Страница 5 от 9

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 09 фев 2012 21:04
от miroki
:y:
Почивните дни ще пробвам.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 09 фев 2012 21:25
от todortv
miroki написа:...Около 14,5 волта зареждаше и на обороти и на леко форсиран двигател.......
Ако и през лятото е зареждан над 14-14.2 мисля,че вече е "изсъхнал" и затова имаш проблеми и сега търсиш утечката.


П.П В зависимост каква е алармата,консумацията в покой варира от 0.03 - 0.09А.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 09 фев 2012 22:58
от slowtraveler
Над 50мА не заверяват гаранция на нов акумулатор....

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 09 фев 2012 23:05
от Izparitel
До сега не са ми замервали утечката на колата при нов акумулатор.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 10 фев 2012 19:10
от miroki
todortv написа:
miroki написа:...Около 14,5 волта зареждаше и на обороти и на леко форсиран двигател.......
Ако и през лятото е зареждан над 14-14.2 мисля,че вече е "изсъхнал" и затова имаш проблеми и сега търсиш утечката.


П.П В зависимост каква е алармата,консумацията в покой варира от 0.03 - 0.09А.
Нещо не те разбрах. лятото 13,5 ли трябва да зарежда?
Писах, че динамото дава 14,5 волта, което е нормално, както и вие писахте е нормално. Остава да замеря с включени ел.уреди как е.
Мерих предната седмица. Лятото не знам колко е зареждал.
Акумулатора е Искра на 2 години.
Има си течност. Веднъж съм го свалял до сега преди 2 седмици за зареждане и за първи път долях малко дестилирана вода, че не виждах да опират във водата (киселината) крачетата (маркерите), но със сигурност нямаше сухи клетки - беше над сантиметър от клетките (почти до маркера). Лятото също съм го гледал, че пътувах на по 1200 км пробези и си е важно.
Утре дано е добро времето да меря утечките.
Но самият факт, че в този кучи студ колата върти и пали без проблем всяка сутрин, си мисля, че акумулатора държи още.
Днес направих проба покарах малко повече да видя кога ще отвори термостата и след известно време стрелката се заседя на 2 та мм под средната черта при доста каране. Покарах още около 5 км. Накрая видях (като паркирах), че още не беше отворил.
Оказва се, че парното успява да поддържа при -10 градуса на вън и влизащ въздух отвън, колата в работна температура. :D (може за малко да е отворил термостата, ако съм натиснал някъде повече, но беше успял да изстине пред блока като спрях.)

Мен са ми мерили, колко зарежда, но дали и за утечки, те си знаят. Но на този и да са мерили преди 2 години си е преди 2 години, аз миналата нямах проблем.
Ще разбера утре :)
Поздрави.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 10 фев 2012 19:30
от todortv
miroki написа:Нещо не те разбрах. лятото 13,5 ли трябва да зарежда?
По принцип 14,5 е нормално,но на ръба,защото не се знае с какъв уред е правено ИЗмерването.
По правило трябва да е 13,8-14.2 V.Над тези стойности,особено през лятото започва кипене,но
щом е пълен е добре.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 11 фев 2012 13:37
от todortv
Много съм доволен от това защитно фолио.Има уши,които се защипват с вратите.
На сутринта стъклото и чистачките чисти.Купих го от Лидъл за 4-5 лв.

Изображение

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 11 фев 2012 13:49
от miroki
Много полезно.
Аз го ползвах, срещу слънце отвътре :)
И се чудех защо 19 ката имаше уши при прозорците и разбрах, че е за захващане на точно това.
Иначе в голям студ и валежи не залепва ли?
Мен ме достраша да сложа да не се наложи да стържа и него :)
По онова време някои си слагаха един чувал под чистачките :)

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 11 фев 2012 15:31
от todortv
Не е замръзвало досега.Снега не залепва по него.Понякога леко залепва само окантовката -не знам термина.
Едно леко изтръскване и го прибирам.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 11 фев 2012 17:30
от miroki
Е аз днес упях да меря.
0,03 А
Показа на скалата 10А
Като закача се чува за кратно един шум от някой уред и спада на 0,03 А
Това значи, че няма утечки нали?
Е после успях да стопля крачетата на уреда.
Закачих акумулатора запалих, включих фарове, вентилация на 4 и музиката.
Сложих да меря волтажа на 20в но плюсовото (червеното) краче съм оставил на 10А
Почна като поялник да работи и се усетих :)
Добре, че не изгоря дори и предпазителят му :)
После (като го сложих на мястото му) показа 14,56 V заряд
Излиза, че зарежда добре и няма утечки.
Сега съм изолирал плюсовата клема и дано е правило утечка от капака, както споделих вчера. Днес за първи път оставих неразкачен акумулатора от цяла седмица.
Понеделник сутрин ще стане ясно.
Покарах порядъчно днес докато отвори термостата, оказа се доста трудно в градски условия. Обиколих 3 големи магазина, после жена ми беше при фризьорката, аз чаках в колата на запален двигател със спряно парно и пак не загря.
Като тръгнах чак след 2 км отвори. Но след леко покачване над средната чертичка.
Само дето тъпите вентилатори тръгват и охлаждат излишно колата. Това е някаква недомислица. Перките да не вземат данни от радиатора. Вероятно заради климатика.
Това при -6
При -20 изобщо няма начин да загрее и да отвори, ако има и парно при градско. (и не съм такси).
:D

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 11 фев 2012 18:12
от todortv
miroki написа:Добре, че не изгоря дори и предпазителят му
На 10А обхват няма педпазител,той е на 200 mA.
miroki написа:Само дето тъпите вентилатори тръгват и охлаждат излишно колата.
Парното трябва да тръгне далеч преди да отвори термостата.На мен ми намирисва на неправилно свързан изпарител или запушен радиатор.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 11 фев 2012 19:12
от miroki
Парното си тръгва далеч преди да отвори термостатът.
Вентилаторите отпред имам в предвид и обдухват с ледена струя двигателя.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 12 фев 2012 01:36
от авео
Нещо не ти е в ред охладителната система. При този студ да ти се включват вентилаторите не е нормално. Моята кола,цял ден е в движение и на място пак работи и перка не се е включила.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 12 фев 2012 11:46
от miroki
Те явно са на определена температура (но не от радиатора), и като термостата задържи с 2-3 градуса и те тръгват, като отвори и малко след това спират, и после поддържат от време на време.
Но тръгват малко преди да отвори термостата сега.
Това няма как да се случи при автомобил с термостат на перките в охлаждащият радиатор.

Е, то се констатира, като седиш половин час на отворен капак и се гледа. Не се чуват много много от купето. Или ако уцелиш момента преди да ти отвори термостата.

Да, не е наред системата споделих, че термостата забави малко.
Като отвори и всичко си е ок.
При Авеото перките пак ли не са вързани към самият охлаждащ радиатор?

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 12 фев 2012 12:20
от ogi
За вентилаторите ще повторя какво бях написал в друга тема (става дума за твоя мотор -A16DMS, както и повечето от тия години) - те се управляват от компютъра на колата, а не като на по-старите коли - директно през реле от темп. датчик - така следенето на температура е много прецизно и ако колата е в добро състояние, температурата на охл. течност не мръдва, съответно няма значение дали е баир, дали мачкаш газта, дали е надолнище и т.н. - стрелката на таблото остава като закована, моята беше така. ЕКУ-то на нубирата включва първа степен на вентилаторите на 93 градуса (или включен климатик) и ги изключва на 90; включва втора степен на 94 градуса (или достигнато налягане в климатичната система от 18.8 бара), а ако климатика е включен преди достигане на работна температура, тогава ще включи втора степен на вентилаторите при 115 градуса и ще върне 1-ва при 112.