Смяна на колело.

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Смяна на колело.

#1 Непрочетено мнение от ogi » 11 апр 2012 22:37

Ще споделя случка, която може би касае и притежателите на каптиви с двойно предаване.
Понеже един от вентилите на предно колело почна да ми изпуска и заварих колата си полегнала на джанта тази сутрин. Реших да я напомпя, но това съм АЗ - помпата се счупи! Тръгнах да слагам резервното колело и вдигнах колата на крик. Беше паркирана под неосезаемо лек наклон напред. Развих болтовете и в момента, в който дърпах джантата да се отлепи и колата тръгна напред, със сетни сили я удържах да падне плавно... :tmi:
Не бях дръпнал ръчната спирачка, а беше на скорост само, защото разчитах, че 4-те колела ще държат, но не би... Чист късмет ми спаси ръцете, защото спирачния диск бе от големите за модела (288мм) и легна на основата на джантата, която остана права (колата падна с 2-3 см). Наместих крика отново, прекръстих се (образно казано) и смених колелото. После разбрах, че при двойното предаване с освободени диференциали не може такива аматьорски изпълнения...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

#2 Непрочетено мнение от Izparitel » 12 апр 2012 09:06

Важното е, че няма тежки последици! По принцип не е зле човек да внимава и без колата му да е 4х4.
И аз навремето не можех да разчитам на спирачен ефект от двутактовия двигател та може би малко се презастраховам. При смяна на гума задължително натягам ръчна спирачка и блокирам някое от колелата с клин, камък, тухла, дърво или каквото дойде. Максималното възможно време под повдигнатия праг се намира 5-тата гума. И при мен повода да започна да внимавам толкова беше опита на Трабанта да "тръгне" и да падне от крика.

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

#3 Непрочетено мнение от stinbg » 12 апр 2012 10:02

Е то и само с предно предаване да си след като едното колело е свободно диференциала си превърта и пак е "свободна" колата, въпреки че е на скорост (когато сменяш предно колело и съответно за задно предаване - задно колело).
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

#4 Непрочетено мнение от dsuzunov » 12 апр 2012 10:07

От край време си има неписани правила, важещи при повдигане с крик.
Задължително подсигуряване с резервната гума, подпиране на противоположното по диагонал колело итн.
Офтопик:
По този повод, вчера ходих до едно близко до Пловдив село. Тракторист на Т-150, със закачена дискова фреза отзад, по време на фрезоването слиза от машината, оставя я да върви бавно за да отиде по малка нужда. При последвалият опит да се качи в трактора, се подхлъзва и попада под фрезата. Последствията са ужасяващи!!!
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

#5 Непрочетено мнение от ogi » 12 апр 2012 10:44

Ами тя простотията по хората ходи... Добър урок си направих. Аз си мислех, че колелата са блокирани от мотора и всичко е ок, ама нещо логиката ми не излезе вярна.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Смяна на колело при двойно предаване.

#6 Непрочетено мнение от dsuzunov » 17 апр 2012 15:38

Днес свалях предно колело заради тропане (което, така и не отстраних, но това е друга тема).
Качвам снимки за начините на подсигуряване при повдигане на крик.
Аз имам две стойки за подпиране, купувал съм ги преди две години от "Практикер" за 34 лв, комплекта и ми са много удобни.
Имам и пластмасов клин за блокиране на гума против завъртане.
Ето ги:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”