Ще споделя случка, която може би касае и притежателите на каптиви с двойно предаване.
Понеже един от вентилите на предно колело почна да ми изпуска и заварих колата си полегнала на джанта тази сутрин. Реших да я напомпя, но това съм АЗ - помпата се счупи! Тръгнах да слагам резервното колело и вдигнах колата на крик. Беше паркирана под неосезаемо лек наклон напред. Развих болтовете и в момента, в който дърпах джантата да се отлепи и колата тръгна напред, със сетни сили я удържах да падне плавно...
Не бях дръпнал ръчната спирачка, а беше на скорост само, защото разчитах, че 4-те колела ще държат, но не би... Чист късмет ми спаси ръцете, защото спирачния диск бе от големите за модела (288мм) и легна на основата на джантата, която остана права (колата падна с 2-3 см). Наместих крика отново, прекръстих се (образно казано) и смених колелото. После разбрах, че при двойното предаване с освободени диференциали не може такива аматьорски изпълнения...
Смяна на колело.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Смяна на колело при двойно предаване.
Важното е, че няма тежки последици! По принцип не е зле човек да внимава и без колата му да е 4х4.
И аз навремето не можех да разчитам на спирачен ефект от двутактовия двигател та може би малко се презастраховам. При смяна на гума задължително натягам ръчна спирачка и блокирам някое от колелата с клин, камък, тухла, дърво или каквото дойде. Максималното възможно време под повдигнатия праг се намира 5-тата гума. И при мен повода да започна да внимавам толкова беше опита на Трабанта да "тръгне" и да падне от крика.
И аз навремето не можех да разчитам на спирачен ефект от двутактовия двигател та може би малко се презастраховам. При смяна на гума задължително натягам ръчна спирачка и блокирам някое от колелата с клин, камък, тухла, дърво или каквото дойде. Максималното възможно време под повдигнатия праг се намира 5-тата гума. И при мен повода да започна да внимавам толкова беше опита на Трабанта да "тръгне" и да падне от крика.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Смяна на колело при двойно предаване.
Е то и само с предно предаване да си след като едното колело е свободно диференциала си превърта и пак е "свободна" колата, въпреки че е на скорост (когато сменяш предно колело и съответно за задно предаване - задно колело).
Life's a journey, not a destination
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Смяна на колело при двойно предаване.
От край време си има неписани правила, важещи при повдигане с крик.
Задължително подсигуряване с резервната гума, подпиране на противоположното по диагонал колело итн.
Задължително подсигуряване с резервната гума, подпиране на противоположното по диагонал колело итн.
Офтопик:
Re: Смяна на колело при двойно предаване.
Ами тя простотията по хората ходи... Добър урок си направих. Аз си мислех, че колелата са блокирани от мотора и всичко е ок, ама нещо логиката ми не излезе вярна.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Смяна на колело при двойно предаване.
Днес свалях предно колело заради тропане (което, така и не отстраних, но това е друга тема).
Качвам снимки за начините на подсигуряване при повдигане на крик.
Аз имам две стойки за подпиране, купувал съм ги преди две години от "Практикер" за 34 лв, комплекта и ми са много удобни.
Имам и пластмасов клин за блокиране на гума против завъртане.
Ето ги:
Качвам снимки за начините на подсигуряване при повдигане на крик.
Аз имам две стойки за подпиране, купувал съм ги преди две години от "Практикер" за 34 лв, комплекта и ми са много удобни.
Имам и пластмасов клин за блокиране на гума против завъртане.
Ето ги: