Една история с нафта.

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Една история с нафта.

#1 Непрочетено мнение от ogi » 02 апр 2012 22:02

Тия дни реших да си празнувам РД-то на спокойствие на едно тихо и красиво място. Всичко хубаво свърши първата вечер... после заваля "червен" сняг - носа си не можеше да подаде човек навън - студ, вятър, снеговалеж, гледах 3 дни ТВ в хотелчето /поне бе приятно вътре и имаше Discovery & National Geographic - това ми стига да седя мирен/.

(Ако някой се чуди от къде дойде снега в Сф на 1-ви Април - облака си го носих с мен).
Изображение

...та така, на третия ден тръгнахме да си тръгваме и дойде черешката на сладоледа. Снощи се заиграх и го описах като разказче:

=========================
Понеже реших с приятелката да идем за РД-то ми нейде надалеч и в нищото на спокойствие, та в Копривщица.
Изображение
След първоначалния захлас по тишината и спокойствието първата вечер, като се почна една зима, то сняг валя, ветрове духаха, то чудо - не можеш да си подадеш носа навън, добре че поне хубаво готвеха в механата долу...и така 2 дни лежерно и картина от прозореца.

Изображение

Истинския карък дойде като натоварих багажа на третия ден - днес - колата я бях спрял под силен наклон - задницата ниско, предницата високо, тръгнах да паля - изкашля и до там! Това в 10:00 сутринта.

Дигам капака, махам иначе така красивите внушителни пластмасови капаци "AUDI V6" и гледам - прозрачната тръбичка за входяща нафта към ГНП - празна! Веднага си казах - о, НЕ, небеса, НЕЕЕ!!! Точно това си пожелах да не ми се случи втори път, след като смених нафтовата помпа с познат майстор в Плд и цял ден се мъчихме да обезвъздушим и запалим това прасе. Направих още няколко нещастни опита и забелязах, че тръбичката леко се пълни, ама нищожно малко откъм броя опити за въртене. Почна да ми става жал за стартера, акумулатора и най-вече ГНП, чийто ремонт е колкото друга стара кола, а от това въртене на сухо се скапва. Беше ми вече ясно, че колата има проблем с клапанчето на обратната нафта и сега наклона е решил обстоятелствата. Разместихме коли в тясното дворче на баира, та колата да иде назад на по-малък наклон (освен на самоход тази кола нямаше как да излезе повече никога от това дворче в нищото - уличката от която се влиза в къщата е все едно от стария град в пловдив и с 2 маневри влязох вътре, настилката е камък, а наклона бе абсолютно невъзможен за бутане от цяла бригада, вече имам опит с 4 мъже как не можахме да накараме колата да качи подход към гараж, без видим наклон - 1800кг -празна, 2-но предаване, постоянно зацепено).

- първия час я карах на надежда - въртях и въртях и въртях...3 серии по 10-на секунди и ходя да гледам нивото на нафтата в тръбичката - нищожен прогрес, а като знам, че там въздух не трябва да се вижда, а тепърва после да излиза от дюзите...

- втория час стана ясно, че ще има клане&цапаница - страх ме беше да откачам тръбичките от нафтовия филтър, защото предния път си спомням как като откачих тази за входяща нафта откъм резервоара и мигновено там нафтата потъна надолу в небитието и понеже помпата в резервоара не прави налягане, а само прехвърля нафта от едно място на друго (не знам топли ли я там, или заради куатрото резервоара е като дисаги, та прехвърля от едната половина на другата), та ме достраша да вадя тази тръбичка, че тогава бе едно смукане, едно пиене, едни наздравици с тая нафта....все едно точиш бензин от москвич бе процедурата. Филтъра (за щастие под капака) има 4 тръбички и 1 клапан - който е основен обвиняем. Чудих се да извадя тръбичката между филтъра и ГНП, макар, че там ме бе страх от всякакви намеси, защото всяка прашинка може да бъде фатална. Преди това реших да пробвам вариант с обезвъздушаване в текущото състояние, първо развих една дюза, но от там грам нафта не изхвърляше, след консултации по телефона развих всички дюзи, без една, че за нея се маха тръбата на интеркулера, защото така не бил излизал въздуха. Така прекарах 2 часа - развиване дюзи - въртене, завиване дюзи - опит - нищо! В прозрачната тръбичка имаше огромен балон въздух.

- третия час вече бях омазан с масло и нафта по дънките и ризата, бях ядосан и решителен и извадих маркуча след филтъра към ГНП, пък каквото ще да става. Извадих останалите ми в куфарчето от предишни опити маркучи, спринцовка, уплътнители за маркуч отворих капачката на резервоара и дръпнах малко гориво, като си глътнах за първи път подобаващо нафта. Вече имах помощници, без грам понятие от коли и ремонти (не, че аз имам, ама неволяяя). та поне имах хора да държат маркучи, да въртят стартера, или да гледат разхлабените дюзи, което не е малко. Напълних нафтовия филтър през пробката му (беше пълен), изкарах видимия балон въздух от тръбата към ГНП, вкарах друга тръбичка към изхода на филтъра към ГНП и изсмуках, да видя дали иде нафта, всичко ОК, бързо изплювайки нафтата в устата вързах всички тръби обратно с минимална загуба и развих пак дюзите да изкара въздуха и въртене - на третата серия се опита да запали изкашля и край! Има надежда! Повъртях, повъртях докато увяхна споменатата надежда... Отидох да пия една бира в механата на 3 метра от колата, където вече си имах фенове - новопристигнала групичка за почивка, която си поръчваше следобеден обяд, аз не бях ял от вчера, ама не и не чувствах глад... Тук момента вече беше много сериозен и подтискащ - следобеда си отива, мрънкащото създание, трябваше да му се намери начин да се прибере в Сф и така уговорих 2 коли - една нея да закара, една за мен да ми помага познат и нещата почнаха да стават много сериозни, а резултата не се виждаше никакъв, почнаха да ми се въртят сериозни сцени с пътна помощ, макар, че не знаех как точно тя щеше да стигне до колата да я качи, нито как може колата да се добута през стръмните криви каменни улички до пътя...

- на петия час докато си допивах бирата размишлявайки дълбоко с най-унилата възможна физиономия (за пред половинката) реших да пробвам друга схема, помолих управитела на хотела да идем до най-близката бензиностанция наоколо, да напълним бутилка с нафта, защото вече се бях напил и намокрил с такава и реших да имам повечко. Напълнихме 1 литър нафта в бутилка и се върнах при кочината. Запалих поредна цигара, след като по принцип не пуша и допих остатъка от бутилка бира, да замажа оригването на нафта. Почнах да гледам най-расовата кола на паркинга, докато другите нерасови коли палеха, тръгваха и я заобикаляха. Чудих се какъв ли е проблема. Преди 2 дни си бях продал кабела за диагностика и нямах под ръка да видя какво е записано в компютъра на колата. Таблото на колата пропищяваше на умряло и на дисплея се изписаха всевъзможни глупости, само да леят паника допълнително - светна първо малсльонка - проверих маслото - изрядно, бистро, в ниво, после светва няколко пъти, че няма гориво (откъде го измисли!), резервоара бе почти догоре, в един момент и стрелката на гориво почна да показва ниско и му повярвах, та се изложих да питам собственика на хотелчето дали има вероятност да ми е източено горивото. Тъпа работа! Момента на отчаяние приключи и почнах нова серия опити - вързах тръбичка към входа на ГНП, налях нафта със спринцовка и изправих системата нагоре, да видя как балончета тръгват, обезпокоителното бе обаче, че нафтата при изправяне на системата потъва надолу - демек идеята ми, че клапана за обратна нафта е блокирал отворен, може би се оказа истина. Нямаше как да изолирам клапана, или да го оправя на момента, затова продължих да лея нафта в тръбичката и да бутам нагоре мехурите въздух със стискане на тръбичката и накрая с балетно движение вкарах тръбичката в бутилката с нафта, отвих всички дюзи към цилиндрите за пореден път, извиках приятелката (че нямаше хора наблизо да помагат) за да завърти стартера, което отне 10-минутен инструктаж - да се натисне левия педал и да се завъти ключа до откат. Пусто му напрежение, забравих да освободя от скорост преди това, а моя помощник забрави първата част от инструктажа. Мина без жертви и бутилката не се обърна...много.

Серия от 3 въртенета и виждах как тръгна нафта покрай дюзите (то и преди го видях това ама...). Вече няма балони с въздух, маркуча е плътно в бутилката, ще въртя до стопяване! Малко преди стопяването на стартера, двигателя вдигна обороти и не щеш ли запали с оня звук на 6 бутала, всъщност в този момент може и да са били по-малко. Пали, гасна, пали, гасна 2-3 пъти и накрая задържа, но без да реагира на педала на газта, след 10 секунди изгасна. На 6-тия опит задържа запален без да изгасне веднага и почна да реагира на педала, потънах в облак черен дим и се давех в изгорели газове, но имаше оптимизъм и възторг в цялата работа. В това време видях през процепа на долния ръб на предния капак как бутилката е изпразнена наполовина. Ебаси змея - как глътна над половин литър гориво!

Бутилката бе на изпразване, а колата бе работила на място 5 мин спокойно и даваше да я форсирам. Реших да рискувам и да скача тръбичките обратно. Спрях мотора с недоверие, извадих тръбата от бутилката, докато се изтичаше от нея нафтата разхлабих в другия край стяжката към оригиналната тръба и веднага я боднах във филтъра. Без да чакам много - контакт, подгрев, старт и форсирах, загасна, пак въртях, въртях и след 10 секунди запали завинаги! Излязох и гледах как бягат балончета въздух по тръбичката към ГНП, но двигателя работеше без да му пука. Звъннах на 2-мата с коли, които трябваше да идват да се връщат и натоварих багажа отново.
По пътя нямаше никакви проблеми, давах газ яко 3.5-4к оборота, да прогоня въздуха, колата си се движеше все едно никога не е било нищо...

Ето как няколко мехурчета въздух могат да ви провалят празненството... Добре, че участвах в процеса на смяна на ГНП, че иначе грам нямаше да се сетя какво да правя, щеше да ми коства стотици левове и много повече нерви. Предполагам заради такива истории хората бягат от дизела...

---------------------------------------------------



Пущината, докато замисля плана 2 дни по-рано:
Изображение
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Една история с нафта.

#2 Непрочетено мнение от dsuzunov » 02 апр 2012 22:19

Пейчев, готов си за тираджия и то на руски влекач!!!
След тези премеждия и приказката за неволята, няма дизел де да ти се опре!
А иначе, в Копривщица е прекрасно, но без тези ядове с времето и колата.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Една история с нафта.

#3 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 апр 2012 22:34

:ches: Като чета - браво на теб за находчивостта в случая и браво на акумулатора, че е издържал. Предполагам, че, ако пак отидеш в този хотел ще оставиш колата с двигателя в ниското и задницата нависоко.
Въпреки, че до тогава може би вече ще си сменил клапана. ;)

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Една история с нафта.

#4 Непрочетено мнение от ogi » 02 апр 2012 23:11

Ами да, винаги съм искал да съм от карачите само, без много да се задълбочавам, ама все искам и лично да се занимавам с нещата и те да са ми ясни, също и максимално тънко да мина, така че опита ми с ремонта на ГНП, когато трябваше да се разглоби половината кола, (която е доста сложна) ми даде голям тласък в познанието на тия печки... Сега само ме питайте за центровка на ГНП, жалко че няма много дизели във форума ;)

ЕДНА ОДИСЕЯ

Народа го е казал много просто: имаш брада - трябва и гребенче... :sweat:

ПС ...а и винаги съм искал колата ми да е в безупречно състояние, иде ми отвътре, тая за съжаление ми отнема доста сериозен ресурс и запознаване - хардуер§софтуер, но ще бъде такава!
Няма значение марката и модела, важно е отношението :)
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

emil nikov
Напреднал
Напреднал
Мнения: 417
Регистриран: 30 юли 2010 22:32
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Re: Една история с нафта.

#5 Непрочетено мнение от emil nikov » 02 апр 2012 23:27

Tова си е цяла сага! Първо оправянето на дизела, след това - описанието във форума.

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Една история с нафта.

#6 Непрочетено мнение от авео » 03 апр 2012 02:25

Изнервящ край за една почивка с добър повод. Никога не оставай с тази кола на пусти и отдалечени места. Дръж телефона винаги зареден.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Една история с нафта.

#7 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 апр 2012 08:03

Оги, това бе една от причините на времето да се откажа от дизелите....
Ако някога си взема дизел - ще е нов от магазина или максумум на 1г - докато тръбички и всичко му е ОК.
Остарее ли малко - ей такива дребни проблеми започват да ти изкарват нервите....
Като съвет - ако ти прави такъв номер, вземи си подкачваща механична помпа (онея балони)... Не знам дали ги има по бензиностанциите, но в яхтените магазини ги има 100% - така се подкачва гориво към извънбордовите двигатели, защото там често откачаш вътрешния резервоар...
Става въпрос за това:
Изображение

Можеш да си направиш 'авариен комплект' - два куплунга от двете страни, които да могат да се щракнат в участъка след филтъра. Щракваш, помпиш докато продухаш системата (няма нужда въобще да въртиш стартер). И като продухаш системата - въртиш...
Ако си на зор - можеш да караш и без да демонтираш помпичката (виждал съм го закрепен на калника на някои автомобили), но от пожарна гледна точка е добре след като си решиш проблема - да я демонтираш...
Допълнителната помпа е за изтегляне горивото от двете дисаги и е заради 4х4... По средата заради диференциала и кардана има повдигнат участък на резервоара.
На кашкая е същата работа, само че е решено с една помпа. Просто от стандартната помпа излиза допълнително маркуче и кабел, които отиват да смучат и мерят нивото в другата 'дисага'...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Една история с нафта.

#8 Непрочетено мнение от ogi » 03 апр 2012 09:23

Още вчера си купих ръчна помпа за нафта за Рено ;) Тъкмо се снабдих и с клапан, но се оказа менте, защото на тестовете с вода пропуска двупосочно и ще трябва да го връщам, добре че го пробвах, преди монтажа :^)

За допълнителната помпа в резервоара се усетих, че е такова предназначението й при ремонта на ГНП, когато видях, че бръмчи, а нищо не идва към филтъра. Цялата циркулация на гориво в тази кола се осъществява от ГНП-то само.

Ами какво да се прави, набутах се със стар дизел, сега ще се уча на него, пък ще видим колко още уроци ще има...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Една история с нафта.

#9 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 апр 2012 09:44

Оги, да не те плаша, но проблема не ти е само клапанчето...
Сигурно имаш някъде пропуск по маркучетата, откъдето ти е взело въздух...

П.С. на БМВ отказа на ел-помпата води до ефекта, че имаш половин резервоар (и по горивомер и реално), а колата остава без гориво, защото е изсмукала и осушила едната 'дисага' :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Една история с нафта.

#10 Непрочетено мнение от stinbg » 03 апр 2012 09:54

Има логика в написаното от колегата - нафтата няма да избяга, ако няма откъде да влезе въздух да я замести, а до вакум трудно би се стигнало.
А за разделените резервоари се чудя за явлението "скачени съдове" не са ли чували великите фирми?
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Една история с нафта.

#11 Непрочетено мнение от ogi » 03 апр 2012 09:56

Да, имам предвид, че не е задължително да е от клапанчето и всякакви варианти ми се въртят, но все пак трябва да почна от него, но преди всичко трябва да минимизирам сухото въртене и да сложа помпичката.

ПС логиката за клапанчето е следната: тръбичката за обратна нафта е над нивото на течност в резервоара, когато спре да работи ГНП, нафтата тръгва да се връща в резервоара в обратна посока /при неработещ клапан/ и все едно имаме маркуч, на който единия край е потопен в леген а другия над нивото на течността в легена, съответно от другия край тръгва въздух, който стига до ГНП и дори го подминава. Точно там става проблема,защото тъпата помпа не захапе ли течност - грам не дърпа и трябва принудително подаване, после и обезвъздушаване с развиване на дюзите.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Една история с нафта.

#12 Непрочетено мнение от The Stig » 03 апр 2012 12:12

Ехх, ако беше с Нубирата нямаше да имаш такива грижи... :)
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Една история с нафта.

#13 Непрочетено мнение от ogi » 03 апр 2012 12:33

The Stig написа:Ехх, ако беше с Нубирата нямаше да имаш такива грижи... :)
Напротив - пак щеше да вали сняг :)
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Vesko1
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 2325
Регистриран: 28 авг 2007 22:42
МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
От: Кърджали
Контакти:

Re: Една история с нафта.

#14 Непрочетено мнение от Vesko1 » 03 апр 2012 16:08

Голям филм Оги,важното е че края е бил щастлив.А относно това дали ще е нубира или ауди...то като има нещо да стане на карък...си става.Дано повече да не ти се случват такива перипетии.

Потребителски аватар
kambero
Нов
Нов
Мнения: 68
Регистриран: 04 окт 2008 22:59
Skype: kambero84
МПС: chevrolet lacetti

Re: Една история с нафта.

#15 Непрочетено мнение от kambero » 07 апр 2012 06:32

Оги погледнато от към хубавата страна, това преживяване 6те го помниш далго евреме и някой ден може и да се усмихваш като се сетиш. А за начина по който ни го описа и сподели савсем искрено евала. Приеми го като комплимент, защото в събота в 6:00 сутринта твоята случка се оказа най-доброто ми четиво и някакси ме развесели.

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”