомпя, но това съм АЗ - помпата се счупи! Тръгнах да слагам резервното колело и вдигнах колата на крик. Беше паркирана под неосезаемо лек наклон напред. Развих болтовете и в момента, в който дърпах джантата да се отлепи и колата тръгна напред, със сетни сили я удържах да падне плавно... :tmi:
Не бях дръпнал ръчната спирачка, а беше на скорост само, защото разчитах, че 4-те колела ще държат, но не би... Чист късмет ми спаси ръцете, защото спирачния диск бе от големите за модела (288мм) и легна на основата на джантата, която остана права (колата падна с 2-3 см). Наместих крика отново, прекръстих се (образно казано) и смених колелото. После разбрах, че при двойното предаване с освободени диференциали не може такива аматьорски изпълнения...

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

Публикувано: 12 апр 2012 09:06
от Izparitel
Важното е, че няма тежки последици! По принцип не е зле човек да внимава и без колата му да е 4х4.
И аз навремето не можех да разчитам на спирачен ефект от двутактовия двигател та може би малко се презастраховам. При смяна на гума задължително натягам ръчна спирачка и блокирам някое от колелата с клин, камък, тухла, дърво или каквото дойде. Максималното възможно време под повдигнатия праг се намира 5-тата гума. И при мен повода да започна да внимавам толкова беше опита на Трабанта да "тръгне" и да падне от крика.

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

Публикувано: 12 апр 2012 10:02
от stinbg
Е то и само с предно предаване да си след като едното колело е свободно диференциала си превърта и пак е "свободна" колата, въпреки че е на скорост (когато сменяш предно колело и съответно за задно предаване - задно колело).

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

Публикувано: 12 апр 2012 10:07
от dsuzunov
От край време си има неписани правила, важещи при повдигане с крик.
Задължително подсигуряване с резервната гума, подпиране на противоположното по диагонал колело итн.
Офтопик:
По този повод, вчера ходих до едно близко до Пловдив село. Тракторист на Т-150, със закачена дискова фреза отзад, по време на фрезоването слиза от машината, оставя я да върви бавно за да отиде по малка нужда. При последвалият опит да се качи в трактора, се подхлъзва и попада под фрезата. Последствията са ужасяващи!!!

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

Публикувано: 12 апр 2012 10:44
от ogi
Ами тя простотията по хората ходи... Добър урок си направих. Аз си мислех, че колелата са блокирани от мотора и всичко е ок, ама нещо логиката ми не излезе вярна.

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

Публикувано: 17 апр 2012 15:38
от dsuzunov
Днес свалях предно колело заради тропане (което, така и не отстраних, но това е друга тема).
Качвам снимки за начините на подсигуряване при повдигане на крик.
Аз имам две стойки за подпиране, купувал съм ги преди две години от "Практикер" за 34 лв, комплекта и ми са много удобни.
Имам и пластмасов клин за блокиране на гума против завъртане.
Ето ги:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение